+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Miről írj a webáruház blogjába? Ha webshopod van, és blogot tervezel, vagy írsz, minden bizonnyal napirenden van nálad ez a kérdés. Ebben a cikkben egy hasznos útmutatót kapsz ehhez, és bemutatok 10 nyerő témát, amelyet érdemes használnod.

Tudod, miben különbözik egy webáruház blogja más blogoktól? Hogyan szerezz olvasókat a webshop blogba? Mi legyen a blogbejegyzés célja? Mindezek olyan kérdések, amelyekre ismerve a választ, olyan cikkeket készíthetsz, amelyek nagyban megnövelhetik a termékeladásaid eredményességét.

Egy kicsit szövegírónak, egy kicsit szakmabelinek (termékeket értve), egy kicsit értékesítőnek kell lenned. Mindez a webáruház tulajdonosaként is elsajátítható, de az is jó megoldás, ha valakit alkalmazol, aki fejlődőképes, és készen áll a folyamatos tanulásra. Kevés webáruház készít, és ha igen, jó blogot, így mindenképpen nagy előnyre teszel szert, ha kihasználod az ebben rejlő, nem kis lehetőségeket.

Miben különbözik egy webáruház blogja más blogoktól?

Webáruház esetén a fő cél az értékesítés, és a tartalom egy kibővített lehetőség, eszköz új vásárlók szerzésére, régiek megtartására, valamint a webshop vonzáskörének növelésére. Hasonlóképpen kell vezetni az ilyen blogot, mint bármilyen más blogot, néhány speciális tényező figyelembevételével.

  1. Legyen rendezettség, struktúra, célszerűség a blogbejegyzések tartalmában és közzétételében. Ne írjál összevissza, ahogyan eszedbe jut. Készíts tervet, amely alapján bemutatsz, érdeklődést keltesz, cselekvésre késztetsz. Az egyes bejegyzések kapcsolódjanak egymáshoz, legyen tartalmi és logikai összefüggés.
  2. A téma – néhány különleges eset kivételével – mindig kapcsolódjon a webáruház üzenetéhez, szolgltatásaihoz, áruihoz. Ide nem illő dolgokról nincs értelme írni.
  3. A bejegyzéseket jól össze lehet kapcsolni a termékekkel, mindazzal, amit a webshop nyújt. A szövegben elhelyezett, termékekre mutató linkek a relevancia miatt fokozottan értékesek mind a látogatók, mind keresőoptimalizálási szempontból.
  4. Egy webáruház blog esetében sokkal nagyobb mértékben számít, milyen hatást vált ki az olvasókból, milyen mértékben aktivizálja őket. A jól megírt blogbejegyzések vásárlásokhoz vezetnek, de minimum felkeltik/növelik az érdeklődést.

Ha van már tapasztalatod blogírásban, az nagyon jó, nincs más dolgod, hogy ez esetben célzottabb írásaid legyenek, amelyeknél meg kell határoznod a cikkekkel szembeni elvárásaidat. A tartalom olvasmányossága és aktivitásra késztető hatása is számít, ezért több szempontot mérlegelned kell.

Hogyan szerezz olvasókat a webáruház blogba?

A blognak megvan az a hatalmas előnye, hogy azon látogatókat is magához vonzza, akik egyébként nem vásárlók, vagy nem is ismerik az adott webshopot. A rendszeres olvasás által közelebb kerülnek hozzá, és már csak kíváncsiságból is megnézik. Ez pedig egyfajta ingyen reklám. Honnan szerezz olvasókat kezdetben, és később? Nézzük az ismertebb lehetőségeket.

  • Vásárlók.
  • Feliratkozók, hírlevél olvasók.
  • Hirdetések.
  • Közösségi oldal megjelenések.
  • Megjelenések, ajánlások más oldalakon.
  • A Google -ben való jelenlét a termékekre (keresőoptimalizálás).
  • Szakmai fórumok, cikkek, magazinok, és egyéb hiteles felületek.

Mint látszik, olvasók szerzésére számos lehetőség nyílik, és nagy részükhöz nem is kell komoly pénzösszeget fordítani. Ingyenes módszerekkel is sok olvasót kaphatsz, ha nem sajnálod a belé fektetett idődet.

Mi legyen a blogbejegyzés célja?

