+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

A webáruház előnyei oly sokrétűek, hogy az elgondolás pillanatában legtöbbjük eszedbe sem jut. Miért csinálj webshopot? Sokan a viszonylag könnyű bevétel és az automatizáltság miatt vágnak bele, de ez csak a jéghegy csúcsa. Saját webáruház olyan sok előnnyel jár – főleg a fizikai üzlethez képest – amelyek nagy részét csak a működtetés közben veszed észre.

Ebben a cikkben megnézzük milyen előnyökkel jár egy webáruház készítése, működtetése. Megvizsgáljuk, miért jó a vásárlóknak, és számodra milyen hasznok származnak ebből. Részletezem a webáruház 18 előnyét, amelyek a jó működtetéskor megjelennek. Javaslom, hogy olvasd el a webáruház indításának folyamatáról szóló cikket is ehhez!

Néhány szóban kitérek a különböző típusú webáruházak előnyeire is. Van egy plusz előny, amelyet külön tárgyalok, és arra is kitérünk, mi az, ami miatt igazán érdemes webshopot csinálnod. A módszerek, lépések és minták készen állnak, rajtad áll, mit kezdesz velük, és hogyan valósítod meg ezeket.

A webáruház 18 előnye

A webáruház üzemeltetésének előnyei között számos olyan található, amelyek egymáshoz kapcsolódnak, mintegy összefüggenek. Az egész egy nagyon jó láncolatot alkot, ahol mindegyik elem kölcsönösen támogat egy másikat, és egyik előny hozza magával a másikat. Az alábbi összesítésben – a könnyű átláthatóság végett – pontokba szedtem a webshop működtetésének legfőbb előnyeit.

1.Egyszerűbb feltételek

Egy fizikai üzlet megnyitásához – legyen akár egy kis bolt, vagy nagyobb kereskedelmi egység – számos feltételnek kell megfelelni. Ahhoz, hogy az üzlet megkapja a működési engedélyt, számos adatot szükséges megadni, és jó néhány előírásnak megfelelni. Ha mindez megvan, több hatóság engedélye szükséges, melyek ellenőrzik a helyet, feltételeket, adatokat, nem csak induláskor, hanem később is.

Számtalan szabály vonatkozik a nyitvatartásra, a dolgozókkal kapcsolatos előírások betartására, a környezettel, technikai feltételekkel, és számos más külső-belső tényező meglétével. Egy online webáruház esetén ezek nagy része nem játszik szerepet, így ég és föld mind a megfelelés, mind a fenntartás nehézségeit tekintve.

2.Olcsó elindítás

Gondolj csak bele egy fizikai üzlet  – raktárral, eladóhelyiséggel, esetleg eladókkal – annak minden vonzatával, feltéteteleivel mennyibe kerül. Webáruház indítása esetén mindezeket a költségeket megspórolhatod. Nem kell külön helyet venned – kivéve, ha online és offline is működsz – főleg, ha nem fizikai termékeket árulsz, vagy csak közvetítesz.

A költségeid itt a webtárhely, domain, a felület elkészítése, online technikai feltételek létrehozása körül forognak, ami lényegesen kevesebb, mint egy offline üzlet esetében. Nem szükséges eladókat felvenned, épületet bérelned, számtalan szükséges tárgyat tárolnod.

3.Kevesebb fenntartási költség

Online is szükséges lehet idővel néhány dolog, mint offline – pl. ügyfélszolgálat – azonban ez lényegesen kevesebb idő, ember és energiaráfordítással jár, mint fizikai üzlet esetében.   A jó technika a legtöbb folyamatot automatikussá teszi, így a vásárlás folyamatához nem kell külön ember és a legtöbb dolgot a programok intézik.

A csekélyebb alapköltségek mellett, mint tárhely, domain, egyes szoftverek, az idő haladásával a fejlesztés és a folyamatok csiszolása, egyre hatékonyabbá tétele okoz költségeket. Ezek azonban nem csak kevesebbek, mint fizikai üzlet esetén, de egyben sokkal nagyobb eredményeket hoznak, így kiváló befektetések.

