+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Hogyan értékesítsünk jól a webshopunkban? 12 módszert mutatok be, melyek mind azt a célt szolgálják, hogy sokkal többen és sokkal többet vásároljanak nálad rendszeresen. Mindez nem olyan nehéz, ha használod a kreativitásod, tervezel, és a gyakorlatban teszteled, méred az eredményeket.

Bár sokféle tippet lehet adni, fontos, hogy ezek élményt adjanak, és ne csak egyszeri alkalomra szóljanak. Az a jó, ha ezeket rendszeresen lehet alkalmazni, és általuk olyan vevőkre teszel szert, akik sok éven át szívesen vásárolnak nálad.

Ajánlom, hogy olvasd el a Hogyan szerezz vásárlókat a webshopodba cikket, amely kiváló alapismeretekhez juttat, ez a cikk pedig további ötleteket ad eredményeid növeléséhez.

12 módszer, ötlet, tipp webshopos értékesítéseid megtöbbszörözéséhez

1.Használj csomagokat!

A csomagok több egymáshoz kapcsolódó terméket tartalmazhatnak, melyek egyben véve olcsóbbak. A vevő és az áruház is jól jár, bár kevesebb a bevétel, mint egyenként és a vevő is többet fizet, mintha egyet venne, mégis többet vásárol, mint tette volna, és az áruház is többet elad.

Mindennek a mechanikája úgy működik, hogy kiszámolod bizonyos időintervallum alatt mennyire térül meg ez. Azt is lehet tenni, hogy ezek a kedvezményes csomagok csak limitált ideig, vagy példányszámban kaphatók, amitől csak még értékesebbé válnak.

2.Személyes ajánlások kedvezménnyel

Adj lehetőséget a vásárlóknak arra, hogy – egy jól előkészített felületen – ajánlhassák azt az általuk kiválasztott személyeknek. Ezért cserébe olyan kedvezményeket adhatsz, melyek elég motiválóak ehhez. Arra figyelj, hogy az ajánlat olyan legyen, amit az emberek szívesen továbbadnak, mert aki megkapja, jól jár vele.

3.Tesztek

Egy jó teszt nem csak arra jó, hogy a látogató megtudjon ezt-azt, és örömet okozzon neki, de róla is remek visszajelzéseket ad. Számos teszttípus létezik. Például:

  • Felmérheti a látogató tudását, hozzáértését.
  • Azt, hogy mit szeretne, mi érdekli jobban, vagy mi az, ami neki való.
  • Termékismeretet.
  • Melyek a szokásai, hogyan használja a termékeket.

Vagyis a teszt játékos módon növeli a webáruház látogatójának érdeklődését, megfogja a figyelmét. Számára és a webáruháznak is tisztább képet ad arról, milyen szinten van a tudása, mik az igényei, elvárásai. Így pedig könnyen besorolod majd a megfelelő vásárlói típusokhoz, ezzel megkönnyítve a vele való kommunikáció célirányosságát.

4.Rendezvények szponzorálása

Ez többféle módon megvalósítható és kivitelezhető. Lehet az is, hogy a rendezvény reklámerőt jelent az áruháznak, de még jobb, ha közelebbről megismerhetik a termékeket. Például ha a belépőjegyük mellé kapnak valamilyen termékmintát. Ez lehet bármilyen ajándék, ami hasznos, és felkelti az érdeklődést.

5.Évfordulók, születés és névnapok

Megteheted, hogy a vásárlóidnak pontosan egy évvel az első vásárlásuk után, vagy egy számukra nevezetes napon (születés és névnap) kedveskedsz valamivel. Ez lehet egy kis ajándék, kedvezmény, lehetőség, ingyen tanácsadás. Ha ügyes vagy, akkor olyasmit adsz, aminek örül, s egyben motiválja őt további vásárlásra.

De megjutalmazhatod a legrégibb vásárlód, az ezredik, a legaktívabb és így tovább. A 7 legjobb hatásban írtam arról, milyen hatékony az ilyen kellemes meglepetés.

6.Bízz meg bloggereket, véleményvezéreket, hogy írjanak, posztoljanak a termékeidről!

Gondosan válaszd ki azokat, akiket érdemes ezzel megbíznod. Nem csak az számít, mennyire ismert, vagy nagy látogatottságú oldalai vannak, hanem az is, mennyire illik az ő témaválasztéka a termékekhez. Ha a termék és az illető egy hullámhosszon van, nyert ügyed lesz. Fizethetsz pénzzel, termékkel, vagy más előnyös megállapodást köthetsz, a lényeg, hogy mérd, milyen eredményeket hoz ez.

