+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

A  webáruház kategória oldal jó kialakítása, optimalizálása cikkből megtudhatod, milyen a jól kialakított webáruház kategória rendszer. Korábban már írtam a webáruház főoldalról, aminek a jó kialakítását elolvashatod, ha még nem tetted volna meg. Végig megyünk a kategória oldal keresőoptimalizálás lépésein. Szó esik a kategória menükről, termékszűrőkről, hasznos javaslatokat kapsz az ideális, felhasználóbarát és vásárlási mennyiséget növelő kategória oldalak kialakításához.

A webáruház kategória oldal jó kialakítása, keresőoptimalizálása kicsit más, mint a webshop többi oldaláé, mivel ez egy összekötő, átmeneti kapocs a konkrét termékekhez. Az is előfordulhat, hogy a látogatók először a kategória oldalra találnak rá, így nem mellékes, hogy itt mit találnak, hogyan tájékozódhatnak.

A kategória oldalakat úgy is elképzelhetjük, mint címkéket, útjelző táblákat, vagy tájékozódási pontokat, azonban ezek oldalként is megjelennek. A kategória oldal – a látogató szempontjából – egyfajta szűrőként is működik, amely a bő terméklistán belül az őt érdeklő termékcsoporthoz vezeti.

A kategória oldalakkal az (is) a cél, hogy a leendő vásárlók szűkíthessék a látható készletet az igényeiknek és árérzékenységüknek leginkább megfelelő terméksávra. Ha mindez logikusan, következetesen van felépítve, a látogatók úgy érzik, minden egyes kattintással közelebb jutnak a céljukhoz.

 

Milyen a jól kialakított webáruház kategória rendszer?

 

A jól kialakított webáruház kategória rendszer könnyen átlátható, de sokrétű, segíti a tájékozódást és mind felhasználói, mind látogatói oldalról jól kezelhető. A kategória rendszer főkategóriákból és alkategóriákból áll. Ezek hasonlóak egy többszörös elágazású útrendszerhez, vagy egy térképhez.

Témánként, terméktípusonként célszerűen vannak kialakítva. Arra oda kell figyelni, hogy a kategorizálás mennyi „szinttel” jár. Ugyanis nem jó, ha sok egymás alá rendeződő alkategória van, mert az url is hosszabb és a Google is elsősorban a felső szinteket indexeli, a többire később kerül sor. Az ideális az, ha 3 szintnél mélyebbre nem megyünk.

Általában a fő kategóriák megjelennek a menüben, talán alkategóriák is a lenyíló menüben. Ha fastruktúrában felrajzolod a webáruházad fő és alkategóriáit, látni fogod, mi hova kerüljön, és milyen elrendezést célszerű alkalmazni ahhoz, hogy ne legyen több szint a kelleténél.

Az egyes kategóriákhoz vezető gombok, linkek mindig legyenek szövegesek (is). Ezeket ugyanúgy keresőoptimalizálni kell, mint bármi mást az oldalon. Talán mondani sem kell, hogy a kategória oldalakon ne ugyanaz a szöveg, vagy leírás szerepeljen, mint a termékeknél, vagy főoldalon, hanem teljesen egyedi és oda illő.

 

Milyen módon lehet/érdemes kategorizálni a webáruházat?

 

Terméktípusonként: Ez a legkézenfekvőbb, ha különböző termékeid vannak, az azonos termékfajtákat egy-egy csoportba lehet rendelni. Például ruházati cikkek esetén:

Főkategóriák – felsőruházat, alsóruházat, kiegészítő ruházat

Alkategóriák felsőruházaton belül – ingek, pólók, pulóverek, stb.

 

Ár és minőség szerint: Lehetséges, hogy közép, felső és prémium termékeink vannak, és ezt is reklámozzuk. Ez esetben érdemes lehet ezeket külön kategóriákként szerepeltetni, mert más-más vevői réteg érdeklődik irántuk.

