Opencart 2.0 – ami a facelift alatt van

 

Opencart 2.0 admin fejléc

Mikor kijött az új Opencart 2.0 azonnal mindenki ráhasalt az újdonságra, mindenki elkezdte nyúzni a rendszert. Magam is átfutottam felületesen az egész rendszert egy rövid írás erejéig foglalkoztatott is, de mélységesen nem foglalkoztam vele igazán, elkönyveltem hogy kapott egy szép új design-t és itt ott egy két új feature-t. De még most sem igazán javaslom éles áruház ezen verzióra kiadni, mivel még mindig rettentő sok apró és nagyobb hiba jelentkezhet használatakor. Azonban egy új áruház elkészítésekor az a terv ötlött fel bennem, hogy mi lenne, ha mindkét verzióban elkészíteném az adott áruházat, rögtön két Opencart webshop-ot készítve.

A megfelelő modulokat mindkét verzióban beszereztem, a sablont is két külön verzióban töltöttem le. A dokumentációkat átnyálaztam és kezdhettem a telepítést.

Ami a motorháztető alatt van: Opencart 2.0

Első körben rögtön a legújabb verziót szedtem le és telepítettem az Opencartból, ami ma már ugye elavult, hiszen a napokban jött ki az új frissítés, ettől persze a régi rendszer még tökéletesen megy. Az installálás nem okoz túl nagy fejtörést, a design-en kívül szinte semmit nem változott az 1.5-ös vonalhoz képest. Next, next, adatok, next és kész.

Opencart 2.0 új fejlesztések :

  1. A modulok telepítésekor rögtön megjelent az első különbség. Ugyanis az Opencart 2-es verzióban már van modul telepítő. Ezen rész sajnos nálam még mindig kiverte a biztosítékot.Mert elsőre nem települt a modul, másodikra már azt jelezte, hogy telepítve van a modul. 3. nekifutásra települt, de a modulokat a régi hagyományos úton felmásoltam újra és láss csodát így a modul települt, és használható lett.opencart 2.0 modul feltöltés
  2. A vqmod fájlok kezelésére ezentúl egy “módosítások” nevű menüpont hívja fel a figyelmünket, itt megtalálható minden vqmod fájlunk, de természetesen a régi vqmod manager is elérhető ha telepítjük.
  3. Ami viszont gyökeres változás és ezt biztosan sokan fogják szeretni az az, hogy a modulok helyét nem csak a szokványos top és bottom ill. left és right helyekre tudjuk elhelyezni. Hanem a Beállítások felületek menüpontban hozhatjuk létre a modul helyét. Ez a menüpont eddig is megvolt, csak sokan nem ismerték mire való.
  4. Az Opencart fejlesztői azonban a modulpozíciókat ebbe a felületi menüpontba szerkesztették be, ami így végre megkapja a maga méltó helyét, és persze végre értelme is lesz, nem pedig ákom-bákom találgassuk, hogy hol jelenik meg az a modul. Minden layout-on, tehát kategória vagy termék vagy főoldal layout-on mi határozzuk meg milyen modulok lehetnek kint.opencart 2.0 képfeltöltés
  5. Minden terméknek meghatározhatjuk a Meta title részt. Ez egy egészen jó dolog, bár az automatizáltság örömét is oda tehették volna az admin felületre.
  6. A termék fotó feltöltést egy kicsit átgondolták, egyszerűbb és emellett persze jóval gyorsabb is lett a használata. De az egyszerűségnek ára van, nincs túl sok módosítási lehetőség, továbbá még mindig mókolni kell, hogy a fotó responsive legyen, tehát a fotó kisebbedjen és nagyítódjon ha az oldal más kijelzőn jelenik meg, vagy mobilon pl.OpenCart-2.0-Image-Uploader

A nyelvi fordítások még nincsenek meg teljesen, ez szerintem az elkövetkező 1-2 hónapon belül biztosan kikristályosodik és addigra lesz egy teljes magyar nyelve az új Opencart-nak is.

