+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

A dropshipping az utóbbi idők egyik leggyorsabban fejlődő online értékesítési módja. Ebből a cikkből megismerheted a dropshipping jelentését, mi a lényege ennek a folyamatnak. Megtudhatod, hogyan állj neki dropshipping nagykereskedés keresésének. Megismerheted a dropshipping legfontosabb előnyeit, de nem hallgatom el a hátrányokat sem.

Hogyan csináljam a dropshippinget? Ez a legfontosabb kérdés, és itt útmutatásokat kapsz a kivitelezésre, pontokba szedve. Utána kapsz 14 működő tanácsot, hogyan építs fel jól jövedelmező dropshipping üzletet. Meghatározzunk a jó dropshipping termék jellemzőit. Megismerheted a saját webáruházas dropshipping nehézségeit, és a vele járó előnyöket is. Végül elolvashatod milyen hibákat kerüljél el a dropshipping üzletedben.

Dropshipping jelentése, meghatározása

 

A dropshipping egy olyan értékesítési mód, amelynek során a termék az eladótól (nagykereskedőtől) közvetlenül – viszonteladó és raktározás mellőzésével – kerül kiszállításra a vevőhöz.

Ennek a modellnek az esetén a közvetítő (kiskereskedő) csak az értékesítési folyamatot végzi. A termékkel kapcsolatos minden egyéb költség a gyártót terheli, ezért a közvetítőnek elég például egy webáruházat üzemeltetnie, amelyen keresztül az érdeklődők tájékozódhatnak és rendelhetnek.

dropshipping és a hagyományos webáruház

Dropshipping Magyarországon

 

A dropshipping az USA ból indult el a 2000-es évek közepén. Ott a legnagyobb a hagyománya a dropshipping értékesítésnek, és a vásárlóerő is a legmagasabb. De nagy piaca van Kanadában, Ausztráliában, számos európai országban és Ázsiában is. Nagy mennyiségű áru és számos nagykereskedés – amellyel ez működik – Kínában van.

Magyarországon inkább csak a 2010-es években kezdett terjedni a dropshipping. Az évtized közepére több hazai nagykereskedés is megjelent, amely dropshipping partner lehet. Bár a vásárlóerő itt jóval kisebb, hazánkban még számos kihasználatlan lehetőség van e téren.

 

Dropshipping nagykereskedés

 

Bár a dropshipping nagykereskedések eleinte leginkább az USA -ban terjedtek el, világszerte számos található. Ázsiában és Európában is több, valamint Magyarországon is van. Ha az e-kereskedelmet nézzük, az USA -t, csak Kína múlta felül.  Az olcsóság miatt utóbbi ország nagykereskedései kívánatosak a dropshipping értékesítésben.

De érdemes figyelembe venni azt is, hogy a távolról rendelt termékek megérkezési ideje hosszú lehet, ilyen szempontból előnyösebb a közeli nagykereskedés. A nagykereskedés kiválasztásánál nagymértékben számít a megbízhatóság, könnyű kommunikáció és rendelkezésre állás.

 

Hogyan találjak dropshipping nagykereskedést?

 

„Hagyományos”, de legkézenfekvőbb mód, ha a Google -t használod.  Más kiskereskedők nem szívesen osztoznak ezeken az információkon, így saját magadnak kell utánanakeresned. Keress rá a wholesale és distributor (nagykereskedés, forgalmazó), valamint a választott termékekre vonatkozó kulcsszavakkal! Nézd meg a nagykereskedés weboldalán hol kaphatsz bővebb információt.

Nem árt, ha tájékozódsz a témában, mielőtt megkeresed ezeket, és ha találsz, alaposan járj utána, milyen cégek ezek! Sajnos az online találatok között kevésbé megbízható, sőt csaló cégek is felbukkanhatnak. Amelyik például rendszeres (havi, évi, egyéb) tagsági, szolgáltatási díjat kér cserébe, ott valami nem stimmel, ezekkel legyél óvatos!

A másik variáció, ha magával a gyártóval veszed fel a kapcsolatot. Ha tudod, mely termékeket szeretnéd értékesíteni, a gyártó összekapcsol a forgalmazókkal, vagy adhat egy listát a nagykereskedelmi forgalmazókról.

