+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

Webáruház marketing stratégia első és második része után már csak a hab maradt hátra a tortából. Lássuk mivel tudjuk még feltuningolni kialakult stratégiánkat.

Kattintás alapú hirdetések / Google AdWords

Egy kezdő vállalkozás számára nem mindig kell, hogy ez legyen a legelső lehetőség, hiszen itt bizony nem kevés pénzre lesz szükség. Ha már az új cég indulásakor elkülönítettünk a reklámozásra egy keretet, akkor természetesen nincsen akadálya egy ütős Google AdWords kampánynak.

Hogyan működik?

A kattintásonkénti fizetéssel (PPC) működő hirdetések jellemzően a keresési listákon és a közösségi média weboldalakon jelennek meg. Ha valaki rákattint a hirdetésére, akkor a webshopunkba kerül, és ezért díjat számolnak fel nekünk. A PPC-ben az a nagyszerű dolog, hogy ha egyszer helyesen van beállítva, akkor folyamatosan meg fog térülni a befektetett pénzünk. Onnantól kezdve már nagyon egyszerűen lehet növelni a bevételünket.

Hirdetési kampányainak kezelése

A kattintásonkénti fizetés marketingje időigényes és bonyolult folyamat. A Google AdWords pontosan arról híres, hogy nehezen használható. Ha saját kampányainak mi magunk szeretnénk megtervezni, akkor rengeteg időt kell eltölteni a bevált gyakorlatok felkutatásával és a kulcsszókeresésekkel is. A kulcsszókutatás az egy külön szakma. Ha nem jól végezzük el a munkát, akkor hatalmas pénzeket bukhatunk ezzel a hirdetési megoldással. Alternatív megoldásként felkutathatunk egy erre szakosodott ügynökséget, akik díjazás ellenében elvégzik helyettünk a teljes hirdetési kampány menedzselését. Neki már megvan a szükséges tapasztalatuk ahhoz, hogy sikeres legyen a kampányunk.

Partner programok – Affiliate Marketing

Hogyan működik?

Az affiliate marketing abból indul ki, hogy nyomon tudja követni egy adott termék forrását. Általában olyan egyedi URL-t nyújt, amelyet az affiliate marketingesek használhatnak a termékek reklámozásához. Például egy blogger a cikk bejegyzését követően, elküldi az URL-t a weboldalról, egy kísérő cikkel együtt a cégéről. Amikor egy ügyfél rákattint az URL-re, akkor azonnal a weboldalra kerül, és ha szerencsénk van, akkor vásárol is. Partnerprogramoknál az is elképzelhető, hogy a termékeinkhez hasonló vagy kapcsolható termékeket kínáló webáruházakkal szerződést kötünk, és egymás termékeit reklámozzuk a saját webáruházunkban.

digital marketing

 

Tartalomnaptár létrehozása és annak használata

A tartalom kulcsfontosságú az e-kereskedelemben részt vevő marketingesek számára a SEO és az ügyfél-elköteleződés stratégiájához. Sokféle formátumot és platformot kell ismerni ahhoz, hogy sikeresek legyünk.

A tartalmi naptár a márka tartalmi stratégiáját hangolja össze széles körben. A tartalomtervező naptár kijelöli a lehetőségeket és a határidőket, egyben létrehoz egy ötletgenerációs területet témakörönként. Akik már foglalkoztak tartalom írással, vagy részt vettek ilyen jellegű tréningeken nagyon jól tudják, hogy nincsen annál nyomasztóbb, amikor sürget a határidő, de nincsen ihlet.

A tartalmi naptár létrehozásakor fontoljuk meg a szerepköröket, hogy kinek mi lesz a dolga a csapaton belül. Ki felelős azért, hogy tartalmat küldjön a közösségi csatornákba, kinek kell a partnereket felkutatni, ki az, aki majd a tartalmakat elkészíti?

