+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

A legtöbb ember, aki webáruházat akar készíteni, előzetesen rendelkezik valamilyen tervvel, ötlettel, amit meg akar valósítani, vagy van lemásolható példája. Kezdés előtt még így is fontos tájékozódni, és pontosan eldönteni, mit fogunk forgalmazni. Ugyanis a siker először azon múlik, milyen jól tervezel és előkészítesz.

Ebben a cikkben elolvashatod milyen hibákat kerülj el, mielőtt belefogsz a termékek árulásába. Néhány tanácsot kapsz, hogyan tájékozódj mivel érdemes foglalkoznod, mit éri meg eladnod. Végül olyan terméktípusok kerülnek bemutatásra, amelyek iránt nagy a kereslet, és velük minden bizonnyal megtalálod a számításod.

 

7 hiba, amit kerüljél el, mielőtt elkezded az árusítást a webshopodban

 

1.Hiba – tévhit: adott termékcsoport, biztos siker

 

Látsz egy jól menő terméket, vagy termékcsoportot, és azt gondolod, ezzel biztosan sikered lesz. Ez a dolog többtényezős. Győződj meg a következőkről:

  • Akik árulják, másolható, kisebb, közepes cégek, vagy nagy multicégek?
  • Rendelkezel -e, vagy könnyen megszerezheted azt a tudást, amely ezek forgalmazásához szükséges?
  • Mekkora a piaci verseny eme szegmensben?
  • Elég jó ajánlatot tudsz adni, hogy (elegendő mennyiségben) nálad is vegyenek?
  • Ezek a termékek érdekelnek, érintenek téged, nagyra tartod őket, vagy csak a haszon miatt foglalkoznál velük?

Sok dolog van, ami nagyon jó lehetőségnek tűnik (s az esetek többségében talán az is), de a kérdés az, neked érdemes-e foglalkoznod vele. Az említett kérdéseken végig kell menned és megválaszolnod őket ahhoz, hogy jól dönthessél. Ne úgy viselkedj, mint azok az átlagos forgalmazók és értékesítők, akik csak a felszínt látják, mert ez esetben elég gyakran kell váltanod, ha talpon akarsz maradni! Ez helyett építs hosszú távra, ne dőlj be a látszatnak, a termékeidnek nem biztos, hogy az éppeni divatirányzatot kell követniük.

 

2.Hiba – az álmodat, ötletedet, kedvencedet akarod forgalmazni

 

Adott egy termék(csoport), ami vagy már létező, vagy te készíted el, de alapja a szenvedélyed, a hobbid, vagy egy igazi vágyálom. Ez akár még jól is sülhet el, de minden attól függ, hogyan tudod értékesíteni. Két dolgot szükséges felmérned:

  1. Az igényt
  2. Hogyan tudod ismertté tenni és eladni

Minél kisebb az igény rá – vagy minél kisebb az ismertsége, illetve ha teljesen új, nem is ismerik – annál nagyobb figyelmet kell fordítanod a kettes pontra. Talán mondanom sem kell, hogy ez az egyik legnehezebb módja egy webshop felfuttatásának.

Ami szükséges: Marketing és értékesítési folyamat megtervezése, kiépítése. Ez akkor működhet jól, ha már előre felépítesz egy márkaismertséget, tehát időigényes. Vagy ha már forgalmazol valamit és ezt pluszban elkezded. Minden egyéb esetben nagy a valószínűsége, hogy – legalábbis az első időszakban – jókora veszteséggel indul.

3.Hiba – a külföldön bevált árucikk „biztosan jó itt is”

 

Figyelembe kell venni a külföldi országok érdeklődési módját, életmódját, szokásait, igényeit és gondolkodásmódját, majd ezt összevetni a hazaival. Ha külföldre (is) értékesítesz, talán jól működhet, de ha főleg hazai piacra, vagy itt akarod bemutatni, kétesélyes.

A termék kinti sikere egyáltalán nem garantálja az itteni eredményességét. Ez (ismét) piackutatás, igényfelmérés, tesztelés kérdése. Kezdőként rizikós, annak ellenére, hogy akár be is jöhet a számításod. Mindig azt kell megvizsgálnod, külföldön miért olyan kelendő az adott termék.

