+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

Szuper a főoldal, csillog-villog meg forog minden, slider, carousel, banner az összes szuper cucc felvonultatva, a betöltési idő néha romokban és a szöveg kód arány a kiemelések arányával egyezik, egyszóval elértünk oda, hogy feltegyük a kérdést: elértük mindent vagy javíthatnánk még?

Belegondoltunk már abba, hogy a látogatók hogyan jutottak el a webáruházunkba?

Az esetek 12%- ban a főoldalt keresik fel a cím beírásával, a 30% valamilyen hivatkozás alapján jut el a webshopba, a többi pedig az organikus találatok alapján a keresőkből a termékoldalt nézi meg. A termékoldalt ami a legfontosabb egy webshopban, hiszen ezen a felületen történik meg valójában a vásárlás. Nem a főoldalon ami részlegesen fontos adatokat tartalmaz, hanem a termékoldal amit az eladásainkat célzott növelni, ez az amit mindenki elfelejt.

A legtöbb webshop ott követi el a legnagyobb hibát, hogy a kaptafa elvet alkalmazza a termékek megjelenítéséhez.

Ezekkel lehet jobb a termékoldal

Nagyfelbontású fotóid vannak? : Sokan nem hiszik el, hogy ezek igen is sokat tudnak dobni egy termék eladásán. Többféle szögben bemutatott fotók akár azonnal választ adhatnak olyan kérdésekre, amikre több oldalnyi leírás sem ad a látogatónak, bővítsük fel tehát fotó albummal a termékoldalt.

Mondj el mindent a termékedről. : Miért elégszel meg olyan leírásokkal amiket a konkurenciád is használ? Csak azért mert sok terméked van, még nem ok arra, hogy elhanyagolt legyen a legjobban eladható terméked, bővíts a tartalmi részen.

Emeld ki az előnyöket. : néhány szuper idézettel kiemelheted a legjobb tulajdonságokat, szuper ötletek és megvalósításokra való példákért nézd meg a legnagyobbakat, a bevált trükköket simán lenyúlhatod te is és magad igényére szabva felturbósíthatod a termékoldalt.

Mutasd meg mennyiért szállítod, tüntesd fel a járulékos költségeket, hogy a vevők tisztában legyenek vele, nem lehúzni akarod őket, néha bogarászni kell egy-egy webshopnál mennyibe kerül a költség amiért megkapják a vevők a terméket.

termékoldal javítás

Javasolj alternatívát, ha van nagyobb, szebb, jobb terméked akkor mutasd meg, nem mindenkinek van szüksége a csúcs eszközre, bőven elég lehet ugyanabból egy átlagos, vagy más funkciókkal szereltből.

Ikonokkal jelölj funkciókat, elhanyagolt funkció, pedig remek megoldásokkal lehet kiemelni a legjobb előnyöket vagy akár akciókat, ez akár a designből is kiemelheti a termékedet.

Készletezz, ez nagyon fontos. Ha azonnal tudsz szállítani előnyt csiholhatsz azokkal szemben akik 1-hétre szállítanak, az ügyfelek nem szeretnek várni napokat.

Up sale és cross sale akciózz, ha már kosárba dobják a terméket, még turbózhatod a kosárt azzal, hogy ajánlatokat adsz, akár jobbat, akár csak egy kicsit másabbat ajánlasz a vevőnek.

Ajánlj hozzá kiegészítőt. A termékfotó rész alatt, de nem szem elől tévesztve a termékhez adj más terméket “csomagban olcsóbb” jelöléssel. Lehet a hozzáadott termékből többet adsz majd el, mint ugyanazt önmagában. Ha belegondolsz a Meki is ezt csinálja: kólát vagy sültkrumplit drágábban kapod meg mintha menüben veszed.

“Ezek csak a leggyorsabban megjeleníthető funkciók a webshopodban a termékek kiemelésére, emellett egy főoldal látványossága elbújhat, ne feledd nem a főoldal adja el a terméked.”

Keresőoptimalizáltad már termékoldalad?

A meta title általában a termék neve és valamely kulcsszó és/vagy brand név szokott lenni, általában, de lehet ez akár más is, ha a statisztikákból jobb kulcsszavakat találhatunk. Ettől még a terméknév nem változik, csak a meta title amire a keresőkben kattintanak, na ez lesz jobb.