Egyéb jellemzők szerint: Anyag, felhasználási cél, időtállóság, garancia, gyártó, színek, méret , típus, kor, nem, és bármi más szerint csoportokba lehet bontani a termékeket, ami célszerűvé teszi. Fontos, hogy a felosztás a látogatók számára is logikus legyen, és könnyítse a keresést.

webshop

Példák a kategóriák létrehozásához

 

Mielőtt egy kategóriát elnevezünk, járjunk utána, hogyan keresnek rá adott termékcsaládra az emberek! Ez nem csak a név, de a kategória oldalához tartozó leírás és a kategória oldalára kerülő szöveg létrehozása miatt is fontos. Gyakran előfordul, hogy a keresők egészen más kifejezéseket használnak, mint ami számunkra logikusnak tűnik.

Nézzük meg például a nadrágok kifejezésre mit írnak be a cikk megírásának pillanatában:

  • nadrágok férfi
  • nadrágok esküvőre
  • nadrágok olcsón
  • nadrágok moletteknek
  • nadrágok lányoknak
  • nadrágok online

 

Amit az látható, több olyan keresés is lehetséges, amely eszünkbe sem jutna. Ezeket érdemes figyelembe venni az alkategóriák kialakításakor, valamint a főkategória oldalánál, a szövegben változatos módon használni. Természetesen csak ha van olyan termék, különben félrevezetés lenne.

Vagyis a kategóriák létrehozásakor, elnevezésekor a rendelkezésünkre álló termékpalettát és azt is figyelmbe kell venni, milyen szavakkal keresnek rá. Egészen apró részletekig nem jó kategorizálni, mert egyrészt ez túl bonyolulttá tenné, másrészt ha van termékszűrő, felesleges.

Nézzünk egy példát kategóriatérképre. Legyen mondjuk egy könyváruház.

A példában 3 főkategória van, s több alkategória.

 

  1. A) szint (főkategória): Irodalom

2.szint (alkategória): kaland, ifjúsági, mese, sci-fi, történelmi, romantikus, fantasy

 

  1. B) szint (főkategória): Ismeretterjesztés

2.szint (alkategória): tankönyv

3.szint (alkategória): általános, gimnáziumi, szakközép, felsőiskolák, tanfolyamok

 

2.szint (alkategória): lexikon

3.szint (alkategória): általános lexikonok, szaklexikonok

 

2.szint (alkategória): szakkönyvek

3.szint (alkategória): tudományok, szakmák, speciális ismeretek

 

  1. C) szint (főkategória): Egyéb könyvek

2.szint (alkategória): életmód, térkép, utazás

 

Mindezek további alkategóriákra bonthatóak, de mindig az a kérdés, érdemes -e. Több szempontból akár a végtelenségig feloszthatjuk ezeket, viszont az számít leginkább, milyen szempontok szerint keresnek rá, pl. a Google -ben.

Mielőtt létrehozzuk a kategóriákat, érdemes feltenni a következő kérdéseket:

  • Ha az adott célközönség része lennék, hogyan választanám ki ezeket a termékeket?
  • Hogyan szűkíthetem le a termékek számát kezelhető szintre?
  • Milyen kérdéseim lehetnek/vannak a termékekről?
  • Megtalálhatom-e a legmegfelelőbb termékeket ezen kategóriák szerint?

 

Vigyázni kell a kategóriák elnevezéseinél arra is, milyen szavakat használunk. Nagy lehet a kísértés figyelemfelkeltő szavak alkalmazására, amelyek azonban nem mindig válnak be, sőt félrevezetőek lehetnek. Mint már rámutattunk, a webshop látogatóinak gondolkodás és keresésmódja a legtöbb esetben eltérő, mint ahogy gondoljuk.

Nem jó, ha túlságosan általános a kifejezés, és az sem, ha számunkra egyértelmű, azonban a felhasználó számára nem biztos. Tökéletes választ erre csak a piackutatás és a tesztelés adhat. Addig is támaszkodjunk arra, amit megtudhatunk a Google, a termékeinkhez kapcsolódó fórumok, csoportok, valamint a célközönségünk kifejezésmódja tanulmányozásával.

 

Amit a kategória menük kialakításáról tudni érdemes

 

A két legjobban bevált elhelyezés menük számára felül, vagy baloldalt. Ezektől eltérő helyen való megjelenítése már inkább zavaró lehet a felhasználóknak. Létezik olyan megoldás is, hogy a menü „eltűnik” menet közben, de egy kattintással (bárhova az oldalon ahol egyébként nincs gomb, link, egyéb kattintható elem), vagy az egér mutató odahúzásával újra megjelenik.

