+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Nagy kérdés a marketing területén, hogy mivel érdemes közelíteni az emberekhez a cél elérése érdekében. Mi az, ami megfogja, vonzza, megtartja őket?  Számos ilyen dolog van, de ezek általában csak bizonyos közegben, bizonyos időben, bizonyos csoportoknál működnek. Létezik azonban a dolgoknak egy olyan megközelítése, ami mindenkinek érdekes lehet.

Ez pedig nem más, mint a problémamegoldás.

Az embereknek problémáik vannak, melyek megoldása kielégítő hatású és az élet amúgy egy nagy problémamegoldás, hiszen mindig feladatokkal kerülünk szembe. Ha a termékeinket, mint egyes problémákra való megoldásokat kínáljuk fel, felkelthetjük az emberek érdeklődését.

Íme néhány példa:

  • Cipő webáruház: Nincs miben a havat taposni? A megoldás az XY webáruház, ahol pompás hótaposókkal hidaljuk át a problémát. Mit vegyek fel a kis feketéhez? Íme, a megoldás ezer színben, tűsarkúk a lilától a feketéig, minden méretben. Kinőtte a gyerek a cipellőt? Megoldás az XY gyerekcipő webáruház, ahol a legkisebbektől kezdve a legnagyobbakig minden lábacskára van megfelelő cipő.
  • Gyógynövény webáruház: Nátha kínoz? Az XY webáruház számos megoldást kínál a kellemetlen tünetekre. Egészségesen étkeznél? Íme a megoldás: XY webáruház.
  • Szerszám webáruház: Leszakadt a polc és nincs otthon csavar? Itt a megoldás, házhozszállítás akár egy napon belül. Tele falevéllel az udvar? Keresd a megoldást az XY webáruházban.
  • Iskolaszerek: Nincs idő nagybevásárolni a sulira vagy inkább elmennétek állatkertbe? Íme a megoldás, rendeld meg online az XY webáruházból.

Ez a néhány példa is mutatja, hogy bármiből lehet problémát gyártani és arra megoldásként felkínálni a terméket. A hírlevelekben is érdemes erről az oldalról közelíteni például iskolakezdésnél vagy pedig szezonváltáskor.

problema-megoldas

A problémamegoldást nem csak maguk a termékek, hanem azok árai vagy a gyors kiszállítás is jelenthetik.

A termékeket jó áron kínálva például a drága porszívók problémájára is megoldást nyújthatunk, vagy kanapérendelés esetén ara, hogy máshol heteket kell várni, de az adott webáruháznál egy vagy két napos szállítási idővel kell csak számolni, így a várakozás problémáját oldjuk meg.

A szállítási módok sokaságát és egyhangúságát pont a probléma és arra a megoldás hozta a csomagpont átvételi lehetőségek. Ezek a gomba módon szaporodó átvételi pontok a megrendelhető termékek korlátlan átvételi idejével adják azt a szabadságot amit a webshopok régen kerestek. Mindamellett olcsóbb megoldás mint a legtöbb futárcég díjszabása. Webox, Foxpost, Pick-Pack pont, stb. Ezek a modulok mind Opencart webshopra valamint WooCommerce webáruházakra is elérhetőek.

A gyors kiszállítás ma a másnapi vagy harmadnapi kiszállítást jelenti. Ezt igyekszenek sokan lefaragni előnyt kovácsolni az idő problémából. Erre jó példa az Amazon aki már a Drón szállításon dolgozik, ami egy óriási fejlesztést és persze sok-sok költségmegtakarítást okozna. Ez egy olyan probléma amit áthidalva mind a webáruházak és a vásárlók is sokat nyerhetnek. De persze ez még odébb van.

Igyekezzünk webáruházunk bizonyos termékeit úgy besorolni, tartalommal vagy landing oldalakkal úgy megtámogatni, hogy azok valamilyen problémamegoldásra legyenek megfelelőek. Ezzel már is egy célzott vásárlói forgalmat szerezhetünk termékünknek.