+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Hogyan szerezzek vásárlókat a webshopomba? Ezt a kérdést nem csak kezdő webáruház készítők teszik fel, hanem olyanok is, akik már egy ideje rendelkeznek webshoppal. De lehet, hogy kevés a megrendelésük, vagy csökkent valami miatt, vagy nagyobb eredményeket szeretnének elérni.

Ha sok-sok rendszeresen visszatérő vásárlót akarsz, jó, ha tisztában vagy néhány alapvető dologgal. Először is a vásárlók szerzése megtanulható és megvalósítható folyamat. Ami azt jelenti, nem kell bedőlni annak, hogy mindenféle trükkökre lenne szükség ehhez. Előbb építsd fel azokat a vevőszerző csatornákat, amelyek évtizedek óta működőképesek, és nálad is működni fognak.

Ha már ismered, és alkalmazod az általánosan bevált formulákat, ezek eredményt is hoznak, akkor kezdhetsz el gondolkozni mindenféle kreatív eredménynövelő megoldáson. Ha nálad a „klasszikus” módszerek nem működnek, az újak sem fognak, mert a megvalósításban van a hiba. Ahhoz, hogy értékelhető eredményeid legyenek, időre van szükség, de termék, cég, és piacfüggő az, hogy mennyi időre.

Vannak általánosan meghatározható viselkedésmódok, amelyek szinte minden értékesítés esetén ugyanúgy zajlanak. Az emberek fejben átmennek egy folyamaton, mielőtt megvesznek valamit. A klasszikus vevőszerző formulák erre épülnek. Ettől némileg eltérőek lehetnek a speciális termékekre, szolgáltatásokra szóló értékesítésmódok, azonban ezt abban a helyzetben és akkor szükséges alkalmaznod.

Ebben a cikkben 10 működő módszert mutatok neked, amellyel vevőket szerezhetsz a webáruházadba. Mindegyik megvalósítható, párhuzamosan alkalmazható, és ha olvastad ezen oldal régebbi bejegyzéseit, akkor már képet is alkottál többségükről. Kevés lenne a hely (és az idő) egyetlen cikkben mind részletesen kivesézni, de jeleztem a szövegben linkekkel, amelyekről előbbi cikkekben hosszabb leírás és útmutató készült.

10 módszer, hogy vásárlókat szerezz a webáruházadba

hirdetés

1.Hirdetés

Amikor elindítod a webáruházad, még kevéssé ismert, ezért fel kell rá hívnod a figyelmet. Vannak erre ingyenes módszerek – amelyekre visszatérünk, és amiket mindenképp használj ki – de ha mielőbb vásárlókat akarsz, akkor hirdetned kell.

Mielőtt hirdetsz, jó, ha pár dologgal tisztában vagy. A hirdetés többrétű dolog, amelynek van néhány alapismerete, amely elengedhetetlen. Még ha szakemberre is bízod a hirdetést, akkor sem árt, ha ezeket tudod. Ha te csinálod, akkor pedig nagyon fontos.

Légy tisztában a számokkal! A hirdetésnek az a célja, hogy ismertséget, látogatókat hozzon a webshopodba, s ezzel közvetetten elősegítse a vásárlásokat. A hirdetés akkor éri meg, ha bőven megtérül, tehát nem csak a költségét hozza vissza, hanem – hosszú távon megmaradó – nyereséged van belőle. A jó hirdetésnél a bevételek mindig jócskán felülmúlják a beléfektetett költségeket.

Ahhoz, hogy hirdess, rendelkezned kell bizonyos mennyiségű, erre szánt összeggel. Ennek mértéke a hirdetés jellegétől, helyétől, időtartamától és saját céljaidtól függ. Körül kell nézned, számodra hol éri meg a legjobban hirdetni. Meg kell ismerned a célpiacod hova jár, mit nézeget, milyen oldalakat látogat az interneten.

