+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

A karácsonyi marketing tippeket első része után itt a második rész, amiben folytatom a lehetséges ötleteket, amikkel a webshop forgalmát feldobhatjuk.

  1. Győződjünk meg arról, hogy hirdetéseinket a megfelelő közönség látja

A karácsonyi hirdetések nem helyettesíthetik a rendszeres hirdetéseket, de hirdetési költségkeretünk nagy részét karácsonyi hirdetésekre kell felosztani ebben az időszakban. A legegyszerűbb módja ennek az, ha egy teljesen különálló kampányt hozunk létre karácsonyra, így könnyebbé tehetjük, hogy meghatározott költségkereteket előre meghatározott időtartamra állítsunk be és azok a rendszeres hirdetésekkel párhuzamosan működjenek. A karácsonyi időszakot követően folytassuk a normál működést. Ez megkönnyíti a konkrét kulcsszavak megcélzását, és még a közönség beállítását is, így a hirdetések az emberek számára leginkább relevánsak lesznek.

  1. Az online hirdetésekben keltsünk sürgető érzést

A Google AdWords tartalmazza a hirdetés visszaszámlálásának lehetőségét, és a karácsony ideális alkalom ahhoz, hogy ezt több hirdetésbe is beállítsuk. Használjuk ezt, ha például speciális, korlátozott időtartamú ajánlatunk, kedvezményünk van illetve az értékesítést támogató hirdetéseknél is. Ha korlátozott számban kínálunk ingyenes szállítási lehetőséget, akkor is kitűnően alkalmazható. Minden online áruháznál van egy olyan utolsó nap, amely után már nem garantálják a karácsony előtti kiszállítást. Ezt is érdemes meghirdetni. Ezzel a lehetőséggel kiemelhetjük a dátumot is, amely szintén sürgetőnek tűnhet.

  1. Ne hagyjuk figyelmen kívül a remarketinget

Nem csak a kiskereskedők, hanem a nagykereskedők számára is nagyon fontos lehet a remarketing. A remarketing segítségével még több ügyfélre tehetünk szert. Az AdWords felületen a remarketinget is be lehet állítani, így ezzel a lehetőséggel, azaz a vásárlók nyomon követésével mindenképpen éljünk.  A karácsonyi időszakban ez mindenképpen nagyon hasznos lesz, hogy tovább növeljük a potenciális vásárlók elérését.

  1. Jutalmazzuk a mobilalkalmazások felhasználóit

Ha vállalkozásunk mobilalkalmazással rendelkezik, akkor már tudatában is vagyunk az általunk kínált előnyöknek. Ezeket az ügyfeleket ugyanúgy kell jutalmazni, amelyeket megtehetünk kuponokkal vagy exkluzív ajánlatokkal. Ezeknek a kuponoknak és ajánlatoknak a terjesztése és kezelése könnyed feladat és ezzel ösztönözzük az ügyfeleket az újbóli vásárlásra.

  1. Földrajzi célzás

A mobilalkalmazás másik jellemzője, amelyet korábban nem használtak, a földrajzi célzás, amely lehetővé teszi, hogy felhívjuk az ügyfelek figyelmét a különleges ajánlatokra, stb. Ezt természetesen csak egy adott földrajzi helyen tudjuk megtenni. Ahhoz, hogy ez hatékonyan működjön és nem csak webshopunk van, hanem üzletünk is, akkor az üzletet és a tőle maximum 100-200 méterre lévő helyet kell belőnünk. Nem érdemes városra célozni, hiszen az már túl tág lenne. Ezeket a reklámokat csak akkor láthatják az ügyfelek, amikor már az üzlet közvetlen közelében vannak, így kicsi az esélye annak is, hogy eltévedjenek. A közelgő ajánlatokat és eseményeket mindig hirdessük meg számukra.

  1. Vegyünk részt az adományozásban

A karácsonyi időszak az adományozások ideje, amikor ajándékokat adunk a családtagjainknak és a barátainknak valamint a munkatársainknak. Üzletünkben a vásárlóknak különleges ajánlatokat kínálunk és egyéb vásárlás ösztönző lehetőségeket. Azonban a helyi közösséggel is érdemes foglalkozni. Keressünk olyan jótékonysági programokat, amely valamilyen szinten kapcsolható termékeinkhez és csatlakozzunk azokhoz. Adhatunk adományokat, amely lehet ruházat vagy játék is a gyerekeknek. A gyerekekkel kapcsolatos jótékonyság mindig népszerű volt és az is marad, amíg világ a világ. A saját vásárlóinkat is ösztönözhetjük arra, hogy vegyenek részt az eseményen, míg menet közben természetesen a logónkkal reklámozzuk saját vállalkozásunkat.

  1. Szervezzünk karácsonyi reggelit vagy ebédet

Szervezzünk a gyerekeknek vagy a helyi nyugdíjas háznak egy karácsonyi reggelit vagy egy ebédet, ez még a helyi média figyelmét is fel fogja kelteni. Reklámozhatjuk üzleti tevékenységünket, és örömet is okozhatunk a rászorulóknak. Más kisvállalkozásokkal együtt is lehet egy ilyen eseményt szervezni, így biztosak lehetünk abban, hogy még nagyobb hírnévre teszünk szert.