Léteznek olyan online adatbázisok, ahol dropshipping nagykereskedőket találhatsz. Ilyen például a World Wide Brands.

A jó dropshipping nagykereskedésnek megbízható ügyfélszolgálati csapata van. Szervezett és hatékony, gyorsan megadják a szükséges információkat. Biztosítják a szükséges adatbázist a termékekre vonatkozóan. A termékekkel és szállítással kapcsolatban is minden kérdésre ismerik a választ.

Érdemes körülnézned a BigBuy, az Oberlo, Amazon, az Etsy, vagy a Salehoo weboldalain. Az európai Oberlo -n keresztül olyan beszállítóktól származó termékekhez juthatsz, amelyek már ellenőrzöttek és jó hírnévnek örvendenek. De sokan közvetlenül a kínai alapítású Aliexpress -t használják.

 

Melyik országok a legjobb forgalmazók dropshipping területén?

 

Ha az e-kereskedelmet, és  nemzetközi dropshipping forgalmat nézzük, akkor az USA -n kívül Kanada, az Egyesült Királyság és Ausztrália a legjobb célpontok. Mellettük ott van még Japán, Új Zéland, és több európai ország, mint Németország, Svédország, Franciaország, Spanyolország, Portugália, Ausztria.

Vannak olyan területek és országok, ahol kockázatosabb mind az e-kereskedelem, mind a dropshipping. Ilyenek Dél-Amerika, Afrika, valamint néhány közép-amerikai, ázsiai és európai ország. Ennek okai, hogy az emberek ott nem szívesen vásárolnak online, a szállítási idő, vagy díjak hosszúak, illetve visszatérítések, esetleg csalások esete gyakrabban előfordulhat.

 

A dropshipping legnagyobb előnyei

 

  • Nem kell saját készlet.
  • Nem igényel komoly befektetést.
  • Nincsenek plusz költségek, mint pl. raktározás.
  • Az ár meghatározásában van némi szabadság (piaci trendek figyelembevételével).
  • Nincs fizikai helyigény (termék, raktár, stb.): Az üzlet online működtethető.
  • Nem vagy helyhez kötve: bárhonnan működtetheted.
  • Egy csomó adminisztrációs tehertől mentes, pl. ki-bejövő szállítmányok rendelése, készletnyilvántartás-kezelés, leltár, stb.
  • Szélesebb termékkínálatod lehet közvetítőként.
  • A bővülés nem jár együtt akkora munkatöbblettel, mint hagyományos esetben.
  • A nagykereskedéstől jóval olcsóbban beszerezhető az áru.
  • Könnyen automatizálható.

 

Milyen hátrányai lehetnek a dropshippingnek?

 

  • Távolról érkező termék esetén sokára érkezik meg
  • Előfordulhat, hogy kifogy a rendelt termék.
  • Lehet, hogy több termék esetén különböző helyekről rendelt áruk, különböző időben érkeznek meg.
  • Ezzel együtt a kiszállítási költségek is növekedhetnek.
  • Utánvétel nicsen, ha külföldi partnertől jön az áru
  • Az eredeti helyről a vevő olcsóbban megkaphatja a terméket.
  • Bizonyos helyekről (pl. eu -n kívüli országok) érkező áruk vámkötelesek lehetnek.
  • A minőség sem mindig garantálható.
  • Bizonyos termékeknél a verseny miatt kicsi az árrés, ezzel együtt a haszon.
  • Mivel a dropshipping viszonylag egyszerű, de jövedelmező, (idővel) nagy lehet a konkurencia.

 

Dropshipping – hogyan csináljam?

 

Nem javaslom, hogy abszolút kezdőként belevágj egy dropshipping alapú vállalkozásba (kivéve, ha van legalább egy társad, aki már jártas a témában és van tapasztalata). Az ideális helyzet az, ha van már egy működő online vállalkozásod, amely értékesít. Például egy webshop, amely rendszeres jövedelmet hoz.

