+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

A sikeres webáruházak, webshopok két dolgot biztosan jól csinálnak. Profi módon alkalmazzák a máshol már bevált módszereket, és jól értékesítik ami bennük egyedi. De ha részletekbe megyünk, valóban van több olyan pont, amelyet, ha kihasználsz, ugyanúgy sikeres webshopot tudsz üzemeltetni. Sőt, ha egyszerre vagy kreatív és következetes, bárki eredményét felülmúlhatod.

Ebben a cikkben 10 szempontot ismerhetsz meg, amelyek tudatos alkalmazásával a lehető leggyümölcsözőbbé fejlesztheted a saját webáruházad. Vannak benne közismert és kevésbé általános, vagy mások által csak spontán módon használt elvek, melyek használata a tudatos vásárló közönséget is építi.

 

A sikeres webáruházak, webshopok 10 titka részletesen

 

1.Kitölt egy piaci rést

 

A jó webes üzlet olyan termékeket árul, amelyekre kellően nagy igény van, de viszonylag kevés más (online) üzlet elégíti azt ki. Ez tulajdonképpen egy aranyszabály is, amely minden szolgáltatásra vonatkozik. Ha ez nincsen meg, a webáruház nem lesz sikeres.

Ha olyasmit árulsz, amire nincsen, vagy alig van igény, nem lesz elegendő bevételed ahhoz, hogy megérje, vagy egyáltalán fenn tudjad tartani. Ha van rá igény, de nagy a verseny, vagy sok nálad nagyobb cég van, amelyik kielégíti azt az igényt, akkor pedig nagyon nehéz úgy értékesítened, hogy téged válasszanak, és meg is érje áruházad számára.

 

2.Tudatosan építi a vásárlóközönséget

 

Mit jelent ez? Tudod, kiket érdekelnek a webáruházad termékei, azt is, honnan érkeznek, általában hányszor, mit, és miért vásárolnak, mit szeretnek a legjobban. Hogyan lehet mindezt megtudni? Úgy, hogy kezdettől fogva mindent tervezel és mérsz. Ezt a munkát nem lehet megspórolni és igazából nem is lehet megfizetni, olyan értékes.

Éppen egyik előző cikkben esett szó arról, milyen adatokat érdemes mérned az eredményes üzemeltetéshez. Másként kell kezelned a régi, és visszatérő vevőidet és az újakat. Másként érdemes kommunikálni velük, a jó online üzlet érzékelteti a régi vásárlókkal a megbecsülést. Ehhez bizonyos fokig ismerned kell őket, amihez több módszer is van, például a kérdőívek.

 

3.Plusz értéket ad

 

Az igazán jó webáruházba nem csak vásárolni térünk be. Hanem azért (is), mert sok jó és hasznos dologról szerezhetünk tudomást. Egy profi online értékesítő cég nem csupán elad, de tanácsot ad, információkat, javaslatokat, és segít a termékek célszerű használatában. Vagyis olyan plusztartalmakat is nyújt, amelyek a vevők számára értékesek, és tovább növeli az elégedettségüket.

Egy szokványos hírlevélnek senki sem örül, de ha például valaki vásárol valamit, és adott termék használatához hasznos tippeket, megtérülő módszereket kap, akkor máris másként áll hozzá. Ha a webáruháznak rendszeresen jelennek meg tartalmas, a termékekhez kapcsolódó és egyben a célközönség érdeklődését felkeltő cikkei, az egy további ok a vevők (vagy leendő vevők) jelenlétére.

 

4.Felhasználóbarát kialakítás

 

A jó webshopoknál a látogatók könnyen, gyorsan, eredményesen tájékozódnak. Otthonosan érzik magukat, hamar megtalálják, amit keresnek, és nem kell gondolkodniuk azon, mikor, hogyan, hol kattintsanak, hogy elérjék, amit akarnak. Egyszerű a navigáció, logikus az elrendezés, a színek és a segítő jelek mind-mind a felhasználó kényelmét szolgálják.

Ha valami nem lenne egyértelmű, felugró szöveg, vagy súgó segít, de egyben könnyű és gyors a kapcsolat az ügyfélszolgálattal is. A jó webáruházban a felhasználó tudja, merre jár, hol tart a vásárlási folyamatban, nem kell törnie a fejét, hogyan kell megrendelni, vagy fizetni, mert mindez tálcán kínálja magát. Ha kíváncsi vagy, hogyan kell ezt kialakítani, olvasd el a felhasználóbarát webáruházakról szóló cikket!

 

5.Jó ügyfélszolgálat

 

Webáruháztól és forgalma nagyságától függően lehet, hogy nincs is külön ügyfélszolgálat, de az is, hogy számos asszisztensnek ez a feladata. Attól függően, hogy mennyien, milyen társadalmi réteg és honnan rendelnek, lehetséges, hogy heti öt nap munkaidőben elég, de lehet, hogy éjjel, s hétvégén is szükség lehet rá.

