+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

2017-ben tovább nő a internetes vásárlások száma ezzel együtt tovább nő a webáruházak száma is és még többen vágnak bele az elektronikus értékesítésbe. A webáruház készítés továbbra sem áll le és már csak el kell dönteni melyik free webáruház motor mellé tesszük le a voksunk vagy belevágjunk a saját webáruház készítésbe esetleg béreljünk egyet a sok hazai és külföldi lehetőségekből.

Megnéztem a hazai piacon ma népszerű webáruház motorok népszerűségét vagyis a Google keresőben való keresettségét. Az eredményeket árnyalja, hogy sok webáruház keresésre nem kapunk találatot ill. az elenyésző keresések nem jelennek meg a grafikonokon mivel igen kevés, vagy más keresésekhez alacsony érdeklődést mutatnak. Itt mindenképp megjegyezném, hogy csak a márkákra kerestem rá, nem részleteztem azok külön keresőszavait vagy más ragjait.

Több részre szedtem a keresések elemzését. Webáruház motor mellett a webáruház pluginok és a pluginok kiszolgálását végző motorokra való érdeklődést is megnéztem.

Kezdjük is a cms rendszerekkel

A hazai legnépszerűbb CMS (Content management system) a WordPress a Joomla és a Drupal. Mindhárom magyar nyelven is elérhető könnyen adminisztrálható és ami fontos sok-sok ingyenes leírás, tartalom esetleg plugin áll rendelkezésre. Az elemzéseket a Google Trends monitorozó eszközzel vizsgáltam meg, vagyis valójában az érdeklődéseket a felkapott trendeket nagyon jól lehet ezzel az ingyenes funkcióval mérni. Érdemes más hasonló kereséseket is megnézni majd.

Az elmúlt 5 évet vizsgálva látható, hogy világ szinten a WordPress milyen toronymagas kereséssel bír, míg a Joomla hogyan veszti el keresései számát miközben a Drupal ehhez képest mennyire alacsony viszont stabil érdeklődést mutat fel. Ne feledjük 2012-t írunk a grafikon elején amikor még a Joomla nagyon erősen harcban volt még a Népszerű CMS versenyben.

Webáruház keresések

 

Ha mindezt hazai keresésben nézzük akkor igen is jól látható a Joomla és a WordPress 2012-es erőssége amit szép lassan a Joomla elveszített viszont a WordPress stabilitása azóta is töretlen. Köszönhető a belső plugin telepítőjének és a rettentő sok ingyenes pluginnak szerintem.

Webáruház keresések magyarországon

Megvizsgálhatjuk az elmúlt egy év távlatából is, hogy hazai keresések terén hogyan néz ki a keresések összessége. Mivel nagyjából úgy is ez a célterületünk. Itt már jól látszódik a WordPress hatalmas előnye a többiekkel szemben, viszont amellett sem szabad elmenni, hogy még mindig mekkora érdeklődési stabilitás van a Joomla és Drupal rendszerekre.

webáruház keresések magyarországon az elmúlt 1 évben

 

A Google Trends egyik jó képessége, hogy a grafikont akár megyékre lebontva is megnézhetjük. Mondanom sem kell elég érdekes a Drupal Csongrád és Békés erőssége míg a Joomla Zalai keresései. Persze a WordPressnek sincs szégyenkezni valója de az erősebb színek nagyobb keresést jelentenek tehát ezeken a területeken az elmúlt 1 évben igen nagy érdeklődést nyertek ezek a CMS rendszerek.Magyarország megyékre bontva

Webshop pluginok keresettsége

A CMS rendszerek nagy előnye a rájuk akasztható többféle plugin ezáltal bármilyen website kivitelezhető velük. Lévén webáruház készítéssel foglalkozom így most a népszerűbb ingyenes webshop motorokat néztem meg. Példánknál maradva a Virtuemart a Joomla cms-hez, Ubercart a Drupalhoz és a legnagyobb népszerűségnek örvendő Woocommerce plugin a WordPresshez. Sajnos én sem ismerek népszerűbb Drupal webshop motort így ezt vettem célba a méréseknél.