Ez esetben van némi rálátásod az online üzlettel kapcsolatos tevékenységre, annak minden velejárójával. Másrészt a dropshipping más megközelítést igényel, mint amikor például saját termékeidet árulod. Egy átmeneti időszakkal jár, amíg feltérképezed, leteszteled és kipróbálod a piacot, ezért csak fokozatosan fog jövedelmet termelni.

Feltételezem, hogy már van weboldalad és/vagy webáruházad, így most abba nem megyünk bele (lásd.: Webáruház indítása, folyamata, üzemeltetése). Lássuk a többi részletet.

raktározás szállítás

Dropshipping tanácsok és kivitelezés

 

  • Neki se láss, mielőtt tervet nem készítesz. A piackutatás alapkövetelmény, képben kell legyél, mire van kereslet, különben könnyen elvérezhetsz már az elején. Használd ehhez a sima Google -t, a Google Trends -et, valamint különböző online kulcsszókeresőket is. Az a nyerő termék, amelyre nagy az igény, de ugyanakkor viszonylag kevesen árulják.Nézd meg mely dropshipping termékek azok, amelyek kelendőek az Amazon -on és az Ebay -en. Azt is nézd meg, mennyien árulják.
  • Döntsd el, milyen termékeket érdemes közvetítened, s melyekkel lehetnek problémák!Példák:Nem mindegy, mekkora árú termékeket közvetítesz, ugyanis előfordulhat, hogy valamilyen probléma miatt vissza kell téríteni az összeget.A nagy súllyal rendelkező termékek magas szállítási költséggel bírnak.Különböző típusú termékeknél más-más gondok fordulhatnak elő. Például magas minőségű, de kényes elektronikai eszközöknél valamennyi kockázattal bír ezek sérülése, még védelem esetén is. Egyébként ugyanez áll minden más értéktárgyra is, amely törékeny, vagy érzékeny.

    Egy másik nehéz eset az élelmiszer, illetve bármilyen táplálékkiegészítő. A távoli helyekről érkező élelmiszerek minősége nem mindig szavatolt, azonkívül tárolás, szavatosság, s egyebek több kockázati tényezőt vetnek fel. A bonyolult technológiájú áruk szintén nagy rizikófaktorral rendelkeznek.

  • Ha piackutatásod által megvannak azok a termékek és terméktípusok, amelyekben nagyobb potenciált látsz, akkor a következő lépés, hogy utánanézz, mely nagykereskedéseknél érhetőek el ezek.
  • Járj utána a dropshipping tevékenységgel kapcsolatos jogi háttérnek! Tanulmányozd a fogyasztóvédelmet, hogy ebben is képben légy.
  • Járj utána az adózási háttérnek is! Tudd, milyen adózás (Áfa, vám, s egyebek) vonatkoznak a tevékenységedre, illetve rád, attól függően, milyen adózási módot választottál. A könyvelésről is gondoskodnod kell.
  • Számold ki a költségeket. Hirdetés, adózás, weboldal, webshop és a saját időd, amit ezzel töltesz. Mit kell ezzel kapcsolatban figyelembe venni? Itt nincs hely arra, hogy részletekbe menjünk, ezért csak a legfontosabbakat sorolom fel:Költségek: adók, járulékok, hirdetések, adminisztráció, egyéb költségek, tudás, információ, előre nem látható költségek (pl. reklamáció, visszatérítés).A nyereséged a bevételek (az árrés által eladásból származó bevétel) mínusz a költségek.
  • Mielőtt élesben elkezded, csinálhatsz tesztrendeléseket, hogy megismerd a beszállítókat, melyik milyen megbízható és gyors. Ezen kívül nézz körül fórumokban, közösségi oldalakon, hogy véleményeket, információt találjál a nagykereskedésekről és termékekről is.
  • Ha mindezzel megvagy, építsd fel a webshopod, termékeid marketingjét! Hosszú távú stratégiában gondolkodj, és készíts tervet. Mérd fel, hol mikor, mennyit hirdess, és azt is, hogyan érheted el a célközönséget ingyen. Ez egy hosszú tanulási folyamat, és lehet, hogy eleinte főleg csak költségeid lesznek. De ha jól csinálod, az arány megváltozik és egyre kevesebb munkával növekszik a bevételed.
  • Automatizáld a tevékenységet, amennyire lehetséges! A webáruházad működtetése legyen a legegyszerűbb számodra és a vevők számára is.

