+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

Egy webáruház készítésekor fontos mozzanat a megfelelő kulcsszavak kiválasztása. A kulcsszavaknak alapvető jelentésük van a keresőoptimalizálásban. Nagyon rá kell hangolódni a témára és a lehető legjobb kulcsszavakat megkeresni, mert komoly SEO szakemberekből már Dunát lehet rekeszteni, így nem lehet félvállról venni a webáruház építés, keresőoptimalizálás, marketing egyetlen apró részét sem.

Na de hogyan találjuk meg a jó kulcsszavakat?

Elsőként számba vesszük, mely szavak kapcsolódnak konkrétan a webáruházunk témájához, az árukészlethez, esetleg olyan paraméterekhez, amik alapján szeretnénk, ha megtalálnának minket. Például, ha egy helyi webáruházat akarunk létesíteni, nem szállítással, hanem átvételi ponttal vagy csak az adott területen történő szállítással, akkor a helység vagy a terület nevét is érdemes a kulcsszavak listájára felvenni.

Ha mondjuk az olcsóság is fő jellemző, akkor erre utaló szavakat is be lehet húzni a listába, be is kell. Ha már van egy viszonylag jól kigondolt listánk, elkezdhetjük kiválasztani, mely 5-7 szó legyen a fő kulcsszavunk. Ezek közül kell kikerülnie a horgonyszövegnek is, azaz az Anchor Tex-nek, melyre majd a link épül, hiszen ennél talán a legfontosabb a megfelelő optimalizálás.

Úgy tudjuk kiválasztani a legmegfelelőbb öt szót, hogy megnézzük, mely szavakra fognak a legtöbben rákeresni, ezek közül pedig melyek illenek legjobban a tevékenységhez, árukészlethez. Ha olyan szavakra optimalizáljuk az oldalt, amik pontosan leírják, amiről a webáruház szól, de nem jellemző, hogy sokan rákeresnének, hiába vagyunk elöl a találati listán, ha be sem írják a keresőbe, a nem létező lista hol számít?

Ugyanez a helyzet a túl jó kulcsszavakkal, azokkal, amikre általában rá szokás keresni. Ezeket a kulcsszavakat valószínűleg már annyian használják, hogy szinte lehetetlen előre kerülni a Google keresőben.

Nézzük meg, hogy az általunk kiválogatott szavakra hányan keresnek rá a Google keresőben. Erre két kiváló és népszerű szolgáltatással nyílik lehetőségünk. A Google Keresési Trendek szolgáltatás megmutatja, hogy mennyire népszerűek az általunk használni kívánt kulcsszavak. A Google Kulcsszóválasztó Eszköz pedig megmutatja, hogy egy hónapban az adott kulcsszóra hány keresés érkezik.

E kettő eredményt összevetve a saját listánkkal, már egy olyan keresztmetszetet kaphatunk, ami leszűkíti a kívánt 5-7 szóra a lehetőségeinket.

kulcsszó a fontos