+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Hogyan építsek fel jól egy webáruházat? A kérdés mögött sokkal több van, mint ami elsőre látszik. A laikus azt hiszi egy webáruház felépítése technikai kérdés, de valójában a technika csak egy kis szelete az egésznek, amely az online áruház jó és nyereséges működését biztosítja.

Ez a cikk nem megy bele részletesen a konkrétumokba – ezeket a szövegben található linkeken keresztül ismerheted meg – inkább egy általános összefoglaló, ami megalapozza, hogy átlásd az egészet.

Az indítással kapcsolatos előkészületekbe, szükséges információkba sem megyünk most bele, ezekről olvashatsz a webáruház indításáról szóló posztban. Nézzük azokat a főbb feladatokat és területeket, amelyekkel foglalkozni szükséges.

Piackutatás

Webáruházaknak sokféle variációi vannak. Léteznek csak egyes termékekre, termékcsoportokra szakosodott webshopok, és különböző típusú, vagy akár mindenféle cikkeket árusító „multi” webáruházak. Attól függően, melyik variációról van szó, más jellegű, illetve könnyebb, vagy hosszabb piackutatásra lehet szükség.

Ezen kívül a piackutatás nem csak a webáruház indítása előtti előkészületek egyikét jelenti, de az üzemeltetés során később sem maradhat el, hiszen az igények mindig változnak, bővülnek. Ezért előfordulhat az is, hogy az árucikkek, termékek, sőt termékcsoportok cserélődnek.

A legfontosabb kérdések mindig ezek:

  • Mi az, amire igény, szükség van?
  • Mi az, amit árulni tudok?
  • Mi az, aminek árulásához meg tudom teremteni a szükséges feltételeket?
  • Mi az, amihez a kellő szakmai és információs háttért is biztosítani tudom?

Természetesen több szempontot is figyelembe kell venni, de ezek azok, amelyeket érdemes végiggondolni már az elején. Ha szeretnél bővebb segítséget abban, hogyan döntsél, olvasd el az arról szóló cikket, mit érdemes árulnod a webshopodban.

webáruház tipp

A webáruház keresőoptimalizálás szerepe

Hosszú távon ennek nagyon fontos szerepe van, mert „ingyen” látogatókat hoz, akikből vásárlók lehetnek. A keresőoptimalizálás nem csak abból áll, hogy keresünk néhány kulcsszót, és arra építjük fel a tartalmat. Ezt a webáruház különböző részeinél, a termékeknél és más tartalmaknál egyaránt meg kell tervezni, a minél hatékonyabb működés érdekében.

A jól felépített optimalizálás olyan, mint egy látogatói tölcsér, amelyen keresztül a vevők rátalálnak a webshopra, s annak áruira. Bár elsődlegesnek tűnik a főoldal optimális kialakítása, sok esetben a látogatók valamely aloldalra jutnak első alkalommal. Ez nem baj, a fontos az, hogy az érdeklődők a számukra legrelevánsabb tartalmakhoz jussanak, mert ez biztosítja, hogy fenntartsuk az érdeklődést.

A jól kialakított struktúrájú webáruházaknak kategóriáik és aloldalaik vannak, célszerűen kialakítva. A kategóriák kiválasztása, mennyisége, az optimalizálásának megtervezése nem kis odafigyelést igényel, hiszen nem csak a webáruház átláthatósága, de vásárlói szempontból jó struktúrája is ettől függ. A termék oldalak optimális elkészítése rengeteg munka lehet, ami azonban még tovább növeli a látogatók elérésének esélyeit.

A webshop jó kialakítása

Egy webshop akkor jó, ha optimális a bevétele, és a vásárlók is elégedettek. Ez a hatékonyság akkor alakul ki, amikor minden összetevő harmonikusan kapcsolódik egymáshoz. Vagyis a látogatók útja könnyű, egyértelmű és világosan követhető, mérni tudjuk az aktivitást.

Ehhez nem elég a saját logika, mindenképpen ismerni kell a vásárlói gondolkodásmódot, ahogyan keresnek, következtetnek, kattintanak, továbblépnek, döntenek, és megvesznek valamit, vagy elhagyják az oldalt. Tehát maga a tartalom, a keresőoptimalizálás, a design, a könnyű tájékozódás, az elérhetőségek, úgy vannak megcsinálva, hogy egymást jól kiegészítsék.

Ez a fajta harmónia egy nagyobb webáruház elkészítésekor csak hosszabb idő alatt alakul ki, de szerencsére rendelkezésre állnak példák, segítségek, mások tapasztalata. Ha olvastad a felhasználóbarát webshopok létrehozásának pontjait, máris jobban képben vagy. Elsőre soknak tűnhet, mennyi mindenre kell odafigyelni, de idővel ez kialakul, és akkor már csak a részletek kidolgozása marad hátra.

A webáruház tartalmai

A webáruház tartalmai lehetnek szöveges, táblázatos, hang, kép, video anyagok. Ezek a tartalmak azt szolgálják, hogy a látogatók és vásárlók információhoz jussanak, megismerjék a termékeket, könnyen dönthessenek és rendelhessenek. A webshopos vásárlásnak megvan a maga pszichológiája.