A hirdetés sikeressége nagymértékben függ attól, mennyire sikerül megcéloznod a leendő vevőket. Nem csak azt kell tudnod kik azok, akiket érdekelhetnek a termékeid, de azt is, mikor, hol, miért, hogyan érdeklődnek, vásárolnak. Tudom, első pillantásra ez soknak tűnik, de ahogyan elkezded figyelni, rájössz, hogy ez nem is olyan nehezen követhető.

Mindehhez számos online lehetőséged van, ha más nem, hát ott a Google, és számtalan cikk, amely a piackutatással, és a célközönség feltérképezésével foglalkozik. Tehát a két lehetőséged az elején: mást (megbízható szakembert) bízol meg a hirdetések indításával, kezelésével, vagy te magad csinálod. Mindkét esetben szerezd meg az alapvető ismereteket, de ha te csinálod, fokozottabban szükséges odafigyelned.

2.Általános SEO – azaz keresőoptimalizálás

Ez az, ami hosszú távon működik (nagyon) jól, ami miatt mindjárt másodikként említem, hogy amikor felépíted a webshopod oldalát, máris vedd figyelembe ennek alapszabályait. Ha mindjárt a seo alapelvek figyelembevételével készíted az oldalt, „előremész a jövőnek” és sok későbbi igazítástól, utólagos beállítástól megkíméled magad.

Az egésznek az a lényege, hogy az általad árult termékek és az őket kereső vásárlók (könnyen) egymásra találjanak. Ebben a Google lehet a legnagyobb segítség, ha tisztában vagy azzal, mi módon jeleníti meg a találatokat. Mielőtt elnevezed az oldalaidat és címeket adsz, valamint kapcsolódó kifejezéseket, kulcsszavakat, járj utána, milyen szavakkal, mondatokkal, kifejezésekkel keresnek az emberek arra, amiket árulsz.

Simán beírva a Google keresőbe is láthatod ennek módjait, de biztosabb, ha olyan internetes kulcsszókeresőket használsz, amelyek ezt kilistázzák neked, és azt is, melyikre éri meg a legjobban optimalizálni. Vannak ingyenes és fizetős – illetve kombinált – ilyen oldalak. Google Ads hirdetések használatához jár a saját kulcsszókeresője, illetve a Search Console is nagy segítség, de a Google Trends is hasznos információkat ad.

Érdemes használnod az Ubersuggest, a Keyword Tool, vagy a KwFinder oldalakat kulcsszókeresésekre. Ezek eredménye alapján érdemes statisztikákat készítened, hogy tudjad, milyen címekkel, nevekkel, leírásokkal éred el a leghatékonyabban a célközönséged. Ez azonban csak a kezdetek, a teljes seo folyamatos odafigyelést igényel.

Webáruház esetén az aloldalaknak és a termékoldalaknak nagy szerepe van, ezért ezek keresőoptimalizálása nagyban megnövelheti a forgalmat. Sok termék esetén ez sok munkával járhat, mégis megéri, mert számos webáruház nem fordít erre elég figyelmet, vagy nincsen rá kapacitása. A webáruház egyes részeinek optimalizálásáról külön cikkekben esett már szó, a teljes összefoglalót itt olvashatod el: webáruház keresőoptimalizálásának folyamata lépésről-lépésre.

3.Hírlevélküldés

A vevőtábor építés és megtartás egyik legjobb eszköze. A kezdetektől fogva használd! Számos webáruház csak automata sablon leveleket küld, te készíts egyedieket! Ha valaki vásárolt tőled, nagy a valószínűsége, hogy legközelebb is a webshopodat fogja felkeresni. Feltéve, ha emlékszik rá, és pozitív emlékei vannak.

A hírlevelek egyrészt jók arra, hogy új, vagy releváns termékekre felhívd a figyelmet, másrészt akciós lehetőségeket, ajándékokat, kedvezményeket adj. De ne csak értékesítő e-maileket küldj ki, hanem elvárás nélküli, hasznos anyagokat. Például ha valaki vett egy terméket, örülni fog az azzal kapcsolatos használati tippeknek, ötleteknek. Ez lehet az e-mailben is, de még jobb, ha a webáruházadnak van blogja, és oda invitálod.

