+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Az optimális webáruház termék oldal 25 pontja azokról a jellemzőkről szól, amelyek beállítása, használata, elkészítése a lehető legoptimálisabbá teszi a termékről szóló aloldalt. Ezek a szempontok, javaslatok nagymértékben megnövelhetik mind a látogatottságot, mind a vásárlási arányt, mivel a keresőoptimalizálás és a felhasználói élmény és használhatóság lehető legjobbá tételére irányulnak.

Általában a termékoldal az, ahol eldől, a látogató megveszi -e a terméket ezért ennek jó kialakítása döntő fontosságú, korábban írtam már az ideális webáruház kategóriáról és a megfelelő főoldal elkészítéséről is. Az interneten szinte végtelen mennyiségű termék bemutató oldaláról láthatunk példákat. Vannak közös jellemzők, amelyeket érdemes betartani, és vannak olyan egyedi jellegzetességek, amelyek csak adott terméktípusoknál fontosak.

Ha az optimalizálást vesszük – egyrészt itt a legkönnyebb – másrészt, ha sok a termék, ezzel lehet a legtöbb munka. Azért könnyű, mert itt egyértelműbbek a kulcsszavak és kifejezések, mint pl. a kategória oldalakon. Ami pedig a termékek nagy mennyiségét illeti, segítség lehet az automatizálás, viszont az egyediség rovására nem mehet, úgyhogy meg kell találni az egyensúlyt.

optimális kép megjelenítés

Jó termékfotók, termékképek

 

Talán ez a termékoldal leglátványosabb eleme, amely nagymértékben hozzájárul a vásárláshoz, mert a szemen át megragadja a vásárló képzeletét, vágyát. Ezért megéri odafigyelni rá. Mire ügyeljünk a termékfotókkal kapcsolatban?

1.Minőség. Az a legjobb, ha saját készítésű, nagy felbontású fotó. Ha nem saját, akkor is fontos az igényesség. Nem szabad gyenge minőségű, vagy akár rosszul látható képet odatenni, mert ez nagyban rontja a megítélést. De arra is figyelni kell, hogy a fájlméret ne legyen túl nagy, mert az a betöltődést lassítja.

2.Nagyítható legyen: Növeli a láthatóságot és a felhasználói élményt, ha a termék képét nagyíthatja. Alapból se legyen túl kicsi a termék képe, de nem szabad túl nagynak lennie (pl. csak görgetéssel látható az alja).

3.Több kép, több oldalról. Ha különböző szögekből, különböző részleteket megpillanthat a vevő, sokkal jobban megmarad az emlékezetében. Hatásos, ha láthatja azt is, milyen a termék használat közben.

4.Extra kép funkciók. Forgatható, 3D stb.

5.Egyediség. Ne máshonnan másolt, vagy sorozatképet használjunk (ami számos terméknél ugyanaz). Kifejezetten arról a termékről szóljon. Ha máshol is árulják ugyanazt, akkor a saját beállítás és fotók teszik egyedivé.

 

Akciógombok egyértelműsége, láthatósága

A mérete függ a többi tartalom elhelyezkedésétől, távolságától, de elég nagy legyen ahhoz, hogy ne lehessen nem észrevenni.

A színe mindenképpen kontrasztos, eltérő legyen a környezetétől a láthatóság miatt, azonban nem kell túlzásokba esni. Például egy szolid „visszafogott” stílusú webáruházban nagyon komolytalannak hatna a szivárványszínű gomb.

Videók szerepe a termékoldalon

A termékekről készült videók drágább és időigényesebb módja a produktum megjelenítésének. Azonban nagyobb élményt nyújt, erősebb a hatása, élőbb, és sok mindent megmutathat, amit a képek nem. A vásárló láthatja működés közben a készüléket, vagy azt, hogyan lehet/célszerű használni.

