+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu
  1. Adjunk karácsonyi ajándékot a termékekhez

Egy kis ünnepi hangulattal minden webáruház frissítheti a márkáját. Állítsuk be a logónkat és a közösségi média profil képünket ünnepi hangulatúra. Tegyük ezt meg minden online médiumban is, hogy a vásárlók már érezzék a karácsony közeledtét. Ez nagyon nagy lökést fog adni az értékesítésnek, hiszen mi már jelezzük, hogy itt az ideje a bevásárlásnak. Ezeket a képeket vagy esetleg termékeket akár több éven keresztül is fel lehet használni a karácsonyi időszakban. Nem kötelező mindig új ünnepi képeken gondolkodni. Ez egy egyszeri beruházási költség, amelyet valószínűleg a grafikusnak fogunk kifizetni.

  1. Osszunk meg minél több karácsonyi tartalmat

A tartalommarketing általános szabálya – akár blogbejegyzés, akár közösségi média – az, amiről éppen szó van, hogy az értékes tartalom legyen 80% és a fennmaradó 20% szóljon csak a cégről. Ne csak promóciós anyagokat küldjünk ki az ünnepi időszakban, hanem értékes tartalmakat is. Év végén érdemes az elmúlt évre visszatekintve összegyűjteni pár információt. Ez lehet egy az év közben legsikeresebb sütik bejegyzés, egy kedvelt étel bejegyzés stb…

  1. Jutalmazzuk meg a szociális médián keresztül elért rajongó táborunkat

Köszönjük meg év vége felé a rajongó táborunknak, hogy bennünket választottak. Adjunk át nekik kizárólagos ajánlatokat. Olyant, amit csak ők vásárolhatnak meg. Ezek lehetnek kuponok, kupon kódok, akár egyedi céloldalt is létrehozhatunk egy-egy termékhez. Ezt az ajánlatot csak nekik tegyük elérhetővé és a webáruházunkban vásárlóknak ugyanezt ne ajánljuk fel. Számukra készüljünk más meglepetéssel.

  1. Tegyünk közzé hasznos ünnepi témájú videókat

A rövid és releváns videók megjelenítésére a karácsony előtti időszak nagyon megfelelő. Segítséget nyújtanak az ügyfeleknek, mégsem éreztetnek sürgetést. Készítsünk az ajándéktárgyakról videókat, mutassuk meg, hogyan zajlik a termékek becsomagolása. Twitteren érdemes 140 másodperces, Instagrammon pedig 60 másodperces videókat közzé tenni. Lehetséges, hogy egyszerre több videót is elkészítsünk, így nem kell azon aggódni, hogy esetleg valamelyik túl hosszúra sikerül. Ha mégis hosszúra nyúlt egy felvétel, akkor azt vágjuk meg a megfelelő hosszúságúra. Ha egy bútorboltról van szó, akkor egy nehezen összeszerelhető több lapokból álló asztal összeszerelését is le lehet videózni. Ez is érdekelni fogja a látogatókat.

  1. Készíts egy karácsonyi e-mail marketing kampányt

Az ünnepi szezon jó alkalom arra, hogy növeljük az e-mail marketingstratégiánkat, amelynek középpontjában a konkrét termékek és ajánlatok kiemelése történik meg. Itt a szezonra vonatkozó fontos információkat is megoszthatjuk, mint például a meghosszabbított nyitva tartás, bár ez webshopok esetében nem számottevő. Ültessünk be az oldalra egy figyelmeztető feliratot, hogy még hány nap van karácsonyig. A sürgősségérzetet így egy kicsit felerősíthetjük. Formázzuk meg úgy ezt a feliratot mintha egy adventi naptár lenne. A kisebb vállalkozások mindig olyan termékeket helyezzenek előtérbe, amelyek a nagyobb áruházakban nem kaphatók és erre adjunk engedményeket. Mindig jó előre gondoskodjunk arról, hogy megfelelő mennyiségű készlettel indítsuk el a karácsonyi akciónkat.