Tehát hosszú távon a hírlevél küldés gondoskodik arról, hogy a vevőid ne felejtsenek el, azon kívül – ha értékes tartalmakat is megosztasz – elköteleződöttebbekké teszed őket. Mindehhez az is szükséges, hogy a tartalmakat megtervezd – vagy kiadd ezzel foglalkozó cégnek – a lényeg, hogy a kommunikáció hűséges vásárló tábort építsen számodra.

Bármilyen kampányod, újdonságod van, ez az egyik leggyorsabb és legközvetlenebb mód arra, hogy elérd vevőidet. Másrészt, ha valaki még nem vásárolt nálad, de valami miatt feliratkozott, idővel vevő lehet, amennyiben jól használod eme kommunikációs eszközt. A hírlevél küldésnek olyan sok előnye van, hogy nincs is hely itt mind kifejteni. Olvasd el ezzel kapcsolatban a hírlevél küldés előnyeiről szóló cikket.

social média

4.Aktivitás a közösségi médiában

Egy webáruház ugyanolyan aktív lehet ezeken a felületeken, mint bármilyen más cég. A közösségi marketingben nagy potenciál van – abban az esetben, ha jól csinálod. Ezeken a helyeken ne akarj feltétlen eladni, inkább kommunikálj! Legyél egyedi, érdekes, hasznos, személyes, és persze a tartalmad legyen releváns a szolgáltatásaidra.

A közösségi jelenlétet cégek gyakran kiadják másoknak, döntsd el, mennyi időd van, mennyire élvezed ezt. Mindkét változatból születhet jó eredmény, ha magad csinálod, akkor rendszeresen legyél jelen ezeken az oldalakon. Előnyösebb, ha rendszeres időközönként (pl. minden héten 3 meghatározott napon) posztolsz valamit, mintha összevissza.

Figyeld meg, hogy más websopok hogyan csinálják ezt, mi az ami nálad beválik, és mi nem. Mindig lehet tanulni másoktól, a fontos, hogy ne másold őket, csak meríts ihletet, ötletet, és csináld meg a magadét. Viszonylag könnyű aktivitásra bírni a „rajongókat”, ha érdékes kérdéseket teszel fel, felajánlasz valamit, vagy játékkal.

Legyél kreatív, például bemutathatod egy-egy terméked egyedi felhasználási módját, ami meglepi a követőidet. Vagy megkérdezheted, melyik volt a legnagyobb haszna annak, hogy tőled vásároltak egy bizonyos terméket. A rendszeres kommunikáció – különösen, ha kölcsönös – a márkádat az emberek fejében tartja, és pozitív érzéseket kölcsönöz hozzá.

5.Tartalommarketing

Igen, webáruház esetén is ez az egyik legjobb közvetett vevőszerző eszköz. Több okból is. Egyrészt a rendszeres, gazdag, informatív tartalmak sok olvasót hoznak, a Google is értékeli és pozitív imázst építenek a cégnek. Másrészt a kínált árukhoz kapcsolódó tartalmak nagyon sok új vásárlást generálhatnak.

Az egész alapelv azon alapul, hogy az emberek utálják, ha eladnak nekik, de (maguktól) szeretnek vásárolni. A tartalmakban – amely nem csak szöveg, hanem hanganyag, video és bármi más is lehet – az a jó, hogy a látogatók úgy érzik, ingyen kapnak valamit. Ha pedig hasznos számukra, készen állnak a következő lépésre is, hogy problémájuk megoldására megvásároljanak egy terméket.

Ez a direkt értékesítéssel szemben finom eladás, amikor a felhasználó végig úgy érzi, ő akarta, ő döntött. És ez így is van. A tartalommarketing egyik hátránya lehet, hogy rengeteg időt és egyben szellemi kapacitást és tudást igényelhet. Ha szereted, rengeteg az információd, magas a szaktudásod, csináld, ha nem, akkor érdemes kiadni ezzel foglalkozó cégeknek, vagy vállalkozóknak.