A videókkal kapcsolatban ugyanarra érdemes ügyelni, mint a képeknél. Jó legyen a minősége, de nem nagy a fájlmérete.Előnyösebb videomegosztó oldalról beágyazni (így ott foglalja a helyet), de csak a webáruházban legyen megnézhető. Kivéve, ha széles tömegekkel akarjuk megismertetni, s nem baj, ha terjed a video.

 

Kedvezmények, és akciók

Erre mindig külön fel kell hívni a figyelmet, mert jelentős motiváló tényező. A termék mellett legyen a(z egyik) legfeltűnőbb elem. Az viszont nem jó, ha minden akciós, mert elveszik az ereje, jelentősége. Több módszer van az akciókra való felhívásra, a termékoldalon lényegesebb lehet a többi elemnél, különösen, ha a vevő árérzékeny. Az akciók és kedvezmények akkor hatásosak, ha csak egy adott határidőig szólnak.

 

A termék ára

Sokan azt gondolják, ez a döntő tényező, ez azonban csak bizonyos keretek között igaz. Aki a termékoldalon van, valószínűleg azt, vagy hasonló készítményeket keres, és általában tisztában van az árral. Az árral sosem érdemes, és nem szabad trükközni. Mindig legyen egyértelmű. Sose írjunk matematikai képleteket a termék mellé.

Ha kedvezmény van, egyszerűen írjuk le, a bonyolítás csak megtéveszti a vevőt. A százalék, és az adott összeg is működhet (mennyivel kevesebb, mennyit spórol meg), teszteléssel lehet megállapítani, adott esetben mi válik be jobban.

 

Plusz infók

Webáruháztól való rendelés esetén a vevőnek számos gondolat megfordulhat a fejében a jövőre vonatkozóan, amelyeket érdemes tisztázni. Ilyenek a következők:

  • Ha termék több variációban, méretben van, ezekről bővebb info.
  • A szállítás pontosan mennyi. Mennyi ideig tart, mikor ér oda. Hogyan veheti át a terméket.
  • Hogyan kell használni a gyakorlatban a terméket, vagy hol talál erről információt.
  • Milyen kötelezettségei, illetve elvárásai lehetnek a vásárlást követően.
  • Pontosan hogyan vásárolhat, hogyan, milyen módon fizethet.
  • Ha elfogyott az áru, mikor lesz legközelebb.
  • Ha több hasonló árucikk van, melyiket érdemes választania.

 

Továbbiakat lásd lejjebb az aggálykezelésnél.

 

Termékkeresés lehetőség funkció

Egy sok száz, vagy ezer árucikket tartalmazó webshopban gyakran nem könnyű megtalálni valamit, főleg, ha nagy a választék a hasonló portékáknál. Bár a keresés funkció az egész webáruházra vonatkozik, nem árt, ha a termékoldalról is elérhető. Ugyanis rengetegszer előfordul, hogy valakinek tetszik valami, de éppen egy másik típusa lenne megfelelő. Ilyenkor jön jól a kereső funkció.

 

A jó szöveg termékoldalon

A másolt, száraz, ismétlődő leírásokat el kell felejteni! Ami működik, az az egyedi, „személyhez szóló”, eredeti szöveg, amely arról szól az adott termék hogyan teszi könnyebbé a vevő életét. A lényeg:

  • Tulajdonságok és jellemzők helyett előnyök, hasznok.
  • Hassunk az érzelmekre, alkalmazzuk a vágyfelkeltés technikáit.
  • Ne egy eszközt, hanem megoldást mutassunk be a termék által.
  • Ha a jó szöveghez kevés a hely, érdemes kis füleket használva, részekre bontani.
  • A szöveg legyen tagolt, célszerű kiemelésekkel, pontosan olyan mennyiségű, ami megfogja a látogatót.

vásárlói vélemények

Vásárlói vélemények, értékelések

A vásárlói vélemények a legjobb vásárlásra ösztönző elemei lehetnek a termékoldalnak. Ez a hatás még akkor is működik, ha vannak köztük kritikusabb megjegyzések. A vásárlói véleményekkel szemben 3 lényeges pontot tartok fontosnak kiemelni.

