+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Mobil eszközök felhasználása rohamléptékben növekszik 2012-es évhez képest 2013-ban dupla akkora volt a mobil eszközök felhasználási száma.

Ezért létfontosságú hogy

responsive webáruház

legyen ami kiszolgálja a látogatókat.

De miért is kell, hogy mobilra optimalizált webshop szolgálja ki a vásárlókat? Mert az a weboldal ami egy hagyományos monitoron, vagy laptopon jól olvasható és használható az egy tableten még csak csak megnézhető, de egy mobilon már értékelhetetlen. A látogató nehezen tud navigálni, vásárolni pedig végkép nem, ezért keres másik webáruházat. A webáruházunk látogatóinak 10-20%-a de lehet akár jóval több is ez a szám akit elveszítünk, mert webáruházunk nem mobilbarát. A probléma onnan is adódik, hogy egy nem mobil eszközön pl. pc vagy laptop ott egeret, vagy tapipadot használunk, és akár pixelpontosan tudunk kattintani. Egy tableten vagy egy mobilon nincs ilyen, ott az újjunkhoz kell alakítani a felületet, ezért ez más kialakítást igényel.

A másik ok amiért mobilra kell optimalizálni webshopunk, mert ez ma már egy “követelmény”.

Mit is jelent ez? Magyarországon 97-99%-ban a Google keresőt használják az interneten való kereséshez. A Google pedig a keresési eredményeket bizonyos rangsorolási faktorok alapján teszi ki elénk a képernyőre. Ez a több mint 200 rangsorolási faktor közül az egyik legfontosabbá nőtte ki magát. Ami annyit tesz, akinek nem mobilbarát az oldala, az bárhogy igyekszik is, rosszabb eredményeket fog elérni, mint azok akiknek mobilbarát a webáruháza. A bejelentés itt olvasható!

Hogy könnyebben érthető legyen, íme egy kép hozzá:

responsive webáruház

Teljesen mindegy milyen webáruházról beszélünk, fontos tényező lesz, hogy az responsive webáruház legyen. Sajnos ez sok esetben azzal jár, hogy az áruházunknak új külsőt kell adnunk vagy akár az egész oldalunk cserére szorulhat.

Ma már a legtöbb webáruházhoz mint az Opencart, Prestashop és WooCommerce motorokhoz is csak ilyen design készül.

Ha tudjuk, hogy vásárlóink törzsközönsége csak mobil felhasználó, akkor akár kifejezetten mobil app-okat fejleszthetünk, ami által még jobb konverziókat érhetünk el.
Teljesen mindegy milyen kulcsszóra vagyunk elsők, mennyi látogató van egy nap az oldalunkon csak a konverzió a lényeges szempont, és a mobilra optimalizált weboldalunk ebben segít.