Mindenképpen vedd figyelembe mennyi idődet veszi el, és mennyire térül meg. Ha jól csinálod, mindenképpen megtérül, a kérdés csak az, hogy az üzleted továbbfejlesztésére szánt idejéből mennyit vesz el. Azt is megteheted, hogy személyesen készítesz hasznos tartalmat, de igénybe veszel külsős segítséget. Így csak annyi idődet veszi el, ami még belefér, de mások munkája által mégis rendszeresen bővül a tartalmad.

A tartalom témája kicsit tágabb, mint a webshopodban elérhető termékekkel kapcsolatos információk és területek köre. Érdemes kapcsolódó területeket, és a mindennapi élettel összefüggő, de valamilyen módon társuló témákat érinteni. Ha jól kapcsolod össze ami az emberek fejében jár azzal, amit szolgáltatsz, nyert ügyed van. Közvetlen ide kapcsolódik, mindenképp olvasd el ezt a cikket: Miről írj a webáruház blogjába

ügyfél gondozás

6.Ügyfélgondozás

A tapasztalatok szerint a legtöbb pénzt nem az új, hanem a régi, elégedett vásárlók költik. De csak abban az esetben, ha a webshopban nem egy élettelen automatizmust látnak, hanem olyan céget, vállalkozót, amely törődik velük. Az alábbi tényezők határozzák meg a legjobban ezt:

  • (Gyors) válaszadás a kérdésekre
  • Problémák gyors és segítőkész megoldása
  • Pozitív hozzáállás és türelem, az igények figyelembevétele
  • Segítség a termékek használatában
  • Tanácsadás
  • Időnkénti ajándékok, kedvességek, bónuszok, akciók, amelyek csak régi vásárlóknak járnak.
  • Személyre szabott szolgáltatások
  • Érdeklődés (attól függően mit és miért vásárolt, és ezzel mit szeretett volna elérni, megoldani) később is

Sokkal szívesebben vásárolunk újra olyan helyen, amelyben már megbízunk, hiszen pozitív tapasztalataink voltak. Ha még plusz előnyök is járnak ezzel, például segítséget kapunk a használathoz, illetve később is hasznos információkkal látnak el, további jó pont. Gondolkodj csak el, ahol szívesen vásárolsz többször, miért teszed?

Az egyik legnagyobb hiba minden online üzlet esetén, ha folyton új vásárlók szerzésével vannak elfoglalva, de közben elfeledkeznek a régi vevőikről. Pedig pontosan az elégedett régi vevők azok, akik a legjobb marketinget szolgáltatják azáltal, hogy pozitív tapasztalataikat megosztják másokkal. Ha ők ajánlják a webshopodat, termékeidet másoknak, az sokkal erősebb hatású, és meggyőzőbb bármilyen reklámnál.

7.Könnyű vásárlási körülmények, felület megteremtése

Talán triviálisnak, vagy magától értetődőnek tűnhet számodra, mégis fontos ezt tisztázni, és odafigyelni rá. Offline az embereknek többnyire egyértelmű, mit kell tenniük, ha venni akarnak valamit. Online nem mindig! Bár folyamatosan fejlődik az emberek internet felhasználói tudása, vásárlások esetén mindig egy kicsit bizonytalanabbak, és ha nem tudják pontosan mit kell tenniük, inkább veszni hagyják.

Online sokkal szívesebben vásárolnak ott, ahol átlátható, és egyértelmű a felület, valamint minden lépés könnyű és logikus. De ha elakadnak is találnak segítséget. Mindig gondold végig, ha a vásárló helyében lennél, mit tennél? Hol keresnéd, hogyan akarnád ténylegesen megrendelni, majd megvenni a terméket?

