+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Ebben a cikkben 10 +1 webáruház vásárló típust mutatok be. Ez nem az összes, nyilván sok másféle osztályzás létezhet, itt főleg a vásárlás indoka szerint soroltam külön kategóriákba a vevők típusait. A cikk végén arról is szót ejtünk, hogyan, s mire használhatod fel ezt a tudást.

Csak nagyon kevés webáruház tulajdonos és üzemeltető veszi a fáradtságot, hogy megismerje a különféle vevők típusait. Ha erre is odafigyelsz, olyan plusz információkkal fogsz rendelkezni a webáruházas vásárlás pszichológiáját illetően, ami – ha jól használod fel – jócskán megnövelheti a hatékonyságot, és növelheti a konverziókat.

A kényelmi típusok

Vásárlásfóbiások

Legfőbb jellemzőik: utálnak élőben vásárolni. Számukra nyűg az egész folyamat, ha csak egy módja van, kerülik. Minden mást szívesebben csinálnak, amikor mégis rákényszerülnek, a lehető leggyorsabban igyekszenek túl lenni rajta. Ehhez a típushoz többnyire férfiak tartoznak ☺ talán nem véletlenül.

A webshopos vásárlás nekik igazi áldás, megszabadítja őket az élő beszerzés minden kellemetlen velejárójától. Ez persze nem jelenti azt, hogy online szeretnék magát a bevásárlást, csupán arról van szó, hogy így könnyebben megoldhatják. Elég sokféle személyiség található közöttük, van, amelyiknek a kisujjában az online technika ismerete, s van, akinek tanulnia kell.

Az otthonülők

Nekik a legnagyobb előnye a webáruházas vásárlásnak, hogy nem kell otthonról elmenni. Talán nincsen saját járművük, talán idősebbek már, vagy a munkájuk köti őket a házukhoz, de minden esetben a fő ok, hogy otthon maradhatnak. Szeretnek mindent otthonról intézni, vagy a már említett okok miatt inkább azt választják.

A kényelmesek

Semmi kedvük elmenni otthonról, majd órákat tölteni azzal, hogy bevásároljanak. Minek, ha otthonról kényelmesen ülve is megrendelhetnek szinte bármit? Általában nem ezt nevezik meg fő indokként – bár van, aki simán bevállalja – de tudatosan vagy tudattalanul ez áll a háttérben. Azt teszik, ami számukra a legkomfortosabb, a könnyebb, egyszerűbb megoldások kedvelői.

vásárló

Az „infotípusok”

Az infogyűjtők

Ők főképp egy dolog miatt szörföznek a webshopokban: a sok és könnyen megszerezhető információ miatt. Ugyanezt élőben nem tudnák megtenni. Számtalan terméket megtekintenek, adatokat gyűjtenek, s alapos megfontolás után hozzák meg a szerintük legjobb választást.

A kínálatkeresők

A legfőbb ok, hogy internetes webáruházakban keresgélnek, a nagyobb választék. Azt szeretik, ha minél több áruból, mindenféle termékből válogathatnak. Minél nagyobb a felhozatal, annál jobban érzik magukat. Ezért a sok ezer termékes webáruházakban szívesen elkalandoznak, vagy számtalan kisebb webshopot böngésznek végig.

A hasonlítgatók

A legfőbb érvük a webshopok mellett: könnyebb az összehasonlítás. Ők szeretik „méricskélni”, egymáshoz hasonlítgatni a hasonló, vagy ugyanazon árucikkeket különböző webáruházakban. Majd utána a saját szempontjaik szerint döntenek egyik, vagy másik mellett.

A véleménygyűjtők

A többség véleményére hallgatnak. Árgus szemekkel keresik a véleményeket, értékeléseket a termékeknél. Nem elég számukra amit maguk tudnak, kíváncsiak és figyelembe veszik más emberek minősítéseit. Mielőtt meghozzák a maguk döntését, végigböngészik mások visszajelzéseit.

A magányos típusok

A magányos harcosok

Utálják, ha valaki segíteni akarja őket a vásárlásban, és azt is, ha mindenféle ajánlatot kapnak. Nekik az az ideális, ha nem zavarja őket senki, és a saját döntésüket hozhatják meg, abban az időben, amikor akarják, és azt, amit akarnak. A webáruházban kiélhetik mindenféle vásárlási szenvedélyüket, míg élőben visszafognák magukat.

A tömegiszonyosok

Szeretik, ha egy kis (vagy inkább nagy) tér van közöttük és más emberek közt. A tömegben úgy érzik, megfulladnak. Nem szeretik a sok embert. A webshopok igazi álomvilág számukra. Itt nem kell találkozniuk senkivel, nem akadályozza őket senki, zavartalanul átengedhetik magukat a vásárlás örömeinek.

