+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

Sokan fő projektként élik meg a webáruház üzemeltetést, pedig ma már számos lehetőség nyílik arra, hogy a legforgalmasabb vállalkozásnál is maximum napi 1-2 órát kelljen foglalkozni a bolttal.

Ha egy ideje jól megy a webshopod, akkor azon már vélhetően túl vagy, hogy az ügyfélszolgálatot kiszervezd. Ez szükségszerű döntés, hiszen fontos feladatkörről van szó, de senki sem azért indít vállalkozást, hogy ugyan azokra a kérdésekre válaszolgasson nap, mint nap.

Sokan azonban megállnak a kiszervezés ezen lépcsőfokánál. Barátok, családtagok besegítenek a számlakiállításban, csomagolásban, sőt néha a kiszállításban is, ahelyett, hogy ezektől a felesleges feladatoktól megszabadulnál. Ugye nem te töltöd fel a termékeket az áruházba? Ugye nem kézzel írt számlát használsz?

Mindenekelőtt: webáruház automatizáció

Alig van olyan teendő ma már egy webáruház életében, amit ne lehetne gép által működtetni. Az persze alap, hogy a megrendelés visszaigazoló levél automatikusan kiküldésre kerül a vásárlónak, de a levélben egyúttal megkapja a számlát is? Korábbi cikkünkben (https://grentmedia.hu/meg-te-papir-alapon-szamlazol/) már kielemeztük, milyen vérciki 2017-ben is kézzel kiállított papírszámlákkal vacakolni, így érdemes neked is átgondolnod, hogy szeretnéd-e ezzel pazarolni a drága idődet. Csupán havi néhány ezer forintos tételről van szó, ami egy jól működő webáruháznak aprópénz.

Ha már a vásárlásnál tartunk: készpénz, utánvét? Na, ne már! Ma már nem elvetemült dolog kiiktatni az ügyvitelből a készpénzes fizetési lehetőséget, hiszen már egy 2015-ös kutatás szerint (http://www.gkidigital.hu/2015/03/06/lenduletben-az-online-fizetes-az-online-vasarlok-48-a-mar-a-neten-is-fizet-bankkartyaval/) is az emberek 48%-a fizet az interneten bankkártyával és ez a tendencia folyamatosan növekszik. Biztosan lesznek olyanok, akik emiatt nem vásárolnak nálad, így érdemes a döntés meghozatala előtt átgondolnod: vajon az én célpiacom felkészült erre a döntésre?

Írj részletes GYIK-et és a linkjét tedd bele a megrendelés visszaigazoló leveledbe is. Drasztikusan fognak csökkenni a feleslegesen feltett kérdések. Sőt, az ügyfélszolgálat is tud majd hivatkozni a dokumentumra, így gyorsabban végezheti a munkáját.

Jöhet a kiszervezés

Ha ezeken az automatizációs lehetőségeken túl vagy, akkor gondolkozz el a logisztika kiszervezésén. Valószínűleg már most sem magad szállítod ki a csomagokat, de kevesen tudják, hogy ennél még sokrétűbben ki lehet szervezni a logisztikát.

Léteznek olyan hazai cégek, akik egy bizonyos összegért magukra vállalják a webáruház rendelések követését, feladását, csomagolását, kiszállíttatását, sőt, akár az ügyfélszolgálatodat is átveszik. Az árak kedvezőbbek, mint gondolnád, de persze érdemes átgondolni, hogy valóban érkezik-e annyi megrendelésed napi szinte, hogy megérje kiszervezni a logisztikát.

Ha mindezeket a lépéseket megvizsgálod, és végrehajtod, máris ott tartasz, hogy az árukészlet berendelésén kívül szinte semmit sem kell foglalkoznod a webshopoddal. A fennmaradandó idődben pedig végre foglalkozhatsz a családoddal, vagy más projektjeiddel.