Még te is papír alapon számlázol?

 

e-számlázás

Szinte hihetetlen, de még ma is találkozni olyan vállalkozásokkal, akik papír alapon állítják ki a számláikat. Ez alól a webáruház üzemeltetők sem képeznek kivételt, pedig nem csak kényelmi döntésről van szó.

Magyarországon a számlázást a legtöbb ember szükséges rosszként éli meg. A vállalkozók jelentős része még mindig papír alapon számláz. Sőt, nem elhanyagolható részük kézzel írja meg nyugtát. Miért teszik ezt, ha ennél már sokkal jobb megoldások is léteznek?

Utóbbi azért extrém példa, hiszen feltételezhetően azért üzemeltetsz webáruházat, mert több tucat, vagy akár több 100-1000 terméket is árulsz. Vélhetően te már átléptél a 21. századba, és valamilyen bővítmény segítségével automatikusan számlázol. Erre léteznek pluginok a két legnépszerűbb platformhoz, a WordPress-es Woocommerce-hez és az OpenCarthoz is. Mi több építünk is ilyen kapcsolatot ha olyan számlázód van amihez még nincs megfelelő kialakítás.

Itt azonban nem áll meg az élet, hiszen a számlákat ki is kell nyomtatni. Sőt, a hatályos jogszabályok szerint azt 8 évig meg is kell őrizni. Ez egy rendkívül alacsony (napi 10 vásárlás) forgalmú webshopnál az időszak végére 29200 iratot jelent. Több tonna papírtömeget kell biztonságosan tárolnod, arról nem is beszélve, hogy mi van, ha tényleg kér egy számlát a NAV és neked ki kell keresned a több tízezer papír közül a megfelelőt…

E-számlát a webáruház mellé!

Ekkor jön képbe az e-számlázás kérdése. Az e-számla rendelkezik időpecséttel és digitális aláírással, így elegendő csak kiállíttatni a bővítményünkkel, majd eltárolni valamilyen digitális adathordozón. Gyakorlatilag el lehet felejteni a számlázást, mint műfajt, hiszen az ügyfél a rendelés visszaigazoló emailjében megkapja PDF formátumban a kiállított nyugtát, és rendben is vagy. Nincs többé elképzelhetetlen mennyiségű papírtömeg, csak egy pendrive-ra lesz szükségünk.

Természetesen vannak olyan célközönségek, vállalkozásformák, ahol kézenfekvő, hogy papír alapon számlázzunk. A magyarországi internetes vásárlók még zömmel ide tartoznak, tehát elvárják, hogy egy-egy megvásárolt csomagba igenis belekerüljön a számla papír alapon. Ekkor sincs minden veszve, hiszen választhatsz olyan szolgáltatást, aminek keretében a vevőd megkaphatja a papír alapú számláját, de a másodpéldányt magadnak nem vagy köteles kinyomtatni. Ez amolyan hibrid megoldás, amivel legalább felére tudtad csökkenteni a papírmennyiséget – és az sem téged terhel majd.

Az e-számlák már havi néhány ezer forintos költségtétellel elérhetőek a hazai számlázószoftverek kínálatában, így egy megfelelően működő vállalkozás nemcsak hogy könnyen kigazdálkodja, de egyenesen ajánlott, hogy áttérjen erre a formátumra.

zöld növekedés

Fő profilom az Opencart és a WooCommerce webáruház készítés. Főként ezekről a webáruház motorokról írok, néha néha kitekintve a webáruházakon túlra. Webáruház készítés, fejlesztés, módosítás témában keress bátran elérhetőségeimen!

A * jelölt mezők kitöltése kötelező

Hasznos volt amit olvasott? Szeretne webáruházat?

Kérje ingyenes ajánlatunkat webáruház készítésre, módosításra, fejlesztésre!

Amennyiben szakmai felkészültségünk meggyőző, kérje ajánlatunkat webáruházának kivitelezésére!

Rólunk és írásainkról

Mi egy teljes körű szolgáltatást nyújtó ügynökség vagyunk, impozáns digitális marketing megoldásokat nyújtunk. A győztes megoldások és a tapasztalatok segítik nagyszerű eredményeinket honlapkészítés és webáruház készítés területén amiből itt infókat is olvashat.

    BESZÉLJÜK MEG, MOND EL VÉLEMÉNYED!

    Ellenörző kód * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

      Segítünk, hogy webáruháza még jobb eredményeket érhessen el, a keresési eredmények még több látogatót hozhassanak.

      Írásainkból

      ELOLVASOM MIND
      AllWebáruház
      facebook live forgalom növelés

      Filléres trükk a webáruházad forgalomnövelésére – Facebook Live

      Ha 2016 és tartalommarketing, akkor a Facebook live-ot tekinthetjük az elmúlt év egyik legnagyobb dobásának. Már 2017-et írunk, mégis, alig…
      Tovább olvasom
      webáruház biztonság

      Védekezés Brute Force támadások ellen – II. rész

      Korábbi cikkünkben a támadás megelőzéséről volt szó, most viszont adunk néhány tűzoltó taktikát arra az esetre, ha már bekövetkezett a…
      Tovább olvasom
      Brute force webáruházhoz

      Védekezés Brute Force támadások ellen – 1. rész

      Napjaink legnépszerűbb tartalomkezelő rendszerei számos területen könnyíti meg életünket könnyű, akár informatikához egyáltalán nem értő felhasználók számára is. A népszerűségnek…
      Tovább olvasom