+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Hogyan és milyen kedvezményeket adjak a webshopomban? Miért adjak kedvezményeket, és hogyan csináljam, hogy ez jól növelje a vásárlási kedvet? Mikor, kinek és hogyan érdemes kedvezményt adnom? Milyen időközönként érdemes, és hogyan csináljam, hogy kiemelkedjek más webáruházak közül?

Ezek mind olyan kérdések, amelyek webshop tulajdonosként megfordulnak a fejedben. Vannak általános válaszok, de a legjobb megoldásokra menet közben fogsz rálelni. Ugyanis a webáruháztól és a vevőkörétől függően, több kisebb-nagyobb eltérések vannak a vásárlási szokásokat illetően. Ezeket figyelembe véve, a kedvezmények terve egészen eltérő lehet.

Miért adjak kedvezményeket a webáruházamban?

Erre a rövid válasz – ami egyben a cél – az, hogy több legyen a vásárlás. A másik ok még jobb, azért, hogy hosszú távon elköteleződő és visszatérő vevőid legyenek. Ugyanis ha a hűség, és a gyakori vásárlás megtérül a vásárló számára, akkor a Te webáruházad a nyerő számára. A felhasználóbarát webshopokról szóló cikkben is már kifejtésre került, miért éri meg kedvezményeket adni.

Milyen kedvezményeket adjak a webshopomban?

A kedvezmény irányulhat egy adott termékre, több termék vásárlása esetén, idővel összefüggésben, de  a termékkel kapcsolatos kiegészítő szolgáltatások is szóba jöhetnek. Nézzünk néhány példát.

Árengedmény

Adott áru bizonyos okból, vagy időtartamig csökkentett áron kapható, vagy százalékos kedvezmény csökkenti az árát. Ennek mértéke több szempont figyelembevételével meghatározandó.

Csatolt ajándék

Egy bizonyos termékhez, vagy vásárolt mennyiséghez ajándékba járhat plusz egy ugyanabból (ha van értelme), vagy egy kapcsolódó termék.

Ingyenes szállítás

Bár ez nem mindig nagy összeg, mégis, szinte minden vásárló figyelembe veszi akkor, amikor dönt arról, mennyi terméket vásárol.

Kuponok

Ezek csak akkor váltódnak kedvezménnyé a vásárlónak, ha felhasználja őket. Mindenképpen legyenek határidősek.

Időszakos kedvezmények

Ezek valamilyen neves alkalom, ünnep, időszak, évszak, hónap, illetve bármi más – a termékekkel, webáruházzal, vagy vevők életével összefüggő – indok alapján kerülhetnek meghatározásra.

Hűségpontok, hűségprogram

Attól függően ki mennyi ideje (rendszeres) vásárló, ezt egy jól kidolgozott hűségpontrendszerrel is lehet jutalmazni. A hűségpontokért további kedvezmények járhatnak, illetve egyéb ajándékok, bármi, ami az elköteleződöttséget növeli és a webáruház értékét a vevő szemében.

Vásárlói kártya

Ez online és offline is jól működhet. Többféle módon lehet általa kedvezményt adni. Az egyik legjobb – bár többnyire ösztönös – előnye, hogy az ügyfelek azáltal kitüntetettnek érzik magukat, egy elit vásárlói körhöz. Ha már van, akkor biztosan használni fogják, és ez nagyobb kedvet is ad az újabb vásárlásokhoz.

Kreatív kedvezmények

Ezek bármilyen egyéb ötletből származó kedvezmények, amelyeket szintén felhasználhatsz. Például vannak, akik százalékos kedvezményeket adnak azon vásárlóiknak, akik feliratkoznak a hírlevéllistájukra. Így rendszeresen értesíthetik őket újdonságaikról, a vevők pedig valamivel olcsóbban jutnak az áruhoz. De lehet kedvezményt adni például ügyfelek ajánlásaiért cserébe is, amit a termékről írnak, vagy játékokat is belevihetsz a folyamatba.

Webáruház készítés

Hogyan adjak kedvezményeket a webshopomban?

1 .Mindig tervezd a kedvezményeket!

Lehet ugyan kapásból, találomra akciókat hirdetni, egy-egy kampányt csinálni, de ez inkább kísérletezés. Semmi sem hatékonyabb, mint ha előre tervezel, és a kedvezmények idővel, valamint ügyfelekkel kapcsolatosan képviselnek értéket. Például bizonyos mennyiség, vagy ügyfélidő után járjanak.

Hogy ennek melyik a leghatékonyabb módja, az terméktől, szolgáltatástól függő, és a legbiztosabb módja, ha teszteled. Amikor már összegyűlnek a statisztikák, jobban átlátod mikor, mennyivel, mennyi ideig, és mikre érdemes kedvezményt adnod.

2. Vedd figyelembe az emberi szokásokat!

Attól függően, mit árulsz, egészen eltérő módon és időben érdekelheti az embereket. Vannak időszakos, évszakos, napszakos és divat szerinti áruk. Mindig tisztában kell lenned azzal, a te termékeidre mikor, milyen időközönként van igény, és milyen emberi szokásokhoz igazodik.

