+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

Ebben a cikkben bemutatok néhány technikát, ami segít az eladások növelésében és üzlete növekedésében. Valószínűleg hallott már felül, kereszt és alulértékesítésről, de valóban tudja-e hogyan hasznosítsa ezeket a marketing eszközöket? Nem? Most megpróbálom röviden elmagyarázni őket.

Felülértékesítés (Up-sell)

Ez a marketing technika, abból áll, hogy drágább terméket ad el a vevőnek, meggyőzve őt arról, hogy egy kisebb összeggel növelve a vételárat nagyobb, jobb vagy ajándék terméket kap. Az eladónak bizonyítania kell, hogy a vevőnek több előnye származik abból, ha a nagyobb terméket választja, mint a kisebbet. Ezt a technikát nagyon sok cég használja.

Íme egy példa: feltételezem mindenki volt már McDonaldsban és rendelt egy sajtburgert, de ilyenkor jött az, hogy a sajtburger árának felével többért már kaphatott egy dupla sajtburgert is. Ön valószínűleg el is elfogadta ezt az ajánlatot, mert ha csak simán egy dupla sajtburgert rendelt volna, az kétszer annyiba került volna mint egy sajtburger.

Akár Opencart akár WooCommerce áruház tulajdonos, használhat épp erre a célra készített felugró ablak értékesítést. Kiválaszthatja mely termék legyen felülértékesítve és hogyan jelenjen meg a vevő előtt. A testreszabott szabott felülértékesítési ajánlatokkal növelni tudja eladásait. Amihez remek megoldásokat tudunk nyújtani.

up

Keresztértékesítés (Cross-sell)

A keresztértékesítés egy olyan marketing eszköz ami a vásárlásnál kapcsolódó terméket ajánl a vevőnek. Jó példa erre, ha ételt rendelünk egy étteremből, a kassza előtt ajánlatként egy ital listát is kapunk ami megy a fogásához. Ez lehet webáruházunkban pl, minden termék mellett egy hasonló termékek nevű modul.

Ezen felül ajánlhatunk vásárlóinknak olyan termékeket amit valaki más már megvett és ugyanazt a terméket választotta mint mi és választotta hozzá még kiegészítőt, és lehet hogy ön is szeretné ugyanazt a kombinációt.

Ebben az esetben a legmegfelelőbb az Együttvásárolt modul, ami pontosan azt csinálja amit fent említettem. Intelligens keresztértékesítési algoritmust használ, ami lehetővé teszi, hogy bizonyos számú eladási gyakoriság után ajánljon együtt vásárolt termékeket.

cross-sell

Alulértékesítés

Az alulértékesítés megint egy másik technika, amit akkor kell használni, amikor egy vevő megpróbál elállni a vásárlástól. Ekkor alkalmazkodni kell a vevő pénzügyi kereteihez és a legjobb árajánlatot adni egy termékre vagy szolgáltatásra ami hasonló mint amit eredetileg szeretett volna (de olcsóbb, mint az előzőleg javasolt). Ebben az esetben olcsóbb terméket kell ajánlani a vevőnek, aminek nagyobb esélye van hogy elkeljen, mert jobb eladni valamit, mint semmit.

Például amikor házvásárláskor az ingatlanközvetítő megmutat egy olyan ingatlant amit nem tud megengedni magának, több mint valószínű, hogy olyan alternatívákat is kínál, amik kevesebbe kerülnek.

Végül

Ha Ön még soha nem használta ezeket a technikákat javaslom kezdje el, mert eladásokat és értékes vevőket veszít, akiknek meg kell mutatnia, hogy mindig van előnye annak, ha önnél vásárolnak és nem szabad elmulasztaniuk azt a lehetőséget, hogy jobb termékekhez kevesebbért is hozzá tudnak jutni. Van még kérdés?