Teljesen más a folyamat meglátása „belülről”, mint kívülről. Ami számodra teljesen egyértelműnek tűnik, egy külső szemlélő számára nem biztos, hogy az. Kérj meg egy kívülállót, hogy próbálja ki, milyen könnyű számára a rendelés a webshopodban. Ha több helyen habozik, vagy nem egyértelmű számára mit is kell csinálnia, azokon a pontokon finomítanod kell.

A leendő vevőket finoman vezetni kell, mintha mindig ott lenne egy láthatatlan kéz, amely megmondja mit és hogyan tegyen. Ezek a finombeállítások könnyűvé teszik a megrendelési folyamatot, és az emberek szívesen vásárolnak, sőt visszatérnek. Ezzel kapcsolatban érdemes elolvasnod a felhasználóbarát webshop 12 pontjáról írt cikket.

8.Ingyenes minták és próbavásárlások

Ez különösen akkor jöhet jól, ha még csak éppen elindítottad a webshopodat, és ismertséget, bizalmat szeretnél építeni. Nem minden típusú terméknél (könnyen) megvalósítható, de ahol igen, ott jó kezdeti lökést adhat. Többféle módja van. Ez egyik az, hogy más embereknek, akiknek az ismeretségi körük a célközönséged lehet, adsz kipróbálásra.

Nagyon fontos, hogy aki kapja, számára hasznos legyen. Tehát előzetesen tudnod kell, érdekli -e a termék. Csakis ebben az esetben van értelme. Válassz ki olyan blogírókat, akik a termékeiddel, vagy valamely termékeddel releváns témában publikálnak, és már jelentős olvasótáboruk van. Ajánlj fel nekik terméket egy beszámoló cikkért cserébe, amely hivatkozik a webshopodra!

Ennek két fő módja, ha utánanézel, kiket érdemes megkeresned ezzel, vagy ha megkérdezed egy fórumban, csoportban, bárhol, ahol ilyen egyének vannak. Utóbbinak az a hátránya, hogy olyanok is jelentkezhetnek, akik csak szeretnék a terméket kipróbálni, vagy új olvasókat szerezni, de egyébként (még) kevesen olvassák őket, főleg a célközönségedből. A legjobb, ha utánajársz a lehetőségeknek, és meghatározod, kik férnek bele ebbe a körbe.

A próbavásárlás azt jelenti, hogy csekély összegért a vevő kipróbálhatja a terméket, vagy annak egy részét. Ez sem minden termék esetén egyszerűen megoldható, de ahol igen, ott megér egy próbát. Abban az esetben, ha valaki még bizonytalan, nem ad ki szívesen nagyobb összeget, de érdekli a termék, ez nagyon jól működhet.

Egy olyan összeg, ami csekély a termék teljes árához képest, átlendítheti a holtponton a vásárlót, és szívesen kipróbálja. Ennek megvan az ez erőteljes pszichikai hatása is, ha már használta a terméket, akkor nem szívesen válik meg tőle. Hiszen egyszer már döntött, és meggyőződött az előnyéről. Ezek az emberek nagyrészt megveszik a terméket, mert a kétségeik eltűnnek, helyettük az elégedettség veszi át a szerepet.

9.Partnerkapcsolatok kialakítása

Ez a lehetőség mindig fennáll, ám egy induló webshopnál kisebb az esély, mint egy működő webáruháznál. A jó partnerkapcsolat egy olyan céggel, vagy márkával való kölcsönös együttműködés, amely valamilyen módon kapcsolódik a szolgáltatásodhoz és kiegészítitek egymást, vagy a célközönségetek összeér. Ha például a termékek egymást kiegészítik, illetve hasonló érdeklődésű vásárlókat vonzanak, akkor érdemes elgondolkodni az együttműködésen.

Az együttműködésnek többféle formája lehet a megegyezéstől függően. Általában a két cég ajánlja egymást különböző felületeken. De nem összevissza, hanem mindig egy logikus összefüggésben. Például ha a vásárló megszerzett mindent, amit akart az adott helyen, akkor kapcsolódó termék helyeként érdemes ajánlani a partnercéget. Ez neki is jó, mert nem kell keresgélnie, és az ajánló miatt már bizodalma van.

