+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Hogyan kell webáruházat készíteni? 10 lépésben megmutatom a fő mozzanatokat az előkészületektől az üzemeltetésig. Ezt tekintsd egy fő vázlatnak, mire figyelj oda, további részletekhez pedig az egyes pontoknál ajánlott anyagokat olvasd el. Az első két pont az előkészület része, amely sokkal fontosabb, mint a legtöbben gondolják, ezért is nem kezdem mindjárt a tényleges áruház indítással.

Webáruház készítés 10 lépésben

Bár itt lépésekben haladunk, ez azonban nem jelenti azt, hogy a gyakorlatban ezeket egymás után lehet csak végrehajtani. Az előkészületeket és kezdő lépéseket leszámítva, a későbbi folyamatok egymással párhuzamosan végrehajthatóak, sőt javasolt is. De mint említettem, ez csak egy vázlat, a részleteket az ajánlott cikkekben lásd, a továbbiakat meg a gyakorlatban teszteld.

1. Miért éri meg?

Kezdd azzal, számodra miért érné meg, különben nem lesz kedved végigcsinálni. Az egy dolog, hogy „jól lehet vele keresni”, de mindez csak akkor működik, ha tudod is jól csinálni. Szóval írj fel legalább 5 indokot arra, neked miért érné meg!

De hogy már a kezdetek kezdetén kilépj az átlagos webáruház készítők köréből, gondolkodj el azon is, hogy másoknak (a vásárlóknak) miért éri meg, ha te is nyitsz egy webshopot. Lehetnek szokványos és egyéni okok is.

Hogy könnyebb legyen megtalálnod a válaszokat, segítek.

Olvasd el ezt: A webáruház 18 előnye

2. Felkészülés fejben

Most már, hogy tudod az indokokat mindkét oldalról, ez elég erős alapot biztosít ahhoz, hogy valóban véghez is vidd. De mielőtt ténylegesen nekilátsz, fejben is rendezned kell az egészet. Bár ma már számos – akár ingyenes – sablon és szoftver áll rendelkezésre, ha valóban sikeres akarsz lenni, „oda kell tenned magad”.

Számodra ezentúl minden a webshop készítéssel kapcsolatos hasznos információ kincs, ezért egyik legfőbb feladatod, hogy megtanuld ennek alapjait, és működtetését. Mielőtt megcsinálnád, legyen egy – legalább vázlatos – terved a webáruházaddal, vásárlóiddal és a működtetéssel kapcsolatban.

Segítségül olvasd el ezt:  Nyerő gondolkodásmód webáruház készítéshez

3. Webáruház indítása

Határozd el milyen módon akarsz webáruházat készíteni! Ingyenes webáruház bővítményt használsz, vagy bérelhető webshop szolgáltatást? Esetleg egyedi webáruházat programoztatsz? Mennyi alaptőkéd áll rendelkezésre? Melyik éri meg jobban hosszú távon, s egyezik a céloddal?

Tudod, milyen feltételeknek kell megfelelni, hogy elindíthass egy webáruházat? Vannak személyes és egyéb feltételek, valamint bejelentési kötelezettségek. Nem árt, ha azt is tudod, a webáruház létrehozásakor a kötelezően feltüntetendő adatokról sem feledkezhetsz meg.

Segítségnek olvasd el ezt: Webáruház indításának folyamata, feltételei

4. Milyen termékeket áruljál?

Ezt általában 2 tényező határozza meg. Mire van igény, és ezek közül mi az, amit te nyújtani tudsz. Hogy pontosan képben legyél, ehhez piackutatást kell végezned. Bármit is használsz ehhez, alapvető fontosságú, hogy mindent leírjál, és a számokat egyeztesd. Gyakran a statisztikák és a személyes tesztelés más eredményt ad, mint ami a közhiedelemből következne.

Mindig könnyebb és eredményesebb olyan termékeket árulnod, amelyeket magad is ismersz, használsz, érted a működésüket. Persze árusíthatsz más dolgokat is, de bármiről is legyen szó, akkor tartod igazán az irányításod alatt az üzletet, ha van valami fogalmad arról, mit árulsz. Ami szintén nagyon fontos, hogy ne kövesd el ezt a 7 hibát, mielőtt webshopban értékesítesz.

 

webáruház tervezés

 

5. Honnan és mi módon szerezz vásárlókat?

Ahhoz, hogy rendszeres vevőid legyenek a webáruházadban, értékesítési csatornákat kell felépítened. Termékektől és célközönségtől függően ennek több útja van, léteznek fizetős, és ingyenes módszerek is. Azt azonban tudnod kell, hogy a közvetetten ingyenes sem az, hiszen időbe és energiába telhet a felépítése.

A drágább megoldások, mint például a fizetett hirdetések gyorsabban eredményeznek vásárlókat, és a kezdeti időszakban érdemes lehet rá fordítani. Az ingyenes módszerek, mint a hasznos tartalmak előállítása hosszabb távon hozhatnak igazán jó vevőket. Ezeket párhuzamosan érdemes felépíteni.

