+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

A webáruház készítés gondolkodásmód nem más, mint az a nyerő hozzáállás, amely a webshop sikeréhez vezet. Ebben a cikkben hat olyan készséget, tulajdonságot, illetve működésmódot veszünk sorra, amely pontosan erről szól.

Számtalanszor hallom, hogy X Y kijelenti, „készítek egy webshopot, mert abban van nagy pénz”. És még rengetegen azért akarnak webáruházat (is) üzemeltetni, hogy „dőljön a pénz”. Ezzel a gondolkodásmóddal az a baj, hogy a feje tetejére állítja a valóban működő koncepciót. Ami így szól:

  1. Létrehozok egy értéket és/vagy kielégítek egy igényt.
  2. Ennek eredményeképp egy pozitív folyamatot indítok el, melynek jutalmaként mintegy (sok) pénzt is keresek.

Ha így állsz hozzá, és hajlandó vagy az ehhez szükséges összes lépést megtenni, akkor működni fog a dolog. Ha csak a bevételre koncentrálsz, akkor bizony gyötrő meneted lesz.

6 nyerő hozzáállás és gondolkodásmód a webáruház sikeréhez

1.Tervezés

Egy webáruház megtervezése nem egyperces feladat, még akkor sem, ha néhány termékről van szó. Ha pedig sok ezer, vagy millió árucikk lesz, az már komoly odafigyelést és alapos előkészületeket igényel. Mi mindent kell megtervezned? A teljesség igénye nélkül, néhány példa:

  • A termékcsoportok és szolgáltatások köre.
  • A webáruház formai és technikai kialakítása.
  • A webáruház keresőoptimalizált kialakítása.
  • Az információ (rendszeres) eljuttatása a célcsoporthoz.
  • A célcsoporttal való kommunikáció rövid és hosszú távon.
  • Kiegészítő elemek, tartalmak, segédletek, stb. elkészítése.
  • Speciális helyzetek megoldására tervek.
  • Jogi, könyvelési, adminisztratív feladatok és folyamatok megoldása.

A tervezést akkor sem kerülheted el, ha más(ok)nak adod ki a részfeladatokat (vagy akár az egészet), mivel neked kell döntened és irányítanod a működést, ha tiéd a webshop.

2.Hosszú távú gondolkodás

Ahhoz, hogy évekig, évtizedekig jól működjön a webshopod, folyamatos figyelemre van szükség. Egyrészt figyelned kell a piac változásait, az igények változását, egyéb fejlesztéseket, valamint a vásárlóid viselkedését, reakcióit. Ez egy örökös „tanulmány”, mely mindig újabb tapasztalattal lát el, s bár nagy részét automatizálni lehet, emberi gondolkodás kell a lényeges változások felismeréséhez.

Mint a legtöbb üzletnél, itt is először a befektetés és a költségek a nagyobbak, s csak később kezd el megtérülni. Akkor viszont, ha jól csinálod, egyre jobban megéri. Ehhez türelem, s előrelátás szükségeltetik, s aki csak a pénzt számolja, nem képes átlátni a nagyobb összefüggéseket.

Ki lehet számolni a költségeket, várható bevételeket, nyereséget, de ahhoz, hogy ez jól működjön, elengedhetetlen a folyamatos odafigyelés, és fejlesztés. A vásárlók azok, akik megmondják merre növekszik, vagy lanyhul az érdeklődésük. A tesztek és statisztikák sokat segítenek abban, milyen irányban érdemes tovább folytatnod.

3.Folyamatos tanuláskészség

Hacsaknem teljes egészében kiadod a webáruházad működtetését másoknak, erre a készségre feltétlenül szükséged lesz. A 21. században rohamtempóban változik minden. Nem csak a technika, hanem a trendek, a megoldások, a kommunikáció. Ha nem akarsz lemaradni a versenyben, képben kell maradnod.

A szoftvertechnológia, a webáruházakhoz felhasználható sablonok, alkalmazások, bővítmények, programok állandóan fejlődnek. Egyre jobbak lesznek, de ezzel egyúttal a kompatibilitást is meg kell tartani a régi technikával, mivel nem egyforma ütemben fejlesztik a különböző szoftvereket.

A szállítás módja, az áruk megszerzése, csomagolása, tárolása, elküldése szintén gyorsan fejlődő ág. A termékek hatásos, és közérthető bemutatása is állandóan fejlődik. Nem elég, ha a trendeket figyeled, a módszereket és a vásárlókra hatást gyakorló  eszközöket és kommunikációt is figyelemmel kell kísérned.

Ez csak egy módon megy, ha igazán szereted, amit csinálsz. Ha nem csak az szerez örömet, amikor számolod a zsozsót ☺, hanem az is, hogy egyre színvonalasabban szolgálsz ki másokat.