A blog célja egyrészt, hogy a hasznos tartalom növelésével további látogatókat hozzon, jó szereplés a Google keresőben, illetve közvetetten a vásárlások növelése. Egy-egy cikken belül is érdemes meghatározni ezeket. Lehetséges célok:

  • Hasznos tartalom, amelyet szívesen megosztanak, illetve amely miatt rendszeresen visszatérnek.
  • Feliratkozók gyűjtése.
  • Termékek bemutatása.
  • Értékesítési célok közvetetten.
  • Gyakorlati útmutatók, tanácsok, javaslatok, melyek növelik az elkötelezettséget.

Mindezek kombináltan is megjelenhetnek, a fontos az, hogy a cikk teljesítse a célját, de az olvasó egy pillanatra se érezze, rá akarnak tukmálni valamit. Az a jó cikk, amely érdeklődést kelt, és vágyat az olvasóban, hogy többet megtudjon, vagy meg akarja szerezni a termékek(et).

Nem feltétlen kell egy adott cikknek elérnie a meghatározott célt, az is lehetséges, hogy több, kapcsolódó cikk teljesíti be ezt. Utóbbi esetben az egyes bejegyzések úgy egészítsék ki egymást, hogy az olvasó kíváncsi legyen a folytatásokra a teljesség érzéséhez.

Hogyan találj jó témákat a webshop blogcikkekhez?

Nézd meg a Google -ben mire keresnek a leginkább az emberek, és listázd ki azokat, amelyek témája közel áll ahhoz, amit árulsz. Figyeld meg a trendeket, keress oldalakat, ahol ezzel foglalkoznak, és tanulmányozd! Rá fogsz döbbenni, hogy mennyivel több felhasználható téma van, mint ami először eszedbe jut.

Nézd meg más webáruházaknál (ahol van blog) milyen cikkeket látogattak a legtöbben. Itt számít az is, milyen jellegű az üzlet, és mit árul. Nemzetközi viszonylatban sokkal több példát találhatsz, mint a hazai piacon. Kérdezd meg az olvasóidat, feliratkozóidat, vásárlóidat, miről olvasnának a legszívesebben.

tartalommarketing

10 nyerő téma webáruház blogcikkekhez

1.Hírek, iparági trendek, változások

Mivel olyan területről van szó, amely folyamatosan fejlődik, technikailag pedig állandóan újul, itt nagy szerepe lehet a híradásnak. Előnye, hogy a Google előrébb sorolja az  újdonságokat, a friss híreket, hátránya lehet, hogy idővel már nem (olyan) aktuális. A megoldás az, hogy ne csak egy-egy újdonságról legyen szó, hanem a tartalom szervesen kapcsolódjon más, informatív cikkekhez a blogon belül.

Ha nem csak arról írsz, mi várható, mit közöltek külföldi szakblogok, hanem a felkészülésről, alkalmazásról is, nagyobb értéket adsz. Vannak jelenségek, és trendek, amelyek nem napról-napra, hanem évekig, évtizedekig meghatározóak. Ha ezeket jól összefoglalod, ismerteted az olvasóiddal, megmutatod, hogyan aknázhatják ki előnyükre, akkor hosszú időre értékes követőket szerzel.

Érdemes lehet az ilyen változásokat, a fejlődést akár sorozatban közölni, vagy olyan címekkel, amelyek összekapcsolják ezeket. Ugyanis, ha sok cikket írsz egy bizonyos témáról, az növeli a hasznos tartalmat azon a területen, és többször megjelenik az internetes keresőkben. Ennek további előnye, hogy más-más keresőkifejezésekre is optimalizálhatod az adott cikkeket.

Ez a fajta cikk utánkeresést, böngészést, tájékozódást, utánajárást kíván, ezért sok munkával járhat. Azonban megfigyelhető, hogy az emberek az interneten tájékozódva hamar felfigyelnek a változásokra, és ha megszokták – vagy emlékeznek rá – hogy nálad kaphatnak plusz információkat, felkeresik az oldalad.

2.Útmutatók készítése

Ez az egyik legkeresettebb cikktípus, mert a gyakorlatban hasznosítható leírások mindig nagy értékkel bírnak. Webáruház tulajdonosként nyilván az általad értékesített termékekhez és szolgáltatásokhoz kapcsolódó útmutatók a fontosak. Amennyiben sok plusz, hasznosítható információt adsz ezekről, nagyobb figyelmet is kapsz.

Az útmutatóid legyenek közérthetőek – messzemenően figyelembe véve olvasóközönséged ismeretszintjét – és könnyen követhetőek. Legyél részletes, világos, logikus, a tartalmat pedig osszad egymáshoz kapcsolódó blokkokra. A különféle ábrák, magyarázatok, képek, számozások, nagyban segítik olvasóidat a megértésben.