  1. Termék specifikus e-mail marketing kampányok

Ha valaki azért aggódik, hogy ügyfeleket fog veszíteni a rengeteg email üzenettel, akkor érdemes kiválasztani pár terméket, amelyekből megfelelő mennyiség áll készleten és a különböző vásárlói rétegeket ezekkel lehet megcélozni. Véletlenszerűen, ahogy éppen a készletünk engedi. Hozzuk létre „az év legkelendőbb termékei” menüpontot a webáruházban és ide töltsünk be minden olyan terméket, amelyekből van raktárkészletünk.

  1. Legyünk kreatívak, amikor az e-mail tárgy sorát létrehozzuk

A marketing e-mail üzenetek tárgysorának mindig ki kell tűnnie a többi üzenet közül, és ösztönöznie kell a vásárlókat, hogy megnyissák az üzenetet. Az ünnepi időszak alatt még nagyobb erőfeszítéseket kell tenni annak érdekében, hogy a versenytársakat lepipáljuk. Ebben az időszakban hatalmas a kínálat és az ügyfelek is egyre nehezebben választanak. Ne legyen a tárgy sor túl bonyolult. Pár példa: „Akár 50%-os bónusz – jobb, ha most lecsap rá, hogy megkapja, „Ho! Ho! Ho! Karácsonyi boltunk nyitva áll”, „Karácsonyig még x nap van hátra, vásárlásra fel!”, „Az ajándékozási útmutatót itt találja” stb…

  1. Kapcsoljuk be az e-mail automatizálást

A legtöbb e-mail marketing szolgáltató kínál e-mail automatizálást, amely az elektronikus kereskedelemmel integrálva értékesítési és bevételnövelést eredményezhet. Ha van online áruházunk, akkor érdemes használni az e-mail automatizálást.  Mire jó?:

  • olyan ügyfelek újbóli bekapcsolása, akik nem vásároltak egy bizonyos idő óta,
  • ösztönözzük az ügyfeleket, akik elhagyták a kosarat a vásárlás befejezése előtt,
  • kiemelje azokat a termékeket, amelyeket az ügyfelek vásároltak az elmút időszakban
  • jutalmazzuk meg azokat az ügyfeleket, akik a legjobb ügyfeleink

Nincsen még túl késő ahhoz, hogy ezt karácsony előtt végrehajtsuk és élvezzük az e-mail automatizálás előnyeit.

  1. Legyünk környezettudatosak a digitális katalógus segítségével

Növeljük hírnevünket, miközben pénzt takarítunk meg és hozzunk létre internetes katalógust még akkor is, ha esetleg webáruházunk van. A digitális katalógus készítéskor érdemes egy jó fotóssal számolni, de természetesen mi magunk is elkészíthetjük a termékekről a képeket. A design, az elrendezés és a jó fotó a legfontosabb. A teljes e-mail adatbázisban szereplő ügyfeleknek ki lehet küldeni a katalógust. Itt visszajelzést kaphatunk arról, hogy hányan nyitották meg a katalógusunkat, és ha a katalógusba linkeket is teszünk, akkor nyomon követhetjük megfelelő beállításokkal, hogy onnan hova kattint tovább az ügyfél, mi az, ami érdekli őt.

  1. Érdemes a szezonális ajánlatokkal is előrukkolni

Természetesen egész évben érdemes a hirdetésekre összpontosítani, de most a karácsonyi hangulat a legfontosabb. A karácsonyi vásárlások nagyon jó célpontnak bizonyulhatnak ahhoz, hogy növeljük értékesítésünket. Az online hirdetéseknél oda kell figyelni arra, hogy célzottan jelenjenek meg olyan oldalakon, amelyről mi vásárlókra számíthatunk. Érdemes tematikus gyűjteményekbe is elhelyezni a webáruházat.

Webáruházra van szüksége vagy fejlesztés, bővítésre van igény?
Kérje ajánlatunkat!

12 + 8 =