+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Ha webáruházat készítesz – vagy akár bérelsz – számtalan hibát el lehet követni kezdetkor és később is. Azonban van néhány főbb hiba, amelyek jelentőségük folytán komoly kihatással vannak a teljesítményre. Ha azt gondolod, a webáruház tulajdonosok ezzel mind tisztában vannak, tévedsz.

Talán nincs elég idejük, nincs elég türelmük, vagy szakértelmük, de számos webshop létezik, amelyeknél az alábbiak valamelyikében – vagy többen – hiányosság van. A webáruház készítés és működtetés egy összetett folyamat, amelyben nem az a legfőbb kérdés, melyik gombot melyikkel kösd össze, hanem az egyes mozzanatok hogyan illenek a teljes folyamatba.

Az egész a tulajdonos, vagy üzemeltető fejében kezdődik el, aki kijelöli a meghatározó irányát az áruházának. Ha csak a saját feje után megy, és nem a lehetséges vásárlóközönség igényeit veszi figyelembe, hamar csődbe juthat. Ha azonban felkészül, figyelembe veszi mind az igényeket, mind a technikai, működtetési követelményeket, mind a hosszú távú és kiegészítő folyamatokat, a bevétel határait csak az idő szabja meg.

1.Rossz hozzáállás

Mit jelent ez?

  • A webshopot egy pénzcsináló gépezetnek tekinted. Mi ezzel a probléma? Olvasd el a webáruház készítés nyerő gondolkodásmódjáról szóló cikket!
  • Úgy gondolod, elindítod, s majd menet közben mindenre rájössz, megtanulod. Óriási tévedés! Valóban számos gyakorlati dologra a tapasztalat tanít meg, azonban vannak ismeretek, amelyek elkerülhetetlenek az eredményes működéshez, sőt az indításhoz. Az a minimum, hogy a feltételekkel, követelményekkel, alapokkal tisztában legyél.
  • Mindent saját magad akarsz csinálni. Egy bizonyos pontig – amíg kicsi a webshopod, kevés a terméked, s a vevőid száma – ezt meg is teheted, ha van rá elég időd. De elérkezik egy pont, ahonnét annyi mindenre kell figyelned, amire már nem tudsz. Részbeni megoldás az automatizálás, illetve a speciális működések, sok gondolkodást, vagy ügyfelekkel való kapcsolattartást igénylő feladatok elvégzéséhez mások idejét/szakértelmét szükséges igénybe venned.
  • Mindent ki akarsz adni másoknak és te csak a bevételt számolni. Szép idill, de a gyakorlat nem így működik. Ha mondjuk nagy tőkével rendelkezel, van is már tapasztalatod webáruházban, és vannak megfelelő szakembereid, akik a munka szinte minden részét elvégzik, szinte meg is valósítható. Minden egyéb esetben szükség van a jelenlétedre, minimum az irányításodra.

2.Nem építesz ki (megfelelő) vásárlói csatornákat

Két módon gondolkodhatsz: egyes eseményekre alapozva, vagy hosszú távú folyamatokra. Az első azt jelenti, hogy létrehozod a webáruházat, időnként hirdeted a termékeket, néha posztolsz róla a közösségi médiában, vagy várod, hogy az emberek rátaláljanak.

A második azt jelenti, hogy megfelelő információkat szerzel arról,

milyen termékeket érdemes árulnod

milyen vásárlói típusokat érdemes megcéloznod

hogyan szerezz vásárlókat

és ezek alapján – tervet készítve – többféle vásárlói csatornát építesz fel.

Az igazán jó vásárlói csatornák eljutnak a célközönséghez, hosszú ideig működőképesek, automatizáltak, és minden szempontból mérhetők, valamint, könnyen alakíthatóak. Milyen egy vásárlói csatorna? Például egy nagyon egyszerű verzió:

látogató valahol feliratkozik – hírlevél linkjéből valamely termék(ek)hez jut – vásárol

Ez persze csak nagyon leegyszerűsített ábrázolása egy összetett folyamatnak, melynek során az érdeklődő eljut a termék megrendeléséig.

3.A webáruház átlagos, szürke

Még a nem amatőr, vagy régóta webshoppal rendelkező tulajdonosoknak is gyakran egészen sablonos a webáruházuk. Ez azt jelenti, hogy a minimumot adja, egy kis száraz információ a termékekről, megrendelési lehetőség, és kész. Valószínűleg nem volt rá ideje, vagy nem tudja (ilyen is van!), hogy ilyenből tizenkettő egy tucat, és csak azok vásárolnak ott, akik pont azt keresték, és már el is döntötték.

Hogyan is kell kinéznie, működnie egy webáruháznak, hogy figyelemfelkeltő, vonzó, és vásárlásra ingerlő legyen?

