+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

Hozz létre egy marketing stratégiát még a webáruház elkészítése előtt

Semmi jó nem sülhet ki abból, ha terv elkészítése nélkül vágunk bele egy webáruház elkészítésébe. Ahogyan egy filmstúdió átnézi az előkészítési folyamatot, az e-kereskedelmi vállalkozásnak tartalommarketing stratégiára van szüksége. Írj össze egy listát az összes olyan módszerről, amelyet a felhasználáshoz tervezel, azt a listát, amivel eléred az ügyfeleket, legyen szó blogbejegyzésről, videókról vagy hírlevelekről. Ezeket a stratégiákat minden héten vagy hónapban érdemes leellenőrizni és értékelni is kell a tartalom és a terjesztés folyamata szerint.

Szükség lesz egy e-mail marketing kampányra, amely teljesen automatizált

Az e-mail marketing az e-kereskedelmi marketing stratégiák alapköve, hiszen ez még mindig az egyik legjobb módja annak, hogy befolyásoljuk az ügyfeleket és meggyőzzük őket arról, hogy többet vásároljanak. A fogyasztók még akkor is megnyitják az e-mail-t, ha tudják, hogy csak hirdetést fog tartalmazni. Egy e-mail kampány segítségével kapcsolatba kerülhetünk az ügyfelekkel, egyéb más sok hasznos információt is el lehet nekik küldeni.

közösségi média

A közösségi média is sokat segíthet

A közösségi média nehéz kenyér az e-kereskedelmi cégek számára, hiszen nagyon nehéz kitalálni, hogy mely platformok működnek legjobban egyes piacokon. Egyszerű megoldás erre a diverzifikáció és végül csak azoknak a platformoknak a használata, amelyek jól működnek. A kockázatok megosztásával nagyon gyorsan rá lehet jönni, hogy melyik platform az, amely számunkra bevételt hozhat. Facebook, Twitter, Pinterest vagy akár Google Plus oldalakat is létre lehet hozni. Minden esetben használjunk médiaelemző eszközöket, hogy feltérképezzük a számunkra legalkalmasabb lehetőséget. A közösségi felület lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy közvetlen kapcsolatba kerüljenek a céggel. Elképzelhető, hogy a Facebook oldalon csak 100 követőre teszünk szert, de lehet, hogy az egyik legjobb vásárlót is onnan kapjuk.

Személyre szabott marketing stratégia

A marketing nagyon fontos minden cég életében, hiszen egy arctalan cégben senki nem fog megbízni és senki nem fog tőle vásárolni. Vállalkozásunk arcának egy vagy két embert kiválasztunk és velük reklámozzunk.  Nevezzük is meg ezeket az embereket. Lehetnek alkalmazottak, akiknek a képét is elküldhetjük, amint éppen dolgoznak. Bemutathatjuk azt is, hogy a termékek hogyan készülnek, vagy hogyan csomagoljuk őket. Bármit, ami a termékkel összefügg. Az ügyfelek sokkal gyorsabban döntenek a vásárlás mellett amennyiben személyekkel kínáljuk termékeinket.

Saját tartalom készítése

Eredeti, saját tartalommal, sokkal jobban lehet kapcsolatot kiépíteni az ügyfelekkel. A tartalom marketing kiemelkedő fontosságú. Érdemes minden héten időt szánni a tartalomfrissítésre, hiszen az ügyfelek ezt várják. Mindenki kíváncsi mikor tervezünk egy új terméket piacra dobni. Ilyen eredeti tartalom a videó vagy blogbejegyzés, esetleg egy e-könyv. Egy webshopot tulajdonképpen tudásbázisként is fel lehet építeni amellett, hogy értékesítésre használjuk. Sokan kíváncsiak arra, hogyan készülnek a termékek, vagy, hogy dolgoznak nap-mint nap a cégnél, esetleg ha szolgáltatásról van szó, akkor bátran tegyünk közzé erről egy videóbejegyzést.

Könnyű a kontextuális marketing használata

A kontextuális marketingnek különböző jelentései vannak, de azt jelenti, hogy a marketinget olyan formátumokban használjuk, amelyek kapcsolódnak a demográfiai változásokhoz, és az üzeneteket a megfelelő helyeken a megfelelő időben helyezzük el. Az erősen kontextuális, azaz a személyre szabott üzenetek eljutnak a fogyasztókhoz. Itt a környezet az, ami elsődleges és nem az információ tartalma. Fogyasztási cikkek, egytermékes vállalatok és a szolgáltatást nyújtóknak ez teljesen új utat nyit meg. Amerikában például a Mobil benzintársaság Speedpass kártyát ad, amely a kulcstartón is hordható. Egy elektronikus leolvasó segítségével, ezzel a kártyával fizetni lehet a tankolásért. A fogyasztói igények megismerése és a kapcsolat kialakítás a fogyasztókkal teljesen új dimenziókat nyit meg. A marketingesek nagy álma, miszerint „megfelelő terméket, a megfelelő fogyasztónak, a megfelelő időben” lehet értékesíteni.

webáruház tippek

Kérjük meg a felhasználókat, hogy ők hozzanak létre tartalmakat

Ma már a felhasználók által létrehozott tartalom is egy csodálatos módja az ügyfelekkel való interakciónak. Ebben az esetben pénzt és időt sem kell költeni a kampányra, hiszen mindent elvégeznek a fogyasztók. Készíthetnek videót az átvett termékről, vagy ők maguk bemutathatnak egy háztartási gépet használat közben. Nem kell fizetni a filmeseknek, a stábnak, egyáltalán senkinek. A videók elkészítésével a fogyasztó kellemesen és úgy érzi, hasznosan tölti idejét és sokkal izgatottabbá is teszi őket. Képeket, videókat és blogbejegyzéseket is kérhetünk az ügyfelektől.

Webáruházra van szüksége vagy fejlesztés, bővítésre van igény?
Kérje ajánlatunkat!

2 + 14 =