Gyűjtsd össze az a 3 – 10 indokot, ami miatt odakint megveszik a terméket! Ehhez meg kell látogatnod azon weboldalakat, ahol elolvashatod a termékekről írt beszámolókat, cikkeket, illetve a vevők véleményeit is. Vizsgáld meg, hogy ugyanezen indokok fennállnak -e nálunk is! Ha nem, vagy nem elegendő mértékben, illetve nem tudod biztosan eldönteni, akkor nem ez a te terméked.

 4.Hiba – időszakos termékek forgalmazása

 

Az időszakos jelző ez esetben trendekre, igényekre, vagy évszakokra is érthető. Ami a lényeg, nem veszed észre, hogy olyan termékekről van szó, amelyekre csak időlegesen nagy az igény. Például vannak műszaki termékek, amelyek hirtelen felkapottak lesznek, azonban a technika gyors fejlődése miatt, ezek idővel lecserélődnek.

Vannak olyan termékcsoportok, amelyekre nagy hatással vannak a trendek, a jelenlegi divat, de nem lehet tudni ez meddig tart. Lehet, hogy évek múltán is működni fog, és az is, hogy egy hónap múlva csökken iránta az igény, vagy felváltja valami más. Vannak olyan termékek is, amelyek jobban kötődnek egy-egy évszakhoz, ezen esetekben az év többi időszakában drasztikusan csökkennek a vásárlások.

5.Hiba – túl nagy felelősséggel, rizikóval járó termékek

 

Léteznek olyan árucikkek, amelyek forgalmazása nagy hasznot termelhet, azonban olyan odafigyeléssel jár, amely jelentősen megterheli a költségeket. Például a következő típusokkal lehet sok gond:

  • Olyan gyártmányok, amelyek rendkívül érzékenyek és sérülékenyek, ezért tárolásuk, szállításuk különleges/speciális gondosságot igényel.
  • Olyan készítmények, amelyek csak bizonyos hőmérsékleti, páratartalmú, vagy egészen speciális közegben tárolhatók és szállíthatók.
  • Olyan termékek, amelyek eltarthatósága, szavatossága csekély idejű, ezért folyamatos figyelmet igényel ennek számontartása.
  • Egyedi igényekre készült portékák, amelyek esetében sok garanciára és visszaküldésekre, esetleges panaszokra is fel kell készülni.
  • Méretük, vagy formájuk miatt nehezen mozgatható, tárolható és szállítható termékek.

Mindezen árukkal szemben mérlegelni kell az előnyöket és hátrányokat. Előfordulhat, hogy a szükséges odafigyelés nagyobb költségekkel jár, mint maga a bevétel, amely velük jár. Ez esetben jobb más árucikkek után nézni.

 

6.Hiba – a termékek előállítására, szükséges mennyiségére, nem lehetsz befolyással

 

Abban az esetben, ha fennáll a veszélye annak, hogy a hely (gyártó), ahonnét a termékek származnak, valami miatt nem elég „biztos”, nem éri meg a kockázatot. Olyan esetről van szó, amikor egy adott terméket frissen alakult, vagy nem túl jó hírű, esetleg éppen gondokkal küszködő cég biztosítaná.

Az sem túl jó, ha csak egy cégtől függ az egész gyártás – kivéve, ha nagy múltú, nagy méretű (akár globális) cég – vagy adott cég nem rendelkezik elegendő kapacitással. A rugalmasság mindenképpen fontos tényező ezen esetekben, és mindezek figyelembevételével érdemes csak ebbe belevágni.

7.Hiba – kicsi a piacod mérete

 

Előfordulhat, hogy a termékcsoportod iránt van igény, azonban a piac meglehetősen korlátozott. Ez lehet helyileg, társadalmi rétegileg, érdeklődési csoport szerint, vagy anyagi helyzet alapján. Vagyis a következő korlátok léphetnek fel:

  • Adott terméket csak bizonyos területi körzetben tudod értékesíteni.
  • A portékádra egy bizonyos hobbi iránt érdeklődő csoport vevő, amelyek száma csekély.
  • Csak meghatározott réteg számára megfelelő (pl. végzettség, szakág, munkafolyamat, stb.)
  • Az ára miatt csupán csekély számú ember lesz vásárló.

