+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

Sokakban merül fel a webáruházak többnyelvűsítésének lehetősége mint forgalmi fellendülést segítő megoldás. Hiszen a képlet mutatja egy nyelven ennyi vásárló érhető el akkor több nyelven biztos több. Azonban ezt az eredményt nagyban árnyékolja a befektetett munka költsége és elvégzésének igénye is.

Legyen-e többnyelvű a webáruház

A felbecsülhetetlen előnyök mellé amit a többnyelvű webáruház tud nyújtani a mérleg másik serpenyőjébe oda kell tennünk a hátrányait is. A webáruház tud angolul az azt jelenti hogy a webáruházunk a látogatóknak szóló gombjai üzenetei, navigációs elemei azok mind több nyelven érhetőek. Egy webáruház készítésnél ez ma már szinte alapvető funkció. Ehhez jön hozzá a webáruház terméke, kategóriája, egyéb tulajdonságainak többnyelvűsítése. Ez az amit a webáruházunkban nekünk kell megoldanunk.

Volt már olyan ügyfelünk aki abban a tudatban volt, hogy ha a webáruház többnyelvű akkor a termékek is automatikusan több nyelven lesznek elérhetőek. Sajnos nem, vagyis minden termékünket és annak tulajdonságait le kell fordítani. A többnyelvű webáruház keresőoptimalizálása szintén további felkészültséget igényel, hiszen minden további nyelv egy új költséget jelent. Vagyis egy terméknek ilyenkor nyelvenkénti marketing vonzata nem kis költséget von maga után.

További vonzatok egy többnyelvű webáruházban

multi languageA usability szempontok ilyenkor szoktak előtérbe kerülni. Amelyik országból érkezik a látogató az olyan nyelven és azzal a nyelvvel megegyező pénznemmel lássa az oldalt. Vagyis érdemes ilyenkor már arra is gondolni, hogy ezeket az igényeket hogyan tudjuk kiszolgálni.

Vagyis a többnyelvűség óriási előnye mellett a fellépő hátrányokról sem szabad elfelejtkezni, ami extra költségeket valamint további plusz munkát ró a megrendelő nyakába és a webshopunk kialakításának sem tesz túl jót, ha csak részlegesen kezdünk el mindent fordítani.

Előre gondolkodjunk amikor egy többnyelvű webáruházat szeretnénk üzemeltetni mivel tagadhatatlan előnyei mellé igen is komoly munka társulhat és marketing költségeiben is igen nagy terhet róhat egy webshop tulajdonosra.

Mely webshop motorok többnyelvűek?

Webáruház motorokból az Opencart, a Magento, a Prestashop alapjaiban is tud több nyelvet kezelni, ehhez csak a megfelelő nyelvi fájlt kell telepíteni. Míg a WooCommerce a Virtuemart már külön nyelvi módosításokat vesz igénybe, így amit egy könnyed rendszerrel összeraktunk magunknak azt sajnos fizetős megoldásokkal kell tovább bővítenünk ha többnyelvű webáruházat szeretnénk.

Kell nekem a többnyelvű webáruház

Ha épp most nyitsz a piacra és kis termékkörrel indítasz egyértelműen nem. A célközönség meghatározása alapvető fogalom egy értékesítés elindításánál. Ha viszont a célunk azonnal egy több nemzet polgárainak való értékesítés akkor viszont kötelező.  Ha olyan piacunk van ami direkt ezeket a több nyelven elérhető ügyfeleket célozza meg akkor persze megint nincs kérdés.

Loading...