+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

webáruház keresőoptimalizálásaKeresőoptimalizálás akár onsite vagyis az oldalon belül és offsite, a weboldalon kívül is igen fontos egy webáruház építésénél, használatánál. Elengedhetetlen az előre gondolkodás a kategóriák, termékek megjelentetésénél felhasználandó adatokról.

Mindenki hathatós szavakat vár azok szájából akik a keresőoptimalizálás feladatát magukra vállalják, mert az első kérdések mindig azok “mikor leszek a találati lista elején?” Ekkor jön többször ismételt monológ a Google keresőről és  a befektetni való költségekről.

De most maradjunk a webáruházak keresőoptimalizálásánál, amit elsőként az oldalon belüli helyes beállításokkal kell kezdenünk. Ezek az áruház beállításai között kezdődnek, és a kategóriákon át a termékekig vezetnek. Az általunk használt webáruházak keresőoptimalizálását minden esetben e sorrend szerint gondoljuk végig!

Fontos a keresőoptimalizálás webáruházunkban!

Az oldalon belüli keresőoptimalizálás nem áll meg a megadható adatok kitöltésével. Foglalkoznunk kell az olyan információkkal mint a képek title és alt címeivel, esetlegesen a Rich Snippet adatokkal vagy az Opengraph beállításokkal. Míg a Rich Snippet az oldalon elért bizalmi státuszt lehet akár a keresőben is feltüntetni, addig az Opengraph a Facebook-nak ad megfelelő információkat oldalunkról.

Érdemes oldalunkat gyorsítani is, mivel ma már a betöltődés gyorsasága, a mobilnézet használata mind min olyan tényező ami rangsorolási faktor a keresőben elérhető pozíciónk életében.

A sablonunkat is jól át kell néznünk, hogy a lehető legkevesebb hibával rendelkezzen, ez is egy faktor a keresőoptimalizáláskor.

Ha minden készen van és elindult az áruházunk, akkor jön az amit úgy nevezhetünk, hogy online marketing stratégia. Vevőket kell hoznunk oldalunkra, ismeretséget, látogatottságot kell szereznünk. A közösségi megosztások, link marketing, hirdetések, akciós termékek elhintése olyan oldalakon amikről vevőket hozhatunk oldalunkra mind-mind a stratégia része kell hogy legyen.

Nem szabad elfeledni, hogy a keresőoptimalizálás része kell hogy legyen a mérés, mindent tudjunk mérni akár a kedvelt és ingyenes Google Universal Analytics programmal, vagy más részletes elemző programmal.

Itt azonnal mérhetjük és ez alapján akár módosíthatjuk webáruházunk bármely elemét ami szükséges.

Készítsük el oldalunk oldaltérképét, vagy olyan fontos oldalakat amikről látogatóinkat a termék részletes bemutatása mellett információkkal tudjuk ellátni.
Figyeljük áruházunk megszűnő oldalait, vagy akár egy hibásan beállított linkünket a Google Webmesterek eszközben.

A fontos lépések:

  • Oldalunk beállítása
  • Kategóriák, termékeink beállítása
  • Oldalunk egységes optimalizálása
  • Mérőprogramok beállítása
  • Népszerűsítés
  • Hibaellenőrzés
  • Mérés és további népszerűsítés