3.Ötletek

Hányféle módon lehet felhasználni a termékeidet? Hogyan lehet kreatívan felhasználni a mindennapokban? Hogyan spórolhatnak a vevőid? Hogyan vásárolhatnak könnyen tőled? Mi módon változtathatja meg életüket az adott termék vagy szolgáltatás? Hogyan oldhatják meg könnyen általa a problémáikat?

Ezek mind-mind olyan dolgok, amelyekre egy egyszerű termékleírásban nem biztos, hogy hely van. Sőt, lehetnek olyan megoldások, amelyek talán a gyártónak sem jutottak eszébe. Amennyiben a webáruházad más webshop tulajdonosoknak (is) szól, akkor számukra szóló ötleteket, megvalósítási módokat is közzétehetsz.

4.Motiváló, inspiráló cikkek

Hogyan lehet írni motiváló cikkeket egy webshop blogjába? Nagyon egyszerű, a motiválás mindig az érzelmekre hat. A termékeket valamilyen céllal veszik meg az emberek, de gyakran nem elég erős a vágyuk, hogy ténylegesen cselekedjenek. Személyes élmények és leírások nagyobb hatással bírnak, mint a száraz leírások. Ezért nagyon előnyös ilyen esetben a blog.

Nem szükséges feltétlenül egy termékről írni, maga a cikk továbbadhatja a webáruház termékei, szolgáltatásai által közvetített életfilozófiát, mélyebb üzenetet. Ha képes vagy magasabb elhivatottságot sugalló, az emberek érzés és gondolatvilágát nagyban meghatározó módon írni, akkor nem csupán termékeket látnak a webáruházadban, hanem egy jobb és szebb élethez vezető eszközöket.

marketing mágnes

5.Esettanulmányok

Az esettanulmány egy komplett vizsgálat egy vagy több események együtteséről, amelyek hasznos információval bírnak az elkészítő számára. Az esettanulmány megfigyelésre, trendek felmérésére, állapotjelentésre, következtetések levonására is alkalmas. Előnye, hogy jól dokumentálható, ezáltal világosan látható, követhető a menete, valamint hitelessé teszi a bemutatott anyagot.

Esettanulmány esetében meghatározzuk a célt, a módszereket, az eszközöket, a folyamat véghezvitelét, idejét, a mért eredményeket. A leírásának módja, közlése függ attól, kinek írjuk, szélesebb közönségnek általános, specializált olvasóknak részletesebb információkat adunk. Az eredmények értelmezése, elemzése egy hasznos tanulmánnyá teszi a műveletet, amelyet mások is haszonnal tanulmányozhatnak.

Az esettanulmány cikkben való közlése nem lehet olyan száraz, mint egy dokumentáció. Megfelelő bevezetéssel, magyarázatokkal, a lényeg érdekessé tételével, és előnyei megmutatásával válik jó értékesítővé. Az a jó, ha közlésével az adott olvasócsoport olyan plusz információkhoz jut, amelyek segítik őt valamiben, ami kapcsolatban áll a webáruházzal.

A jó esettanulmány ötvözi a könnyed elbeszélő stílust a pontos számokkal, adatokkal, amelyek alátámasztják a mondandó hitelességét. Nagyban segítik az olvasói megértést a vizuális elemek, mint a táblázatok, ábrák, képek, videók, listák, grafikonok. Esettanulmánnyal ötvözött cikk estében még fontosabb a jó struktúráltság, átláthatóság.

A tanulmány eredménye nagyban befolyásolja a célközönség véleményét, döntését, ezért komoly hatással lehet a webáruház értékeinek közvetítésére. Lehet egy sikeres megoldás, új felhasználói szokások, termékek használata, előnyei, megtakarítási mód, életre kifejtett pozitív eredmény, stb. Az ilyen tanulmány egyszerre hathat az érzelmekre és az észre is, a szöveg olvasása bevonhatja a jobb és bal agyféltekét egyaránt, ami nem kis előny.

6.Mások által írt beszámoló

Ez lehet ügyfelek, szakmabeliek, vagy más külsősök által írt olyan élménybeszámoló, vagy hasznos információ, amely érdekli a célközönséget. Semmi sem teszi vonzóbbá egy adott termékcsaládot, szolgáltatásokat, mint az elégedett és boldog vásárlók, ügyfelek személyes tapasztalatai, amelyet szívesen adnak át.

