Megvan a webáruházunk de nem árt a kulisszák mögé nézni. A Google nem szívleli a duplikációt semmilyen szinten ezért mindig vizsgáljuk meg a webáruházunk címét hogy valóban egy webcímen vagyunk elérhetőek? Ezt mondjuk egy költözés után mindenképp vizsgáljuk meg.
A vizsgálathoz ezt az oldalt ajánlom. Itt lehet leellenőrizni saját oldalunk átirányítását: Redirect checker
Hogyan ellenőrizzük a webáruház átirányítását?
Kerüljük el a duplikációt
A megoldás a 301-es átirányítás. Amikor a helyes átirányítással az összes domain címet egy címre irányítjuk. Így ezentúl mindegy melyik webcímünket írja be a látogató, vagy milyen hivatkozásra kattint az áruházunk a fenti átirányítás miatt csak egy címen fog megjelenni.
A helyes beállítás mindig webszerver függő sok szerver linux+apache kombinációval fut ezeken alkalmazható átirányítási parancs többféle is lehet. Ezt itt most az egyik verzió:
Nem www-s címről www-s címre irányítás:
RewriteRule ^(.*)$ http://www.enwebaruhazam.hu/$1 [L,R=301]
www-ről nem www-s címre irányítás
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.enwebaruhazam\.hu [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://enwebaruhazam.hu/$1 [L,R=301]
http-ről https-re váltás
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]
Ha végképp tapasztalatlanok vagyunk a funkció kivitelezésével kapcsolatban akkor érdemes a szolgáltatónkat megkérni, hogy végezze el a szükséges műveletet.
De sose bízzunk vakon meg minden elvégzett folyamatról. Ellenőrizzük le mi magunk. A fenti linken egy olyan oldalt mutatunk ami megnézi az átirányítás folyamatát és kiírja a végcélt.
Ssl nélküli webcímnél 2 címet nézzünk meg, míg ssl kapcsolattal rendelkező domain címnél 3 címet.
Mindig az a cél, hogy a választott cím legyen a folyamat végén és annak a státusza 200-as legyen. Ime egy kép a tesztelésről saját weboldalunkról. Ahol a http:// címmel hívtam meg a weboldalt és az átirányítás automatikusan a helyes címre váltotta az oldalt.
Milyen header státuszok léteznek?
A teljes listát itt és itt szépen összeszedték érdemes átolvasni.
Többségükkel sosem találkozunk majd, azonban vannak olyanok amiket használunk és szükséges lesz majd később is rájuk.
A lényeges része mindennek az, hogy figyeljünk az áruházunk elérésére mivel ez egy fontos szemszög a Google szemében.