4.Könnyű kezelés

Egy webáruház kezeléséhez, működtetéséhez ma már nem szükségesek komoly számítástechnikai ismeretek. Az adott rendszer beállításait, üzemeltetését bárki megtanulhatja, aki komoly szándékkal rendelkezik. Ehhez számos, interneten elérhető segítség is található.

Bérelhető, vagy kész webáruházak esetén ez még könnyebb, hiszen minden működésre készen áll, neked csak az üzemeltetés lépéseire kell figyelned. Az egyik legfontosabb, hogy nem kell annyi mindent fejben tartanod, mert a szoftverek ezt megteszik helyetted. Idővel, amikor már belejössz, nagy része rutinmunka lesz számodra, és több időd marad a fontosabb feladatokra.

5.Áruválaszték korlátlansága

A webáruházban található áruk sokféleségének a logikán és a kezelhetőségen kívül, gyakorlatilag semmi sem szab gátat. Fizikai üzlet esetén a helynek területi korlátai vannak, a sok termék kezelése is gondot okozhat, illetve rengeteg ember, eszköz munkájára lehet szükség. Online a nagy mennyiségű és fajtájú áru számontartását és kezelését megoldják a programok.

Online sokkal könnyebb és gyorsabb átlátni, rendezni mindenféle terméket. Fizikai áruház esetén a hely, idő és energia behatárolja a lehetőségeket. Webshopnál csupán a szoftverek és tárhelyek, szerverek kapacitása jelenthet (ideiglenes) határt. Nyilván itt sem lehet „végtelen” mennyiségű a választékod, de fizikai üzlethez képest óriási a különbség.

6.Egyszerre több (szinte korlátlan számú) vevő kiszolgálhatósága

Ha (csak) fizikailag van üzleted – még abban az esetben is, ha önkiszolgáló – korlátozott számú vevő szolgálható ki egyazon időpontban. Online sem végtelen a kapacitás – hiszen vannak szerveroldali és szoftver terhelhetőség korlátok – de így is sokszorosa lehet az offline üzletének.

Míg offline üzletben akár sorba is kell állni, körülményesebb lehet a fizetés is, nem is szólva a pakolásról, online ez mindössze néhány kattintás. Egy fejlett rendszernél a legtöbb mozzanat automatikus, minden rendezett és egyértelmű, a visszatérő vevők már tudják mit tegyenek, hogy pillanatok alatt megszerezzék, amit akarnak.

7.Mindig elérhető

Egy offline üzlet a törvényi előírások, rendelkezésre állás, vagy egyéb külső tényezők miatt sem lehet folyamatosan nyitva. Webáruház esetében természetes a 24 órás rendelkezésre állás – ünnepnapokon is – az persze más kérdés, hogy fizikai áru rendelése esetén a kiszállítás nem folyamatos.

Viszont a vásárlónak bármikor kedve támad körülnézni, megteheti, és a vásárlás folyamatát is elintézheti. Ha online termékről van szó, annak elérése akár azonnal is teljesülhet. Azáltal, hogy a webáruház elérése nincsen időhöz kötve, a vevőkkel való kapcsolat nem korlátozódik bizonyos időintervallumokra.

8.Elérhetőek távoli, vagy egyébként nem elérhető emberek

Egy fizikai áruház esetén, általában a helyben és a közeli vonzáskörzetben lakó vásárlóközösség veszi igénybe a lehetőséget. Webshop esetén ezek a korlátok eltűnnek, az ország másik pontjáról, vagy akár külföldről is érkezhetnek látogatók, ezzel a többszörösére növelve a bevételeket.