A szakmabeliek lehetnek más webáruháztulajdonosok (akik nem versenytársak, vagy csak együttműködők), és az áruház által árult szolgáltatásokhoz értők. Ez részben szakmai cikk is lehet, attól függően, a vásárlóközönség mennyire szakmabeli. Más szakmabeliek sok olyan dologról írhatnak, amely kiegészítő információkkal bírhat, ezért értékes megoldásokat mutathatnak be.

A vevők élménybeszámolói rendszerezve a legjobb ajánlólevelek a webáruházhoz. Olvasmányos formában pedig azok is elolvassák, akik egyébként nem tennék. Olyan külsősök is írhatnak, akik nem tartoznak az iparághoz, és nem is vevők, de a témájuk kapcsolódik, és nagyobb érdeklődésre tarthatnak számot.

7.Listák

A listákon alapuló cikkek azért olyan népszerűek, mert pontokba vannak szedve olyan tulajdonságok, jellemzők, megfigyelések, ötletek, módszerek, amelyek érdeklik az olvasókat. Számos formája van a listás cikkeknek, lehet összegző, vagy a legjobbakra összpontosító (pl. a 10 legjobb …), illetve gyűjtemény szerű.

Webáruház esetében – különösen a rendelkezésre álló adatokból – össze lehet gyűjteni a 10 legkeresettebb terméket, és ennek okait, a top 10 vásárlási módot, a legjobb csomagokat. Listákba lehet rendezni a termékek felhasználási módjait, a termékek leírásokba nem férő egyéb előnyeit, a felhasználók életére gyakorolt pozitív hozadékait.

A listás cikkekben az a jó, hogy kíváncsiságot, keltenek, a számok vonzzák a tekintetet, az emberek végigfutnak az egyes pontokon, majd részletesebben is megnézik ezeket. Ha pedig valamiről egy egyedi toplistát készítesz, amely elég érdekes, és máshol nem készült ilyen, az komoly olvasó csábító eszköz.

8.Sikertörténetek

A sikertörténetek szólhatnak egy termékről, egy vásárlóról, vagy a cégről. A fontos mindig az, hogy olyan legyen, mint egy izgalmas regény, de számokkal, adatokkal alátámasztva. A sok negatív információ korában üdítően hangzanak a sikerélmények. Az olvasók-vásárlók sokkal mélyebben tudnak azonosulni egy céggel, vagy annak elveivel, ha emberekről és személyesen átélt tapasztalatokról olvashatnak.

Sokkal szimpatikusabb egy személy, egy cég – webáruház esetén is – amely nem a háttérben marad láthatatlanul, hanem van egy sztorija, ami hozzá köthető. Akár egy személyről, akár társulásról van szó, a valós történet nem csak hitelességet ad, de az emberek lelkileg is meggyőzőbbnek érzik mindazt, amit a webáruház kínál.

A vásárlókról szóló sikertörténetek kiváló reklám a webáruház termékei számára. Nem mindig könnyű ennek utánajárni, de ha az áruház rendszeres kapcsolatban áll a vevővel – akár hírlevelek útján – jó kommunikációt lehet kialakítani. A sikertörténetek mindig egy pozitív, kedvcsináló, lelkesítő spirálba terelik az emberi figyelmet, amellyel mind az olvasó, mind a kínáló cég jól jár.

9.Játékok, versenyek

Roppantul megnövelheti az olvasóközönséget – ezzel együtt a vásárlási kedvet is – ha a webáruház olyan játékokat, versenyeket szervez, melyek inspirálják a felhasználókat. Ezek jutalma lehet termék, szolgáltatás, kedvezmény, előfizetés, és egyéb előnyök. Ezek automatikusan nagyobb érdeklődést generálnak, mivel izgalmasabbá teszik az életet.

A blogbejegyzések alkalmasak a játék, vagy verseny közzétételére, bevezetésére, eredményjelzésre. Sokan már csak azért is megosztják ezeket, hogy mások is lássák, mit lehet itt nyerni, vagy például milyen érdekes kérdésekre lehet felelni. Az ilyen játékoknak számtalan fajtája, módja létezik, de a legfontosabb, hogy kapcsolódjon a webáruház által képviselt témákhoz.

Ez egyben felérhet egy piackutatási kérdőívvel is, hiszen ezúttal a játék kedvéért az olvasók leírják a gondolataikat és az ismereteiket. Márpedig ezek figyelembevételével nagyon sok hasznos információ összegyűlik, amelyeket fel lehet használni a webshop továbbfejlesztésében.

