Így válasszunk jó domaint!

 

bármilyen végződésű domain címAhogy a jó cégnév vagy terméknév kiválasztása, úgy a weboldalak számára a jó domain megtalálása fontos feladat. Ha csak belegondolunk, hogy mely weboldalak neveit jegyezzük meg, rájöhetünk, hogy azokat nem felejtjük el, melyek egyszerűek, hangzatosak és könnyű kötni őket valamihez, lehetőleg a tartalomhoz. Álljunk hozzá a domain kérdéshez felhasználóként, így könnyebben tudunk olyan nevet választani, amit a későbbiekben megjegyeznek és szeretni fognak. A domain nem csak a megjegyezhetőség szempontjából fontos, de a keresőoptimalizálásban is szerepet kap. További segítségként íme néhány hasznos tipp a megfelelő domain kiválasztásához, hogy a weboldal építés minél gyorsabban elindulhasson.

A jó domain az, amelyik kulcsszóként is megállja a helyét. Ez a webáruház legelső tényezője, melyet a Google figyel, így a fő kulcsszóként funkcionáló domain a legjobb. Éppen emiatt kell olyan domaint választani, ami jól fedi a tevékenységi kört, tehát nem érdemes a cégnévvel vagy valami hangzatos, de a dologhoz közenincs szóval szórakozni, kivéve, ha e kettő valamiért már nagyon is jól működik és benne van a köztudatban. Az emberek ugyanis általában nem a cégnévre keresnek rá, vagy valami érdekes és szép szóra, hanem a termékre, amit megvásárolni akarnak.

Se túl rövid, se túl hosszú ne legyen. A minimum karakterszám általában három, de egyes végződések megengednek kettő betűből álló domaint is, a maximum hosszúság pedig hatvanhárom karakter. A rövidek általában foglaltak már, a nagyon hosszút meg ember nem lesz, aki megjegyzi, semmi értelme hatvanhárom karakterrel szórakozni. Ha túl hosszú, akkor könnyen el is lehet gépelni a karaktereket és mindjárt nehezebb megtalálni a webáruházat.

Ha érdemes területi szempontból szűkíteni, akkor jó lehet, ha a domain névben szerepel a terület neve, ahol a célcsoport található, így amennyiben a keresés a helységnévvel, terület nevével történik, nagyobb valószínűséggel dobja ki az adott webáruházat a Google jó helyen.

Ha két szóból áll a domain, érdemes a kötőjeles és a kötőjel nélküli domaint is lefoglalni. Igaz, hogy több pénzbe kerül, de ha van egy majdnem ugyanolyan nevű másik webáruház, akkor máris feleződhet a kattintók száma. Az ékezet problémával ugyanez a helyzet. Sok tárhely engedélyezi az ékezetet, így érdemes az ékezetes és anélküli verziót is magunkévá tenni.

De…

Ma már szinte minden alkalmas domain címet lefoglaltak már. Így elég nehéz a fentieknek eleget tenni. Továbbá arra is rá kell jönni, hogy a jo seo-val és jó hirdetésekkel, még az elég hosszú domain címekkel is harcba lehet szállni a többi oldallal és egyáltalán nem vehető észre a különbség közöttük. A domain cím fontossága ma már jóval kevesebbet nyom a latba mint mondjuk pár évvel ezelőtt.

A többféle domain végződések miatt kerüljük a hasonló domain címek választását. Ha csak nem a mienk a másik párja egyáltalán nem éri meg időt, energiát fektetni egy oldal építésébe.

Fő profilom az Opencart és a WooCommerce webáruház készítés. Főként ezekről a webáruház motorokról írok, néha néha kitekintve a webáruházakon túlra. Webáruház készítés, fejlesztés, módosítás témában keress bátran elérhetőségeimen!

A * jelölt mezők kitöltése kötelező

Hasznos volt amit olvasott? Szeretne webáruházat?

Kérje ingyenes ajánlatunkat webáruház készítésre, módosításra, fejlesztésre!

Amennyiben szakmai felkészültségünk meggyőző, kérje ajánlatunkat webáruházának kivitelezésére!

Rólunk és írásainkról

Mi egy teljes körű szolgáltatást nyújtó ügynökség vagyunk, impozáns digitális marketing megoldásokat nyújtunk. A győztes megoldások és a tapasztalatok segítik nagyszerű eredményeinket honlapkészítés és webáruház készítés területén amiből itt infókat is olvashat.

    BESZÉLJÜK MEG, MOND EL VÉLEMÉNYED!

    Ellenörző kód * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

      Segítünk, hogy webáruháza még jobb eredményeket érhessen el, a keresési eredmények még több látogatót hozhassanak.

      Írásainkból

      ELOLVASOM MIND
      AllWebáruház
      facebook live forgalom növelés

      Filléres trükk a webáruházad forgalomnövelésére – Facebook Live

      Ha 2016 és tartalommarketing, akkor a Facebook live-ot tekinthetjük az elmúlt év egyik legnagyobb dobásának. Már 2017-et írunk, mégis, alig…
      Tovább olvasom
      webáruház biztonság

      Védekezés Brute Force támadások ellen – II. rész

      Korábbi cikkünkben a támadás megelőzéséről volt szó, most viszont adunk néhány tűzoltó taktikát arra az esetre, ha már bekövetkezett a…
      Tovább olvasom
      Brute force webáruházhoz

      Védekezés Brute Force támadások ellen – 1. rész

      Napjaink legnépszerűbb tartalomkezelő rendszerei számos területen könnyíti meg életünket könnyű, akár informatikához egyáltalán nem értő felhasználók számára is. A népszerűségnek…
      Tovább olvasom