+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Mindenki el tud indítani egy webáruházat, hiszen az nem egy olyan bonyolult dolog, a reklámozása viszont annál inkább. Előző webáruház marketing stratégia fejezetben a tartalommarketing részeit veséztem ki.


Közösségi média

Ha jól csinálod, akkor az értékesítési számadataid az egekbe szöknek. A cél, hogy az ügyfelek reklámozzák a cégedet.

Hol kezdjük el?

Az első dolog, hogy gondolkodjunk el, milyen platformokat tudunk használni. Tipikusan a vizuális eszközök azok, amelyek a webshopoknak a legjobbak, ilyen az az Instagram és a Pinterest. Természetesen a Twitter és a Facebook is nagyon fontosak. Divat és háztartás terén az Instagram verhetetlen, hiszen hatalmas bevételt generál már így is számtalan cégnek. Ha korlátozott idő áll rendelkezésünkre, akkor érdemes egy platformra összpontosítani.

Mi tegyünk közzé?

A levelezési listádhoz hasonlóan, a közösségi médiastratégia is szorosan kötődik a tartalom marketing stratégiájához. Javasoljuk, hogy oszd meg a tartalomstratégiát és abból csak 20% legyen promóciós. A többi érdekes tartalom, amely felkeltheti a potenciális vásárlók figyelmét. A követőt nem fogja értékelni a promóciós üzenetek folyamatos áramlása, hiszen nem csak eladni, hanem tájékoztatni és szórakoztatni is kell.

sikermarketing

Csatlakozzunk be a beszélgetésekbe

Csakúgy, mint a tartalom közzététele, az is fontos, hogy mindig szóljunk hozzá a beszélgetésekhez. Fűzzünk megjegyzéseket a tartalmainkhoz, amelyek szintén érdekelhetik a célközönségünket. Nem fontos, hogy éppen egy aktuális téma vagy esemény legyen, a lényeg, hogy valamilyen módon kapcsolódjon a termékekhez, amelyeket értékesítünk.

Jutalmazzuk a követőket

Nagyszerű módja annak, hogy megtartsuk az ügyfeleket, ha adunk nekik valamit. Mi adunk valamit, ők meg cserébe megosztják vagy lájkolják a tartalmunkat. Ilyenkor a legtöbb esetben exkluzív kedvezményeket szoktak felkínálni, úgy hogy versenyt hirdetnek ki a legtöbb megosztó között. Például akik már vásároltak tőlünk terméket, például egy táskát, ott meg lehet kérni, hogy küldjék be a fotókat, megjelölve rajta a cégünk nevét és a legjobb fotót beküldők között sorsolunk ki egy ajándékot, vagy kedvezménykupont.

top marketing ötletek

PR

Ismerjük meg a potenciális vásárlóinkat

Az első, amit meg kell tennünk, az az, hogy egy listát készítünk a kiadványokról, amelyet a célpiacunk valószínűleg olvas. Keressük meg a kapcsolattartókat és a partnerek neveit. Miután elkészültünk a listával, szegmentáljunk, rendszerezzünk. Egy nagyobb olvasottságú lap biztosan teljesen más kategóriába fog esni.

Készítsük el a szöveget

Megint csak a táskás példánál maradva, fókuszáljunk például a fenntartható divatra és fűzzük a történetünket a helyileg, azaz nálunk beszerezhető anyagok, termékek köré. Ez lehet egy teljesen egyedi tervezésű táska is, a lényeg, hogy az aktuális trendhez kötődjünk.

Az újságírókat nem könnyű elérni

Nagyon elfoglalt emberek az újságírók, hiszen rengeteg üzenetet kapnak a különböző cégektől. Győződjünk meg arról, hogy a mi történetünk az tiszta, átlátható és van benne valami, ami majd kiugrasztja a tömegből. A levélben adjuk meg a telefonszámunkat, hogy könnyebben elérjenek bennünket.

Adjunk valamit az újságírónak

Érdemes a saját termékünkből egy darabot eljuttatni az újságíróhoz, hogy saját szemével is meg tudjon győződni termékünk minőségéről. Mivel ajándékot kapnak, így azonnal boldogság önti el őket és képesek lesznek sokkal jobban odafigyelni a mi termékünkre.

Mennyibe fog kerülni?

A tartalommarketinghez hasonlóan, itt is a befektetett munka az, ami majd megtérül, azaz semmilyen különösebb költséggel nem jár. Esetleg az újságírónak beküldött termék ára az, amely nekünk a kiadási oldalon megjelenik. Ha nem nagyon vagyunk jártasak a PR közlemények írásában, akkor érdemes egy arra szakosodott cégnek, ügynökségnek kiadni a munkát, így valószínűleg ez a költség az, amit majd ki kell fizetnünk a PR kampányunkért.

Webáruházra van szüksége vagy fejlesztés, bővítésre van igény?
Kérje ajánlatunkat!

10 + 4 =