Elhagyott kosarak nyomon követése

Így növeld a kosárértékeket a webshopodban

Webáruház tulajdonosként több bevételre vágysz? Növelnéd az átlagos kosárértéket? Jó hírünk van: ezt elérheted anélkül is, hogy drasztikusan emelnéd az áraidat. Mutatjuk, hogyan.

Ezek a leghatékonyabb kosárérték növelő technikák:

  1. Az ingyenes szállítás mézesmadzagja

Amennyiben rendelés közben a vevő folyamatosan látja, hogy mennyit kell még vásárolnia az ingyenes szállítás eléréséig, sokkal nagyobb eséllyel válogatja meg úgy a kosara tartalmát, hogy élhessen a lehetőséggel. Egy nanobar például remek ösztönző.

Természetesen időközönként csinálhatsz kisebb akciókat ezzel kapcsolatban is, és lejjebb viheted az elérendő értékhatárt, de mindenképp tesztelni kell, hogy milyen összeg produktív, és melyik az, amelyik már kontraproduktív az üzleted számára.

  1. Kiegészítő termékek ajánlása (cross-selling)

Egy vásárló általában nem úgy ül le egy webáruházas vásárláshoz, hogy azon gondolkodik hosszú percekig a képernyő előtt, hogy vajon mire lehet még szüksége az adott terméken kívül. Segíts neki, adj neki ötletet azzal, hogy megmutatod neki azokat a cikkeket, amit mások ugyanezen termék mellé még választottak. Horgászfelszereléshez ajánlhatsz például csalit, fürdőruha mellé úszógumi, úszószemüveg, úszósapka, naptej és akár még búvárfelszerelés is dukálhat.

Ajánlj valamit, ami általában kéz a kézben jár a megvásárolandó holmival, de hajlamosak elfelejteni, hidd el, nem nyúlhatsz mellé. Így nő a vásárlói élmény, és hálás szívvel gondolnak majd a webáruházadra vissza.

  1. Upselling (felülértékesítés)

Ez nem más, mint egy drágább termék felkínálása annál, amit a vevő éppen meg kíván vásárolni. Lehet csomagajánlat is, amelyben az adott termékhez jóval jutányosabb áron juthat hozzá.

  1. Downselling

Van az a pont, amikor már érezhető, hogy a vevő nem fog drága terméket venni, ekkor fel kell ajánlani neki egy-egy olcsóbb alternatívát, illetve a merészek részéről akár még részletfizetési lehetőséget is. Ő is elégedett lesz, és az értékesítés is végbemegy.

  1. Ajándék

Valaki abba szeretné hagyni a vásárlást fizetés nélkül, és a kilépés gombra kattint? Ajánlj fel neki valamilyen kedvezményt, vagy ajándékot, ami elgondolkodtatja. Az utolsó szó jogán akciós, vagy nagyon népszerű termékeket is feldobhatsz, így ismét felkeltheted a figyelmét, és maradásra ösztönözheted.

Tipp: ingyenes szállítás helyett egy ajándék terméket is kínálhatsz bizonyos vásárlási összeghatár felett. A kedvezmény értéke lehet kb. ugyanaz, de ő sokkal többnek fogja érezni.

Összegzés

Tökéletes kosároldal kialakítása mellett is átlagosan 60-70%-os a kosárelhagyás. Ámde ha beveted a fenti trükköket, csökkentheted ezt az arányt, és növelheted az átlagos tranzakciós értéket. Ne aggódj, ezek a technikák már teljesen átlagosak, nem tolakodóak, sőt, a vásárlók el is várják, hogy így végigkísérd őket a folyamaton.

A fenti technikák kombinálásával nem csak a kosárértéket növeljük, hanem a felhasználói elégedettséget és elkötelezettséget is. Ráadásul így a különböző költségkeretű  – különbözőképp árérzékeny – vásárlók számára is tudunk valami hasznosat kínálni.

Ne aggódj, ha a fenti technikák bevetésére a webáruház készítésénél még nem gondoltál, a fejlesztésekre mindig van idő és lehetőség.

Maximalizáld te is a vásárlónkénti profitot! Segíthetünk az Opencart webáruházad  készítésében, illetve fejlesztésében?

Tanács Ferenc

Author

Webáruház készítés, webáruház beállítás és fejlesztés. Főként ezekről a tartalmakról írok, néha néha kitekintve a webáruházakon túlra. Elérhetőségeim itt találhatóak, keressen bátran! Like-old Facebook oldalunkat, +1-ezd Google+ oldalunkat hogy te is értesülj első kézből új írásainkról.