4.Folyamatszemlélet a webáruház készítésben

A webáruház működése egy komplex folyamat. Nem csupán abból áll, hogy ott egy árucikk, amit a látogató megvesz és kész. Mindez egy hosszabb folyamat része. Ha emlékszel a felhasználóbarát webáruházról szóló cikkre, tudod mennyi kis apróságra kell ügyelni, ha könnyűvé akarod tenni a vásárlást.

A vásárlás folyamata a vevő fejében is egyfajta műveletek sorrendje, és nálad is a másik oldalról, technikailag. Nem csak azt kell végiggondolnod, valaki hogyan rendel meg valamit. Azt is, hogyan jut el oda, hogyan tudja könnyen megtenni, mi az, ami elég vonzó, hogy visszajárjon a webshopodba. Mikor milyen üzenetet kapjon, mennyi és milyen jellegű hírlevelet, milyen kampányt alkalmazzál.

Lennie kell egy rendszernek, amely számon tartja, hogy adott vásárló hol tart a folyamatban. Ezek jól szemléltethetők egy-egy folyamatábrán. Ha a vásárló (vagy leendő vásárló) mindig a megfelelő impulzust kapja, többségében kiszámítható a reakciója, és a működést lehet tervezni.

5.Értékesítési szemlélet

Az értékesítés valójában nem arról szól, hogy eladsz valamit, hanem – mint a nevében is benne van – értéket adsz. Ez pedig csak úgy működik, ha az eladó és a megfelelő vevő találkozik. Manapság az értékesítés már sokkal árnyaltabb, finomabb, kidolgozottabb, mint régen.

Az internetes technikák és új szoftverek sokat segítenek ebben. De mindez nem helyettesíti a tudást és a tapasztalatot, aki működteti az egészet, tudnia kell mit csinál. Az értékesítési folyamat egy webáruházra vetítve és leegyszerűsítve így néz ki.

  1. Piackutatás
  2. Igényfelmérés
  3. Vevők „bevonzása” (hirdetés, ingyenes anyagok, szaktudás, marketing, stb.)
  4. Látogatók vásárlóvá konvertálása
  5. Vásárlók utánkövetése
  6. Hűséges vevőtábor építése (Bizalom, elégedettség, személyre szabás, stb.)

Ha olvastad a vásárlószerzésről szóló, és a jó ajánlatokat bemutató cikkeket, a 3-as, 6-os, és részben a 4-es pontokhoz nagy segítséget kaptál. Érdemes tartanod egyfajta prioritási elvet. A legtöbb figyelmet a leghűségesebb és legtöbbet vásárló ügyfelek érdemlik, majd azok, akik már vásároltak, végül akik érdeklődők. Ez mellett mehet teljesen új vevők szerzése is.

6.Termék, szolgáltatás, vagy áruismeret

Természetesen nem arról van szó, ha mondjuk több ezer termék van a webáruházadban, akkor mindet jól ismerd. De bármivel is foglalkozol – az adott terméktípus(ok), szolgáltatások – ismerete nélkül nagyon nehéz lesz értékesíteni. Bár ma már szinte minden munkafázis kiadható másoknak, és a legtöbb folyamat automatizálható, ha nincsen egyediség a webáruházban, elszürkül a tömegben.

Ezt az egyediséget elsősorban a tulajdonos, vagy üzemeltető adhatja meg azáltal, hogy az általa kínált dolgok az ő érdeklődési körén belül vannak. Vagyis ha amit árul minél inkább közelebb áll hozzá, annál könnyebben értékesíti. Az eladó árui iránti szeretete, szenvedélye egészen különlegessé teheti amit elad.

Árulhatsz ugyan számodra teljesen érdektelen dolgokat is, de figyeld csak meg; ha hidegen hagynak sokkal kevésbé fog pörögni az üzlet. Te is bizonyára észrevetted már, ha olyan eladóval találkozol, aki testestől-lelkestől meg van győződve terméke értékéről, vagy olyannal, aki nem is ért hozzá, mekkora a különbség.

Előbbitől bizonyára sokkal szívesebben vásárolsz. Árnyaltabban ugyan, de webshopban is érzékelhető ez. Általában azok a webshopok, ahol a gazda „csak termékeket árul”, egészen átlagosak és különösebben nem vonzzák a vevőket. Itt még a marketing is nehezen segít. Pont a gazda elkötelezettsége, termékismerete, szenvedélye a motor, amely egyedivé, különlegessé és csábítóvá teszi a webáruházat.

Webáruházra van szüksége? Elkészítjük önnek!

6 + 3 =

Summary
Article Name
Webáruház készítés gondolkodásmód – a nyerő hozzáállás
Description
A webáruház készítés gondolkodásmód nem más, mint az a nyerő hozzáállás, amely a webshop sikeréhez vezet. Bemutatunk olyan készséget amely pontosan erről szól.
Author
Publisher Name
GrenT Média Kft.
Publisher Logo