+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Ha webáruházat szeretnénk, valószínűleg már megvan, mit árulnánk. Általában egy témára fűződik fel a terméklista, de az is előfordul, hogy két, egymáshoz nem kapcsolódó tevékenységi körről van szó. Vagy épp többről. Nagy kérdés, hogy ezeket érdemes-e, vagy lehet-e egy és ugyanazon webáruház keretei között forgalmazni, vagy ez egyáltalán nem kedvező dolog.

Érdekes kérdés, és mielőtt rávágnánk egy gyors választ, el kell gondolkodni azon, hogy mik az előnyei és a hátrányai annak, ha egy webáruházat építünk többféle célcsoportnak, vagy pedig több külön webáruházzal is rendelkezünk, más-más igényeknek megfeleltetve őket.

célcsoport

Kezdjük ott, hogy a keresőoptimalizálás során nem csak a kulcsszavakkal kell jól bánni, hanem a megfelelő témamegjelöléssel és linképítéssel lehet jó helyezést elérni a találati listákon. Ehhez az kell, hogy olyan horgonyszöveget találjunk, ami megfelel annak a követelmények, miszerint azok az emberek keresnek rá, akik konkréten azt akarják megvenni, amit kínálunk, konkrétan olyan formában, olyan áron, olyan távolságról. Ilyen szempontból a nagyon különböző és nem egy tőről fakadó termékeknél valami hátrányba fog kerülni. Ha ezt vesszük figyelembe, akkor egyértelműen azt kell mondani, hogy több témának több webáruházat kell építeni.

Ugyanakkor az is megoldható, hogy egy webáruház többféle linkeket építsen magának, többféle témára dobja ki a kereső. Ez nem egyszerű és a SEO lehetőségei sem kedveznek még ennek teljes mértékben, de a webáruház építéssel megbízott szakembereink a konkrét igények megtárgyalása után valószínűleg tudnak megfelelő tanácsot adni abban, hogy az aktuális termékeket egy web áruházra pakoljuk-e.

A több webáruház több munkát és eleinte több anyagi ráfordítást igényel

, viszont még mindig úgy áll a dolog, hogy ez a legrövidebb út az összes termék megfelelő célcsoport elé terítésére. Nyilván a mindent áruló oldalak esetében teljesen más eszközökkel kell élni, de ők is különválasztják a marketingtevékenységeknél a termékcsoportokat. A kisebb vállalkozások szempontjából ez az energia és pénz elaprózását jelentené, ami akár bukáshoz is vezethet. Már az nagy szó, ha egy kezdő vállalkozás hatékony marketinggel az élre verekszi magát és folyamatosan az élmezőnyben marad.

jo-ötlet