Alapesetben a menü lenyíló menükből, és ezekből nyíló almenükből áll. Ez így megjeleníti a fő és alkategóriákat. Előfordulhat, hogy egy webáruház menük helyett  a design által, például csempés elrendezéssel ábrázolja a különböző kategóriákat. Ez látványos, de előnytelen is lehet, ha a képek nem azt sugallják, amit valójában jelent, illetve ezek nem mindenki számára egyértelműek.

keresőoptimalizálás

Webáruház kategória oldalának keresőoptimalizálása

 

A webáruház kategória oldalainak címe, neve, url

 

A kategória – s ezzel együtt a kategória oldal – címe tartalmazza az adott kategória fő kifejezését, kulcsszav(ai)i és jellemzőjét. A címre ugyanaz érvényes, mint amit az előző cikkben a főoldal címének meghatározásához beszéltünk. A title tag első szava a kategória neve legyen, s ezt követhetik a hozzá kapcsolódó kifejezések.

Ennek meghatározásakor mindig az adott kategória oldal tartalmát kell figyelembe venni. El kell kerülni a felesleges szóhalmozást, az ideális, ha néhány szó is elég, de kivételes esetekben se legyen több 4-6 szónál. Az url kialakítása külön figyelmet igényel, amelynél még fontosabb a hossz.

Minél rövidebb az url, annál jobb. Tehát a kategóriaoldal legfontosabb szava szerepeljen benne. Mivel aloldalról van szó, az url -ben eleve elé kerül az oldal neve, és a hosszt az is befolyásolja, hány szint rendelődik egymás alá.

Rossz példa:

webaruhaz.hu/index.php? alpha=com market&page=shop.browse&Itemid=31&category id=70

Jó példa:  webaruhaz.hu/felsoruhazat/polok/

 

Webáruház kategória oldal leírása (meta description)

 

Itt is érvényesek ugyanazok az elvek, mint amelyeket a főoldal esetében meghatároztunk az előző cikkben. A kategória oldal leírása tükrözze vissza az oldal tartalmának a lényegét, úgy, hogy a legfontosabb kifejezés(ek) a leírás első szava(i) legyen(ek). Értelmes, rövid összefoglalója a az oldal tartalmának, amely egyszerre vonzó, és jól sűríti a fő üzenetet. Itt se lépjük túl az ajánlott kereteket, jó, ha 160 karakternél nem hosszabb.

webáruház készítés

A webáruház kategória oldal szövegének keresőoptimalizált megírása

 

A kategória oldal szövege informatív, érdeklődést keltő, ösztönző legyen, tehát a (leendő) vevőnek szóljon. Ez azonban nem zárja ki a jó keresőoptimalizálását, sőt, a kettő tökéletes összhangban lehet. Annak ellenére, hogy a kulcsszavaknak ma már nincs akkora jelentőségük, szerepeljenek benne – hiszen hozzátartoznak az oldal mondanivalójához – de változatos formában.

Ezek a kifejezések a különböző szintű alcímekben (H2, H3) is szerepeljenek, amelyek részekre bontják a tartalmat. Sokan használják a kiemelt, vagy a legtöbbet értékesített termékeiket a heading tagben, ilyenformán: <h2>Ingek legdivatosabb darabjai</h2> . Ez is jó módszer, a lényeg az, hogy a kiemelt mondandó kerüljön az alcímekbe.

 

A jó belső linkek

 

A további alkategóriákhoz és a termékekhez vezető linkek szövege sose legyen általános. Például az, hogy „kattints”, „részletek megjelenítése”, „tovább”, mert ez semmitmondó, és mindenhol ugyanaz. Ez helyett maga a konkrét altípus, alkategória, vagy termék neve szerepeljen. Ez a szabály minden más belső hivatkozásra vonatkozik.

Lehessen minden aloldalról tovább és visszafelé haladni, s mindezt egyértelműen jelezzük a felhasználó számára. Ezt nagyban segíti, ha felül látszik, hogy éppen melyik részén tartunk a webáruház rendszerének. Ilyenkor derül ki igazán, mennyire jól, és gyakorlataiasan lett megalkotva az egésznek a szerkezete.