Adjunk meg beszédes meta desciption tartalmat, már nem kell szűkölködnünk a google által limitált karakterekben, akár 160 karakternél is írhatunk nagyobb tartalmat.

Írjunk jó termékleírást ami bemutatja a termék előnyét vagy akár hátrányát és írjunk bőségesen olyan tartalmat ami eladja a terméket. A leírást akár releváns linkekkel is kibővíthetjük és persze megfelelő fotókkal illusztrálhatjuk, és akkor a keresőoptimalizálás On-site részét ki is veséztük .

Ha közel ilyen értéket látunk az ellenőrzéskor akkor jól dolgoztunk

termék oldal optimalizáció

A termékoldalt érdemes más módon is optimalizálni

A kép fájlmérete legyen optimalizált, oldal sebessége is ehhez mérten legyen gyors, mérjük a kulcsszavak mennyiségét vagy utazzunk a cornerstone tartalmakra és persze füzzük bele a longtail kulcsszavakat is a tartalomba. Egyértelműen legyen látható az ár és persze a kosárba gomb se bújjon el a sorok között. Egy jól kialakított CTA gomb akár 5-6% előnyt is tud hozni, ezt akár érdemes A-B tesztnek is alávetni. A webshop termék oldal design és UX mellett a megfelelő szöveg formázás is segíteni tud az eladásokban, apróbetűs részek helyett taglaljunk külön sorokkal, emeljük ki a címsorokat, tegyük olvashatóva a tartalmakat.

fontos seo elemek

A Brand-ről sem feledkezhetünk meg, emeljük ki márkánk, legyen hangsúlyos de ne vegye el a show-t a termékünk elől. Nem elég csak a fejlécben a logót megmutatni, nyugodtan toljuk a saját márkát, hiszen azzal adjuk el magunkat is.

Ezek alapján már látható, hogy mi a különbség egy nagyforgalmú webshop és a döglődő webáruház között, érezni a különbséget? Ez az amivel kimaxolhatjuk a webshop eladásait.

Ugye nem felejtettük el, hogy majd 50%-a a látogatóknak a termékoldalra érkezik?

Vajon miért gagyi kaptafa megjelenítéssel fogadjuk? Miért a termék mennyiség számával akarjuk bevonzani a vásárlókat mikor a legjobb termékekkel és szolgáltatásokkal halmozhatnánk el, hogy ne csak egyszer vásároljon a látogató.

A jó szolgáltatásnak híre megy és ömlik a látogató, a rossz webáruháznak meg a pénze fogy miközben az n+1. a sorban.

A fizetett látogatókból konvertáló vásárlók költsége és elköteleződési faktorának aránya vajmi sokat ér ha ezek nélkül az áruház egy elhagyatott erdő.

Gyűjts termékvéleményt amivel növelheted az eladást

Hagyd, hogy a vásárlók véleményezzék termékeid, a rossz vélemény is lehet értéknövelő. Bővebb vásárlói vélemények, nagy komment sokaság erősen javíthat egy termék eladásán. Adj érte kedvezményt, késztesd a látogatókat, hogy elmondják a véleményüket.

Ne féljünk a közösségi platformok véleményeit is ide becsatolni, mivel ezek folyamatosan frissülhetnek így a termékoldal eladási faktorának értéke tovább növekedhet.

Prezentálj, animálj, videózz

Mutasd meg élőben, használat közben a terméket, húzd be youtuberól saját termékvideóid, hogy a felhasználó vizualizálhassa a terméked, egy jó videoval akár nyert ügyed lehet.

Végszó

Ne feledjük, hogy legjobban konvertáló oldalunk a termék oldal, fektessünk rá hangsúlyt ahelyett, hogy a főoldalunk tarkítjuk totál feleslegesen ha a látogatóink zöme sosem találkozik azzal. Inspirációkként olvasgathatjuk nagyobb webáruházakhoz készült ajánlókat, amiket érdemes megfogadni, hiszen egy bevált receptet kell csak felhasználnunk.

Webáruházra van szüksége vagy fejlesztés, bővítésre van igény?
Kérje ajánlatunkat!

13 + 8 =