3. A kedvezmények kampányban működnek a legjobban

Ez azt jelenti, ha valami nagyobb hírverést kap, korlátozott ideig jár, jóval nagyobb a kereslet iránta. Ehhez az szükséges, hogy eljuttasd a hírt a vevőidhez. Ha tudatosítod bennük a termék előnyeit, hasznát (ami miatt vágynak rá), egy lehetőséget, hogy most könnyebben, kedvezőbben hozzájutnak, s ezt megtoldod egy határidővel, megtöbbszöröződhet a vételek száma. Mindez akkor működik a legjobban, ha személyre is szabott, tehát nem minden vásárlónak, hanem azon szegmensnek, amely éppen azon fázisban van, amikor a leginkább érdemes neki felkínálni.

4. A kedvezménynek mindig legyen oka

Az a jó kedvezmény, ha a vásárló valamiért cserébe kapja. Azaz kiérdemelte. Az azonnali kedvezmények – ha valaki először téved a webshopba – csak arra jók, hogy elcsábítsák a vevőt. De a későbbiekben is elvárhatja ezt, vagy ha nem kap, odébbáll. Ezért jobb, ha a az ügyfél úgy érzi, a kedvezményekért „megdolgozott”, azaz a vásárlásai mennyiségével, a hűségével fizetett.

5. Legyen egyedi és különleges

Ez nyilván nem könnyű, ha sokszor alkalmazol kedvezményt. Ezért jobb ezzel is csínján bánni. Már attól is egyedi, hogy valamilyen a cégedhez, vállalkozásodhoz kapcsolódó eseményhez kötődik. Még jobb, ha nem a szokványos módon kapja, vagy más a csomagolása az árunak. Ami még ezt is felülmúlja, ha készítesz egy előzetes felmérést a vásárló igényeiről, vágyairól, elvárásaival kapcsolatban, és ehhez szabod a csomagot, ajánlatot.

6. A tálalás

Sokszor ez az, ami eldönti mennyire sikeres egy akció, vagy kampány. Óriási különbség van az között, hogy váratlanul egy termék olcsóbb lesz, vagy valamivel felcsigázod a vevők érdeklődését. Néha azt is meg lehet tenni, hogy megkérdezed a vásárlóidat, mit szeretnének olcsóbban. Ez persze csak egy adott időre (pl. 1 nap) és bizonyos mértékben vonatkozzon (max. féláron).

Lehet készíteni, ajánlani egyedi árukat, vagy csomagokat, amelyek csak adott alkalomra szólnak. Ilyenkor az számít, milyen módon szerez tudomást róla, és valóban elég jól jár-e vele az ügyfél. Az sem mindegy, hogyan néz ki a kedvezmény, ajánlat láttatása. Fontos a jó bevezető, és kiemelten legyen látható maga az ajánlat.

Az számít, a vevő hogyan érzékeli az egészet. A nagy értékhez képest kedvezőbb árat mindig látványosan fel kell tüntetni. De ez is lehet egyedi, mert amikor sok helyen van leárazás, a vevők már csak fél szemmel figyelnek oda. A színek, a méretek, a számok mind-mind számítanak.

Kedvezmények eredménye

A kedvezmények lényege

Az egyik előző cikkben arról esett szó, hogyan szerezhetsz vásárlókat a webáruházadba. Itt az egyik kiemelt fontosságú elem az ügyfélgondozás. Amilyen mértékben odafigyelsz a vásárlóid igényeire, olyan mértékben növekednek a vásárlások. A fentieken kívül alkalmazhatsz extra szolgáltatásokat is, mint például tanácsadás.

Ennek az egésznek az a mechanikája, hogy minél elégedettebbek a vásárlóid, annál erősebb lesz a hűségük, és még akkor is a te webshopodban fognak vásárolni, ha ugyanaz a termék máshol megjelenik, akár olcsóbban. Ugyanis a fejükben a te webáruházad a biztonság, igényesség és odafigyelés gondolataival együtt jelenik meg, ezért a választás nem kétséges.

A kedvezmények célja, hogy növekedjen a vásárlások (vagy nagyobb értékű vásárlások) száma, ezzel növekedjen a bevételed. Ha jól csinálod, ennek járulékos hozadéka lehet a vásárlók hűsége, ajánlása, és növekvő elégedettsége. Ehhez el kell találnod a megfelelő arányt, és kidolgoznod egy rendszert, amelyet mindig alkalmazhatsz a helyzethez alakítva.

Webáruházra van szüksége? Elkészítjük önnek!

1 + 11 =

Summary
Hogyan és milyen kedvezményeket adjak a webshopomban?
Article Name
Hogyan és milyen kedvezményeket adjak a webshopomban?
Description
Miért adjak kedvezményeket, és hogyan csináljam, hogy ez jól növelje a vásárlási kedvet! Mikor, kinek és hogyan érdemes kedvezményt adnom?
Author
Publisher Name
GrenT Média Kft.
Publisher Logo