+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

A SEO minden olyan honlapnak alapfeltétele („Search Engine Optimization”, azaz keresőoptimalizálás), amely látogatókat és konverziókat szeretne.

A honlapodnak van egy témája, a keresőoptimalizálás pedig arról szól, hogy ezt a keresőnek (többnyire a Google-nek) kommunikáld. Azt kell mutatnod, hogy a piacodon te vagy a legrelevánsabb és legfontosabb forrás, a kulcsszavaidra pedig megérdemled a jó helyezéseket vagy az első helyet is akár.

Az első hely pedig óriási látogatottságot jelent, ezt a forgalmat pedig egy jól konvertáló honlappal vásárlókká alakíthatod. Tehát nem mindegy hogy a keresőben milyen helyezést érsz el.

 A SEO egy befektetés

seo, keresőoptimalizálás

seo, keresőoptimalizálás

Sokan minden kiadásra úgy tekintenek, hogy az egy költség. Ez egy rövidtávú (és szerintem veszteséges) gondolkozásmód.

Gondoljunk bele abba, hogy havonta 100 forintot fizetünk egy SEO-szakembernek azért, hogy keresőoptimalizálja a honlapunkat. Az eredményekkel és a megnövekedett látogatottsággal a honlapunk minden hónapban 1000 forint bevételt hoz.

Nos, akkor mennyi pénzbe is került? Szerintem semennyibe, sőt, megtízszerezted a pénzed.

Ha azért nem csinálsz SEO-t, mert csak a 100 forint költést látod, akkor nem szerezheted meg azt az 1000 forint bevételt sem. „Megspóroltál” 100 forintot, de elvesztettél ezret.

 A SEO forgalmat hoz

Ezt nem magyaráznám túl, a találati oldal első pár helye kapja a forgalom 98%-át. Vagyis egy 2%-os túlzással az első pár hely a teljes forgalmat jelenti.

Építi a márkádat és bizalmat szerez

Ha a Google első helyén szerepelsz a kulcsszavadra, akkor sokan készpénznek veszik, hogy te vagy a legjobb.

Ez lehet, hogy tényleg így van, de valójában csak a keresőoptimalizálást végezted el jobban, mint a konkurenseid. De az emberi pszichológiának vannak ilyen kellemes bónuszai.

A keresőoptimalizálás mérhető

Sokan azért nem vágnak bele egy-egy marketingtevékenységbe (valahol a SEO is az), mert félnek attól, hogy mérhetetlen. Hogyan méred egy plakát hatékonyságát? Honnan tudod, hogy hatékony a kampány?

Viszont a weboldalat statisztikáiból egyértelműen kiderül, hogy a keresőoptimalizálási kampány sikeres volt-e vagy sem.

Mellesleg ha egy kulcsszóra próbálsz az első helyre kerülni, akkor csak be kell írnod a keresőbe. Ha ott vagy az első helyen, akkor a SEO-t jól végezted el.