 

A webáruház kategóriaoldalhoz vezető külső linkek

 

Számos esetben hivatkozhat egy webáruház kategória oldalára kívülről jövő hivatkozás. Bár ezek jó része tőlünk független lehet, érdemes arra törekedni, hogy megfelelő módon történjen. Ha van más weboldalunk, amelynek témája kapcsolódik, akkor onnan is lehet hivatkozni.

A külső hivatkozások helyével kapcsolatban két dolog fontos; egyrészt releváns helyről érkezzen, másrészt „értékes” oldalról. Az előbbi azt jelenti, hogy a küldő oldal tartalma kapcsolódjon valamilyen módon az itteni kategória témájához. Az értékesség pedig annyit, hogy az adott weboldal kellő értéket képviseljen rangsorolási szempontból. Ennek utána lehet nézni különböző, keresőoptimalizálással kapcsolatos online programokkal.

Maga a hivatkozás szövegének tartalma sem mellékes. Az az igazán előnyös, ha egyedi, változatos, minél természetesebb módon hat. Vagyis ha a kategória oldal neve például „pólók”, akkor ne mindenhonnan ezzel a szóval kapcsolódjon link, hanem kreatívabb, illetve hosszabb, leíróbb kifejezéseket is használva, mint „divatos rövidujjasok széles palettája”.

Ha sok a kategória, alkategória és aloldal, akkor értelemszerűen az ezekre mutató külső linkek száma is nagyobb. Sőt, szükséges is, hogy ez esetben a főoldalhoz képest több hivatkozás érkezzen ide. Minél nagyobb a kategóriák, termékek száma, annál nagyobb legyen az oda mutató külső hivatkozások száma is. Arra viszont ügyelni kell, ha valami miatt megváltozna egy kategória neve, url -je, akkor átirányítást kell alkalmazni a rá mutató linkekben.

 

A webshop kategória oldal főoldala

 

A webshop kategória oldal főoldalának kialakításakor figyelembe kell vennünk a látogató gondolkodásmódját és a marketing tényezőket is. Ne legyen annyi elem, mint a webáruház főoldalon, mert innen további alkategóriákhoz, vagy a termékekhez vezet az út. Bár nincsen minden webshopra egyaránt érvényes, tökéletes kialakítási mód, vannak szabályszerűségek, amelyeket érdemes betartani.

Mivel a webáruház minden oldala az értékesítést szolgálja, itt is az a cél, hogy a látogató kattintson, és eljutva valamilyen termékhez, vásároljon. Ehhez a vizuális elemeknek és a szövegnek is kellően ingerlőnek, motiválónak kell lennie. Az akciók, vagy az újdonságok például jó figyelemfelkeltők, de sokat számít, hogyan tálaljuk ezeket.

Attól függően, hogy a kategória oldal főoldala további alkategóriákhoz, vagy termékekhez vezet, más-más, és több, vagy kevesebb információt áruljunk el. A látogatóban mindig maradjon valamennyi kíváncsiság! Alkategóriák esetén is érdemes látványos képekkel jelezni a termékcsaládokat.

Szöveg és kép egyaránt legyen, ezek egymást támogatva vezetnek tovább, egészen a konkrét termékekig. Ne csak hivatkozások és továbbjutást szolgáló gombok legyenek, hanem további tartalom is, amely egyszerre felcsigázza a vevőt és a keresőoptimalizálás igényeinek is eleget tesz.

webáruház kategória szűrő

Termékszűrők szerepe a kategória oldalon

 

A szűrő nem más, mint egy olyan lehetőség, hogy a kereső személy leszűkíthesse a termékek listáját pontosan arra, ami az ő igényeihez igazodik. Egy szűrő csak akkor működhet a webáruházban, ha a termékek jellemzőinek értékei be vannak állítva. A termékszűrők akár kategóriánként is elhelyezhetőek, amelyek adott kategória elemei között keresnek a megadott feltételekkel.

A szűrések során alkalmazott jellemzők lehetnek a különféle, számmal kifejezhető értékek (méret, ár, mennyiség, teljesítmény stb.), valamint szöveggel kifejezhető jellemzők. A termékszűrő ezek felhasználó általi beállításával kiadja azon termékek listáját, amelyek pontosan azon jellemzőkkel bírnak.