Az igazán jó játék/verseny nem szerencsejáték, hanem olyan, amely igénybe veszi a felhasználók tudását, képességeit, képzeletét. Szinte mindenki kíváncsi arra, hogy ő maga mire képes, ezért ennek nagyon nehéz ellenállni, főleg, ha jutalmat is kaphat. A blog szerepe az, hogy segítsen, fenntartsa az érdeklődést, növelje az izgalmakat.

A játék/verseny több felületen is zajlik, melynek során érdemes igénybe venni a közösségi oldalakat, hírlevélküldés, és hasonló eszközöket. A legrészletesebben és látványosabban mégis a blogcikkekben lehet demonstrálni és levezetni egy ilyen eseményt. Ez tervezést igényel, és tudni kell mikor mi történik, de a felfokozott érdeklődés miatt megéri a felkészülést.

10.Szórakoztató cikkek

Szórakoztató cikkek alatt olyan tartalmakat értünk, amelyek úgy ragadják meg az olvasó figyelmét, mint egy regény, mozi, vagy játék. Ezek a tartalmak közvetetten vezetnek a vásárláshoz, de megvan az az előnyük, hogy a látogatók szívesen térnek vissza újra és újra, mert kellemes élményeket szereztek.

A szórakoztató cikkek lehetnek történetek, humoros írások, valós sztorik, a lényeg, hogy az olvasó úgy érezze, mintha kedvenc könyvét, újságját olvasná. Természetesen valamilyen módon érdemes kapcsolódni a webáruház témáihoz, különben a látogatók fejben kevésbé kapcsolnák össze az élményt a webshoppal. Ilyen jellegű cikkek készítése sem olyan nehéz, de érdemes lehet ebben az írásmódban jártas külsős segítségét is igénybe venni.

marketing ötletek

Miről írj a webáruházad blogjába? Összefoglalás

Egy webáruház blog ugyanúgy működik, mint bármely más blog, azzal a különbséggel, hogy mások az elvárások, a cikkeknek az értékesítést kell támogatniuk. A cikkek ez esetben olyan „lágy” értékesítési felületek, amelyek finoman, az olvasó érdeklődésén át vezetnek a termékekhez.

A webáruház blogja alkalmas arra, hogy olyan plusz információkat adjon, amelyek a termékek leírásába nem férnének bele. Ezen kívül hasznos tanácsokkal és felhasználási útmutatókkal is segítheti a vásárlókat. Ez növeli az adott webshop iránti elkötelezettséget, hiszen mindenki ott vásárol a legszívesebben, ahol a legtöbb segítséget kapja.

A webshop blogja akkor működik a legnagyobb hatásfokkal, ha tervezel, meghatározod az egyes cikkek céljait, vagy az általuk kelteni kívánt hatást. Bizonyos témákban a cikksorozatok nagyon jól megragadhatják a célközönség figyelmét. A bejegyzésekben helyezz el linkeket, feliratkozási lehetőséget, gombokat, amelyekkel aktivitásra készteted a látogatókat.

A fent említett 10 nyerő téma bármelyikét nagy hatásfokkal alkalmazhatod a webáruházad blogbejegyzéseiben. Számít az, hogy mit árulsz és az is, miről tudsz jól írni. A szakismeret, a lelkesedés, és a jó kommunikációs, információátadó képesség egyaránt fontos.

A bejegyzések minden esetben olyan tartalommal rendelkezzenek, hogy az olvasó úgy érezze, ezért megérte odalátogatnia, mert kapott valami plusz információt. Az eddig ismertetett elvek figyelembevételével kitalálhatsz egyedi ötleteket, új témákat is. Megéri utánajárni, a célközönség milyen információkat keres az általad közvetített termékekről.

Mivel ez egy speciális területe a szövegírásnak – az élmény, a hatás és az eredmények egyaránt számítanak – megéri folyamatosan fejlesztened magad. Hogy a lehető leghatékonyabb cikkeket írd, ajánlom számodra a Tartalommarketing mesterfokon írás elolvasását, amelynek elveit alkalmazva megtöbbszörözheted eredményességed.

Webáruházra van szüksége? Elkészítjük önnek!

8 + 12 =

Summary
Article Name
Miről írj a webáruház blogjába? Útmutató és 10 nyerő téma
Description
Ha webshopod van, és blogot írsz, napirenden van nálad ez a kérdés. Hasznos útmutatót kapsz ehhez a témához ha elolvasod a cikket
Author
Publisher Name
GrenT Média
Publisher Logo