+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

Sokan még mindig úgy tekintenek az önálló tartalomgyártásra, mint egy szükséges rosszra, pedig azon kívül, hogy a céges blogok a webshopok kihagyhatatlan ziccerei, még egy könnyedén szórakoztató műfajról is van szó. Nem hiszed el? Nézz csak bele ebbe a cikkbe!

Céges blogok, céges blogok… A csapból is az folyik, hogy szükség van rájuk, de vajon miért lenne szüksége a világnak egy újabb megmondóemberre? A probléma a szóhasználattal van, hiszen alapvetően még mindig úgy gondol a legtöbb ember a blogokra, mintha azok csupán a személyes, kézzel írott naplók digitális változataik lennének. Pedig ez egyáltalán nem igaz

Ragadd meg a lényeget!

Ahelyett, hogy a klasszikus blogok negatív tulajdonságaira fókuszálnál, inkább nézd a jó oldalát! Hiszen egy blog, a hagyományos újságírással szemben lehet:
  • lazább szóhasználatú
  • szubjektívebb
  • nincsenek műfaji korlátai
  • így akár tabuk sem

Vagyis, ha valaki ellátogat a blogodra, az a legjobb, ha konzisztens tartalmat talál, vagyis felismeri a stílusodat. Állj bele a véleményedbe, mondd ki, ha valaki mással hasonlítod össze a termékedet! Ügyelj azonban arra, hogy ne csapjon át az egész demagógiává! Gyakorlatilag, ha megfogalmazod a hétköznapi gondolataidat minimálisan fogyasztható formában, majd azt képekkel illusztrálod, már szinte kész is vagy.

Mi van, ha ez valakinek nem fog tetszeni?

Bizony, ha igazán jól csinálod, lesznek olyanok, akiknek nem fog tetszeni a stílusod. De ez ne keserítsen el, hiszen igen nagy eséllyel elkötelezettebbekké teszed azokat a vásárlóidat, akiknek bejönnek a tartalmaid – és így több pénzt is hagynak a kasszánál.

Honnan szerezzek témát?

Sokan már azelőtt írói válságba ragadnak, mielőtt virtuális tollat ragadnának, pedig témát találni is pofonegyszerű. Íme, néhány példa:
  • Mindent írj fel: akár a buszon vagy a metrón ülsz, akár a kocsiban a dugóban, akár egy baráti beszélgetés kellős közepén vagy, akár egy érdekes írást olvasol, mindig írd fel, ha valamilyen cikkötleted támad. Meglátod, ha ehhez az aprósághoz tartod magad, már kifogyhatatlan témagyárossá válsz.
  • Reagálj a konkurenseidre: megtetszett egy piactárs terméke, szolgáltatása, esetleg hirdetése? Írt egy blogcikket rólad, vagy a portékádról. Reagálj rá! Ha nem hajlik át személyeskedésbe a vita, mindkettőtök jól jár!
  • Facebok Live (https://grentmedia.hu/filleres-trukk-webaruhazad-forgalomnovelesere-facebook-live/): ha készítettél egy adást, készíts belőle blogcikket! És így fordítva. Ez talán a legegyszerűbb :).