A termékszűrők beállítása a webáruházban külön speciális figyelmet is igényelhet. Sok a lehetséges variáció, és a kivitelezés, megjelenés is egészen egyedi lehet. Érdemes tesztelni mindezt, hiszen további látogatói aktivitást hozhat magával. Azonban nem kis pluszmunka lehet, amit érdemes mérlegelni.

A szűrés a legprecízebb, leginkább kifinomult termék választási módszer. Általa a felhasználóknak nem kell a kategóriák között navigálni. A termékszűrők típusa, elhelyezkedése, mérete, formája használhatósága között jelentős eltérések lehetnek, ezt mindig az adott webshophoz érdemes igazítani.

 

Hasznos javaslatok webshop kategória oldalak létrehozásakor

 

A kategória rendszer kialakítása nem annyira statikus, mint hinnénk. Sokan úgy gondolják, vannak a fő és alkategóriák, és ezeknek egyetlen örök helyük. Csakhogy a gyakorlatban egy-egy alkategória több fő kategóriához is tartozhat. Sőt, ha adott alkategória csak egy fő kategória alá van rendelve, előfordulhat, hogy kevesebbszer, vagy nem találnak rá.

Különböző tanulmányok és tesztek kimutatták, hogy ha az alkategóriák több szülő oldalhoz voltak sorolva, megtöbbszöröződött a valószínűsége, hogy a felhasználók megtalálják, amit keresnek. Abban az esetben amikor kizárólag egy szűlő (fő) kategóriához rendelték őket, az is előfordult, hogy nem találtak egy adott terméket, és el is hagyták a webáruházat.

A felhasználóbarát webáruházak kialakításával foglalkozó cikkben már említettem, hogy mennyire fontos a látogatót vezetni. Ez azt jelenti, hogy a kategória oldalakon ugyanúgy jól láthatóan jelezni kell, hol tart, hova juthat, és hogyan találja meg, amit keres. A vizuális elemeknek, likeknek, képeknek, gomboknak és szövegeknek mind-mind egyértelműen és eltéveszthetően vezetniük kell a figyelmet.

A jól megírt, élménydús blogbejegyzések, amelyek egy-egy kategória termékcsaládjáról szólnak, nagyban növelik a kategória oldalak látogatottságát. Ezt a lehetőséget kevesen használják ki, csak általánosságban írnak, vagy csupán egy-egy termékről, így érdemes ezzel élni. Ráadásul ez építi a belső linkhálózatot is, ami plusz érték az internetes keresőóriás(ok) szemében.

Szintén jó ötlet az újdonságokat külön feltüntetni. Ez egy olyan kategóriaszűrő, amely figyeli, hogy a felhasználó legutóbbi látogatása óta milyen új termékek kerültek a webshopba. Így elősegíthetjük, hogy könnyebben észrevegye az újdonságokat, ami a szezonális, vagy a gyorsan változó piacokon lényeges.

Egy igazán profin kialakított kategória oldalon a termékinformációk mellett egyértelműen jelen van a szűkítés (kiválasztás) lehetősége, és konkrét termékjavaslat is. Tehát nagy mennyiségű termékváltozat esetén a látogatónak legyen lehetősége szűkíteni a találatok számát az ára, típusa és egyéb jellemzők szerint. Az oldalon kiemelve a kategória néhány legajánlottabb terméke, tovább segíti a fókuszt.

A megjelenítendő termékek száma meghatározásához nincsen abszolút javasolt érték. Azonban érdemes legalább tíz terméket „láttatni”. Viszont nem baj, ha a ezek száma nem haladja meg az ötvenet, már csak a betöltődés miatt is. De mindezt úgy is meg lehet oldani, hogy maga a felhasználó állíthassa be az oldalankénti megjelenő termékek számát.

Hasznosnak bizonyulhat olyan funkció megléte is, amellyel a felhasználók össze tudják hasonlítani az egyes árukat. Ez különösen akkor játszhat fontos szerepet, amikor egy-egy terméknek rengeteg tulajdonsága, jellemzője van. Ilyenkor a döntéshozatalt nagyban segíti egy ilyen összehasonlítás. A jó összehasonlító funkció az egyes termékek közötti különbségeket emeli ki, egyértelműsítve a választáshoz szükséges jellemzőket.

webáruház termékek

Milyen termékinformációk szerepeljenek a kategória oldalakon?