 

Világ szinten az elmúlt 5 év keresései megdöbbentő képet mutatnak. Látható a Virtuemart keresésvesztése és a Woocommece irtózatos népszerűsége miközben az Ubercart megtartotta a maga stabil alacsony keresésszámát.

webshop pluginok keresettsége világszerte

Hazai viszonylatban ha az elmúlt 1 évet nézzük mint a webshop pluginok keresettsége akkor ugyan ezt a képet láthatjuk. Erős és növekvő WooCommerce dominancia és még épphogy pislákoló Virutemart amihez képest itt-ott megjelenik az Ubercart. 

webshop pluginok itthon

Ha a webáruház készítéshez való pluginokat megyei leosztásban nézzük sajnos jól látható a megyéink közül mekkora kereséshiány a többihez képest, ez itt igazán lehangoló képet mutat. Itt is a már korábban jelzett megyékből van keresés főként. Persze mint korábban is írtam, a több szavas keresések vagy árnyaltabb kereséseket a grafikon nem tartalmazza.

keresések megyékre leosztva


Térjünk rá a nagyobb webáruház motor keresettségére

A teljes kép megmutatásához kell az, hogy az önálló webshopok kereséseit is megnézzük vagyis azokat amiket nem egy CMS rendszerre kell rátelepítenünk, hanem telepíthető webáruházakról beszélek. A legnépszerűbb motorokból a Magento-t a Prestashop-ot és az Opencart motort néztem meg. Itthon ezeknek a rendszereknek van keresettsége főként. Most nem boncolgatom, hogy a Magentó mely verzióról van szó a kereséseknél, vagy hogy az Opencart 1.5 vagy 2.0 keresettségét nézzük e. Megnéztem az elmúlt 5 év külföldi kereséseit a grafikonból jól látható, hogy mindhárom motornak elég jelentős keresettsége van még mindig és ez annak fényében igen jó eredmény, hogy megnövekedett a webshop pluginok száma ill. a különféle bérelhető webáruház rendszerek is elszaporodtak mára ezért az alacsony hanyatlás a grafikon vége felé ennek tudható be szerintem.

Webáruház motorok keresettsége világ szinten

Megnéztem azt is, hogy milyen földrészeken milyen motorokra van igazán nagy keresés és itt igen meglepő a Prestashop jelenléte a Sárga és a Kék pacák között. A Magento keresettségén nem is igazán vagyok meglepődve viszont az Opencart Ázsiai érdeklődése elég szembetűnő.
Régiók szerinti keresés a világon

Tovább boncolgatva a keresettséget és csak az elmúlt 1 évet nézem meg eme 3 webshop motorra, akkor egy szép stabil majdnem párhuzamos görbét láthatunk, vagyis mindhárom motor folyamatosan erős érdeklődést kap.

webshop motorok az elmúlt 1 évben

Magyarországon az elmúlt 12 hónapban olyan erős statisztikát tudnak felmutatni a webáruház motor által kivitelezett webshopok, ami igen jelentős érdeklődést jelent. Komoly szemtornát jelent a vonalak kuszaságában megtalálni az esések és növekedések váltakozását és itt mindhárom webáruház motor komoly eséseket és jelentős növekedéseket könyvelhetett el.

Elmúlt 1 év hazai webáruház motorjainak keresettsége
Boncolgathatnám tovább a hazai megyei eloszlásokat de olyan szintű centralizálódás mutatkozik a már korábban látható megyéknél, hogy a többi megye szinte teljesen eltörpül mellettük.

Zárszóként a webárház készítés berkeiből

A fenti elemzések persze nem mutatnak teljes képet mivel nem taglalja az egyedi kódra épített webáruház motorokat és nincs köztük a bérelhető nagyobb webáruház motor keresettsége sem. Előbbit az ismertségük alapján nem tudjuk meghatározni utóbbi viszont hazai területen oly pici és szinte konkurencia nélküli, míg külhonban annyi van mint égen a csillag, így ezeknek taglalását most nem végzem el.

Valódi webáruházakat ezek tükrében érdemes készíteni vagy készíttetni mivel egy ma elkészülő webshop holnap esetleg már elavult lehet. Ill. az igények felmérése után érdemes szakemberrel is egyeztetni, mert lehet, hogy csúcs szuper a webáruház amit kiválasztottunk, de rá kell jönnünk, hogy az igényeinknek vagy túl gyenge, vagy nem elég részletes esetleg túl bonyolult esetleg üzemeltetni nagyon drága.

Ne lőjünk verébre ágyúval és tapasztaljuk meg az adott motor/plugin/rendszer képességeit mielőtt belevágunk a nagy webáruház készítésbe. Amennyiben további statisztikák érdekelnek akkor érdemes ellátogatni erre az oldalra, ahol folyamatosan publikálnak ennél hajmeresztőbb és részletesebb statisztikákat.

 

Loading...