Gyakorlati segítségként olvasd el ezt: 10 módszer vásárlók szerzéséhez

6. Keresőoptimalizálás a webáruházban

Ez a hosszú távú módszerekhez tartozik, és termékektől, valamint célcsoporttól függően, akár nagyon eredményes is lehet. Már a webshop létrehozásakor optimalizálva kell kialakítani minden részét, ugyanis ennek a munkának minden része idővel megtérülhet. A webáruház különböző típusú oldalainak és részeinek optimalizálása más-más figyelmet igényel.

A keresőoptimalizálás összefügg a tartalommarketinggel is, ugyanis egyes kulcsszavak helyett inkább hosszabb szövegrészletek számítanak. A termékek leírása se legyen máshonnan másolt, hanem egyedi, színes, tartalmas, hasznos, könnyen érthető. Ennek a gyakorlatban való végrehajtásához olvasd el a webáruház keresőoptimalizálásáról szóló anyagot! A benne található linkek az egyes aloldalak részletes optimalizálásáról szóló cikkekhez vezetnek.

7. Tesztelés, mérés, adatok elemzése

A tudatos webáruház üzemeltetésnek ez kihagyhatatlan része, de már egy webshop elindításakor is gondoskodnod kell arról, hogy folyamatosan adatokat kapj minden fontos eseményről. Számos ingyenes és fizetős szoftver is rendelkezésre áll ehhez, a Google Analytics használata alapvető már a weboldal létrehozásakor.

Nem csak arról szükséges adatokat gyűjtened mennyi termék fogyott, és mennyi a bevételed, de arról is, kik vettek, honnan érkeztek (milyen csatornából), mennyi a megtérülésed a költségek levonása után. Ha igazán jól akarod csinálni, rendszeres időközönként vezess statisztikát, és a változtatásokat mindig mérd le.

Itt találsz útmutatót arról, milyen adatokat mérjél

8. Hogyan növeld az eredményességed, és a konverziót

A webáruházad akkor működik hatékonyan, ha a bevételek elegendő mértékben meghaladják a költségeket, és akkor eredményes, ha nyereséges a működtetése. Vagyis teljesíti az általad kitűzött célt. Ehhez a legjobb út, ha odafigyelsz a vevőidre, és az igényeiknek megfelelő termékeket, rendelési lehetőségeket, információt biztosítasz.

Különösen fontos, hogyan gondozod a régi, hűséges vásárlóidat, ugyanis ők a legmegbízhatóbb ügyfelek. Ehhez minden hasznos eszközt bevethetsz a hírlevéltől blogíráson át akár a nyereményjátékokig. A lényeg, hogy a vevők hasznosnak találják, és elég jónak kínálatot és a vásárlási folyamatot a rendszeres vásárláshoz. Hasznos tanácsként ajánlom ezt:

A webáruház konverzió növelés 21 módja

9. Tartalom építés

Az igazán jó webáruházak nem csak termékeket árulnak, hanem megfelelő tartalomról is gondoskodnak a vevőik számára. Így elérik, hogy a meglévő – vagy leendő – ügyfelek egyéb okból és időpontban is ellátogassanak az áruház weboldalára. A jó tartalom úgy kapcsolódik a webshop árucikkeihez, hogy hasznos tanácsokat, felhasználási lehetőségeket ad, mindezt olvasmányos, könnyed stílusban.

Egy blog az egyik legkiválóbb módja rendszeresen visszatérő olvasó (és vásárló) közönség szerzésének, és megtartásának. Egy régebbi cikkben 10 nyerő témát mutattam be, amiről érdemes a webshop blogjába írnod. A külön tartalmak azért is jók, mert sokan érkeznek a keresőkből az oldalra, akik egyébként talán sosem vetődtek volna el az áruházba.

10. A webáruház marketing

A webáruház marketingjének része minden olyan folyamat, amely a vásárlások számának növekedését, vagy a nagyobb értékű vásárlások számát növeli. Vannak direkt, és közvetett marketing stratégiák és módszerek. A reklám és más fizetett megjelenések például direkt módszerek, míg a hasznos tartalmak gyártása közvetettek.

Neked kell kikísérletezned és letesztelned, nálad melyik módszer milyen hatékony. A marketing az, ami a bevétel motorja. Ez is tanulható, ezért, még ha nem is te csinálod személyesen – sokszorosan megtérül ezen ismeretek megszerzésére és frissítésére fordított energiád.

10 marketing módszer webáruház eredményességének növelésére

Summary
Hogyan kell webáruházat készíteni? - 10 lépés
Article Name
Hogyan kell webáruházat készíteni? - 10 lépés
Description
Hogyan kell webáruházat készíteni? 10 lépésben megmutatom a fő mozzanatokat az előkészületektől az üzemeltetésig. Ezt tekintsd egy fő vázlatnak, mire figyelj oda, további részletekhez pedig az egyes pontoknál ajánlott anyagokat olvasd el
Author
Publisher Name
GrenT Média Kft.
Publisher Logo