Akkor is, ha fizikai termékeid vannak, nem csak a helyi, hanem a távolabbi célközönség is elérhető, és az online rendelhetőség révén sokkal többet adhatsz el. Webes eszközökkel sokkal olcsóbban és könnyebben eljuttatható az üzenet széles tömegeknek. Különös tekintettel figyelembe veendő az a vevőréteg, akik általában nem szeretnek kimozdulni, vásárolni menni, de online szívesen megteszik ezt.

9.Azok is vevők lehetnek, akik egyébként (élőben) utálnak vásárolni

Mint az előző bekezdésben említettem, nem csekély számú ember van, akiket sok minden érdekel, de nehezen viselik az ezek megszerzésével járó kellemetlenségeket. Vannak, akik csak a vásárlással járó mindenféle hercehurcát, és kimerülést nem szeretik. Mások visszahúzódók, akik távol tartják magukat a tömegtől, és csak akkor kommunikálnak, ha muszáj. Vannak olyanok, is, akiknek egyszerűen nincsen rá idejük.

Ha mindezeket az embereket jól megszólítja a webáruház üzenete, nem kis mértékben növelheti a forgalmat. Sokan nem is tudják, hogy ma már a legtöbb árucikk online is elérhető. A fentebb említett embercsoportoknál kulcsfontosságú a megszólítás, hogy rátapintsunk arra a pontra, ami miatt óriási könnyebbség lesz számukra a vásárlás ezen formája.

marketing

10.Online eszközökkel jól elérhető a célközönség

Fizikai üzlet esetén különféle költséges módokon, nagyobb szervezéssel, és korlátozott mennyiségben érhetőek el a vásárlók. Online eszközökkel – az interneten át – még ingyenesen is eljuttathatjuk üzenetünket a leendő vevőknek. Ami még fontosabb, könnyebben meghatározható, és elkülöníthető az a vevői réteg, amelynek éppen a webáruház termékeire van szüksége.

A piackutatás folyamata lényegesen egyszerűbb és gyorsabb, ráadásul különféle tesztekkel hamarabb és pontosabban megállapítható kik, hol, mikor, hogyan lesznek a a potenciális célközönség. Ennek mérése, és maga a célzása is könnyebb rövid, és hosszú távon egyaránt. Ezek a szoftverek, programok is egyre fejlődnek, nagyobb a választék, folyamatosan könnyebbé téve az alkalmazásukat.

11.Könnyebb vásárlószerzés

Jól megtervezett üzenetekkel – az online felületek előnyei által kihasznált ingyenes és fizetős elérési módszerekkel – pillanatok alatt elérhető és aktiválható a vásárlóközösség. Ha van egy jól felépített rendszer – ami persze folyamatosan tovább fejleszthető, finomítható – akkor a vásárlószerzés folyamata gördülékenyen, problémamentesen zajlik.

Ezt nagymértékben elősegíti és hosszú távon eredményessé teszi a webshop jó keresőoptimalizálása. A jó  felépített értékesítési oldalak, és más vevőszerző csatornák gyorsan elvégezik ugyanazt a munkát, amelyet offline csak nagyobb szervezéssel, több emberrel, több fázisban lehetne kialakítani.

12.Kényelmes és komfortos

Mind a vevői, mind a szolgáltatói oldalról számtalan felesleges kört és fáradságot megtakarít az online üzlet. A legfontosabb – főleg vevői oldalról – hogy nem kell kilépnie a komfortzónájából, és így sokkal előbb és szívesebben vásárol. Minden csak kattintás, és gépelés kérdése, de még fejben is könnyebb dönteni, mert minden adat rendelkezésre áll, míg élőben ez körülményesebb lenne.

Neked, mint fenntartónak sokkal könnyebb úgy, hogy a legtöbb folyamat automatizálva van, és online működik. Mivel – jó esetben – a legtöbb helyzetre „forgatókönyv” van, a felhasználók számára pedig súgó, gyakori kérdések, vagy egyéb segítség áll rendelkezésre, az ügyintézés és segítségnyújtás is sokkal könnyebb.

