+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

A webáruház marketing számos összetevő függvénye, melyek együttes, összhangban való alkalmazása kiváló eredményeket hozhat a folyamatos vásárlások terén. Ebben a cikkben 10 eredményesség növelő módszert mutatok be, melyek többsége nem új, mégsem használják ki őket teljes mértékben.

 

10 eredményesség növelő módszer webáruházaknak

 

1.Célirányos hirdetés

 

A jó hirdetések kialakításának témája önmagában egy cikket, vagy cikksorozatot kitevő téma, itt a fontosabb tényezőkre szorítkozunk. Bárhol hirdetsz – Google, Facebook, Apróhirdetés, más weboldalak, stb. – ne általános szavakra, vagy úgymond közhelyekre hirdess.

A Google esetén például hanyagold azokat a kifejezéseket, amelyekre milliónyian keresnek, és hirdetnek, mert nagyon drága lesz, kevés eredménnyel. Ez helyett inkább végezz piackutatást és keresd meg azokat a speciálisabb kifejezéseket, leírásokat, amelyekre van elegendő keresés, de mégsem annyi, hogy túl sokan hirdessenek.

Más hirdetések esetén szintén a célcsoportod jó ismerete segíthet abban, hol és milyen módon hirdess. Érdemes utánajárnod, azok az emberek, akik a lehetséges vevőid, hol böngésznek az interneten, milyen fórumokat használnak, mit keresnek fel rendszeresen. Még fontosabb, hogyan fejezik ki magukat, mik az elvárásaik, hogyan tudod megfogni őket, ami számukra is érdekes.

 

2.Optimalizálás a keresőkre

 

Míg a hirdetések a gyors módszer a vevők szerzésére, a webáruház optimalizálása a lassúbb, fokozatos, ám olcsóbb, és hosszú távon igencsak megtérülhet. A keresőkre való optimalizálás az alapbeállításokból, és a folyamatos optimalizáló munkákból áll, mint a külső-belső linképítés, releváns tartalmak készítése, és a változások figyelemmel kísérése.

Az alapbeállításokon kívül megfelelően kell optimalizálni a kategória, termék és egyéb aloldalakat is. Mindezeknek együtt olyan összhangban kell lennie, hogy a kereső algoritmusok és a felhasználók is könnyen megtalálják, amit keresnek. A pontos részleteket elolvashatod az egyik régebbi cikkben, ahol lépésről-lépésre végigmegyünk a webáruház keresőoptimalizálásán.

 

3.Rendszeres, értékes tartalmak

 

Egy örök működő lehetőség a blog írása. Ha nincsen rá elég időd, energiád, vagy témád, írass másokkal tartalmat. Egy előző cikkben már részletesen kifejtettem, miről írj a webáruház blogjába. Ha a termékeidet, szolgáltatásaidat összekapcsolod hasznos, és/vagy érdekes tartalommal, sokkal közelebb jutsz a vevőkhöz, mint bármilyen marketing szöveggel.

Lehet tematizálni és az adott területhez tartozó ismereteket kategóriánként elkülöníteni, hasonlóan, mint pl. a Wikipédia. Ha nagyon sok értékes információt közölsz, a Google kereső szakértőnek, vagy legalábbis fő információ forrásnak tekintheti az oldaladat az adott területeken, ami nagyon sok látogatót hozhat.

Sok látogató csak lassan „konvertálódik” vásárlóvá, de általában ők a leghűségesebbek és legkitartóbbak. Mindez attól függ, oldalad mennyire értékes számukra, mit kaphatnak meg itt, amit máshol nem. Ha pedig a blogod marketingjét akarod javítani, ajánlom számodra a 100 működő blog marketing tippet bemutató cikket.

 

4.Vevővonzó kezdeményezések

 

Ez az egyik terület, amit lehet nagyon jól és rosszul is csinálni. Ha hosszú távon tervezel, akkor nem annyira az ár, hanem más értékek prezentálásával fogsz hatni a vevőkre. Ugyanis például a hirtelen jelentős árkedvezmények egyszerre sok vevőt hozhatnak, azonban ezek nagy része később eltűnik, mivel csak az olcsóság miatt vásároltak.

