+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

Az idő egy webáruház létrehozása alatt sok mindentől függ, függ a megrendelőtől, az értékesítendő terméktől, a kapcsolódó anyagoktól és persze függ a kivitelezőtől is. Több szálon mozgó feldolgozásnál lassú folyamatok hátráltatják a webáruház elkészültét.

A tervezési időszak megelőz mindent, mivel csak akkor történhet meg a teljes fejlesztés, ha a vállalat tudja már, hogy milyen termékkategóriákat és egyéb menüpontokat, valamint funkciókat szeretne tenni online felületére ehhez szükséges már előre gondolkodni.

Nagyobb cégeknek webáruház létrehozás

A legtöbb nagy cég itthon már attól függetlenül, hogy szerepel-e online vagy sem, már rendelkezik valamilyen vállalatirányítási rendszerrel, melyben a számlázástól a dolgozók bérének kifizetéséig szinte mindent valamilyen folyamatirányítása alatt tesznek meg. Amint eldől, hogy a termékeit online is szeretné értékesíteni a cég, szükségessé válik a webáruház létrehozása. Itt a legtöbbször elhangzó kérdés az szokott lenni, hogy ez mennyi időt fog igénybe venni, mikor indulhat el az áruház ill. a rászánt idő, energia és pénz megtérül-e majd?

Itt mindenképp fontos figyelembe venni a vállalat rendszeréből történő termékek kiemelését a webes platformra, hogyan szeretnék feltölteni: ez szerencsés esetben automatizálva, kellemetlenebb helyzetben viszont manuálisan történik meg.

Így nem mindegy, hogy 10.000 terméket és azok változatait egyesével kell-e majd Katika titkárnéninek felvinni a webshopba, vagy egy erre a célra fejlesztett egyedi program teszi majd át az online áruház admin felületére, hogy a termék és webáruház kezelők dolgozni tudjanak a termékleírásokon, további adatokon és ezután meg tudjon jelenni a webáruházban a vásárlóknak a kategória és termékei, egyéb akciós megjelenítések.

Így láthatóvá vált, hogy mielőtt még egyetlen terméket is eladtunk volna már is olyan webáruház fejlesztésbe futottunk bele ami akár 2-4 héten át is tarthat, igaz, hogy amint ez a kapcsolat elkészül többé nem lesz gondunk a termékek áruházba való feltöltésében.

Kis cégeknek webáruház létrehozás

Amint az igény létrejön már csak a megfelelő webáruházat kell kiválasztani, létezik erre többféle megoldás is, van aki a bérelhetőre esküszik van akinek az ingyenes alapokból is tökéletesen megfelelő ha elkészül webáruháza és van aki pontosan tudja, hogy neki csak az egyedi fejlesztés lesz szükséges.

Kis cégek költségkereteiknél fogva igen érzékenyek az árak tekintetében így többségük a folyamatos építkezés híve, vagyis legyen egy működő webáruháza a megfelelő design és mobilnézettel karöltve és ezután apránként építi tovább a megfelelő partnerrel a webáruházat.

A téglánként épülő webáruház előnye a tervezhető költségek, hátránya az idő ill. az új igények kivitelezésének feltérképezése.

Designre is figyelni kell

Azt is fontos kiemelni, hogy a webáruház létrehozása során lényeges megtervezni egy profi, lehetőleg a Material Dizájn elvein alapuló grafikát a mobilitás megtartása mellett, valamint a jelenlegi SEO és SEM elvárások szerint kialakítani a felületet.

Így a webáruház létrehozása egyszerű esetben néhány hetet, de óriási termékszámmal rendelkező nagyvállalatok esetében ez akár hónapokat is igénybe vehet.