Előzetes utánjárást és számolgatást igényel, hogy elkerüld ezeket a helyzeteket. Ez is bizonyítja, hogy a piackutatás a webshop elindítása előtt elengedhetetlen fontosságú. Ha figyelembe veszed ezeket a tényezőket, számos későbbi veszteséget megelőzhetsz.

 

Hogyan találjam meg, milyen termékeket érdemes árulnom a webáruházamban?

 

eladásErre számos módszer létezik, itt most csak két egyszerű és viszonylag gyorsan megvalósítható módot vázolok. Az egyik előző cikkben, mely arról szólt, hogyan szerezz vásárlókat a webshopodba, az egyik módszer a keresőoptimalizálás, illetve a kulcsszókeresők használata volt.

A módszer itt is működik, csak más céllal kell keresni. De mielőtt csak úgy általában keresel, nem árt egy elképzeléssel rendelkezned. Arról, hogy milyen termékterület az, amit árulni tudnál, illetve vannak is ismereteid róla. Ha csak úgy belecsapsz valamibe, ami most népszerűnek tűnik, de neked teljesen új, nem kis kockázatot rejthet magában.

A Google segítségével számos módon juthatsz információhoz, melyek részleteibe most nem megyünk bele. A Google Trends -ben láthatod, mi érdekli az embereket a legjobban. Ha a Google keresőjébe beírod azon termékcsoportokat, amelyekkel tudnál foglalkozni, láthatod mennyien keresnek rájuk és azt is megnézheted, ezek mennyi helyen, webáruházban elérhetők. Számodra az a legideálisabb, amelyre sok a keresés – vagyis az igény – de viszonylag kevés helyen lehet kapni.

A másik módszer, ha használod a Shopzilla, Google Shopping, Nextag és hasonló oldalakat. Ezeknél megnézheted, melyek a legnépszerűbb termékek. A Shopzillánál például a „Trending now” -ra kattintva láthatod a legnépszerűbb termékeket. De azt is megtudhatod, melyekre keresnek a legtöbben, a „Shopzilla Top Searches” linkre kattintva. Hasonló módszerrel más helyek és termékek esetén is piackutatást végezhetsz

 

A legjobb áru, termék, vagy szolgáltatás a webáruházadban

 

Alapvetően két dolog kombinálása eredményezi a legjobb befektetést. Amennyiben olyan árut választasz, amely egy erősen jelen levő fájdalom, probléma megoldását adja, illetve ami a saját szenvedélyeddel, munkáddal, hobbiddal kapcsolatos. Tehát ha egy nagyon erős igényt elégítesz ki, és egyben szereted amit csinálsz, valamint értesz is hozzá, akkor nagy valószínűséggel sikeres lesz.

A fájdalom lehet valamilyen betegség, a probléma pedig olyan, ami a választott célpiacodban fokozottan felmerül, de kevés, vagy nem jó megoldás létezik rá. Ilyenkor vagy találsz egy megoldást – ami már létezik – és árulod, vagy te magad fejlesztesz ki egy terméket, ami a megoldás.

Önbecsüléssel, önbizalommal gondban levő egyének számára például személyiségfejlesztőként birtokában lehetsz olyan hatásos módszernek, amely megoldást kínál. Sokat számít a saját tapasztalat és élmény, ami hitelesebbé, vonzóbbá teszi a szolgáltatást, vagy árut.

Két dolog fontos. Jól mérd fel az igényeket, és azt is, leendő ügyfeleidnek milyen más lehetőségeik vannak. Valamint amit te árulsz elég jó-e ahhoz, hogy elegendően sok vásárló számára megoldást hozzon, ami már számodra is nyereséges. A számok, a tesztek, a statisztika folyamatos visszajelzéseket adhat, jól-e csinálod.