A legjobb tanács az, hogy bármilyen kezdeményezésed, akciód van, egy folyamat része legyen, és ne csak úgy a semmiből csináld. Vagyis ne hirtelen sok vevőt akarj, hanem folyamatosan legyél jelen a vevők fejében, gyakorolj következetesen hatást rájuk, és a megfelelő időpontokban alkalmazd a kedvezmények általi lehetőségeket.

Ennek számtalan módja van, egy másik írásban leírtam milyen kedvezményeket adjál a webshopodban. Ha tisztában vagy azzal, a vevők hogyan gondolkodnak, mit miért tesznek, mi az oka a vásárlásuknak, erre építve tudni fogod, mikor és hogyan alkalmazd az átlagosnál előnyösebb ajánlatok használatát.

digitális marketing

5.Régi vásárlók megbecsülése

 

Bár talán lerágott csontnak tűnhet ez a tanács, mégis nem lehet eléggé hangsúlyozni ennek jelentőségét a webáruház marketingben. A régi vásárlóidnak szinte minden esetben könnyebb (újra) eladni, mint új vevőknek. Mindez növelhető azzal, ha gondoskodsz róla, hogy ne felejtsenek el, és időnként jussanak olyan lehetőséghez, melyhez kívülállók nem

Módszerek a hűséges vásárlók jutalmazására

  • Jutalmazd a hűséget: bizonyos idő után hűségkártya, kedvezmény, ajándék, stb.
  • Rendszeres időközönként lásd el őket hasznos információkkal, ami őket érdekli.
  • Alakíts számukra egy külön csoportot, hozz létre elit tagságot, érezzék, hogy kitüntetettek.
  • Kapjanak különleges ajánlatokat, és/vagy extra szolgáltatásokat, pl. tanácsadás.

 

Ezt sem kell túlzásba vinni, azonban, ha régi vevőid érzik a megbecsülést, akkor is a te webshopodat fogják választani, ha máshol esetleg olcsóbban jutnának ugyanahhoz. Ennek oka az az egyszerű pszichológiai tényező, hogy szívesebben vásárlunk ott ahol pozitív élményeink voltak, elégedettek vagyunk és érezzük a gondoskodást.

 

6.A közösségi médiák célirányos használata

 

A közösségi média tudatos használata nem azt jelenti, hogy időnként megjelenítesz egy-egy posztot. Vagy mindig csak valami akcióról, vásárlási lehetőségről, mint sokan teszik. Valójában ez akkor működik jól, ha előzetesen felméred a lehetőségeket, tervezel, és egy hosszú távú folyamat részeként illeszted ezt a stratégiádba.

Először is alaposan járj utána a te vásárlóközönséged melyik közösségi felületen van rendszeresen jelen, majd annak, milyen típusú tartalmakra reagál a legkedvezőbben. Számít az is milyen életkorú, nemű, érdeklődésű emberek a legaktívabb vásárlóid. Lehetséges, hogy bizonyos napokon intenzívebben jelen vannak a közösségi médiában.

 

7.Chatbot marketing webáruháznál

 

A chatbotok szélesebb körű használata a 2010-es évek második felében kezdett el terjedni, és elvileg óriási lehetőségek rejlenek bennük. Mivel a webáruházak többsége nem alkalmazza, nem kis piaci előnyt jelenthet. Fontos tudnod chatbot nem csak bizonyos helyeken (például Facebook üzleti oldal) működhet, hanem ugyanezt a chat ablakot beágyazhatod akár a webáruházadba is.

A chatbotot legtöbbször azért használják a látogatók, mert kíváncsiak valamire, és válaszokat várnak. De ez oda-vissza is működhet, ha így könnyebben segítünk, ők is szívesen adnak meg több információt arról, pontosan mit szeretnének. A chatbot feliratkoztatásokra, ajánlatok adására, és később utánkövetésre is jó.

