Seo vagyis keresőoptimalizálás

 

Az alapfogalom szerint a keresőoptimalizálás vagyis a seo a keresőkben való jó helyezés javítását jelenti. De hogy áll ma egy webáruház keresőoptimalizálása?

Webáruház keresőoptimalizálásakor:

  1. magát a főoldalt
  2. A termékkategóriát
  3. A termék oldalát
  4. Információs oldalakat
  5. Egyedi oldalakat amik a termékről szólnak
  6. Uppsell vagy Crossell oldalak optimalizációját értjük.

 

Egy honlap vagy weblap elkészítésekor a főoldal a legfontosabb, hiszen ide érkezik a látogató elsőként ennek kell jó benyomást keltenie, majd választ a látogató az oldalakból és azokat olvasgatja.

Ezzel szemben a

egy webáruháznál fontos a főoldal, azonban a forgalmat a termékoldal hozza, tehát ez a csúcspontja mindennek, ezt az oldalt kell a legjobban keresőoptimalizálni.

SEO egy webshopban

A termék neve
legyen olyan, amit a látogató keres, persze ha ez megoldható:

jó: http://azenaruhazam.hu/ez-az-en-termekem
rossz: http://azenaruhazam.hu/index.php?product_id:258

A termék leírása
ne fukarkodjunk a karakterekkel. A vásárló döntése sokban függ attól, hogy mit írunk egy termékről. Egy vásárló az információk alapján dönt, ha pusztán a termék neve és az ára kerül feltüntetésre ezzel vajmi keveset segítünk a döntésben.

Termék url
Sokan nem tartják fontosnak, azonban ez is egy plusz a jó találatok mellett, használjuk ki és legyen informativ és ne kriksz-kraksz url-ünk.

A termék fotók
Optimalizált fotókkal dolgozzunk, aminek mérete még elég nagy, de nem lassítja oldalunk betöltődését. Legyen a termékről több kép akár használat közben ábrázolva a terméket.

A termék fotók neve, ez sose legyen számsor, vagy megnemérthető betűhalmaz.
A termék neve legyen a fotó neve ékezetek nélkül.

A fotó alt és title tag, mindig legyen kitöltve, ez az ami elmondja a keresőnek, hogy miről szól a fotó.

Termék véleméyek
Nem tulajdonítottak neki nagy jelentőséget sokáig, azonban a keresőmotor fejlődésével ezek a vélemények és osztályzások igen sokat nyomnak a latba. Továbbá a látogatókat is segíti a vásárlás döntése mellett.

Videók megjelenítése
Mutassuk meg a termékről készült bemutató videót, vagy használat közbeni videót, mely további jó pontokat ad a vásárláshoz.

Hasonló termékek és színben vagy méretben különböző termékek megjelentetése további segítséget ad.

Címkék
Sokan elhanyagolják és nem használják ezt a funkciót, pedig ezek a kis szavak szintén sokat segítenek a keresőben jobb helyezés eléréséért.

Kenyérmorzsák vagyis a Breadcrumb
Ez általánosan a fejléc alatt szokott elhelyezkedni és az útvonalat mutatja a termék és a főoldal között. A minden egyes lépcső külön-kölön linkként funkciónál és ez a keresőben szintén megjelenik.

Amikor a látogató egy keresési találatra kattint akkor jó eséllyel a terméklapunkra jut el, azonban ha egy általános szót használunk kategorizálásra akkor a termékkategória oldalunkra jut el. Ezt az oldalt is kellő képen kell optimalizálni

Több száz termék közül ne csak az oldalak végigböngészésével lehessen válogatni.

A kereső hagyományos megoldása szinte idejét múlt, ki tudna egy keresésre a több ezer termék közül a legjobban megfelelőt beírni. Az ajaxos keresők már 3-4 karakter után keresési találatod adnak így a szó beírásakor már is keres a találatok között és választhatunk hogyan folytatjuk a kereső szót vagy a találatok közül választhatunk.

 

De inkább adjunk a látogatónak keresési lehetőség mellett szűrési lehetőséget is.

Egy kategória termékeinek szűrése jóval kényelmesebb és persze további url-eket generál a találatokra.

Minden termék és annak tulajdonságát csoportosítsunk és tegyük őket szűrhetővé.

 

Kategória oldalak javítása, optimalizálása

Minden kategóriának írjunk megfelelő szöveget, itt se fukarkodjunk a kellő mennyiségű szöveggel, ezek mind a találatokat mennyiségét segíthetik.