  1. Csatlakozzunk más kisvállalkozásokhoz

Senkinek nem kell a közvetlen versenytársával együtt dolgoznia, de más kisvállalkozásokkal bátran dolgozhatunk. Gondolunk itt más önálló fodrászatokra, lakberendezési üzletekre, divat üzletekre mindenre, ami nem a mi termékeinket értékesíti. A vállalkozásokkal karöltve csomagokat lehet kínálni egy-egy alkalomra, akár karácsonyra is. Egy fodrászat és egy műköröm szalon például nyugodtan kínálhatja egy csomagban az ajándékot. Egy takarító cég kiválaszthat egy takarító gépeket értékesítő partnert. Mindegy hogy milyen céget választunk, de arra figyeljünk oda, hogy valamilyen formában hozzá lehessen kapcsolni a mi vállalkozásunkhoz.

  1. Vegyünk rész a Black Friday-en

Ma már le sem tagadhatjuk, hogy ebben az időszakban a Black Friday az egyik legnépszerűbb. Ezen a pénteken nagyon sok vállalkozás hatalmas kedvezményeket kínál. Magyarországon ez a péntek egyre népszerűbb és nem telik el úgy év, hogy még a televízió is ne ezzel lenne tele. Mivel a televízióban a nagyobb cégek már amúgy is reklámozzák ezt a lehetőséget, így érdemes élni az ingyen reklámmal és a webshopban elég egy logót feltüntetni, amely nem kerül egy forintunkba sem.

  1. Karácsonyi tematikus versenyek szervezése

A karácsonyi időszak igen kedvező a különféle versenyek szervezésére. Az ügyfeleket is be lehet ebbe vonni és még egy kis jótékonyság is bele fog férni. A karácsonyi verseny lehet vicces, poénos is. Megkérhetjük az ügyfeleket arra, hogy küldjenek be magukról karácsonyi pulóveres képeket, vagy énekeljenek karácsonyi dalokat és küldjék el nekünk a videókat. Biztosak lehetünk abban, hogy egy ilyen verseny után még többen fognak ragaszkodni hozzánk, hiszen igen jó hangulatot sikerült teremtenünk az ünnepekre.

  1. A képeslapokat időben készítsük el és küldjük ki

A karácsonyi időszakban ne feledkezzünk meg a karácsonyi képeslapok, üdvözlőkártyák kiküldéséről sem. Ha nincsen több ezer ügyfelünk, akkor tegyük még személyesebbé ezt úgy, hogy minden egyes ügyfelünknek írunk pár személyes mondatot. Természetesen ez csak a kisebb vállalkozásoknál tehető meg, hiszen a személyes ismertség megszerzéséhez idő kell és azt bizony nyilván is kell tartani. A nagyobb cégeknek sem kell kétségbe esniük, hiszen ha már kézzel ráírjuk az ügyfél nevét az is személyesebbnek tűnhet egy előre legyártott üdvözlő kártyánál.

  1. Tegyünk bele egy kis ajándékot az ünnepi kártyákba

Függetlenül attól, hogy digitális vagy nyomtatott ünnepi kártyákat küldünk-e ki, egy kis ajándékot is belecsomagolhatunk. Ez lehet, egy exkluzív kedvezményt biztosító kupon is. A vásárlók ezeket a támogatásokat, ajándékokat mindig nagyra értékelik, és így már biztosak lehetünk abban, hogy az újévben is a vásárlóink között üdvözölhetjük. A vásárlók ilyenkor a megvásárolt termékeket a fejükben összekapcsolják a mi kuponunkkal, és amikor legközelebb meglátják az ajánlatunkat, akkor már tudják is, hogy arról a cégről van szó, aki ajándék kupont küldött ki karácsonykor.

  1. Fontos az impulzusvásárlás

A webáruházak ezt egy ajánlási rendszerrel oldják meg, míg a fizikai üzletek a fizetési pontokhoz teszik közel azokat a termékeket, amelyeket erre a célra szánnak. Az impulzus vásárlást szintén érdemes az ünnepi időszakra időzíteni, hiszen ekkor mindenki rohanásban van, és ha elfelejtett valakinek ajándékot venni, akkor biztosak lehetünk abban, hogy valamelyik ajánlott termékre lecsap.

Webáruházra van szüksége vagy fejlesztés, bővítésre van igény?
Kérje ajánlatunkat!

6 + 11 =

Summary
Karácsonyi marketing tippek II.
Article Name
Karácsonyi marketing tippek II.
Description
A karácsonyi marketing tippeket első része után itt a második rész, amiben folytatom a lehetséges ötleteket, amikkel a webshop forgalmát feldobhatjuk.
Author
Publisher Name
GrenT Média Kft.
Publisher Logo