Egy webáruhaz nem csak arra jó, hogy kis mennyiségben sok vevőt szolgálhassunk ki. Ahol a látogatóink többségét a hirdetésekből, keresőoptimalizált tartalmakból valamint a webáruházra mutató linkek sokasága hozza. Vagyis amikor a termékeink eladásának módja valójában a kiszolgálás, amikor disztribútori vagyis nagyker státuszba lépünk. Feladatunk innentől a kiszolgálás, a folyamatos, nagy mennyiségű termék megrendelések felvétele és a kiszolgálás.
Ez a viszonteladókat kiszolgáló megoldás némileg különbözik egy hagyományos webáruhaztól.
Csak regisztrált felhasználó vásárolhat, árak csak viszonteladók láthatnak a hagyományos webshopokhoz képes nincs pont, kupon, utalvány kedvezmény. Továbbá máshogy működik a visszavétel a garancia és egyéb megoldások.
Sőt az ilyen webáruházak többféle készlettel dolgozhatnak, amit meg is jeleníthetünk a partnereknek. Külső raktárak, távoli készletek stb.
Egy nagykereskedői webshopban az árak csoportosítása fontos tényező vagyis az adott viszonteladói kedvezmény számítása lehet többféle is.
Viszonteladói csoportok
Pl: 3 különböző csoportnak saját árai vannak, vagyis egy terméknek így 3 ára van és az adott partner azt az árat látja a webshopban amihez be lett állítva.
Előnye: könnyű adminisztrálhatóság
Hátránya: a partnerek ársávjainak kötöttsége
Százalékos kedvezmény meghatározása
Pl: minden terméknek fix ára van a webshopban ami az általunk kialakított árat jelenti. Az összes partnerünk egy meghatározott százalékos szorzóval látja ezt az általunk beállított árat a webáruházban.
Előnye: minden partnernek egyedileg állíthatunk árat
Hátránya: adminisztációs feladatok növekedése
Ez a két legjobban elterjedt megoldás amit alkalmazhat egy viszonteladókat kiszolgáló webáruház. Persze ezeket lehet ciffrázni, variálni olyan megoldásokkal mint:
Megrendelések összértéke utáni árcsoport vagy százalékok automatikus váltása vagy többféle kedvezmény összeadódhatósága, ahol a megrendelőket ösztönözhetjük a több vásárlására, így adott alkalmanként kedvezőbben kaphatják meg termékünket. A többféle készletkezelés akár extra díjakat is adhat a megrendelésekhez.
Azonban semelyik nagykereskedést kiszolgáló webáruház kezelése egy bizonyos mérték után már nem adminisztrálható manuálisan. Kezelni a termékeket, a felhasználókat, kedvezményeket stb.
Egyszóval kell egy olyan számlázó és készletkezelő vagy ügyviteli alkalmazás ami ezeket a problémákat leveszi a vállunkról, és ezt át tudja adni a webáruházunknak, a megrendeléseket pedig fogadni tudja. Amire még szükségünk lehet, és ezt sajnos sok nagykereskedést üzemeltető felejti el, az a viszonteladó partnerek adatokkal való kiszolgálása. Vagyis adatfolyamot biztosítani (pl: xml, csv) ami tartalmazza a termékek adatait, készlet és árakkal, hogy partnereink el tudják adni termékeinket.
Így már csak egy valamire van szükség a nagykereskedést üzemeltető webshop kialakításához az pedig a szaktudásunk.
Webáruházra van szüksége vagy fejlesztés, bővítésre van igény?
Kérje ajánlatunkat!