13.Könnyű változtatás, fejlesztés, rugalmasság, alkalmazkodás az igényekhez

Minden változtatás, amely a webshopot érinti, viszonylag egyszerűen véghezvihető. Könnyen módosítható és bővíthető a kínálat, a termékleírások és egyéb kísérőszövegek szintén. Technikailag is gyorsabban végrehajthatóak a változások, mint fizikai üzlet esetén.

Online sokkal gyorsabban alkalmazkodni lehet a trendekhez, a vásárlói igényekhez, előírásokhoz, egyéb elvárásokhoz. A megfelelő információs források, vagy szoftverek használata elősegíti, hogy minden piaci változást hamar észlelni lehessen, és annak megfelelően reagálni. Mindez offline jóval több idő, munka lenne, és sokszor nehezebb is az átállás.

14.Könnyű tesztelhetőség, megfigyelés

A piackutatástól kezdve egészen a webáruház működésének a „végső” finombeállításáig minden részelem jól, biztosan és terv szerint végrehajtható. Offline ugyanez sokkal nehezebb lenne, és egyes esetekben nem is megvalósítható. Webáruház esetén számos online eszköz áll rendelkezésre ezek megvalósításához.

Piaci felmérés, kérdőívek, folyamatok ellenőrzése, vásárlói szokások megfigyelése a megfelelő szoftverekkel könnyűvé válik, és ezen eszközök használatának elsajátítása is egyszerűbb. Minden azonnal, pontosan dokumentálható, sokkal tudatosabban kísérhető figyelemmel a webáruház fejlődése.

15.Automatizálható, így temérdek idő, pénz és emberi erőforrás spórolható meg

Ez az egyik legnagyobb előnye a webáruháznak. Nem „kézzel” kell mindent csinálni, hanem az arra szolgáló szoftverek végzik el ezt a  munkát helyettünk. Webshop esetén szinte a vásárlási folyamat minden része automatizálható. Emberi beavatkozásra a felügyeleten kívül akkor lehet szükség, ha pl. az ügyfélnek egyedi igénye, kívánsága, kérdése van.

A webáruháznak az a lényege, hogy automatizált legyen, egy olyan működő rendszer, amely felszabadítja az idődet és az energiádat, így a napi beállítgatások helyett a továbbfejlesztéssel foglalkozhatsz. Fizikai áruház esetén alkalmazottakra, számos eszközre, és temérdek időre van szükség, és még több a hibalehetőség.

gyors reakció

16.Gyorsabb reakcióidő

Mint már szóba került, sokkal gyorsabban és egyszerűbben reagálhatsz a piac változásaira. Könnyebben mérheted online eszközökkel az érdeklődést, megtérülést, s hasonlókat. A szoftvertechnológia rugalmasabb, mint a fizikai tárgyak, eszközök, és emberi tényezők, így ha szükséges, gyors beállításokkal reagálni lehet bármilyen igényre.

Fejlett webáruház rendszernél, az ügyfelek is gyorsabban választ kaphatnak, és ehhez nem kell elutazniuk sehova. Mindennek a kiépítése, megtervezése igényel időt és tapasztalatot, de a legtöbb helyzet hasonló, így a gyakorlatban sok azonos mechanizmusra épül fel. Nem mindenkinek teljesen más a problémája, igénye, hanem ezek típusuk szerint csoportosíthatók, és a megoldások is hasonlók. Mindezeket a szoftver jegyzi és a megoldás hatékonyságát mérve sebesebb, eredményesebb reagálás lehetséges.

17.Több típusú termék egy helyen

Több termékcsoport lehet egy helyen, és egyben megkönnyíted ezek elérését, mintha egy külön weboldalon, vagy weboldalakon külön kellene keresgélnie. Különböző típusú fizikai termékek nem kis nehézségek árán tehetők és gondozhatók egy helyen, webáruház esetén ez teljesen természetes, és átlátható.