1.Láthatóak legyenek, de ne töltsék ki a helyet! Ami azt jelenti, hogy a termék mellett észrevehetően legyen feltüntetve, itt bizony vevő véleményeket is lehet olvasni. Ez lehet egy fül, kinyíló aloldal (ami még nem zavaró), végső esetben felugró ablak, a lényeg, hogy ne a termék környezetében töltse ki a teret. Kivéve ha rövid, és nagy konverziós hatása van, de ez csak teszteléssel derül ki.

2.Az az ideális, ha elégedett vélemények vannak többségben, s egy-egy más jellegű megjegyzés. Persze ennek természetes módon kell létrejönnie, nem manipulálhatjuk, azonban ha sok vélemény van, lehet választani, melyek legyenek láthatóak.

Előfordulhat, hogy valakik nem értenek valamit a felhasználással kapcsolatban, vagy kérdésük volt, erre később visszatérünk. Ha valaki nem elégedett teljesen, vagy más várt, ilyesmi előfordul. Bizonyos kutatások azt mutatják, hogy hitelesebbek az olyan vevői vélemény összeállítások, amelyekben kevésbé elégedett vásárlók is megnyilatkoznak.

Ugyanez igaz, ha például pontozással, vagy csillagokkal lehet értékelni. A túl sok, vagy csak 100 százalékos, ötcsillagos értékelés gyanúsnak tűnhet.

3.Ha valakinek kérdése van, nem volt valamivel elégedett, meg lehet válaszolni, kezelni, és ez tovább növeli a bizalmat. Tovább vezethet a folyamat a „gyakran feltett kérdések” -hez, vagy súgóhoz, de erről később.

 

Megosztási lehetőségek

Ma már természetes elvárás, hogy minél több online felületen meg lehessen osztani bármit. A termék látogató általi megosztása sok más emberrel megismerteti az adott árucikket, ezáltal további vevőket hozhat. Ezek a kattintható elemek (pl. közösségi oldalakra való megosztás lehetősége) legyenek észrevehetőek, ugyanakkor ne vonják el a figyelmet.

 

Elérhetőség: e-mail, telefon, chat, stb.

Minden egyes elérhetőség növeli a vásárló biztonságérzetét, és vásárlási kedvét. Ha tudja, van hova fordulnia, bizalmat kelt. Ez egyrészt automata eszközökkel, másrészt ügyfélszolgálattal biztosítható.

Ez a webáruház többi oldalának elkészítésénél is szóba került, de a termék közvetlen elérési oldalán is megvan a maga külön jelentősége. Sok leendő vevő egyből ezen az oldalon landol, és nincsen képben. Több olyan kérdés felmerülhet, amire nem találja meg ott a választ, és egy gyors ügyintézés ez esetben hatalmas segítség (s egyben motiváció a vásárlásra) a látogatónak.

 

Súgó és segítség – mikor mit tehet (probléma, visszaküldés stb.)

Nem lehet mindent a termékek mellé írni, ezért jó, ha a felmerülő kérdéseket egy külön fülön, lenyíló ablakban, vagy aloldalon válaszoljuk meg. A két legelterjedtebb módja ezeknek a gyakori kérdések oldal, vagy a súgó, de lehet egyéni kreatív ötlet is ennek megjelenítésére. Ezeknek több feladatuk van, és többféle funkciót szolgálnak.

  • Megválaszolják a vásárlókban felmerülő kérdéseket.
  • Segítik a vevőt a tájékozódásban, információfeldolgozásban és a vásárlás folyamatában.
  • Megelőzik a csalódást, elkerülhető, hogy a látogatók információ hiányában távozzanak.
  • Növelik a konverziót, megkönnyítik a látogatóknak a döntést és a cselekvést.
  • Bővebb információt adhatnak olyan kérdésekről, amelyek megválaszolása nem lehetséges egy mondattal.