 

Dropshipping tippek – 14 nyerő dropshipping tipp

 

  • Optimalizáld, amit csak lehet! Az a célod, hogy minél több látogató érkezzen az átalad közvetített termékek célközönségéből, és ezek közül a lehető legtöbb váljon tényleges vásárlóvá. Hosszú és rövid távú, ingyenes és fizetős optimalizációs eszközöket is használhatsz. Úgy tudsz jól optimalizálni, hogy mindent mérsz.
    A weboldalad, webáruházad legyen keresőoptimalizált, építs fel vonzó és értékes tartalmat, amely a látogatókat oda tereli. Figyeld, hogy honnan és milyen oldalakról érkeznek, vagy milyen tartalmadra. Hirdetésekkel pedig mérd a konverziót, hányan kattintanak, rendelnek, vagy hagyják el az oldalt.
  • Először semmiképp ne specializálódj! Hozz létre egy „általános” webáruházat, amelyben több termékkategória van, és gyakorlati tapasztalataid, eredményeid által látni fogod, mi az, ami jobban megy, mi az, ami kevésbé. Később mindig bővíthetsz és változtathatsz, de ne ragadj le egy témánál.
    Azzal, hogy egyszer alapos piackutatást végeztél, még nem ért véget ez a folyamat. Rendszeresen figyeld a trendeket, és használd ki, ha olyan igény merül fel, amelyet ki tudsz elégíteni, és ez nem okoz különösebb nehézséget. Kevés olyan dolog van, amely örök, vannak időszakos, és divatszerű eszközök.
  • Legyél egyedi! Ez különösen akkor fontos, ha olyasmit árulsz, amit sokan mások. A beszállítóktól kérhetsz egyedi fényképeket a termékekről. Legyél különösen figyelmes a vevőiddel. Jutalmazd meg a többször rendelőket. Érd el, hogy beszéljenek a webáruházadról, szolgáltatásodról. Ha ily módon „kiemelkedsz” a hasonló szolgáltatóktól, az emberek emlékezni fognak rád és visszatérnek.
  • A marketingednek elsősorban nem a termékről kell szólnia, hanem az ügyfélről. Ők megoldásokat keresnek problémáikra, lehetőségeket vágyaik kielégítésére, vagy csak boldogok, sikeresek akarnak lenni. Ha ezeket a lehetőségeket látják a te szolgáltatásodon keresztül, akkor vásárolni fognak. Ezért tartalmaidban hozzájuk kell szólnod, az ő nyelvükön, az ő igényeikre szabva.
  • Inkább lassabban haladj, kevesebb termékkel, és azokhoz jól konvertáló csatornákat építs, mintsem rengeteg termékkel, sablonos webáruházat. Alakíts ki egy rendszert, amely számodra megfelelő sebességű, és könnyen alkalmazható a gyakorlatban a megvalósításra.
  • Olyan termékpalettával kezdj és állíts a középpontba, amelyre nem csak igény van, de téged is érdekel valamennyire. Ugyanis minél jobban vonz valami, annál könnyebben tudod értékesíteni. Azok az emberek, akik olyasmit értékesítenek, ami egyben a szenvedélyük, a többszörösét tudják eladni, mivel ez minden kommunikációjukon áthat.
  • Készíts egyedi termékleírásokat! Bár ez sok termék esetén meglehetősen hosszadalmas és fárasztó munka lehet, megéri, mert így tűnsz ki a tömegből. A sablonos termékleírások csak azokra hatnak, akik amúgy is megvennék a terméket. De ha nem a termék áll a középpontban, hanem a vásárló haszna, előnyei és a vásárlás általi pozitív változás az életében, az pozitív reakciót vált ki.
  • Termékminta, vagy termék használat. Ha használod és ismered a terméket, ezerszer könnyebben értékesíted. Másrészt, ha van egy mintád – amelyet a beszállítótól kérhetsz – azt a lehető legtöbb szempontból meg tudod figyelni, lefényképezni, és leírni.
  • Jó kapcsolat létrehozása a beszállítókkal, cégekkel, nagykereskedésekkel. Jó együttműködés esetén a működés és az ügyfelek kiszolgálása gördülékeny, problémamentes lesz. A kommunikáció világos, egyértelmű és informatív legyen a partnerekkel.
  • Hasznos eszközök alkalmazása. Egy szempontból semmiképpen sem különbözik a dropshipping más, hasonló online üzletektől: a bevált eszközök itt is működnek. Használj hírlevelet, remarketinget, készíts videókat, tanuld meg jól kiaknázni a Google, Facebook és hasonló hirdetési lehetőségeket! Ugyanis, ha csak azt várod, hogy jöjjenek a vevők, igencsak leapadhatnak a bevételeid. Ellenkező esetben viszont határ a csillagos ég.
  • Automatikus ajánlás. Élj a cross-sell (keresztértékesítés) és up-sell (felülértékesítés) adta előnyökkel. Előbbi esetén hasonló, és kapcsolódó, kisegítő termékek ajánlásáról van szó, mint amit a vevő vásárolni akar. Utóbbi esetén pedig egy drágább, de magasabb minőségű, többet nyújtó verzió ajánlásáról van szó.
  • Oktasd az embereket a termék használatára! Ezerszer szívesebben vásárolnak az emberek egy olyan platformon/helyen/vállalkozáson keresztül, ahol nem csak eladnak, de azt is megtudhatják, miként kezelhetik, használhatják a választott terméküket a legjobban.
  • Csatlakozz a dropshippinggel kapcsolatos fórumokhoz, csoportokhoz, építs kapcsolatokat, így rengeteg friss információt kaphatsz, és tanulhatsz mások tapasztalataiból.