7.Rendszeres szakértői cikkek minél több helyen

Nem csak a saját weboldalon blogban, de máshol is érdemes ezeket megjelentetni. Sőt, minél látogatottabb és relevánsabb helyen jelenik meg, annál jobb. A szakértő lehetsz te, vagy ha vannak társaid, alkalmazottaid, szakértőid a webáruházhoz, ők. Ez idő – és pénz is lehet, ha máshova írsz – de a webáruház hosszú távú imázsát építi.

A szakértői cikkek a hitelességet is növelik, valamint ha sok érdemi információt adnak, az emberek visszatérnek oda, és a szakértőt, valamint a termékeket is keresni fogják. Ez a melósabb módszerek közé tartozik, mégis megéri a webáruház tekintélyének növelése miatt.

8.Videósorozatok

Ha például egyes termékeid használatáról egy videósorozatot készítesz, vagy készíttetsz, és azt megjeleníted, mondjuk a Youtube -on, rengeteg új vevőt szerezhetsz. A videókban még jobban be lehet mutatni valamit, mint képeken, cikkekben. Törekedj arra, ha valaki rákeres adott dolog használatára, akkor a webshopodhoz tartozó videókat dobja ki a kereső!

Nyilván a videók időbe és pénzbe kerülnek, de a videók látogatottsága – amennyiben keresett termékről van szó – azt mutatja, hogy az emberek intenzíven keresnek információk után. A videók legyenek alaposak, segítőkészek, egyben nagy kedvet keltsenek a termékek megszerzése iránt.

9.Egyedi katalógusok

Online és offline is készíthetsz olyan látványos katalógust, amely bemutatja a webáruház termékeit. Egy ilyen katalógusban ne csak a termék szerepeljen, de a hozzá kapcsolódó ismeretek, a felhasználások módját, és az életben betöltött szerepét is érintve. Ezeket szívesen lapozgatják az olvasók, és ha közérthetően, hasznos információkkal ellátva, vonzó képekkel készültek, többször is visszatérnek hozzá.

10.Előadás

Talán szokatlannak hathat egy webáruház esetében, mégis éppen ez az, ami miatt érdemes. Hány webáruház tart előadást? Ha te megteszed, máris kiemelkedsz a versenytársak közül. Lehet online és offline is, és ha egybekötöd a végén kérdezési lehetőséggel, még érdekesebbé varázsolhatod.

Az előadást egyben egy kampány részévé is lehet tenni, melynek során a termékek vagy szolgáltatások iránt való érdeklődést még jobban fel lehet csigázni. Nem is szólva a hitelességről, és arról, hogy a vásárlók ezt „élőbbnek” tartják, jobban megmarad bennük, mint a szokványos módszerek.

11.Extra, elit, vip csoportok

Legjobb vevőid számára alakíts valamilyen klubot, csoportot, ahol ők egymással és a webáruház szakértőivel beszélgethetnek. A vevők érezzék, hogy törődést és gondoskodást kapnak, válaszokat a kérdéseikre, így egy életre hűséges vásárlókká válnak.

Az ilyen csoportokkal azonban rendszeresen foglalkozni kell, ezért jó, ha van valaki, aki ezt megteszi. A találkozók lehetnek egy zárt online felületen – weboldal zárt részei, webinárium, fórum, Facebook csoport – vagy élőben egy helyen.

12.Képviselj egy jó ügyet!

Keress egy ügyet, amely megmozgatja az embereket, és egyben releváns a webáruházad termékeivel, szolgáltatásaival. Például, ha környezetkímélő termékeket árulsz, támogathatsz egy környezetvédő szervezetet. Sokat számít mennyire és milyen jól tudod kommunikálni ezt.

Megteheted, hogy a bevétel egy részét a támogatásra fordítod, és a vásárlóiddal is tudatod, hogy amit fizetnek, egyben egy jó ügyet is szolgál. Az adott szervezetről, ügyről érdemes többször írni a weboldalon, blogon, közösségi oldalon, így többszörösen segíted, másrészt több helyen hallanak róla. Az üzlet összekapcsolása valamilyen nemes céllal megsokszorozza az elkötelezettséget.

Olvasd el a 10 eredményességnövelő módszerről szóló cikket is!

Webáruházra van szüksége? Elkészítjük önnek!

4 + 9 =

Summary
Hogyan értékesítsünk jól a webshopunkban? 12 módszer
Article Name
Hogyan értékesítsünk jól a webshopunkban? 12 módszer
Description
Hogyan értékesítsünk jól a webshopunkban? 12 módszert mutatok be, melyek mind azt a célt szolgálják, hogy sokkal többen és sokkal többet vásároljanak nálad rendszeresen.
Author
Publisher Name
GrenT Média Kft.
Publisher Logo