 

A legjobban eladható termékek

 

A legjobban eladható termékek listája egy bővíthető és idővel változtatható összeállítás. Itt most azokat a termékeket mutatom be röviden, amelyek már bizonyítottak az utóbbi években, és az irántuk való kereslet növekvő tendenciát mutat.

1.Azok a termékek, amelyek csak online kaphatók

 

Ezek lehetnek fizikai és szellemi termékek egyaránt. Vannak olyan áruk például, amelyeket nem éri meg tárolni, így csak rendeléskor hozatják őket, például külföldről. Itt léphet a képbe a dropshipping módszer. Az olyan termékek, melyek csak ily módon beszerezhetők, nagyobb értéket képviselnek a vevőknél.

Szellemi termékek esetében számos olyan lehet, amely elektronikusan létező, de offline nem lehet, vagy nem lett gyártva. Itt az az igazán nyerő, amely egyedi, például személyes alkotások, szoftverek, módszerek, tudásanyag.

 

2.E-könyvek

 

Az e-könyveké a jelen és a jövő. A fejlett eszközök miatt ezek olyan előnnyel járnak, ami könnyűvé, egyszerűvé, kényelmessé teszi a használatukat. Általában olcsóbbak, mint a nyomtatott könyvek, és a hozzáférés-letöltés is gyors, így azonnali élményt, illetve információt adhat. Érdemes lehet specializálódni, vagy akár tágabb szegmenst befogni, de mindezt a trendek figyelembevételével.

 

3.Fotók, képek

 

Jó minőségű fotók iránt hatalmas a kereslet. Jól jöhet, ha mondjuk saját, különleges felvételgyűjteménnyel is rendelkezel. De mások fotóinak eladásával is érdemes foglalkozni. A képeket számtalan helyen és módon lehet felhasználni, mind online, mind offline. Nagyon sokan vannak, akik fotóznak, és szívesen adnának el, de nincsen webáruházuk. Itt lép képbe a tiéd. Ha jól csinálod, mindenki nyer az üzleten.

 

4.Tudásanyagok webshopban

 

Saját, vagy mások tudás és információs anyagát is lehet webshopon keresztül eladni. Minél több -féle választék van, annál nagyobb közönség lehet vevő. Arra azonban érdemes ügyelni, hogy az egyes célcsoportokhoz vezető csatornák jól legyenek kiépítve. Több példát lehet ezekre látni, van ahol egy szakma számára árulnak információs anyagokat és van, ahol egy témakör köré építve, akár számos szerzőtől és forrásból.

A tudásanyagok az egészen kicsi, letölthető fájloktól, komplett tanfolyamokig terjedhetnek. Ugyanis webáruházon keresztül nem csak statikus, hanem online folyamatosan elérhető, idővel frissülő képzések is megvásárolhatók. Ezek iránt növekszik a kereslet, mert az emberek egyre gyorsabban, könnyebben szeretnének alkalmazható tudáshoz jutni, akár otthonról.

 

5.Öltözködési cikkek

 

Amíg az emberek viselnek ruhát, addig ez működni fog ☺. Míg valaha elképzelhetetlennek tűnt, hogy valaki a ruháját ne boltban vásárolja meg, ma már teljesen természetes ezek online rendelése. Legyen szó cipőről, kalapról, vagy akár kabátról, méretre szabottan lehet rendelni. Sokan a divatot is online követik, és az interneten keresgélnek új ruhaneműk iránt.

6.Háztartási eszközök

 

Ugye tudod, hogy a tv-shop évtizedek óta milyen jól működik? Ugyanez az interneten is beválik, hogy mi módon vezeted a vásárlót a termékekhez, már csak a saját ügyességeden múlik. Ilyen eszközöket azért vásárolnak szívesen online, mert olcsóbb, vagy mert nem kapható fizikai üzletben. De számos más ok lehet, melyeket érdemes felderítened.