 

 

 LONG TAIL kulcsszavak

Mindenhol a sok szöveges tartalmat sulykoljuk most megmutatjuk miért is kell ez.

lontail kulcsszavak

Keresőoptimalizálás és a long tail

Ezen a táblázaton jól látszódik, hogy a fő kulcsszavunkra jövő látogató mennyiséghez képest az általános kulcsszavak mennyiségével és a más kulcsszavaink mennyiségével akár kétszer annyi látogatót is hozhat a bőséges leírás mennyisége áruházunkban.

 

Ha mindezzel megvagyunk akkor már jó a webaruházunk?

Innentől jönnek a turpisságok, mint

  • rich snipet (Google keresőben megjelenhet a vásárló véleménye a keresési eredményekben)
  • duplikációk kizárása (termék, oldal, kategóriák mind lehetnek duplán, ezeket meg kell szüntetni)
  • átirányítások (már nemlétező oldalt, kategóriát, terméket rá kell irányítani a megfelelő tartalomra)
  • megosztások (közösségi megosztások, kapcsolatok építése bővítése)

 

Aztán ha már minden megvan hátradőlhetünk?

Nem, de innentől kezdve már jó úton haladunk, de most már a népszerűsítésen van a hangsúly.

Linképítés

Látogatott helyen tartalmat megosztani és abban linket elhelyezni ami a webáruházunkra mutat, vagy éppen a termékünkre.

Közösségi média

Termékeink megosztása a követőink között jó megoldás, azonban az sokkal jobb, ha a követőink önmaguktól osztják meg áruházunk termékeit, vagy a hozzá kapcsolódó tartalmakat.

Fizetett pr cikkek

Népszerű oldalakon propagálhatjuk termékünket egy részletes írásban akár a tartalomban, akár a tartalom végén megjelentetett linkel.

Bannerek, képes hirdetések

Egy jól eltalált banner ami kellőképpen figyelemfelkeltő és látogatócsalogató is lehet.

 

Tehát a webáruházak keresőoptimalizálása egy kicsit más, mint a weblapoké.
De ezek a lépcsőfokok fontosak egy webáruház keresőoptimalizálásakor, mi segítünk ezeknek a kivitelezésében.

Fő profilom az Opencart és a WooCommerce webáruház készítés. Főként ezekről a webáruház motorokról írok, néha néha kitekintve a webáruházakon túlra. Webáruház készítés, fejlesztés, módosítás témában keress bátran elérhetőségeimen!

A * jelölt mezők kitöltése kötelező

Hasznos volt amit olvasott? Szeretne webáruházat?

Kérje ingyenes ajánlatunkat webáruház készítésre, módosításra, fejlesztésre!

Amennyiben szakmai felkészültségünk meggyőző, kérje ajánlatunkat webáruházának kivitelezésére!

Rólunk és írásainkról

Mi egy teljes körű szolgáltatást nyújtó ügynökség vagyunk, impozáns digitális marketing megoldásokat nyújtunk. A győztes megoldások és a tapasztalatok segítik nagyszerű eredményeinket honlapkészítés és webáruház készítés területén amiből itt infókat is olvashat.

    BESZÉLJÜK MEG, MOND EL VÉLEMÉNYED!

    Ellenörző kód * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

      Segítünk, hogy webáruháza még jobb eredményeket érhessen el, a keresési eredmények még több látogatót hozhassanak.

      Írásainkból

      ELOLVASOM MIND
      AllWebáruház
      facebook live forgalom növelés

      Filléres trükk a webáruházad forgalomnövelésére – Facebook Live

      Ha 2016 és tartalommarketing, akkor a Facebook live-ot tekinthetjük az elmúlt év egyik legnagyobb dobásának. Már 2017-et írunk, mégis, alig…
      Tovább olvasom
      webáruház biztonság

      Védekezés Brute Force támadások ellen – II. rész

      Korábbi cikkünkben a támadás megelőzéséről volt szó, most viszont adunk néhány tűzoltó taktikát arra az esetre, ha már bekövetkezett a…
      Tovább olvasom
      Brute force webáruházhoz

      Védekezés Brute Force támadások ellen – 1. rész

      Napjaink legnépszerűbb tartalomkezelő rendszerei számos területen könnyíti meg életünket könnyű, akár informatikához egyáltalán nem értő felhasználók számára is. A népszerűségnek…
      Tovább olvasom