 

keresztértékesítés

Ajándék, bónusz termék

Megjutalmazhatjuk a vásárlókat bizonyos áruk megvételekor. Ez akkor igazán jó, ha valami értékeset vásárol valaki, és az ajándékkal, bónusszal tovább növeljük az elégedettségét. Ha az ajándék kapcsolódik az adott termékhez, növeli annak hasznát, vagy élvezetét, az nagyon hatékony érv a vételhez.

Fontos itt kiemelni, hogy legyen megtervezve mely szolgáltatások esetén, milyen értékű árucikkeknél adunk bónuszt. Semmiképp nem válhat általánossá, akkor igazán megnyerő, ha a vevő például egy nagyobb értékű vásárláskor azt érzi, ez aztán tényleg megérte.

 

Kiegészítő, vagy hasonló termék ajánlás

A kiegészítő termék ajánlásban hatalmas plusz bevétel lehetősége rejlik, amelyet nem minden webáruház használ ki, vagy csak részben. A kiegészítő termék nem más, mint ami hasznos lehet ahhoz, amit éppen megvett. Ha például valaki kézi borotvát vásárol, szüksége lehet borotvahabra is. Miért ne ajánlhatnánk fel ugyanitt? Neki is jó, ha azt nem kell máshol megvásárolnia. Különösen, ha itt most a vásárlásához kedvezménnyel járul.

A kiegészítő és hasonló termék ajánlásban remek nemzetközi példa az Amazon webáruház. Ott mesteri szinten alkalmazzák ezeket a lehetőségeket. Még valami: lehet több kiegészítő terméket is ajánlani. Úgy, hogy közvetlenül a termék mellé többet, vagy ha már egyet ajánlottunk, egy másikat is.

Egyre azonban ügyelni kell, ez nem válhat bosszantóvá és tolakodóvá. Tehát ha rendelt valamit és ajánlottunk egy hasonló terméket, akkor még egyet ajánlhatunk, de utána jobb megállni, különben a vásárló soknak fogja érezni. Talán mondani sem kell, hogy a kiegészítő termékek árban kedvezőbbek legyenek annál, mint amit megvett. Itt egy finom egyensúlyt kell tartani.

 

Kedvezmény visszatérő vásárlóknak, ami jól látszik, kupon

 

Pozitív élmény a felhasználónak, ha a a termékoldalon járva, a szoftver felismeri, és visszatérő vásárlóként kedvezményeket ajánl. Ez regisztrált és belépést használó vásárlóknál oldható meg könnyen. A visszatérő vásárlóknak érdemes bizonyos kedvezményt ajánlani, így biztosíthatjuk, hogy rendszeres vevőnkké váljanak.

Ugyanezt segíthetik a kuponok is, amelyek bizonyos termékekre, bizonyos mértékű és bizonyos ideig szólnak. A vevők nem szeretik elveszteni az előnyüket, amelyet egy adott készítmény olcsóbb megvásárlásával szerezhetnek. De nem mindegy, mikor és hogyan ajánljuk fel ezeket.

Kupont például nem csak visszatérő vásárlóknál, hanem a webáruházat éppen elhagyni készülő látogatónak is felajánlhatunk. Az is fontos, hogy a kuponnak legyen egyfajta értéke, tehát ne adjunk minden alkalommal, hanem például akkor, amikor nagyobb értékű vásárlás történt.

A kuponok és a kedvezmények hatékonyságát is érdemes időnként teszteléssel ellenőrizni. Lehet, hogy a tálalás, vagy a mértéke, ideje stb. változtatása egészen más eredményeket hoz. A kupont sem muszáj így nevezni, olykor egy különleges, egyedi név nagyobb értéket kölcsönöz.

 

Visszaszámláló

A visszaszámláló egy óra, ami látványosan pereg visszafelé, ezzel is ösztökélve a vevőt a halogatás elkerülésére. Kevesebbet habozik, ha van ilyen jól demonstrált határidő, mint ha a termék azonos feltételekkel, örökké elérhető. Másrészt ma már ez sem nagy újdonság, így nem olyan nagy az ereje, mint valaha, különösen, ha „örökös időzítő” van alkalmazva.