Nagyobb webáruházaknál egészen eltérő jellegű termékek is találhatók, csupán az odavezető csatornák érkeznek máshonnan. Ha a felhasználó ugyanott megtalálja mindazt, amit keres, neki is egyszerűbb, hiszen már ismerős helyen jár, és egyúttal a több vásárlás több kedvezménnyel is járhat számára.

18.Gyors vásárlás

Felgyorsíthatod a vásárlás folyamatát. A vevőid viszonylag könnyen és hamar dönthetnek, rendelhetnek, és a rendelés gyorsan teljesülhet. A jó webáruházban gyakorlatilag minden „kézre áll”, tervezés által előre fel lehet készülni a legtöbb helyzetre. A vásárlónak az a jó, hogy könnyen dönthet, mert segítik az információk, és minden más mozzanatban vezetve őt, pillanatok alatt megszerezheti, amit akar.

A webáruház nyitásának több formája, és további előnyei is vannak. Ezzel kapcsolatban olvasd el a Dropshipping üzlet felépítésével és módszereivel kapcsolatos cikket!

Mit nyernek a vevők, ha webáruházban vásárolnak?

  • Könnyebb, gyorsabb tájékozódás
  • Kényelmes, otthonról történő vásárlás
  • Bármikor történő megrendelés
  • Bárhonnan történő megrendelés
  • Utazással járó költségek megtakarítása
  • Helybeli kereséssel, pakolással történő fáradság megspórolása
  • Könnyebb, egyértelműbb összehasonlítás és döntés
  • Gyorsabb vásárlási folyamat

Összességében időt, pénzt és sok-sok járkálást takarítanak meg a webáruházas vásárlással.

Mit nyersz webáruház üzemeltetőként?

  • Temérdek időt spórolsz meg
  • Sok-sok utánjárást, előkészítést elkerülsz
  • Rengeteg költséget megspórolsz
  • Alkalmazottak nélkül, vagy néhány segítővel is működhet
  • Nem kellenek nagy helyiségek, raktárak s egyéb számtalan eszköz
  • Területileg megszűnnek a korlátaid
  • Megtöbbszöröződik azok száma, akiket elérhetsz és kiszolgálhatsz
  • Mindenre kialakíthatsz egy megtervezett folyamatot, amelyet beállítva, gördülékenyen működik az üzleted, automatikusan
  • Könnyen mérhetsz, tesztelhetsz, és fejleszthetsz
  • Könnyen és gyorsan szerezhetsz új vásárlókat
  • Gyorsan reagálhatsz bármire
  • Kényelmesen, akár otthonról irányíthatod a folyamatot

Egyéb előnyök a webáruház típusától függően

Itt most a teljesség igénye nélkül megemlítek néhány specifikus előnyt.

Ha valamilyen ingyenes webáruház motort használsz, megspórolhatod a megvételi, és az üzemeltetési költségeket.

Ha bérelhető webáruházat, vagy webshop motort használsz, akkor temérdek munkát, beállításokat és fejlesztési teendőt spórolhatsz meg.

Ha egyedi programozású, fejlesztésű webáruházat használsz, akkor mindenféle egyedi igényeknek eleget tehetsz. A webáruházad teljesen egyedi lehet, amit nehéz leutánozni, vagy versenyre kelni vele. Természetesen ennek megvalósítása nagyobb költségekkel is jár. Viszont ebben az esetben másokétól jól megkülönböztethető, egyedülálló webshopod lehet, amit nem felejtenek el.

Egyedi mérlegelés alapján döntsél, melyik változatot részesíted előnyben. Kezdőként a bérelhető webáruházak és motorok jöhetnek jól, mert leveszik a válladról sok beállítás és tapasztalatlanságból eredő elmaradás terhét. Példaként olvasd el az opencart webáruház előnyeiről szóló cikket!