 

A webáruház kategória és termékoldalainak kialakításakor felmerül a kérdés, hogy milyen információk jelenjenek meg mindkettő, és melyek csak a termék oldalán. Ez a terméktípusoktól és vevőközegtől függően is változhat, azonban vannak bizonyos hasznos alapelvek.

A kategória oldalakon csak a feltétlenül szükséges információk megadására kell ügyelni, a termék részletezésére nem, ez azonban terméktípusoktól függően eltérhet. Alapesetben a főbb információk, mint ár, egyedi jellemző, kép, jelenjenek meg, de lehetnek olyan termékcsaládok, ahol némi plusz információ már a kategória oldalon is elkelhet.

A megjelenő képeknek egységesnek kell lennie. Hacsak nem áll szándékunkban egyes termékekre felhívni a figyelmet, ezek egyformán figyelmet keltőek legyenek. Bizonyos termékfajtáknál megfontolandó, hogy képek helyett grafikák, vagy akár ikonok jelenjelek meg. Ez különösen akkor jól működő, ha egy termékcsalád nagyon hasonló, vagy szinte azonos termékekkel rendelkezik, amelyek csak apróságokban térnek el.

Létezik egy olyan lehetőség is, amit gyorsnézetnek hívunk. Ez esetben a felhasználó több információhoz juthat a termékről anélkül, hogy a konkrét termék oldalára lépne. Ilyen például ha az egér fölé húzásakor jelenik meg a bővebb info, vagy más módon. Így a kategória oldalon sem látszik egyszerre túl sok, azon kívül lehetőséget lehet adni rá, hogy a vevő már itt kosárba rakja a terméket,  a termékoldalra navigálás nélkül.

Olyan megoldás is van, hogy maga a felhasználó döntse el a terméklista megjelenési formáját a kategória oldalon. Erre példát találunk az Amazon webáruházában. Ennek használatakor ügyelni kell arra, hogy az alapértelmezett megjelenési beállítás a leghatékonyabb legyen az adott termékcsaládnál. Akkor hasznos ez a megoldás, ha a különböző kategóriákhoz eltérő mennyiségű információ megadása szükséges.

 

A webáruház kategória oldal jó kialakításának összefoglalása

 

Mint az eddigiekből kiderült, a webáruház kategóriaoldalak kialakítása eléggé nagy odafigyelést kíván. Egyszerre kell összpontosítani a látógatói kívánalmaknak való megfelelésre, a jó keresőoptimalizálásra, és arra, hogy számunkra is könnyen kezelhető, átlátható legyen a rendszer.

