+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Webshop indítása előtt gyakran felmerülő kérdés, hogy technikailag melyik utat válasszuk. Teljesen egyedileg lefejlesztett rendszer? Ingyenes tartalomkezelő? Bérelt webáruház?

Nagyon jó, ha már ilyen kérdésekig eljutottál, hiszen ez azt jelenti, hogy valóban elkötelezett és céltudatos vagy az ötleted, termékeid iránt, így nem voltál rest utánanézni, milyen lehetőségek közül választhatsz.

Ma már Magyarországon is olyan mértéket ölt az internetes vásárlás, hogy induló vállalkozásnál nem kérdés, hogy szükség van-e online értékesítésre. Talán már az is köztudott, hogy nem feltétlenül kerül vagyonokba egy webáruház indítása. Akkor mégis miért fut még mindig az online áruházak közel fele (https://trends.builtwith.com/shop ) „other”, vagyis vélhetően drágán lefejlesztett egyedi webshop rendszereken?

A nagy cégeknek kell egyedi webshop

Főként a nagyvállalatok miatt. Ahogy az lenni szokott, az igazi nagykutyák még a kezdetek kezdetén felszálltak arra a bizonyos vonatra és náluk nem volt különösebb tétel egy teljeskörű, akár CMR-ként is használható rendszer lefejlesztése. Csak az volt a lényeg, hogy jól működjön, és mikorra készül el. Aztán ha változtatásra, bővítésre van/volt szükség az idők során, az sem feltétlenül ügy, a lényeg, hogy az adott vállalat igényeit kiszolgálja a rendszer.

Tehát, ha te most éppen nem például a francia Carrefour áruházlánc webshopját akarod létrehozni, akkor valószínűleg nem egyedi fejlesztésű webshop készítésre lesz szükséged, hiszen értelmetlenül nagy költségekbe vernéd magad, sőt valószínűleg megugorhatatlan célt állítanál magad elé.

A másik szélsőség: bérelt webshop

Az egyedi fejlesztés brutális árait meglátva sokakat ér óriási pozitív meglepetés, amikor belefutnak a különböző bérelhető webáruházak szolgáltatásaiba. Ezek a szolgáltatók igazán olcsón, bizonyos kompromisszumokat megkötve akár havi 10 ezer forint alatti összegekért is kínálnak webshopokat. Csak meg kell kötni a szerződést velük és már csak annyi a dolgod, hogy feltöltsd a termékeket.

Ha csak ki akarsz próbálni egy-egy terméket, ötletet, hogy működik-e, akár még jó is lehet ez a megoldás, azonban hosszútávon sajnos gyakran kiderül, hogy az elérhető funkciók még a legdrágább csomagokat választva sem elég sokszínűek, a fejlesztések pedig lassan érkeznek. És akkor még a designról nem is beszéltünk.

Az arany középút: népszerű webshop készítés szakértő segítségével

Ha nem akarsz csillagászati összegeket költeni a webshopodra (egyedi fejlesztés), ha nem akarsz korlátok közé szorulni és havonta befizetni a számlát (bérelt webshop), akkor ez lesz a legjobb megoldás a számodra.

A statisztikák szerint ma a tartalomkezelő oldalak nagyjából fele WordPress alapokon fut, míg a hozzá kapcsolható WooCommerce webshop modult az áruházüzemeltetők 10%-a használja. Ezzel a megoldással néhány hónap alatt jobban kijössz anyagilag, mint egy bérelt webshoppal, és nem vagy korlátok közé szorítva, hiszen kismillió kiegészítő és fejlesztő segít abban, hogy a lehetőségekhez mérten minél egyedibb, felhasználóbarátabb – és nem utolsó sorban – költséghatékonyabb legyen az online értékesítésed.

Vagy átléphetsz rögtön egy olyan webáruház motorra ami hasonlóan a WordPress-hez, rendkívül sok modul elérhető, könnyen használható és csak a webáruházra kell összpontosítanod. Az Opencart webáruház motorral szintén teljesen egyedi és költséghatékony webshopot építhetünk.