  • Könnyen érthető, egyértelműen tájékozódni lehessen és könnyen navigálni.
  • A célcsoportot szólítsa meg. A design és a színek is ehhez igazodjanak.
  • Száraz termékinfók helyett érdekes bemutató képekkel, videóval, hasznos leírással.
  • Adjon plusz információkat, lehetőségeket, ajánlatokat.
  • Tartozzanak hozzá kiegészítő oldalak: blog, közösségi, Youtube, stb.

A jó kialakítású webáruházba szívesen jár a célcsoport, komfortosan érzi magát, és keresi a lehetőségeket. Bővebben lásd: Felhasználóbarát webshopok

4.Nem elég tudatosan csinálod

Mit jelent ez? Megszerzed az alapismereteket, elindítod a webshopod, majd csinálod, ahogy tudod, próbálkozol. Hogyan lehet jobban? Úgy, hogy a kezdetektől fogva tervezel, mérsz, tesztelsz, és kommunikálsz a vásárlókkal. Már egy előző cikkben szó esett arról, hogyan lehet egy jó webáruházat felépíteni.

Javaslom, hogy tanulmányozd a sikeres webáruházak módszereit! Nagyon sokat tanulhatsz ezekből, de arra azért figyelj, hogy ami egy világhíres cégnél jól bevált, nálad részleteiben különbözhet. Úgy tudod meg, melyik módszer a nyerő nálad, ha folyamatosan statisztikát vezetsz, s az eredményeid alapján állapítod meg a hatásosságot.

Az egyik régebbi cikkben bemutatásra került, mit és hogyan érdemes mérned a webshopodban.

5.Nem, nem eleget, vagy rosszul kommunikálsz a célközönségeddel

Amennyiben csak egy webshop van – ahol termékeket lehet rendelni – és nem tartozik hozzá semmilyen kommunikációs csatorna, akkor hiányzik a motor, ami az egészet fejleszti. Ha nagy igényű termékekről van szó, lehet, így is jól működik, de az esetek többségében az ilyen webshop stagnál, vagy folyamatosan csökkennek az eladásai.

A célközönséggel kommunikálni kell, de úgy, hogy ez ne egyoldalú legyen. A reklám még nem igazi kommunikáció. A jó kommunikáció amikor adsz valamit – például hasznos információk – és kérdezel, vagy felajánlasz valamit. Amikor felkelted az érdeklődést, valamilyen reakciót kapsz. Innen elindul egy kommunikációs folyamat, ami (ismétlődő) megrendelés(ek)hez vezethet.

Másképp kell kezelni a látogatókat, az olyan érdeklődőket, akik már bizonyos fokú elkötelezettséget mutattak – például feliratkoztak – és azokat, akik már vevők. Az érdeklődőknél el kell érni, hogy lépjenek valamit, akik már léptek, azokat az ellenállhatatlan ajánlatok felé terelni, és a vevőket az ismétlődő vásárláshoz.

6.Eladni akarsz, ahelyett, hogy megoldásokat, presztízst, vagy életérzést kínálnál

A webáruházakban ugyanúgy érvényesek a jó értékesítés törvényei, mint bármely más, hasonló iparágban. Az emberek több okból akarnak vásárolni, egyik sem az, hogy neked pénzt adjanak ☺.  Valamilyen problémájukra megoldást akarnak, valamit el akarnak érni, olyan dolgot akarnak, ami számukra presztízs kérdés, de az is lehet, hogy az adott termék egy életérzés része, amihez ragaszkodnak.

Nincs más dolgod, mint ezt nyújtanod nekik, és akkor ez számukra nem azt a gondolatot szüli, hogy „vettem valamit”, hanem egy elégedettség érzést. Örömöt okoz, hogy valamit megszereztek, ami fontos számukra. Olvasd el a 7 legjobb hatásról szóló cikket, ami pontosan ebben segít.

7.Nem használod ki a keresőoptimalizálás előnyeit

A jól keresőoptimalizált webshop olyan, mint egy hosszú távú befektetés. Először időbe, munkába és/vagy pénzbe kerül, ha másvalakivel csináltatod. Idővel viszont egyre inkább megtérül az ára. A keresőoptimalizálás nem csak annyi, hogy beállítod a szükséges tartalmi információkat, adatokat, kulcsszavakat, leírásokat.

A keresőoptimalizálás ma már eléggé összetett folyamat, amely számos más dolgot magában foglal a tartalom készítéstől a máshonnan érkező hivatkozások felépítéséig. Ha te csinálod, de ha másnak adod ki, akkor is legyél tisztában azzal, hogyan kell egy webáruházat lépésről-lépésre keresőoptimalizálni.

Webáruházra van szüksége? Elkészítjük önnek!

6 + 7 =

Summary
Webáruház készítés - 7 működtetési és stratégiai hiba
Article Name
Webáruház készítés - 7 működtetési és stratégiai hiba
Description
7 olyan webáruház működtetési hiba, ami indokolja, hogy szakember készítse el, vagy bővítse tovább webáruházad optimalizálását.
Author
Publisher Name
GrenT Média Kft.
Publisher Logo