 

Milyen a jó dropshipping termék?

 

  • Van rá igény, ami elegendő ahhoz, hogy érdemes legyen foglalkoznod vele.
  • Viszonylag nehéz, vagy nem könnyű hozzájutni, vagy kevesen árulják. Minél jobban megfelel a termék az első két kritériumnak, annál nagyobb árréssel tudod eladni.
  • Olyan termék, amelyet nem valami nagy márka ural, amely mellett nehéz lenne labdába rúgnod.
  • Mérete és súlya lehetőleg minél kisebb legyen. Ez sokkal kevésbé kockázatos és olcsóbb.
  • Olyan legyen, ami iránt tartós, vagy nagy igény van, de nem egyszeri, vagy szezonális. Ezekkel hosszabb távon tervezhetsz, és nincsenek nagy kilengések.
  • A terméknek megbízható és kellően informatív szállítói legyenek, hogy minden a legsimábban működjön.
  • Viszonylag olcsóbb árkategóriájú legyen. Vannak ugyan kivételek, de tömegesen a kevésbé magas árú termékeket lehet értékesíteni. Ugyanakkor ha neked a célpiacod egy tehetősebb közeg, vagy magasabb árkategóriájú termékeknél találtál réspiacot, abban az esetben ennek az ellenkezője is beválhat!
  • Egyedi termék. Minél különlegesebb és ritkább valami, annál kelendőbb. Ez egy egy adott terméktípuson belül is lehet egy különleges darab. Ha ezt jól bemutatod, vágyni fognak rá.
  • Olcsó a szállítási díj és/vagy a szállítási idő.
  • Elegendő információ és jó kép(ek) tartoznak hozzá, vagy ezek könnyen beszerezhetők a szállítótól.

 

Dropshipping saját webáruházon keresztül

 

Amennyiben valaki kezdő a dropshipping területén, jobban jár, és kevesebbet veszít, ha olyan nagy cégeken keresztül valósítja meg ezt a kereskedési formát, mint az eBay, vagy az Amazon. Természetesen vannak kivételek, de hosszú időnek kell eltelni, mire igazán jól fog működni az üzlet. Azonban ekkor már túlszárnyalhatja az előbbi formákban való módját.