Ez akkor működik a legjobban, ha van egy egyedi termékünk, limitált példányszámban. A ritkaság és a nehéz megszerezhetőség olyan tényezők, amelyek sokat nyomnak a latban a vásárlási döntés meghozatalakor. A visszaszámláló másik kedvelt alkalmazása, amikor egy nagyobb kedvezmény csak bizonyos ideig tart.

 

Aggálykezelés

Gyűjtsük össze azokat a kérdéseket, bizonytalanságokat, amelyekkel a vevők szembetalálkoztak, és részletesen válaszoljuk meg! Majd mindezt ügyesen vezessük bele abba a folyamatba, amikor a látogató vásárol valamit.

A vásárlóknak számtalan kérdés megfordul a fejében.

  • Meddig lesz jó ez a termék nekem?
  • Hogyan tudok fizetni?
  • Mi van, ha elrontom a vásárlást?
  • Mit kell tennem, ha kíváncsi vagyok még valamire?
  • Mi van, ha meggondolom magam?
  • Extra igények esetén is annyi a szállítási költség?
  • Mi van, ha nem a lakhelyemre kérem a szállítást?
  • Van garancia, vagy biztosíték?
  • Biztonságos itt megadnom a személyes adataimat?
  • Biztonságos az online fizetés?

 

És így tovább… Ezekre mind kapja meg a választ már aközben, mikor rendel. De nem kell ott, a termékoldalon ezeket a válaszokat mind megadni, ez őrültség lenne. Erre való a súgó, a gyakori kérdések, s még jobb, ha mindig az egyes vásárlási lépéseknél az éppen felmerülő aggályokra ott áll egy megnyugtató válasz.

A vevő érezze azt, hogy finoman vezetik a vásárlási folyamatban, kezelik a bizonytalanságait, s megtalálja a válaszokat. A személyes kreativitás és a tesztelés adja meg, pontosan mennyi és milyen szöveg ideális az éppeni helyzetben. A hosszabb válaszok alul, kisebb betűvel szedve, vagy egy linkkel kapcsolódó oldalon szerepeljenek.

Az eddig elmondottakhoz kapcsolódóan hasznos elolvasnod a felhasználóbarát webshopról szóló cikket.

termékleírás

Termékleírás sok termék esetén

Amennyiben a webáruházban sok száz, több ezer termék van, és nincsen idő/energia/ember minden leírás egyedivé tételére, nem feltétlen baj, ha több, azonos típusú terméknek azonos a leírása. A fontos az, hogy a környezete, tehát az egyéb kapcsolódó információk legyenek pontosak, egyediek.

Ugyanis pl. a Google is tisztában van vele, hogy nem lehet minden esetben minden árucikknél új szöveget készíteni. De ha minden egyes információ a termékoldalon egyezik, az már elgondolkodtató, és semmiképp sem előnyös. Ezért nagyon sok termék esetén először arra kell ügyelni, hogy a kiegészítő információk adott portékára szabottak legyenek.

 

A termékoldal jó keresőoptimalizálása

Hacsak nem valamilyen egészen egyedi áruról van szó, mindig arra érdemes törekedni, hogy pontosabb, részletesebb kifejezésekre optimalizáljunk. Ugyanis az általános termékkifejezések nem tudnak versenyezni a nagyobb márkák, weboldalak, s főleg a fő és kategória oldalak erejével.

Azonban termékként a speciálisabb meghatározásokra egyrészt nincs olyan nagy verseny, másrészt pontosan azok keresnek rájuk, akiknek éppen arra van szükségük. Mindenképpen kutatást kell végezni, hogy a termékekre milyen kifejezésekkel keresnek az emberek. Előfordulhat, hogy egészen hosszú szavakat használnak, vagy bőven leírják. Ezt érdemes felhasználni a termék keresőoptimalizálásánál, majd tesztelni az eredményességet.

