+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

Egy kis idő ráfordítással mindenki el tud indítani egy webáruházat, hiszen az nem egy olyan bonyolult dolog, vagy szakembert fogadunk és ő elkészíti nekünk ezt a webáruházat. Az ezután következő feladat a webáruház reklámozása viszont annál inkább kemény dió.

Tartalom marketing

A blogok, videók, fotók, infó grafikák vagy bármilyen más tartalom az, amely megmozgatja a célközönséget, vagy felkéri bármilyen cselekvésre. Ezek a tartalmak még több látogatót fognak vonzani. Jön az ünnepi szezon, így egy különleges blogbejegyzéssel érdemes előrukkolni. Pl: A legjobb ajándék a karácsonyi irodai partira. Itt felsorolhatunk bármilyen terméket, amit mi magunk forgalmazunk. Ha esetleg ruházati kereskedelem a fő tevékenységünk, akkor az irodai karácsonyi partira ajánljuk ki a ruhákat. Nagyon jó képeket kell készíteni a termékekről, hogy azok szinte vonzzák a vásárlókat. A blogbejegyzést érdemes az adott termékkel összekapcsolni a webáruházban. Amennyiben a cikk úgy van elkészítve, hogy szinte csalogatja a kattintásra, akkor biztosak lehetünk abban, hogy a webáruházba átkattintva nem csak azt az egy terméket fogja megnézni, hanem az összes többit is. Bingó! Nyert ügyünk van!

tartalommarketing

Tartalmi stratégia

A tartalmi stratégia felállítása elengedhetetlen. Minden webáruház tulajdonos számára kötelező heti feladat. Ki kell találni, hogy mely célközönséget kívánjuk célozni a következő heti blogbejegyzésünkkel. Értékes és releváns tartalmak előállítása nem egyszerű feladat. Mindig tartsunk készenlétben egy olyan listát, ami a lehetséges címsorokról szól. Ezeket a címsorokat akkor érdemes leírni, amikor éppen eszünkbe jut, hiszen gyorsan feledésbe merülhetnek. A naptárt mindig jó előre nézzük át és a rendeljük hozzá a fontos dátumokat, hogy mikor melyik blogbejegyzésnek kell kikerülnie az oldalra. Valentin nap előtt vagy karácsony előtt egy hónappal már érdemes közzétenni a cikkeket, hiszen ezt nem szabad az utolsó pillanatra halogatni.

Pl. 10 bolondos ajándék ötlet karácsonyra! Tartalom gyártásnál fontos, hogy jól strukturált legyen. Jól működő bejegyzések:

  • 10 tökéletes táska, amely illik a kis fekete ruhához.
  • Milyen ruhát illik viselni egy állásinterjún?
  • A legjobb és a legrosszabb Oscaron megjelent kézitáskák.
  • Mi az az 5 dolog, ami nem hiányozhat a kézi táskánkból?

sikermarketing

Mindent mérni kell

Miután elkészültünk a stratégiával és rendszeresen közzétesszük a tartalmakat, a következő lépés a mérés lesz, hogy mennyire működnek jól a bejegyzések.  Minden hónapban meg kell nézni, hogy a cikkek mekkora forgalmat generáltak a webshopba és ezek közül hány végződött konkrét értékesítéssel. Ehhez tökéletes lesz a Google Analitycs használata. Amihez a követőkódot ne felejtsük el beállítani webáruházunkban.

Költségek

Különösebben nem jár költséggel a saját blogbejegyzés, de magának a tartalomnak a megírása az rengeteg időt vesz el, ha azt jól szeretnénk előállítani.

Levelező lista

Az e-mail marketing a marketing arzenál legerősebb eszköze. Ha nem használjuk hatékonyan, akkor az értékesítésünk csökkeni fog.

Levelezőlista építése

Ha vannak olyan látogatók a webáruházba, akik nem vásárolnak, akkor a legjobb, amit tehetünk, hogy az e-mail címet rögzítjük. Ezt a következőképpen tudjuk elérni. Egy feliratkozási űrlapot kell létrehozni, amely valamit cserébe kínál azért, hogy megadja a látogató az email címét. Pl. Regisztráljon és 10% kedvezményt adunk a legközelebbi rendeléséből!. Másik igen jól bevált módszer a blogbejegyzések végén a feliratkozási mező beépítése. Akik élvezik a blogbejegyzést azok feliratkoznak a többire is, amit majd később emailben el lehet küldeni az érdeklődőknek. Lehetőséget kell adni a vásárlóknak is a feliratkozáshoz így azt a fizetés gombnál érdemes felkínálni.

marketing ötletek

Levelezési lista használata

Miután elkészült a listánk, itt az ideje, hogy használjuk. Itt is nagyon fontos a terv. Ez tulajdonképpen a tartalomstratégia kiterjesztése. Hozzunk létre ötleteket az e-mail marketinghez is és gyakran frissítsük azt. Egy hét alatt érdemes minimum egy e-mail kiküldeni. Néhány példa: – új vagy közelgő termékek népszerűsítése, – kedvezmények ajánlása, – releváns cikkek küldése a blogbejegyzésekből, – küldjünk ki termékekről és egyéb tartalmakról szóló kevert cikket,

Költség

Keressünk, olyan hírlevélküldő rendszert, amelynek segítségével ingyen küldhetjük ki a tömeges leveleket. Ilyen például a MailChimp. Megfelelő integrálással egy webáruházban is tudnak azonnal a levelezőlistánkra feliratkozni a felhasználók.

A következő cikkben folytatom az ötleteket