 

A saját webáruházas dropshipping hátrányai

 

  • Kezdetben sokkal nehezebb. Nagyon sok múlik a tervezésen, felkészülésen, a forgalom generálásának sikerességén, a marketingen, a konverzión. Egy nemzetközi platformon keresztül ezek jó részétől mentesülhetsz, legalább addig, amíg bele nem jössz. Az sem megy magától, de ehhez képest töredéknyi erőfeszítéssel jár.
  • Rengeteg készséget szükséges elsajátítanod. Képben kell lenned az online marketingben, a webbel kapcsolatos technikai tudásban, hirdetési módszerekben, az egyéni webáruházzal történő értékesítés módszereivel. Mindezt viszonylag rövid idő alatt kell elsajátítanod, ha eredményeket akarsz.
  • Nagyon sok időd, energiád megy rá, míg beletanulsz, s közben ezt finanszíroznod kell.
  • Szükséged van legalább egy másik bevételi forrásra, amíg felépíted a márkádat, ismertté teszed a webáruházad, rangod lesz a keresőmotorokban. Ez minimum néhány hónap, de inkább fél, vagy egy év, esetleg több.

 

A saját webáruházas dropshipping előnyei

 

  • Nincs az értékesítési láncban egy harmadik fél (mint az eBay -es, vagy Amazonos értékesítés esetén), így nagyobb lehet a bevétel.
  • Nem kell alkalmazkodni egy platformhoz, amelynek követelményei, elvárásai vannak sokféle szempontból. A saját webáruházad és üzleted, valamint az értékesítés folyamatát olyanná alakítod, amilyenné akarod.
  • Egyedi értéket teremthetsz. Míg a nagy cégeknek általános vásárlási élményt kell nyújtaniuk, és nem alkalmazkodhatnak az egyedi igényekhez, egy privát webáruház sokkal rugalmasabb. Megtudhatod a vásárlók igényeit és olyan egyedi élményt, szolgáltatást nyújthatsz, amelyet egy világcégnél nem kaphatnak meg.
  • Visszatérő, elégedett vásárlókhoz juthatsz, akik keresni fogják a szolgáltatásodat, illetve a te webáruházodon keresztül vásárolnak szívesebben, mert figyelembe veszed a kívánalmaikat. Kiépíthetsz egy vevői bázist, akiket újra és újra elérhetsz.
  • A saját márkádat, szolgáltatásodat, üzleted építed. Ha az Amazonon, vagy eBay -en keresztül fut az üzleted, akkor csak egy hálózat része vagy. Jól kereshetsz, de nem vagy igazán önálló, lehetőségeidnek korlátai vannak, és a bevétel egy része a kereskedelmi hálózatot működtető cégé.

 

Dropshipping hibák, amelyeket kerülj el

 