A 8 legfontosabb elem a tartalomkészítéshez:

  1. Célközönség:

Kiknek kell ezt a tartalmat elkészíteni, azaz ki a célpiac és milyen kihívásokkal kell szembenéznünk, azaz milyen tartalommal kell előállnunk, hogy az felkeltse a leendő vásárlók figyelmét? Hogyan tud ez a tartalom segíteni az ügyfeleknek a vásárlási döntés meghozatalában? Milyen nyelven beszélnek, illetve milyen egyéb más weboldalakat látogatnak meg? Az ideális ügyfél kiválasztásával már sikerül létrehozni a célzott tartalmat is. Egy olyan tartalmat tudunk létrehozni, amely már arra fogja ösztönözni a vásárlókat, hogy meglátogassák az üzletünket. Egy márkának lehet akár több célközönsége is, hiszen akár korosztályokra is bonthatjuk a célközönségünket.

  1. Téma:

Ez meglehetősen általános lehet, a lényeg, hogy kapcsolódjon a vállalkozásunkhoz, a termékeinkhez. pl. Cipők / női ruhák / konyha, bármilyen téma. Amennyiben ezt megtaláljuk és folyamatosan ezen a vonalon maradunk, úgy később ezekhez a tartalmakhoz alcsoportokat is hozzárendelhetünk.

  1. Cím:

A cím meghatározása a legfontosabb, hiszen ez már magában eldönti, hogy a végső tartalom eljut-e majd a potenciális vásárlókhoz. Fontos megtalálni a hangot a leendő vásárlóinkkal. Mindig célozzunk meg egy témakört és tegyünk fel egy kérdést, amelyet azután meg is válaszolunk. Így nagyon gyorsan rá fogunk jönni arra, hogy mi az, ami a célközönségünket a leginkább érdekli.

  1. Kulcsszavak:

A kulcsszavak elengedhetetlenek a tartalom kategorizálása szempontjából. Ezeknek a kulcsszavaknak támogatnia kell a teljes SEO stratégiát, és a tartalom indításakor tervezett bármely közösségi médiakampánynál hashtagként is fel lehet majd használni. Használjunk olyan eszközöket, mint például a Google Kulcsszótervező. Itt megtekinthetjük a keresési arányokat, kiválaszthatjuk a kulcsszavakat és azok közül ki tudjuk választani a legrelevánsabbakat.

  1. Formátum:

A különböző tartalomformátumok eltérően működnek a célközönségeknél. Az Infographica, a videó és a kép alapú tartalom jól működik az Instagrammon lévők számára, azonban a hosszú formátumú szöveg, amely esetleg már technikai termékinformációkat vagy iránymutatásokat is tartalmaz az nem való az Instagrammra. Vizsgáljuk meg a különféle lehetőségeket és a megfelelő formátumot rendeljük hozzá.

  1. Határidő és közzététel dátuma:

A nagy ötletek, csak ötletek maradnak, határidők nélkül. Ez azt jelenti, hogy bizonyos típusú tartalmaknak rugalmas határidőre van szükségük, például olyan esetekben, amikor tudjuk, hogy nem azonnal fognak reagálni a bejegyzésünkre. Érdemes mindig két határidőt meghatározni. Egy, amikor a tartalmat közzétesszük és egy másik dátum, amikorra a tartalmat beidőzítjük. Így biztosak lehetünk abban, hogy a tartalom akkor és ott fog megjelenni, amikor az éppen szükséges. Legyünk mindig tisztában azzal, mi történik az üzletünk körül, és használjuk a tartalmat a speciális promóciók támogatására. Tartalom szempontjából, a  szezonális napok, mint például a nagy bevásárlási időpontok vagy a nemzeti ünnepek körüli időszak az egyik legmegfelelőbb a tartalom közlésekre, hiszen ilyenkor mindenkinek több ideje jut olvasásra, vásárlásra. A csendesebb időszakokat se veszítsük szem elől, hiszen azok is nagyon fontosak számunkra, hiszen ilyenkor folyamatosan szem előtt vagyunk és a nagybevásárlás időszakában biztosan eszükbe jutunk célközönségünknek.

Korábbi cikkek:

Loading...