Egyéb előny – könnyű utánkövetés és vevőgondozás

Ugyanaz, ami élőben jóval körülményesebb lenne, s legtöbb esetben csak közvetve működik, az utánkövetés. Az utánkövetés nem más, mint a vásárlók újra és újra bevonzása, szokásaik, igényeik, és kívánságaik alapján. Irányulhat visszatérő vásárlókra, és azokra is, akik még nem vásárlók, de gyakran visszatérnek az oldalra.

A jó utánkövetésnek megvan a maga rendszere. Másként kell kezelni azokat, akik még nem vásároltak, akik már egyszer vásároltak, akik már többször, akik rendszeresen, és az sem mindegy, mit. A megfelelő szoftverek tárolják ezeket az adatokat, és a helyes „utánkövető csatornába” helyezve az ügyfeleket, éppen a megfelelő utángondozást kaphatják.

Ennek a legegyszerűbb módja, ha például valaki egy rendszeresen fogyó terméket rendel. Mielőtt elfogyna neki, kaphat egy e-mailt, hogy töltse fel készletét. Sokan feledékenyek, vagy nem figyelnek oda, ezért az ilyen apró figyelmességnek örülnek. De akik figyelnek, azoknak is jó, ha nem kell erre külön energiát fordítaniuk.

A segítőkész, vásárlói érdekeit messzemenően figyelembe vevő webáruház „elmúlhatatlan” jó pontokat szerez ezzel. Egy biztos pont az életükben, amely nem feledkezik el róluk. Ez mellett érdemes időnként újdonságokról is tájékoztatni a régi vevőket, felfrissítve érdeklődésüket.

Egy jó egyensúlyt kell tartani, amely biztosítja, hogy az ügyfelek semmiképp se feledkezzenek el a webáruházról, ugyanakkor túl sok üzenetet se kapjanak. A helyes arányhoz, és a megfelelő mértékű információk adagolásához elengedhetetlen az adatok okos gyűjtése, amely biztosítja, hogy az érdeklődésnek megfelelő tájékoztatókat kapjanak.

webshop

Miért csinálj webshopot?

A nyilvánvaló, s felsorolt anyagi, időbeli, automatizáltsággal járó előnyökön kívül mi az, ami motivál? Azon kívül, hogy sok-sok előnye van, megtöbbszörözheti a hatékonyságodat, ha élvezed az ezzel járó munkát. A kínált szolgáltatások, termékek iránti lelkesedésed, vagy szaktudásod nem kis hatással van a kommunikációdra.

A webshopod egyediségét növeli, ha érzelmi kapcsolódás van az általad közvetített „anyagok” – amelyek lehetnek szellemi és anyagi termékek is – és közötted. Ez esetben minden más ezzel kapcsolatos üzeneteidben benne lesz az a pozitív energia, ami kiemel az átlagból.

Ha webshopot csinálsz, több olyan jellemvonással „érdemes” rendelkezned, amely nem feltétlen sajátja más, „hétköznapi” munkával foglalkozó embereknek. Figyelmednek rendszerező, szervezőkészségednek és a szenvedélyednek egyaránt működnie kell ahhoz, hogy kimagasló eredményeket érj el.

A jó hír az, hogy mindez megvalósítható, amikor az ambíciód kellő szorgalommal, a szenvedélyed megfelelő mértékű odafigyeléssel párosul. Idővel egyre több mindent automatizálhatsz, és/vagy adhatsz ki másoknak feladatul. A saját webshop szabaddá tesz, ha ügyesen építed fel. Ehhez nem kell különleges tehetség, csak következetes megvalósítás.

Webáruházra van szüksége? Elkészítjük önnek!

1 + 9 =

Summary
Webáruház előnyei – Miért csinálj webshopot?
Article Name
Webáruház előnyei – Miért csinálj webshopot?
Description
A webáruház előnyei oly sokrétűek, hogy az elgondolás pillanatában legtöbbjük eszedbe sem jut. Miért csinálj webshopot?
Author
Publisher Name
GrenT Média
Publisher Logo