Az ügyfélszolgálat működhet írásban, szóban, s egyes esetekben akár élőben is. Chat, e-mail, telefon, skype mind jó lehetőség, ügyféltől függően más válhat be. Az élő chat -nek akkor van értelme, ha valóban „élő”, azaz a feltett kérdésre nem egy óra múlva érkezik válasz. Az azonnali telefonos elérhetőség nagyon előnyös a vásárló szempontjából, bár egy kisebb webshop nem engedheti meg magának a fenntartását.

 

statisztika

 

6.Jól felépített marketing stratégia

 

Aki éveken, évtizedeken át sikeres webáruházat akar működtetni, annak előre kell gondolkodnia. A marketing az egyik olyan dolog, amely gyakran nem azonnal hoz eredményt, de hatása hosszú ideig érzékelhető. A jó marketing új vevőket hoz, és a régieket újabb vásárlásra ösztönzi.

A webáruház marketingje számos összetevőből áll, amelyet akár egy, akár több ember irányíthat. Webáruháztól és célközönségtől függően más-más módszer működhet jobban, ennek letesztelése fontos feladat a hatékonyság növeléséhez. Egy előző cikkben 10 módszerről olvashatsz, amely segíti a webáruházad eredményességét.

 

7.A célszerű kommunikáció

 

A célszerű kommunikációnak három fő összetevője van webes áruházaknál:

  • Száraz leírások helyett informatív, könnyen érthető ismertetők.
  • A célközönség nyelvén való kommunikálás.
  • A rendszeres és tervezett kommunikáció a vásárló közönséggel.

Talán mondanom sem kell, hogy a szakszavakkal, és száraz adatokkal teli, formális (és gyakran másolt) termékleírásokat csak azért olvassák el, mert nincs jobb. De az olvasó/vevő ezerszer szívesebben olvas könnyen megérthető, olvasmányos, változatos – ami nem csak tulajdonságokat, hanem a vevő életére gyakorolt hatást is leír – termék szövegeket.

Egészen más szavakat, kifejezéseket és kommunikációs módot érdemes használni egy szakembereket célzó, egy nyugdíjasoknak szóló, egy laikusoknak, vagy egy fiataloknak szóló termékeket árusító webshopnak. Ha a nyelvükön szólunk hozzájuk, kedvező(bb) lesz a reakciójuk is, míg ellenkező esetben talán nem is értik.

Ami a harmadikat illeti, sosem szabad elfeledkezni azokról, akik már vásároltak, akár többször is, vagy akik rendszeresen olvassák az áruház cikkeit. Mindegyik esetre érdemes kidolgozni egy kommunikációs formát, amely logikus felépítést követ. Ezeknek igazodniuk kell a felhasználó érdeklődéséhez és igényeihez.

 

8.Optimalizált az internetes keresőkre

 

Ma már ez nem úgy van, mint régen (amikor a kulcsszó volt a fő szempont), minél gazdagabb a tartalom, annál valószínűbb, hogy az online keresők által (is) rátalálnak a webáruházadra. Az optimalizálás azonban azt is jelenti, hogy gondoskodsz arról felfigyeljenek az oldaladra, és hivatkozzanak is rá.

Vagyis úgy építed fel a webáruházad tartalmait, hogy az internetes keresőprogramok és a felhasználók is könnyen rátaláljanak és szívesen időzzenek rajta. Másrészt eléred, hogy máshonnan is releváns hivatkozások mutassanak rá. A webáruház jó optimalizálásának elkészítését már több cikkben részletesen bemutattam.

 

9.Webes jelenlét máshol

 

Ilyenek a más weboldalakon, offline helyeken, vagy a közösségi médiában való szereplés. Ha más weboldalakon megemlítik a webshopod, jó, de még jobb, amikor egy-egy hasznos cikk keretében bemutatják. Mindez online és offline magazinokban is értékes dolog, hiszen ingyen reklám. A közösségi médiát senkinek sem kell bemutatni, a lényeg az, hogy az ottani kommunikáció ne elsősorban az értékesítésről szóljon, hanem értékteremtésről, tanácsokról és kedvcsinálásról a termékekhez.

 

10.Az üzemeltető személye, tudása, hozzáállása

 

Ez különösen kisebb, vagy induló webshopok esetén érzékelhető nagyon, de később is meghatározó. A vállalkozói mentalitás alapvető, és a hosszú távú gondolkodás is. A webáruház üzemeltetés egy befektetés, így egyben a pénzügyi alapokban való jártasság sem árt. Vagyis messze nem elég, ha valaki ismeri és érti a termékeket, azok működését.

Ezt a „szakmát” folyamatosan tanulni kell, a tapasztalatokból pedig levonva a következtetéseket, fejleszteni az áruházat. Egyszerre igényel kommunikációs, értékesítői, technikai, marketing, termékismereti, adminisztrációs, könyvelési, és némi jogi ismereteket is. Egy másik anyagban már bővebben bemutattam milyen az eredményes webáruház üzemeltető.

Summary
Sikeres webáruházak, webshopok 10 titka
Article Name
Sikeres webáruházak, webshopok 10 titka
Description
A sikeres webáruházak, webshopok két dolgot biztosan jól csinálnak. Profi módon alkalmazzák a máshol már bevált módszereket, és jól értékesítik ami bennük egyedi.
Author
Publisher Name
GrenT Média Kft.
Publisher Logo