A takarékos típusok

Az időtakarékosak

Úgy gondolkodnak, hogy amit élőben sok órába telne megvenni nekik, azt néhány webshopban pillanatok alatt megrendelhetik. Ráadásul nem kell pazarolniuk az időt utazásra sem. A keresgélés, kiválasztás folyamata is gyorsabban megy online. Olyan emberek, akik sajnálják az időt erre, vagy szoros az időbeosztásuk, és így jobban járnak.

A spórolók

Ők azt nézik, mennyi pénzt spórolnak meg azáltal, hogy amit csak lehet, nem élőben, hanem online vásárolnak meg. Ezzel megtakarítják az útiköltséget, és más egyebeket, nem is szólva arról, hogy könnyebben kiválaszthatják a legolcsóbb árut. Végig nézegetik a webáruházakat, és kikeresik az árban legkedvezőbb terméket, ami még megfelel nekik.

vásárlói típus

Egyéb típusok

A stabilok

Ők szinte mindig ugyanott, és ugyanazokat a termékeket rendelik. Ha egyszer megszoktak valamit, akkor nem változtatnak. Amikor egy webáruházzal elégedettek, nagy a valószínűsége, hogy mindig ott fognak rendelni. Nem szeretik a változást, nehéz új dologra rávenni őket, de ha egyszer valami bevált náluk, akkor kitartanak mellette.

A spontánok

Nekik az tetszik a webáruházakban, hogy bármit bármikor megrendelhetnek. Még ha nem is szállítják ki minden időpontban, de ha úgy támad kedvük, éjjel rendelnek. Szeretik a változatosságot, ha valami jobbat találnak, habozás nélkül átváltanak. Nem annyira a webáruházat, mint a terméket nézik, nagyon sok különböző helyről rendelhetnek.

Az online nemzedék

Ők azok, akik már beleszülettek ebbe a korba. Számukra a webes rendelés olyan, mint a levegővétel. Meg sem fordul a fejükben, hogy élőben is megvehetnék azt, amit online lehet. Sosem jönnek zavarba, rövid úton rájönnek a hogyan -okra, nekik nem létezik technikai akadály.

Nem sokat foglalkoznak azzal mások – főleg az idősebbek – mit szólnak hozzá, ha nem muszáj, nem mennek el a boltba vásárolni. Az előző típusok legtöbb indokát egyesítik magukban, alapból az interneten kezdik a keresgélést. Készek mindig új lehetőségeket megismerni, ezért szinte mindenféle webáruházban megfordulnak.

hogyan használd

Mire jó ez az egész, és hogyan használhatod fel?

Miért jó ismerned a vásárlók típusait? Ha tudod, miért, arra alapozhatsz, és jobban megcélozhatod a vevőket. Például a hirdetéseid, vagy a weboldalad szövegét így készítheted el. Azt is lehet, hogy az egyes típusok számára külön értékesítési tölcsért csinálsz. Így már a kezdetektől fogva célközönség szerint szerzel vevőket a webshopodba.

Hogyan ismerheted meg a már meglévő vásárlóid típusait? Például egy jól megszerkesztett kérdőívvel. Fontos, hogy a kérdőív ne legyen túl bizalmas, mégis konkrét kérdések legyenek. Közvetett kérdések is lehetnek, mert ha valaki mondjuk kényelmi okok miatt vásárol inkább webáruházban, lehet, nem szívesen ismeri be.

Azok a vásárlók, akik utálják a tömeget és ezért vásárolnak webshopban, lehetséges, egészen másra reagálnak kedvezően, mint akik például idejük spórolása miatt teszik ugyanezt. Ha ismered az indokot, motivációt – vagy még jobb, ha az szerint kerülnek az értékesítési tölcséredbe – akkor tudni fogod, hogyan kommunikálj velük.

Amennyiben tudod, kik tartoznak a stabil típusba vásárlóid közül, máris kezedben van leghűségesebb vásárlóid listája. Őket csak elrontani lehet, még ha van is konkurencia, melletted maradnak, kivéve, ha nem becsülöd meg őket. Amikor újdonságaid vannak, akkor pedig a spontán típusú vevőid fognak a legkedvezőbben reagálni, mivel ők nem szeretik az egyhangúságot.

És így tovább lehet folytatni a stratégiák kidolgozását. Amennyiben elég kreatív vagy, webshop vásárlói típusokra szabott e-mailekkel (sőt cikkekkel) úgy kommunikálhatsz velük, hogy azt gondolják, te végre megérted őket, és úgy érzik, a saját nyelvükön beszélsz.

Webáruházra van szüksége? Elkészítjük önnek!

3 + 6 =

Summary
Webáruház vásárlók típusai – 14 típus indok szerint
Article Name
Webáruház vásárlók típusai – 14 típus indok szerint
Description
Ebben a cikkben 10 +1 webáruház vásárló típust mutatok be. Ez nem az összes, nyilván sok másféle osztályzás létezhet, itt főleg a vásárlás indoka szerint soroltam a vevők típusait.
Author
Publisher Name
GrenT Média Kft.
Publisher Logo