 

Termékoldal jó „title” és „meta” leírása

A termékoldal „title” részén hanyagolni kell az általános kifejezéseket, továbbá azokat, amelyek a főoldalnál vannak. Itt konkrétan a termékhez tartozó kulcsszavak és a hozzá közvetlen kapcsolódó információk szerepeljenek. Kerüljük a felesleges szavakat, de minden lényeges elem szerepeljen benne, fontossági sorrendben.

A meta leírás pedig legyen összegző, és releváns magával a termékoldal tartamával. Tartalmazza azokat az információkat, amelyek a vásárlókat segítik a megismerésben és döntésben. Itt olyan adatok is szerepelhetnek, mint típus és alszám, valamint a készítmény ára.

 

Képek, videók keresőoptimalizálása

Erről sokan elfeledkeznek, holott sokat számít. A képeknél a „title” és az „alt” egyedi megadása lényeges, különösen utóbbi számít. A név ne legyen semmitmondó, mint pl. „image267054.png”, hanem a termék neve, így: XL_sarga_pamut_polo.

Az alt tag esetében pedig olyan kifejezést használjunk, ami nem algoritmusok, hanem emberek számára közérthető, beszédes, a termék fő kulcskifejezéseivel. Ha a webshop látogatója a kép fölé viszi a kurzort, ezt látja.

A videók optimalizálása hasonló, de ebben az esetben további előny, ha leírást is adunk mellé. A leírás a termék bemutatásával, előnyei felsorolásával hasznos tartalom, és plusz információt jelent, ami előnyös szempont.

 

A jó linképítés

Termékoldalak esetében legalább ugyanakkora értékkel bír a rá mutatkozó hivatkozások minősége és száma, mint a webáruház más oldalainál. De itt más tényezőket is figyelembe kell venni.

  1. Ha rengeteg termék van, el kell dönteni melyekre éri meg a legtöbb energiát fordítani.
  2. Lényeges szempont, hogy adott termék időtálló -e, tehát évek múlva is ott lesz, vagy nem.
  3. Adott árucikkhez találhatóak -e elegendő számban releváns és értékes oldalak.
  4. Adott termékoldal ajánlása előnyös -e, és ha igen, miért, más oldalaknak.
  5. A választott termék különleges, érdeklődést keltő, valamint elég hosszú, és egyedi -e a leírása.

 

De a belső linkhálózat is számít, tehát a kapcsolódó és kiegészítő termékekre való hivatkozás segíti a vásárlókat és az internetes keresőrobotokat is.

Az utómunka szerepe

Ez az, amivel megelőzhetjük a versenytársakat. Ha minden rendben van, amit csak lehetett, megtettünk, jó kezdetnek. De innentől fogva folyamatos tesztelésre, mérésekre van szükség. Figyelni kell az eredmények honnan, hogyan, mi módon jönnek létre.

  • Melyik termékek a legkelendőbbek, és melyek nem?
  • Hol vannak szokatlanul gyenge, vagy magas eladások?
  • Mit mondanak a vevők, és a webáruház látogatói?
  • Hol lehetne hatékonyan javítani?
  • Milyen egyéb forrásokat használhatunk fel a termékek népszerűsítésére?
  • Milyen új trendek, technikai fejlődések történtek, melyeket érdemes alkalmazni?
  • Hogyan szolgálhatjuk még eredményesebben a vásárlókat?
  • Hogyan változott a célközönségünk, és az elérése?

 

És még számos más kérdés felmerülhet, de ha a cél a termékoldal optimalizálása, akkor a szakszerű gondozás meghozza a gyümölcsét.

Egy ideális termékoldal így nézhet ki:

webáruház termékoldal

Summary
Az optimális webáruház termék oldal 25 pontja
Article Name
Az optimális webáruház termék oldal 25 pontja
Description
Az optimális webáruház termék oldal szempontok, javaslatok nagymértékben megnövelhetik mind a látogatottságot, mind a vásárlási arányt, mivel a keresőoptimalizálás és a felhasználói élmény és használhatóság lehető legjobbá tételére irányulnak.
Author
Publisher Name
GrenT Média
Publisher Logo