 

7.Mindenféle egészséggel kapcsolatos készítmény

 

Talán mondanom sem kell, ez az a terület, amely iránti kereslet sosem csökken, sőt… A gyógyszerektől a vitaminokig, a táplálékkiegészítőktől a segédeszközökig minden ilyen szernek megvan a maga vásárlótábora. Az az érdekes, hogy a nagy piaci verseny ellenére érdemes velük foglalkozni, mert a vevők mindig valamivel jobbat, vagy személyre szabottat keresnek.

Aki valamilyen problémáját meg akarja oldani, ami nagy gondot okoz számára, az mindig keres, és az ár sem számít, csak használjon. Ezért érdemes specifikus problémákra megoldást kínáló termékeket közvetíteni, hiszen ezek ritkábbak és a vevők is sokkal motiváltabbak.

 

8.Szépséggel, fittséggel, testformálással kapcsolatos termékek

 

Az ilyen jellegű termékeket folyamatosan fejlesztik, mindig újabb és újabb változatokat dobnak piacra. Az emberekre óriási motiváló hatással bír, hogy jobban nézzenek ki, s ezért szinte bármire képesek. Az ide tartozó termékek köre is meglehetősen széles, a kozmetikumoktól az edzőgépekig terjedően. Hogy mennyire éri meg, attól függ, milyen jól kommunikálod, és milyen mértékben elégítesz ki egyedi igényeket a termékeiddel.

 

9.Elektronikai termékek és eszközök

 

Ide tartozik mindenfajta számítástechnikával, szórakozással, kapcsolatos termék, vagy akár elektronikus háztartási készülék. Ezek fejlődése töretlen, és amennyiben igyekszik valaki lépést tartani, folyamatos újításra, cserére van szükség.

 

10.Rendszeresen cserélendő, vagy elhasználódó termékek, eszközök

 

Mindazon kellékek és tárgyak ide tartoznak, amelyek valamely eszköznek, gépnek a bővítményei, illetve olyan részei, amelyek elhasználódnak. Jó példák a különböző adattárolók, amelyekre számos okból szükség van, és minden szempontból változnak, egyre tovább fejlesztik őket. Ide sorolható számos kiegészítő termék, mint például számítógépnél az egér, vagy autóknál a gumi.

 

Egyéb kelendő termékek

 

Sokfunkciós termékek. Ezek olyan termékek, amelyek egyszerre több feladatot el tudnak látni. A vásárlóknak ez azért is előnyös, mert így olcsóbban, egy vétellel hozzájutnak valamihez, amit talán 3-4 termék megvételével érnének el.

Márkás termékek. Ezek olyan áruk, amelyek a márka ismertsége folytán már rendelkeznek hűséges vevőtáborral, másrészt nem kell az ügyfeleket meggyőzni a minőségről, hiszen él a fejükben egy pozitív kép róla.

Apró, de hasznos eszközök. Ilyenek például a különböző telefon tartozékok, vagy bármi olyan intelligens eszköz, amely kis helyen fér el, és számos műveletre használható.

Kerti és dísznövények. Vannak emberek – nem is kevesen – akik szeretik maguk ültetni a zöldségeket, gyümölcsöket és virágokat. Vagy éppen valamilyen különleges fajtára vágynak.

 

A felsoroltakon kívül még vannak olyan termékcsoportok, amelyek iránt pillanatnyilag jókora igény van, de jelen cikkben nem volt cél mindent felsorolni, csupán támpontot adni, hogyan indulj el. Ha sikerült eldönteni milyen termékeket árulj a webshopodban és kész a terved, akkor olvasd el a webáruház indításáról szóló cikket is, hogy mindenben képben legyél!

Webáruházra van szüksége vagy fejlesztés, bővítésre van igény?
Kérje ajánlatunkat!

9 + 2 =

Summary
Milyen termékeket áruljak a webshopomban?
Article Name
Milyen termékeket áruljak a webshopomban?
Description
Fontos tájékozódni, és pontosan eldönteni, mit fogunk forgalmazni. Ugyanis a siker először azon múlik, milyen jól tervezel és előkészítesz.
Author
Publisher Name
GrenT Média Kft.
Publisher Logo