Ugyanez számtalan más módon működhet. Például ha az egyik cégnek kampánya van, a másik saját hírleveleiben ajánlhatja, mint bennfentes infót. Amennyiben így egyébként nem megszerezhető előnyökhöz jut, a vásárló örül az információnak, hiszen olyasmihez juthat soron kívül, vagy olcsóbban, amihez másképp nem.

A kulcs mindig a relevancia és a megfelelő hely, valamint az időzítés. Csak úgy, mindenféle indok nélkül ajánlani más oldalt, céget, nincs értelme. A felhasználó arra gondol, biztos valami előnyünk származik belőle, azért tesszük ezt. De ha jó indok áll mögötte – ami neki is hasznos – és éppen a megfelelő időpontban, mondjuk amikor keres valamit és az ott találhatja meg, akkor a lehető legjobb.

vásárlói vélemények

10.Vásárlói vélemények

Erről már írtam az optimális termékoldal kialakításánál. Azoknál, akik tényleges céllal látogatják meg a webshopod, semmi sem lehet ösztönzőbb, mint ha más, elégedett vásárlók élményeit, véleményeit olvashatják. Ez személyes és semmilyen marketing szöveggel nem lehet pótolni. Amit az elégedett vevők írnak az egyszerre bizonyíték, és vágykeltő elem. A látogatók ugyanazt akarják átélni!

Ezek a vélemények spontán módon olyan kérdésekre is válaszokat adhatnak, amelyek meg sem fordultak a fejünkben, más vásárlókéban viszont igen. Általában a látogatók figyelmesen olvassák ezeket a beszámolókat, mert szeretnének többet tudni, és bizonyosságot szerezni, mielőtt megvesznek valamit.

Az általános hiedelemmel ellentétben, nem csak a dicsérő, magas fokú rajongói beszámolókkal tűzdelt vélemények értékesek. Ha csak elragadtatott, „istenítő” véleményeket olvas, az a leendő vevők egy részét szkeptikussá teheti. Ezért az olyan vélemények, amelyek pozitívak, de megjegyeznek egy-egy javítandó területet, vagy éppen kérdést tesznek fel, növelik a hitelességet. Ugyanis ez esetben az olvasó úgy érzi, ez biztos, hogy valódi, hiszen árnyalja az összképet.

Amit érdemes kihagyni, ha teljes félreértésből ír valaki olyasmit, ami nem állja meg a helyét, vagy megválaszolni ott helyben. Ha a többi olvasó látja a probléma gondos és szakszerű kezelését, az növeli a bizalmi faktort. Ha valaki szándékosan rossz hírét akarja kelteni valaminek érdemtelenül (nagyon ritkán, de sajnos van ilyen is), őt mellőzni kell, hiszen vevő úgysem lesz, kárt annál inkább okoz.

Összegzés

Kezdd el a fentebb felsorolt módszereket alkalmazni! Egyik sem zavarja a másikat, sőt egymást segítik, ezért párhuzamosan alkalmazd őket. Válaszd ki azokat, amelyek közel állnak hozzád, érted és könnyen tudod használni. Először ezekre összpontosíts, s ha már jól működnek, a többit is bevezetheted. De mindig legyél alapos, mérd az eredményeket, tesztelj, és ha kell, módosíts a folyamaton.

Webáruházra van szüksége? Elkészítjük önnek!

12 + 3 =

Summary
Hogyan szerezzek vásárlókat a webshopomba?
Article Name
Hogyan szerezzek vásárlókat a webshopomba?
Description
10 működő módszert, amellyel vevőket szerezhetsz a webáruházadba. A vásárlók szerzése megtanulható és megvalósítható folyamat, olasd el te is
Author
Publisher Name
GrenT Média
Publisher Logo