 

8.Webáruház e-mail marketing

 

A jól megtervezett hírlevelek fontos részei a webáruház konverzió növelésének. A webshopos e-mail marketing alapjai ugyanazok, mint más hírleveleknél. Azonban itt terméktől és szolgáltatástól függően, a részletek nagyban eltérhetnek. Lehet, hogy sűrűn küldhetsz hírleveleket, de az is előfordulhat, hogy áruid jellegéből adódóan csak ritkábban.

A hírlevél marketing nem azt jelenti, hogy majd minden üzenetben ajánlasz és próbálsz eladni valamit. Sokkal jobban működik az, ha mindig szolgáltatsz valamennyi értékes információt, hogy felcsigázd az ügyfelet, s ha megvan benne a hajlandóság (olvassa az e-maileket) a megfelelő időpontokban hatásos (akár személyre szabott) ajánlatokat is tehetsz.

 

9.Fontos napok és időpontok felhasználása

 

Ezek olyan időpontok és időszakok, amelyek a vásárlók, és/vagy a webáruház számára kiemelt jelentőségűek. Mik lehetnek ezek?

  • ünnepnapok
  • évfordulók
  • speciális napok és időpontok
  • hétvégék, szabadidők
  • valami kezdete/vége

 

A termékektől függ, melyik időpontoknak van jelentősége a webshopodban. Lehetséges, hogy az ünnepnapok jelentőséggel bírnak, de az is lehet, hogy mellékesek, inkább a webáruházad évfordulói, vagy általad meghatározott fontos időpontjai bírnak nagyobb súllyal.

Ha valamilyen változás van, például új termék, vagy régi fejlesztése, illetve kifutó termék, ezeknek érdemes kampányt csinálni és adott időszakban nagyobb vásárlást érhetsz el. Vannak olyan termékek és szolgáltatások, amelyeknél a szabadidő kezdete, vagy éppen a munka kezdete növeli meg az igényt.

Sokkal több ilyen időszakos lehetőség van, mint amennyit általában kihasználnak a webáruházak. A többség a karácsonyra és ehhez hasonló, nagyobb eseményekre összpontosít. Legyél kreatív és jól kommunikált, „saját ünnepet”, alkalmat hozhatsz létre olyan időpontokban, amikor máshol nincs, így többen figyelnek a webáruházadra.

10.A benyomás szerepe

 

Mi az, amit sugall a webáruházad, amikor a látogató megjelenik? Kellőképpen egyedi ahhoz, hogy a célközönségedre hasson? Az ő problémájára ad választ? Elég jól megkülönböztethető más, hasonló weboldalaktól és webshopoktól? Könnyen és gyorsan megtalálják a látogatók azt, amit keresnek?

Ha olvastad a felhasználóbarát webshopok pontjait, máris közelebb kerülsz ahhoz a képhez, amit ki kell alakítanod. Mindennél fontosabb, amikor a leendő vevőd találkozik a webáruházaddal, milyen benyomásokat keltesz benne. Ha nem érzi azt, hogy ott megoldást találna, távozik. Ha nem találja meg könnyen, vagy gyorsan, amit keres, akkor is könnyű elveszteni.

Mindig érdemes elképzelned magad a vevő helyébe, hogyan cselekednél. De mivel belülről látod és ez miatt teljesen másként gondolkodhatsz, érdemes másokat megkérned arra, hogy látogatóként teszteljék az oldalad. Akkor jó, ha idegenek, de legfőképp a célcsoportod megérkezve otthon érzi magát és elkezd böngészni, végül vásárol.

Summary
Webáruház marketing – 10 eredményesség növelő módszer
Article Name
Webáruház marketing – 10 eredményesség növelő módszer
Description
A webáruház marketing számos összetevő függvénye, melyek együttes, összhangban való alkalmazása kiváló eredményeket hozhat a folyamatos vásárlások terén.
Author
Publisher Name
GrenT Média Kft.
Publisher Logo