Opencart 2.0 amin van mit javítani :

  1. Eddig a régi 1.5-ös verzióban ha egy modulban több “tab” is létezett, akkor azt a modulon belül tudtuk szerkeszteni, ez jó volt mert így egy modulhoz tartozó minden infót megkaphattunk egy helyen. De a 2-es verzióban ez sajnos a fő modul alatt lesz megtalálható. Ha 13db-ilyet hozunk létre, akkor 13 db+a fő modul lesz egymás alatt, ugye milyen szupi?
  2. Engem még mindig zavar, hogy a “rendezés” részt manuálisan kell meghatározni így sok modulnál számolgatni, mindig felülírni a számokat elég macerás.
  3. A Zónák még mindig csak lapozgatással szerkeszthetőek. Magyarország valahol a 15. oldalon található (100 zóna egy oldalon beállítással) és addig csak next, next, next.
  4. Ott van még a Meta Keywords oszlop. Fogalmam sincs mit keres még itt ez az öreg mező, mivel már régen semmi értelme.
  5. Továbbra is autocomplete minden kategória és hasonló termékek kiválasztása, ezt igazán egy kapcsolóval kikapcsolható állapotba hozhatták volna. Sokaknak bonyolult ez a működés.

 

Végkövetkeztetés 2.

Amikor elkezdjük életre hívni első Opencart 2.0-ás áruházunkat, akkor fogjuk megtapasztalni, hogy mi az amit átgondoltak és mi az amihez semmit nem nyúltak. Továbbra is megvannak a buta hibák és fejlesztő kezekért kiáltó problémák, de egy két ügyes modullal, amit innen-onnan össze lehet csipegetni alapvetően ezek is kiküszöbölhetőek, és akkor egy normális Opencart webáruházat készítettünk.

Amint az Opencart 2.0-ás áruház használatából új tapasztalatok érnek minket természetesen tovább bővítjük majd ezt a cikket….

 

 

 

Fő profilom az Opencart és a WooCommerce webáruház készítés. Főként ezekről a webáruház motorokról írok, néha néha kitekintve a webáruházakon túlra. Webáruház készítés, fejlesztés, módosítás témában keress bátran elérhetőségeimen!

A * jelölt mezők kitöltése kötelező

Hasznos volt amit olvasott? Szeretne webáruházat?

Kérje ingyenes ajánlatunkat webáruház készítésre, módosításra, fejlesztésre!

Amennyiben szakmai felkészültségünk meggyőző, kérje ajánlatunkat webáruházának kivitelezésére!

Rólunk és írásainkról

Mi egy teljes körű szolgáltatást nyújtó ügynökség vagyunk, impozáns digitális marketing megoldásokat nyújtunk. A győztes megoldások és a tapasztalatok segítik nagyszerű eredményeinket honlapkészítés és webáruház készítés területén amiből itt infókat is olvashat.

    BESZÉLJÜK MEG, MOND EL VÉLEMÉNYED!

    Ellenörző kód * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

      Segítünk, hogy webáruháza még jobb eredményeket érhessen el, a keresési eredmények még több látogatót hozhassanak.

      Írásainkból

      ELOLVASOM MIND
      AllWebáruház
      facebook live forgalom növelés

      Filléres trükk a webáruházad forgalomnövelésére – Facebook Live

      Ha 2016 és tartalommarketing, akkor a Facebook live-ot tekinthetjük az elmúlt év egyik legnagyobb dobásának. Már 2017-et írunk, mégis, alig…
      Tovább olvasom
      webáruház biztonság

      Védekezés Brute Force támadások ellen – II. rész

      Korábbi cikkünkben a támadás megelőzéséről volt szó, most viszont adunk néhány tűzoltó taktikát arra az esetre, ha már bekövetkezett a…
      Tovább olvasom
      Brute force webáruházhoz

      Védekezés Brute Force támadások ellen – 1. rész

      Napjaink legnépszerűbb tartalomkezelő rendszerei számos területen könnyíti meg életünket könnyű, akár informatikához egyáltalán nem értő felhasználók számára is. A népszerűségnek…
      Tovább olvasom