+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

A kiskereskedők tudják, hogy a nyereség maximalizálása intelligens marketinggel érhető csak el. A marketingre időt kell fordítani írtunk már róla korábban, ha hasznot szeretnénk realizálni. Most 10 marketingötletet, marketing tippet sorolunk fel, amellyel az értékesítést növelni lehet és a hűséges vásárlókat is hatékonyan lehet a további vásárlásokra ösztönözni.

1. Marketing tipp: Minden marketing kampányt kövessünk nyomon

Mindig kérdéses, hogy az adott marketing kampány vajon elérte-e a célját? Megtérült-e a beruházásunk? Nagyon fontos, hogy mindig állítsuk be a kampány célokat. Mit szeretnénk elérni a marketing kampánnyal? Azt szeretnénk, ha többen látogatnának el webáruházunkba? Esetleg a bevételt szeretnénk megnövelni? Szeretnénk, hogy még többet vásároljanak a hűséges ügyfelek? Bármi legyen is a célunk a teljesítmény mérését mindenképpen el kell végezni, hogy tudjuk megérte-e a belefektetett munka. Működött-e a marketing ötletünk. Csak ezután tudjuk eldönteni, hogy legközelebb is alkalmazzuk-e ezt a marketinget.

2.Marketing tipp: Ingyenes marketing lehetőségek

Gyakran használod a közösségi média lehetőségeket? Helyezel ki szórólapokat és plakátokat a forgalmas kereszteződéseknél vagy a közösségi hirdetőtáblákon? Beszéltél már más helyi cégekkel az együttműködési lehetőségekről? Mindig olyan partner céget válasszunk akik nem állnak közvetlen versenyben velünk, de esetleg a mi termékeinkhez forgalmaznak kiegészítő terméket, vagy fordítva. Ha egy kiskereskedelmi üzlet egy étteremmel vagy egy fürdővel partneri kapcsolatot létesít, akkor egy anyák napi csomagot is össze lehet állítani a boltunkból származó termékekből, a fürdő belépőből és az éttermi vacsorából. Ilyen és ehhez hasonló csomagokat lehet összeállítani, majd például kupont nyomtatni, amelyet természetesen közös erővel lehet finanszírozni. E-mail marketing kampány segítéségével is meg lehet hirdetni az akciókat.

3.Marketing tipp: Ismétlés, ismétlődés

Sokan küldenek ki ajánlatokat e-mailben és utána nem látják, hogy fellendülne az üzlet. Ezután természetesen a második alkalommal már nem küldjük ki, mondván úgy sincsen semmi értelme. Van viszont a 7-es szabály. Érdemes akár 7-szer is kiküldeni ugyanazt a terméket csak más-más módszerrel, bannereken, szórólapokon, hirdetéseken, digitális marketing segítségével.

4. Marketing tipp: Nyomon követés

Kövessük nyomon az ügyfeleket vásárlás után. Az ügyfelek hűségének jutalmazása nagyon jó mód a kapcsolatok kiépítéséhez és az értékesítés növeléséhez. Küldjünk ki az új ügyfeleknek egy különleges ajándékot, mondjuk egy 10%-os kupont, amelyet a következő vásárláskor tud majd felhasználni.

5. Marketing tipp: Legyünk készségesek, segítőkészek

Ne hagyjuk ki az alkalmat, hogy mindig segítsük az ügyfeleket. Vegyünk részt a beszélgetésekben, kérdezzünk, ha kell, segítsük őket. Mit szeretne vásárolni? Adjunk nekik személyre szabott ajánlatokat. Segítsünk nekik megtalálni a tökéletes megoldást így a jövőben is megbízható források leszünk, akihez bármikor visszatérhet, hiszen megoldjuk a problémáját. Az értékes tartalom mindig segít a vevőszerzésben, így ha egy blogot vezetünk, akkor mindig olyan témával foglalkozzunk, amely sokakat érint és érdekel.

6. Marketing tipp: Munkavállalói képzés

Valószínűleg mindenki sok időt tölt el azzal, hogy az alkalmazottakat betanítsa, az apróbb feladatokra. De vajon mennyi időt fordítunk arra, hogy az alkalmazottakat betanítsuk az eladásra? Nem elég csak a háttér munkára betanítani az alkalmazottakat, hanem fontos, hogy éles helyzetben is talpraesettek legyenek. Segítsék az ügyfeleket, ismerjék a termékeket és legyenek hatékonyak. Ha így tudják végezni a munkájukat, akkor sokkal boldogabbak és hűségesebbek lesznek a céghez.

7. Marketing tipp: Tesztelés

A megtérülésének maximalizálása érdekében meg kell próbálnia tesztelni a marketinganyagok több verzióját egymással. Melyik az, amelyik jobban teljesített. Válasszunk ki a levelezőlistából különböző ügyfél szegmenseket és teszteljük a különböző verziókat. ha az egész listát feldolgoztuk és minden verziót kipróbáltunk, akkor tisztán fogjuk látni, hogy melyik stratégia volt a leghatékonyabb.

top marketing ötletek

8. Marketing tipp: Célok felállítása

Tudjunk meg mindent az ügyfelekről és dolgozzunk ki egy ügyfélprofilt. Lehetőleg azt a profilt válasszuk ki, amely a legnagyobb bevételt generálta eddig. Tudjuk meg mit vásároltak, azt vajon miért tették. Célozzuk meg ezt a kört és vegyünk fel a levelezési listánkra minél több lehetséges ügyféljelöltet ebből a körből. Ha ezzel sikerrel járunk, akkor a későbbiekben is alkalmazzuk ezt az ügyfélkörbővítési megoldást.

9. Marketing tipp: Építsünk ki ügyfélkapcsolatokat

Az ügyfelekkel való személyes kapcsolat remek módja a kapcsolatok megteremtésének és a hosszú távú ügyfélhűségre való ösztönzésnek. A marketing lehet természetes kiterjesztése ennek, ami azt jelenti, hogy nem mindig kell eladni. Küldjünk ki köszönő leveleket vagy születésnapi üdvözletet, hiszen az is egyfajta személyes kapcsolattartás. Ünnepeljük az ügyfelekkel az évfordulókat és folyamatosan végezzük a kapcsolatépítő kommunikációt.

10. Marketing tipp: PR

A közönségkapcsolatok és a marketing nem lehetnek azonosak, de a végcél gyakran hasonló: az ügyfelek megismerik a céget, a termékeket és a szolgáltatásokat. Ha új termékekkel lépünk piacra, új értékesítési módszer bevezetésén dolgozunk, különféle céges vagy jótékonysági eseményekre készülünk, akkor mindenképpen készítsünk sajtóközleményt. Ezt el lehet küldeni a helyi újságoknak, tévéknek és rádióknak is. Más weboldalakat és még bloggereket is megkereshetünk sajtóközleményünkkel. Nem mindenhonnan érkezik majd pozitív válasz, de az idő, amit ráfordítunk meg fog térülni.

Korábbi cikkeinkből is ajánlanánk néhány marketing tippet

Loading...