+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Az alapfogalom szerint a keresőoptimalizálás vagyis a seo a keresőkben való jó helyezés javítását jelenti. De hogy áll ma egy webáruház keresőoptimalizálása?

Webáruház keresőoptimalizálásakor:

  1. magát a főoldalt
  2. A termékkategóriát
  3. A termék oldalát
  4. Információs oldalakat
  5. Egyedi oldalakat amik a termékről szólnak
  6. Uppsell vagy Crossell oldalak optimalizációját értjük.

 

Egy honlap vagy weblap elkészítésekor a főoldal a legfontosabb, hiszen ide érkezik a látogató elsőként ennek kell jó benyomást keltenie, majd választ a látogató az oldalakból és azokat olvasgatja.

Ezzel szemben a

egy webáruháznál fontos a főoldal, azonban a forgalmat a termékoldal hozza, tehát ez a csúcspontja mindennek, ezt az oldalt kell a legjobban keresőoptimalizálni.

SEO egy webshopban

A termék neve
legyen olyan, amit a látogató keres, persze ha ez megoldható:

jó: http://azenaruhazam.hu/ez-az-en-termekem
rossz: http://azenaruhazam.hu/index.php?product_id:258

A termék leírása
ne fukarkodjunk a karakterekkel. A vásárló döntése sokban függ attól, hogy mit írunk egy termékről. Egy vásárló az információk alapján dönt, ha pusztán a termék neve és az ára kerül feltüntetésre ezzel vajmi keveset segítünk a döntésben.

Termék url
Sokan nem tartják fontosnak, azonban ez is egy plusz a jó találatok mellett, használjuk ki és legyen informativ és ne kriksz-kraksz url-ünk.

A termék fotók
Optimalizált fotókkal dolgozzunk, aminek mérete még elég nagy, de nem lassítja oldalunk betöltődését. Legyen a termékről több kép akár használat közben ábrázolva a terméket.

A termék fotók neve, ez sose legyen számsor, vagy megnemérthető betűhalmaz.
A termék neve legyen a fotó neve ékezetek nélkül.

A fotó alt és title tag, mindig legyen kitöltve, ez az ami elmondja a keresőnek, hogy miről szól a fotó.

Termék véleméyek
Nem tulajdonítottak neki nagy jelentőséget sokáig, azonban a keresőmotor fejlődésével ezek a vélemények és osztályzások igen sokat nyomnak a latba. Továbbá a látogatókat is segíti a vásárlás döntése mellett.

Videók megjelenítése
Mutassuk meg a termékről készült bemutató videót, vagy használat közbeni videót, mely további jó pontokat ad a vásárláshoz.

Hasonló termékek és színben vagy méretben különböző termékek megjelentetése további segítséget ad.

Címkék
Sokan elhanyagolják és nem használják ezt a funkciót, pedig ezek a kis szavak szintén sokat segítenek a keresőben jobb helyezés eléréséért.

Kenyérmorzsák vagyis a Breadcrumb
Ez általánosan a fejléc alatt szokott elhelyezkedni és az útvonalat mutatja a termék és a főoldal között. A minden egyes lépcső külön-kölön linkként funkciónál és ez a keresőben szintén megjelenik.

Amikor a látogató egy keresési találatra kattint akkor jó eséllyel a terméklapunkra jut el, azonban ha egy általános szót használunk kategorizálásra akkor a termékkategória oldalunkra jut el. Ezt az oldalt is kellő képen kell optimalizálni

Több száz termék közül ne csak az oldalak végigböngészésével lehessen válogatni.

A kereső hagyományos megoldása szinte idejét múlt, ki tudna egy keresésre a több ezer termék közül a legjobban megfelelőt beírni. Az ajaxos keresők már 3-4 karakter után keresési találatod adnak így a szó beírásakor már is keres a találatok között és választhatunk hogyan folytatjuk a kereső szót vagy a találatok közül választhatunk.

 

De inkább adjunk a látogatónak keresési lehetőség mellett szűrési lehetőséget is.

Egy kategória termékeinek szűrése jóval kényelmesebb és persze további url-eket generál a találatokra.

Minden termék és annak tulajdonságát csoportosítsunk és tegyük őket szűrhetővé.

 

Kategória oldalak javítása, optimalizálása

Minden kategóriának írjunk megfelelő szöveget, itt se fukarkodjunk a kellő mennyiségű szöveggel, ezek mind a találatokat mennyiségét segíthetik.

 

 

 LONG TAIL kulcsszavak

Mindenhol a sok szöveges tartalmat sulykoljuk most megmutatjuk miért is kell ez.

lontail kulcsszavak

Keresőoptimalizálás és a long tail

Ezen a táblázaton jól látszódik, hogy a fő kulcsszavunkra jövő látogató mennyiséghez képest az általános kulcsszavak mennyiségével és a más kulcsszavaink mennyiségével akár kétszer annyi látogatót is hozhat a bőséges leírás mennyisége áruházunkban.

 

Ha mindezzel megvagyunk akkor már jó a webaruházunk?

Innentől jönnek a turpisságok, mint

  • rich snipet (Google keresőben megjelenhet a vásárló véleménye a keresési eredményekben)
  • duplikációk kizárása (termék, oldal, kategóriák mind lehetnek duplán, ezeket meg kell szüntetni)
  • átirányítások (már nemlétező oldalt, kategóriát, terméket rá kell irányítani a megfelelő tartalomra)
  • megosztások (közösségi megosztások, kapcsolatok építése bővítése)

 

Aztán ha már minden megvan hátradőlhetünk?

Nem, de innentől kezdve már jó úton haladunk, de most már a népszerűsítésen van a hangsúly.

Linképítés

Látogatott helyen tartalmat megosztani és abban linket elhelyezni ami a webáruházunkra mutat, vagy éppen a termékünkre.

Közösségi média

Termékeink megosztása a követőink között jó megoldás, azonban az sokkal jobb, ha a követőink önmaguktól osztják meg áruházunk termékeit, vagy a hozzá kapcsolódó tartalmakat.

Fizetett pr cikkek

Népszerű oldalakon propagálhatjuk termékünket egy részletes írásban akár a tartalomban, akár a tartalom végén megjelentetett linkel.

Bannerek, képes hirdetések

Egy jól eltalált banner ami kellőképpen figyelemfelkeltő és látogatócsalogató is lehet.

 

Tehát a webáruházak keresőoptimalizálása egy kicsit más, mint a weblapoké.
De ezek a lépcsőfokok fontosak egy webáruház keresőoptimalizálásakor, mi segítünk ezeknek a kivitelezésében.