+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

Mindenki veszettül megcímkéz mindent, pont úgy mint annak idején a kulcsszó mezőt, ez ma igen felkapott megoldás, de sokan nem tudják miért is jó a címke, és hogyan érdemes ezt használni.

Amikor a termékeinket, bejegyzéseinket kategóriákba gyűjtjük akkor kell valami amivel tovább szekciónálhatjuk ezeket. Hiszen egy túl bonyolított kategória fa a felhasználókat elrettenti, és kezelni is bonyolult. A kategóriák mennyisége sosem lehet korlátlan, a vevők nem találnák meg a termékeinket.

Lássunk egy példát is gyorsan egy termék elhelyezkedésére az áruházunkban, ahol a 3. szintű kategória tartalmaz terméket. Mint látható a felhasználónak 3x kell kattintani hogy terméket is láthasson. Elmegy a kedve a végigböngészéstől, mert az áruházunkban minden kategóriát  végignézni sok-sok kattintás.

Főkategóriacímkék egy blogba vagy webáruházba
|
|_Alkategória
|
|_Alkategória
|
|_Termékek

Tehát látható, nagy termékmennyiségnél igen jól kell megválasztani a kategóriák nevét, hogy minden termék jó helyre kerülhessen.

De ha a címkéket használjuk termékeink csoportosítására, akkor ezzel jóval nagyobb “kategorizálást” tudunk végrehajtani.

Vegyük példának egy általános barkácsáruház termékcsoportját ami a kéziszerszám, és abban sok termék mellett a csavarhúzókból is sokféle található.

Webáruház címkézésVan csavarhúzóból:

  • lapos
  • philips
  • pozidriv
  • torx
  • inbusz
  • csavarkulcs

Ezeket a termékeket egyenként megcímkézhetjük a “csavarhúzó” címkével is. Így ahelyett, hogy a kéziszerszámok kategória végtelen mennyiségű alkategóriájába rendeznénk a termékeket, egyszerűen egy címkével ellátva azonnal minden csavarhúzó megtalálható lesz.

Nincs értelme minden terméket felesleges kulcsszóval, kulcsszavakkal megcímkézni, mivel ezeknek a címkéknek nem csak a “kategorizálás” a célja, hanem súlyozottan kerülnek mérlegelésre.  Vagy is ha többször szerepel egy címke az oldalon, akkor az biztosan fontosabb, mint azok a címkék amik csak egyszer.

Opencart webáruházunkban szintén van lehetőség a termékek címkézésére, amit a termék adatlapján adhatunk meg. Az áruházban általában ezek a címkék egy terméklap alján helyezkednek el, és linkként élnek. Az alap Opencart nem tartalmaz címke felhő modult, ami látványos formában felsorolná ezeket a címkéket, így kereshetünk ingyenes vagy fizetős modult is ennek megjelentetésére.

WooCommerce áruházaknál a WordPress hozta funkciók által a címkéket külön leírásokkal is kiegészíthetjük. A WordPress tartalmaz alap címke felhő modult, azonban sok mennyiségű címkéknél ez a modul már a design rovására megy. Érdemes olyan modult keresni, amikkel egyéb beállításokat is eszközölhetünk.

Van még egy jó funkciója a címkéknek, linkelhető tartalmak. Tehát amikor hivatkozni szeretnék a csavarhúzókra, akkor nem kell minden típusú csavarhúzót belinkelni, elég csak a címkét.