  • Nem készítesz pénzügyi tervet. Ha számodra ez egy üzlet (márpedig mi más lenne), akkor elengedhetetlenül fontos, hogy képben legyél az anyagi lehetőségekkel. Ki kell számolnod a várhatóan felmerülő költségeket – lehetnek nem vártak is – és azt is, milyen bevételekre számíthatsz reálisan. De a legfontosabb, mindez mennyi időbe kerül. Tisztában kell lenned a cash-flow -val. Ha nem tudod ezt kezelni, szörnyű nagy bajba kerülhetsz.
  • Túl sok mindent akarsz árulni egyszerre. Összpontosíts azon termékekre, amely egy réspiac, jól behatárolható célközönséggel. Árulhatsz sokfélét, de kell, hogy legyen valami, ami közös, különben nem tudsz kialakítani egyedi márkát.
  • Nem törekszel arra, hogy mélyebben megismerd a célközönséged. Az értékesítéssel járó bevétel a többszörösére emelkedhet, ha tudatosan jársz el. Amennyiben veszed a fáradságot, hogy utánajárj a célközönséged gondolkodásmódjának, elvárásainak, igényeinek, hozzájuk szabhatod a kínálatod és az értékesítés módját. Ha így teszel, imádni fogják.
  • Kevés beszállítóra, nagykereskedésre támaszkodsz. Lehet, hogy kiváló kapcsolatokat és jó üzletet bonyolítasz néhány cég által, ám ezekre alapozni beláthatatlan időre, nagy felelőtlenség. A piac folyamatosan változik, a beszállítók is változtatnak működésükön, és sok minden más közbe jöhet. A dropshipping vállalkozásod sok jó kapcsolatra épüljön, elő ne fordulhasson, hogy egy-egy kereskedés, vagy gyártó kiesése miatt lezuhanjon az üzleted jövedelemtermelő képessége.
  • Túlzottan építesz bizonyos típusú termékekre. Ugyanúgy, ahogyan nem szerencsés „mindent” árulni, az sem jó, ha csak néhány terméktípus adja az üzleted magvát. Mindig több vasat kell a tűzben tartani, folyamatosan figyelni a trendeket, és igazodni a piaci igényekhez. Akkor jó, ha egy termékcsoport kiesése sem okoz gondot.
  • Csak a közvetlen eladásra építesz. Egy profi online értékesítő csatornákat épít ki, amelyen át a leendő vásárlók eljutnak az üzlethez (webáruházhoz). Ne arra alapozz, hogy ha van igény a termékre, azonnal észre is vesznek. Hacsak nem tényleg olyasvalami, amit szinte sehol máshol nem lehet beszerezni, el kell érned, hogy észrevegyenek.
  • Rosszul, vagy nem kezeled a rendelési problémákat, vagy ügyfélpanaszokat (egyéb kívánságokat). Óriási jelentősége van milyen érzésekkel távozik a (leendő) vevőd az online üzletedből. Ha nem tud valamit megoldani, elrontott valamit, kérdése van, vagy nem elégedett azzal, amit kapott – és ezt nem kezeled – akkor sorban vesztheted el a vásárlóidat. Ez sajnos negatív reklám is lehet, ahogyan terjed az emberek véleménye.
  • Nem készülsz fel a váratlan helyzetekre. Visszaküldi az egyik vevőd a terméket? Félreérthető valamilyen információ? Váratlanul megszűnik egy termék, vagy hiány keletkezik? Valami miatt lecsökkennek az online eléréseid? Ez mind előfordulhat és neked rendelkezned kell valamilyen stratégiával, hogy megoldd a helyzetet.
  • Mindent egyedül akarsz csinálni. Egy ponton túl ez lehetetlen. Vagy automatizálsz mindent a lehető legnagyobb mértékben, vagy embereket alkalmazol (lehet szabadúszókat is), esetleg a kettő együtt. Emberekkel való kommunikáció, értékesítés esetén mindig felmerülhetnek újabb feladatok, ezért tervezni kell, eszközöket használni és alkalmazni az eredményes működéshez.
  • Nem használod ki a rendelkezésedre álló eszközforrásokat és lehetőségeket. Keresőoptimalizálod a weboldalad? Következetesen építesz vásárlói közösséget? Használod a közösségi médiákat? Gondoskodsz a hasznos, informatív tartalomról, és ezek frissítéséről? Valóban építed a márkádat? Használsz hírlevelet? Gondoskodsz róla, hogy vevőid el ne feledkezzenek rólad? Ingyenes és fizetős hirdetési lehetőségeket is használsz? Méred milyen eszköz, platform, kommunikációs mód, marketing típus, hirdetési mód nyújtja a legjobb eredményeket számodra?

 

A dropshipping hatalmas lehetőségeket rejt magában. De mint más üzlet esetén, itt sem hull öledbe a siker, tenned is kell érte. Ehhez most megkaptad az alapokat, a többi rajtad áll. Ne feledd: piackutatás, tervezés, felkészülés, tesztelés, mérés, kapcsolatok építése, az odafigyelés az alapja a kiszámítható sikernek.

Webáruházra van szüksége vagy fejlesztés, bővítésre van igény?
Kérje ajánlatunkat!

13 + 9 =

Summary
Hogyan indíts Dropshipping webáruházat – alapok, felépítés, tippek, módszerek
Article Name
Hogyan indíts Dropshipping webáruházat – alapok, felépítés, tippek, módszerek
Description
Dropshipping webáruház készítés nem egyszerű feladat, itt megtalálsz mindent ami egy dropshipping webshop nyitásához elengedhetetlen
Author
Publisher Name
GrenT Média Kft.
Publisher Logo