+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Webshop marketing tippek első fejezetében már felfedtünk jónéhány tippet, most folytatjuk a felsorolást.

Indítsunk el hűségprogramokat

Egy megbízható hűségprogram vissza csalogatja az embereket a webáruházakba is, és érezhetővé válik, hogy a megrendelések száma is megemelkedik. Készítsünk hűség programot egy exkluzív közösségre. A hűségprogramhoz csatlakozók már nem csak arra vágynak, hogy pénzt takaríthassanak meg, a hűséget keresik. Olyan dolgot kell kitalálni, amely tényleg kihagyhatatlannak tűntetni fel a hűségprogramot. Valami olyat kell nekik nyújtani a kedvezményeken kívül, amit más nem kaphat meg. Ez lehet egy különleges termék, amelyet csak ők vásárolhatnak meg. Tegyük mindezt igen rejtélyes módon, hiszen annál kíváncsibbak lesznek, és annál jobban akarják majd. Forgassuk jól a szavakat és törekedjünk arra, hogy tényleg exkluzív legyen a felajánlásunk.

A legtöbb hűségprogram legnagyobb hibája, hogy sokszor túllőnek a célon és olyan dolgot kérnek vagy várnak el az ügyfelektől, amely szinte teljesíthetetlen. Pont gyűjtésnél határozzuk meg jól a pontok összegét és ne akarjuk túl magasra állítani a mércét. Itt viszont meghatározhatunk egy időtartamot, amelynek végén, ha nem használja fel a pontokat, akkor az elvész. Pontgyűjtés esetén adhatunk ajándékba egy vásárlói kártyát, amely bizonyos százalék kedvezményt tartalmaz egyszeri vásárlás esetén. Alaposan gondoljuk át és jól építsük fel a hűségprogramunkat. Minden esetben úgy írjuk le a hűségprogramunk lényegét, hogy mindenki megértse. Amennyiben túl bonyolultra sikeredik, akkor vásárlókat veszíthetünk vele. Lépésről-lépésre végig kell az ügyfeleket kalauzolni a hűségprogramon, így biztosan sikerrel járunk.

A webshophoz kapcsolódó szociális hálózatok automatizáljuk

Rengeteg idő szabadulhat fel, ha ezeket a feladatokat automatizáljuk. A Facebook bejegyzéseket, vagy a webshopon belül a blog bejegyzéseket is automatizálni lehet. Állítsunk be egyszerre több tartalmat és hetente vagy havonta ütemezzük azokat. Így nem kell kutyafuttában az utolsó pillanatban ezzel foglalkozni, hanem elég havonta egyszer, ha heti a bejegyzés, vagy negyedévente és akkor havonta egy bejegyzést tehetünk.

A webshop készítésénél figyeljünk oda arra, hogy más nyelveken is érthető és elérhető legyen áruházunk

Éljünk a lehetőséggel, hiszen bármikor egy külföldi vásárló is ránk találhat a keresőben. Ha csak magyar nyelven készül el a webshop, akkor biztosan nem fogja tudni egy külföldi vásárló, hogy mit és hogyan szeretnénk neki értékesíteni. Ma már számtalan Opencart sablon elérhető, amelyek a fordítási beállításokat biztosítják. Érdemes élni ezzel a lehetőséggel, hiszen sok potenciális ügyféltől szabadulhatunk meg, ha csak magyar nyelvű a weboldalunk.

Teszteljük a fizetési folyamatokat, használjuk az A/B tesztet

Ezeket a teszteket alapvetően az oldalon történt módosításokhoz kapcsolják, hiszen ezeket a változásokat szükséges mérni. Ha nem mérjük, és állandóan csak változtatunk valamin, akkor az egy végtelen feladat sor lesz, aminek semmi értelme nem lesz. Hogy tudjunk az eredményeken javítani, így szükséges a fizetési folyamatot is mérni. Az is lehet, hogy csak a mi elképzelésünk az, hogy a webáruház nagyon jól működik, közben mások teljesen másképpen vélekednek erről. A kosár oldalnál lehet tesztelni a szállítási díj megjelenítését, a pénztár gomb helyét, annak méretét vagy akár színét, és ha kuponkódot használunk, akkor azt is. A teszt tulajdonképpen az optimalizálási folyamat egyik lényeges eleme, hiszen segít megtalálni a leghatékonyabb megoldásokat.

A mobil világra is optimalizáljuk webshopunkat

közösségi média

Manapság nem nagyon lehet olyan ügyféllel találkozni, aki néha ne a telefonján végezzen vásárlásokat. Amennyiben a webshop erre nincsen optimalizálva, úgy a mobilról érkező látogatókat el lehet veszíteni. Ma már mindenki vágyik erre, így kár lenne ezt a lehetőséget kihagyni. Az e-kereskedelmi webhelynek szüksége van erre a tabletek és az okostelefonok világában.

Fedjük fel a kilétünket

Sokkal több vásárlóra tehetünk szert, ha egy arcot vagy egy csapatot is tudnak a céghez csatolni. Nem mindegy, hogy esetenként az ügyfélszolgálaton egy arctalan munkatárssal társalognak chat-en vagy tudják is, hogy ki ül éppen a túloldalon. Érdemes már a webshopban is helyet felszabadítani a munkatársak bemutatására. Egy pár fotóval és rövid bemutatkozással már sokat lendíthetünk a forgalmunkon, hiszen sokkal közvetlenebb kapcsolatot lehet kialakítani a vásárlókkal.

Csatlakozzunk fórumokhoz

Ma már számtalan témában születnek fórumok, ezekhez mindig időben érdemes csatlakozni. Itt segíthetünk az ottlévőknek kérdéseik megválaszolásában amennyiben az szorosan kapcsolódik termékeinkhez vagy szolgáltatásunkhoz. Egy idő után már semmi mást nem akarnak majd, mint tőlünk vásárolni, hiszen megbízhatóak és segítőkészek vagyunk. Ragaszkodjunk ahhoz, hogy csak nagyon témába vágó fórumokra regisztráljunk be, amely tényleg javunkra válik, hiszen rengeteg szabadidőnk fog elmenni, ha minden fórumon jelen szeretnénk lenni. Csak a legrelevánsabb fórumokat válasszuk.

Webáruházra van szüksége vagy fejlesztés, bővítésre van igény?
Kérje ajánlatunkat!

4 + 6 =