  • Mindennek az alapja, hogy gondosan megtervezett „kategóriafát” használjunk, ami a lehetőségekhez képest a lehető legegyszerűbbre alakított. Az egyes kategóriaoldalaknak mind egyedinek kell lennie, hiszen éppen az a szerepe, hogy a különböző termékcsoportokat egy helyen összesítse.
  • A kategória oldalak megjelenhetnek a menüben, és/vagy a főoldal tartalmi szövegrészében hivatkozásokként. A webáruház kategóriái szinteket képezhetnek és fontos, hogy (nagyon) sok termék esetén se alkalmazzunk a kelleténél több alszintet ennek hátrányai miatt.
  • A kategóriákhoz és alkategóriákhoz vezető url se legyen hosszú. Optimálisan legyen beállítva a cím, a meta leírás, és a legfontosabb keresőszavak szerepeljenek az alcímekben is. A kategória oldal szövege legyen felhasználóbarát, informatív, keresőoptimalizált és cselekvésre ösztönző.
  • Hasznos, ha kívülről jövő, értékes linkeket szerzünk. De érdemes odafigyelni ezek minőségére és a hivatkozások szövegére. Fontos, hogy a weboldal kategóriáinak linkstruktúrája olyan legyen, amelyben könnyű tájékozódni, navigálni, és ezt vizuális elemek is segítik.
  • A kategória oldal főoldala egy kapu, amely további alkategóriákra, vagy a termékekhez vezet. A látogatónak pontosan tudnia kell, mit szükséges tennie ahhoz, hogy az általa kívánt célhoz jusson. Ezt a szöveggel, képekkel, és hivatkozásokkal, gombokkal segíthetjük.
  • Termékszűrők megjelenítése segíti a látogató kiválasztási folyamatát. Azonban jó beállítása gondos odafigyelést igényel, ezért jól megtervezett termékszűrőt használjunk, melyet le kell tesztelni.
  • Egy alkategória több főkategória alá is eshet. A kategóriaoldalakra mutató releváns blogbejegyzések hasznos látogatókat hozhatnak, és értékesek keresőoptimalizálási szempontból is. Külön előny, ha a webshop által használt program megjeleníti a felhasználó legutóbbi látogatása óta megjelent új termékeket.
  • Minden eddigi, a témában végzett tanulmány azt mutatja, hogy a túl sok választási lehetőség negatív hatással bír a vásárlásokra. Ezért a speciális, vagy kiemelt termékajánlások használata nagy értékkel bírhat a vásárlási konverzióra. Ennek oka az is, hogy a látogatók sokszor nem annyira tájékozottak, hogy könnyen dönteni tudjanak. Az ajánlások segítenek felhívni a figyelmet az ideális, vagy legtöbbek által hasznosnak bizonyult termékekre.
  • Minden, a felhasználó dolgát megkönnyítő funkció a kategória oldalon, növeli a vásárlás valószínűségét. Az összehasonlító funkció, a gyorsnézet, a keresés lehetősége olyan segítő elemek, amelyek a látogatókat segítik abban, hogy a számukra megfelelő termékeket megtalálják.

 

14 kérdéses csekklista kategória oldalaid ellenőrzéséhez, eredményességéhez

 

A webáruház kategóriák kialakítása csak az első lépés az oldalak beállításához. A célszerű, átlátható elrendezés, jó navigálhatóság, keresést, szűrést segítő elemek, egyéb plusz funkciók felépítése és beépítése a modern, minden igényt kielégítő kategória aloldalakkal szemben ma már jogos elvárás. Segítségül tíz kérdést adok, hogy ellenőrizd a saját webáruházadnál:

 

  1. A kategóriákat úgy alakítottam ki, hogy a felhasználók keresési szokásainak, gondolkodásmódjának megfeleljen?
  2. A kategória rendszer logikus, jól struktúrált, valamint elegendő, de nem túl sok alszinttel rendelkezik?
  3. A kategória menük elrendezése, egyértelműsége megfelelő?
  4. A kategória oldalak nevét, címét, leírását jól meghatároztam, kitöltöttem?
  5. Az alkategóriákhoz vezető url -ek is elég rövidek?
  6. A kategória oldalainak szövege marketing és keresőoptimalizálási szempontoknak is megfelel?
  7. A belső linkhálózat és navigálhatóság jól kialakított, követhető?
  8. Gondoskodtam róla, hogy releváns és magas értékű külső linkek mutassanak rá?
  9. A kategória főoldal elég figyelemfelkeltő, s egyben továbbvezeti a látogatót a céljához?
  10. Jól leteszteltem milyen kialakítású termékszűrő a legmegfelelőbb nálam?
  11. Használok bejegyzéseket, cikkeket és egyéb tartalmat a kategóriák ismertetésére?
  12. Pontosan a megfelelő mennyiségű termékinformációkat jelenítem meg a kategóriák oldalain?
  13. Használok kiegészítő hasznos funkciókat, mint összehasonlítás lehetősége, gyorsnézet és hasonlók?
  14. Teszteltem, hogy mely termékeket a legérdemesebb kiemelnem és ajánlanom a kategóriáknál?

 

Az ideális kategória kialakítás szerkezete nagyjából így néz ki:

webáruház kategória

Summary
Webáruház kategória oldal jó kialakítása, optimalizálása
Article Name
Webáruház kategória oldal jó kialakítása, optimalizálása
Description
A  webáruház kategória oldal jó kialakítása, optimalizálása cikkből megtudhatod, milyen a jól kialakított webáruház kategória rendszer, hogy néz ki és mit kell tenned a jó kategorizálás érdekében
Author
Publisher Name
GrenT Média
Publisher Logo