+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

A keresőoptimalizálásban gyakran használt fogalmakat lehet, hogy nem mindenki ismeri, pedig a jobb megértés és hatékonyabb weboldalépítés miatt fontos lenne tudni, mi mit jelent. Most néhány fogalmat igyekszünk tisztázni, ezzel is segítve a könnyebb eligazodást a webáruház építés, a keresőoptimalizálás berkeiben.

  • Anchor Tex: Horgonyszöveg. Ez a szöveg az, amire a linket ráültetjük, tehát ez fogja összekapcsolni az aktuális oldalt azzal, amire a link mutat. Nagyon fontos, hogy megfelelő legyen a kulcsszó, a Google helyezések szempontjából ez is fontos.
  • Backlink: Ezek azok a külső hivatkozások, melyek a linkek esetében az adott weboldalra mutatnak. A kulcsszavas helyezések terén döntő szerepe van. A link horgonyszövege, vagy képek esetében az alt tagtartalma meghatározó SEO szempontból.
  • Bounce Rate: A látogatói statisztikákkal kapcsolatos fogalom, mely megmutatja, hogy hány olyan látogató volt, akiknél a belépő és kilépő oldal azonos volt, tehát nem navigáltak semerre az oldalon.  (Tipp: A WooCommerce webáruházaknál nagyon jó kis statisztikákat lehet nézegetni, melyek komoly segítséget jelentenek a fejlesztésben.)
  • Google Bambing: Azonos horgonyszövegről egyidőben való tömeges linkelése egy oldalnak, melynek hatására a Google találati lista elejére juttatható az oldal.

keresőoptimalizálási alapok

  • Google Sandbox: Egyes elméletek szerint a Google-nél az új weboldalak a hatékony kulcsszavakra is mérsékelt bizalmat élveznek a Google-nél, tehát eleinte nem dobja ki őket olyan jó helyen, mint azt a technikai ellátottságuk feltételezné. A szakértők nem értenek egyet ennek létezésében, de a gyakorlat azért mégiscsak feltételezi, hogy így lehet.
  • Pagerank: A Google rangsorolási algoritmus egyik eleme, amely 1-10 skálán mutatja meg, a weboldalak külső link alapján számított helyezését. Nem a találati listán való helyezést mutatja meg, csak egy értéket, amely befolyásolja végül a listán való pozíciót.
  • Noindex-Nofollow: A Google által kitalált attribútum, mely a linkekkel való manipulálást, azaz a túloptimalizálást hivatott elhárítani.
  • Black Hat SEO: Szabálytalan eszközökkel való optimalizálást jelöl. A Western filmek feketekalapos rosszfiúira utal az elnevezés.
  • White Hat SEO: Az előbbiből következik, hogy ezt a jófiúk csinálják, tehát a szabályos, legális és tisztességes weboldalépítésre, keresőoptimalizálásra használatos kifejezés.