Különböző csatornákból kerülhetnek oda a vásárlók, ezért a kisegítő lehetőségek – például egy webáruházas blog elkészítése – nagyot lendíthet a vásárlásokon. A tartalmakat a következő szempontok figyelembevételével érdemes kialakítani.

  • A látogató számára könnyű legyen a tájékozódás, egyértelműek a cselekvési lehetőségek.
  • Az információk mutassanak be termékeket, azok használatát, előnyöket és hasznokat, és minden mást, ami a hasznos tudást, és a vásárlási kedvet szolgálja.
  • A teljes tartalmat kezdettől fogva keresőoptimalizálási elvek alapján készítsük.
  • Képeket, videókat és egyéb segédfájlokat jó minőségben, de kis fájlméretben (vagy máshonnan beágyazva) használjuk, hogy a webshop sebessége kielégítő maradjon.
  • A bemutatások, szövegek ne legyenek szárazak, lexikálisak, inkább szemléltetőek, könnyen megjegyezhetőek, változatosak, egyediek.
  • Az elrendezés, a színek, a kiegészítő elemek harmóniában legyenek, és az adott célközönséggel szinkronizáljanak.

A vásárlói bázis felépítése

A vásárlók számos csatornából érkezhetnek, „véletlenszerűen, és vezetetten” is. Jöhetnek hirdetések által, a Google -ből, más weboldalakról, ajánlásokból, közösségi oldalakról, és így tovább. Mivel számtalan csatorna létezik, hasznos, ha feltérképezed, a te célközönséged melyikeket használja a leginkább.

A webshop és blog mellett közösségi oldalak létrehozása, és hírlevelek alkalmazása tovább növeli a leendő vásárlók elérésének és aktivizálásának lehetőségeit. A vásárlói bázis építése mellett a már meglévő vevők érdeklődésének fenntartásáról is gondoskodni kell.

A vásárlókat szegmensekbe érdemes osztani, más-más tartalmak alkalmasak a még csak érdeklődők, a már vásárlók, a prémium vásárlók számára. De mielőbb megrendelőket kell szerezned, hogy befektetéseid megtérüljenek. Sokat segíthet ebben a vásárlók szerzésének módjairól szóló anyag.

ajánlatkérés

A webáruház online marketingje

Bár sokan azt gondolják, a marketing csak arra szolgál, hogy érdeklődőkből vevőket csináljunk, ennél sokkal komplexebb folyamatról van szó. A jó marketing nem csupán az eladást szolgálja, de olyan értékekhez vezeti a vásárlókat, amelyek miatt rendszeresen visszatérnek az adott webshopba.

Ezért a marketingnek messzemenően figyelembe kell vennie a célközönség gondolkodásmódját, döntési pszichológiáját és érdeklődését. Az általános elvek figyelembe vétele mellett sokat számít a kreativitás is. Ha újszerűen mutatsz be valamit, egyedi megoldásokat nyújtasz, az fokozza az érdeklődést.

Egy webáruház ugyanúgy tud rendszeresen kommunikálni például a közösségi oldalakon a vevőkkel, mint bármilyen más weboldal. Mindig első az oda-vissza hasznos, értékes kommunikáció, és erre építve érdemes létrehozni a marketingstratégiát. Az egyik nem régi cikkben éppen a webáruház eredményességét segítő marketing módszereket mutattunk be.

Összegzés

Egy nagy webáruház felépítésének megtervezése, és létrehozása nem könnyű feladat, és még ha másokra is bízod a részleteket, sokat számít, ha te is képben vagy az egésszel. Sosem szabad elfelejteni, hogy a webáruház rendeltetése célzott igények egyedi kielégítése.

Ezért nem elég, ha csak azt nyújtod, amit a vevő elvár, vagy megszokott. Ha nem akarsz elszürkülni a sok webshop között, gondoskodj arról, hogy a webáruházaddal való találkozás emlékezetes maradjon a látogató számára. Az alapelvek mindenütt ugyanazok, de a részletekben jelentős különbségek lehetnek.

Amíg a vásárlóid igényeit, céljait figyelembe veszed, ne félj az újításoktól, az egyediségtől, hiszen valamiben ki kell emelkedned az átlagból. De mindez csak akkor működik jól, a ismered az ő mozgatóikat, valódi igényeiket, és rendszeresen gyűjtöd, elemzed, felhasználod a visszajelzéseiket.

Webáruházra van szüksége? Elkészítjük önnek!

14 + 15 =

Summary
Hogyan építsek fel jól egy webáruházat?
Article Name
Hogyan építsek fel jól egy webáruházat?
Description
Hogyan építsek fel jól egy webáruházat? A kérdés mögött sokkal több van, mint ami elsőre látszik. Ötletek és tippek a jó webáruházhoz
Author
Publisher Name
GrenT Média Kft.
Publisher Logo