Opencart 2.0 az első élmények

 

A hivatalos fórumon már régóta pedzegették sőt bétás állapotban már elérhető, sőt tesztelhetővé is tették a 2.0-ás verziószámmal elérhető Opencart webáruház rendszert.

Most, hogy hivatalosan is útjára indították a legújabb verziószámmal ellátott webshop motort telepítettem és elérhetővé sőt tesztelhetővé tettem ezen az oldalon: https://opencartdemo.grentmedia.hu

Az admin felület itt érhető el, a szokásos demo / demo belépéssel: https://opencartdemo.grentmedia.hu/admin

Az első élmények: Opencart 2.0

Az Opencart webshop design nem sokat változott az 1.4-es verzióktól sőt talán még a korábbi verziók is ugyanezzel a design-el futott. Igaz nem is kellett sokat változtatni rajta, hiszen az új módosítások a működést javították mintsem tupíroztak volna a megjelenésen.

Az új verzióban végre ezen is változtattak: a front oldal friss, üde, szellős, responsive kialakítású, gyors és mondjuk ki tetszetős, bár a hosszú nevekkel még gondja van. A mobil kinézet szintén gyors és jól használható. Az admin felület átdolgozása szintén jól sikerült. Szerintem egészen pofás rendszert dobtak össze így első blikkre.

Azonban a java még csak most jön, az újdonságok:

  • Responsive front felület
  • Újratervezett admin felület sok remek funkcióval
  • Új admin vezérlőpult az aktív látogatókkal, megrendelésekkel kiegészítve
  • Értesítési ablak, pont mint a Google+ ban kis harangocskával
  • Most már megadható a meta title is a meta elemek között, nem is értem miért vártak ezzel idáig
  • A termék és kategória választáskor vagy más választó menüben már lenyíló listból tudjuk szűrni az elemeket, az eddigi ajaxos kereső helyett
  • A fotók betallózását átdolgozták, sokkal fittebb és áttekinthetőbb és gyorsabb, azonban még mindig újra kell minden könyvtárat tallózni, idegesítő nem felhasználóbarát
  • A jellemzők és opciók már külön tab füleken érhetőek el, nem lenyíló listából
  • A termékkereső szűrő is jobban használható már, szintén lenyíló listából választható az eredmény
  • Teljesen Új!Most már telepíthetőek az admin felületről az eddig vqmod-hoz használt xml fájlok, és egy egy modifikációk felületen is megtekinthetjük, ezek eddig vqmod manager eléréssel voltak használhatóak csak
  • Új Marketig funkciók, kampányok létrehozása, az eddigi kupon és ajándékkedvezményekhez
  • Admin /  beállítások felület funkciói bővültek.
  • Api-k kezelése is egy teljesen új funkció ami később sok új remek működésbeni segítséget ad a webáruház tulajdonosoknak
  • Google hangouts modul
  • Belépés paypallal modul
  • Még több szállítási és fizetési modul

Bár nem teljességgel kimerítő a sok új funkció, azonban a sok webáruház utáni tapasztalatból az alábbi dolgok módosultak.

  • Az ékezetes karaktereket végre mind az adatbázisban, mind az oldal forráskódjában és az admin felületen a szerkesztésnél jól kezeli az Opencart.
  • Végre az url-ek fixek, nem változtathatóak akármire
  • Rel next és prev seo funkciók alapból elérhetőek

Amik azonban megmaradtak az Opencart 2.0-ban:

a keresési eredmények felülete még mindig nem kellően fókuszált, majdnem hogy béna

a keresési url, a címkék url-jei az infó url-ek szintén nem keresőbarát kivitelűek.

az értesítési üzenetek még mindig egy jelentéktelen csík a felső részen

az összehasonlításba tett termékekről szintén jelentéktelen csík értesít

a kosárba dobott termékről egy jelentéktelen csík értesít

a vásárlás még mindig 5 lépcsős felületen fut, nincs lehetőség egylépcsős megoldásra.

 

Konklúzió:

Az első “blikk”-re vannak jó megoldások az új áruházban, de sokakat elkábít az új felület és funkciók, de sajnos sok mindent áthoztak a korábbi verziókból. Nem volt meg a kellő tökösség a fejlesztőkben, hogy mélyebbre nyúljanak, inkább csak a felszínét simogatták a rendszernek.

 

Természetesen az új tapasztalatokat majd megosztjuk egy későbbi bejegyzésben.

 

 

 

 

Fő profilom az Opencart és a WooCommerce webáruház készítés. Főként ezekről a webáruház motorokról írok, néha néha kitekintve a webáruházakon túlra. Webáruház készítés, fejlesztés, módosítás témában keress bátran elérhetőségeimen!

A * jelölt mezők kitöltése kötelező

Hasznos volt amit olvasott? Szeretne webáruházat?

Kérje ingyenes ajánlatunkat webáruház készítésre, módosításra, fejlesztésre!

Amennyiben szakmai felkészültségünk meggyőző, kérje ajánlatunkat webáruházának kivitelezésére!

Rólunk és írásainkról

Mi egy teljes körű szolgáltatást nyújtó ügynökség vagyunk, impozáns digitális marketing megoldásokat nyújtunk. A győztes megoldások és a tapasztalatok segítik nagyszerű eredményeinket honlapkészítés és webáruház készítés területén amiből itt infókat is olvashat.

    BESZÉLJÜK MEG, MOND EL VÉLEMÉNYED!

    Ellenörző kód * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

      Segítünk, hogy webáruháza még jobb eredményeket érhessen el, a keresési eredmények még több látogatót hozhassanak.

      Írásainkból

      ELOLVASOM MIND
      AllWebáruház
      facebook live forgalom növelés

      Filléres trükk a webáruházad forgalomnövelésére – Facebook Live

      Ha 2016 és tartalommarketing, akkor a Facebook live-ot tekinthetjük az elmúlt év egyik legnagyobb dobásának. Már 2017-et írunk, mégis, alig…
      Tovább olvasom
      webáruház biztonság

      Védekezés Brute Force támadások ellen – II. rész

      Korábbi cikkünkben a támadás megelőzéséről volt szó, most viszont adunk néhány tűzoltó taktikát arra az esetre, ha már bekövetkezett a…
      Tovább olvasom
      Brute force webáruházhoz

      Védekezés Brute Force támadások ellen – 1. rész

      Napjaink legnépszerűbb tartalomkezelő rendszerei számos területen könnyíti meg életünket könnyű, akár informatikához egyáltalán nem értő felhasználók számára is. A népszerűségnek…
      Tovább olvasom