+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

bármilyen végződésű domain címAhogy a jó cégnév vagy terméknév kiválasztása, úgy a weboldalak számára a jó domain megtalálása fontos feladat. Ha csak belegondolunk, hogy mely weboldalak neveit jegyezzük meg, rájöhetünk, hogy azokat nem felejtjük el, melyek egyszerűek, hangzatosak és könnyű kötni őket valamihez, lehetőleg a tartalomhoz. Álljunk hozzá a domain kérdéshez felhasználóként, így könnyebben tudunk olyan nevet választani, amit a későbbiekben megjegyeznek és szeretni fognak. A domain nem csak a megjegyezhetőség szempontjából fontos, de a keresőoptimalizálásban is szerepet kap. További segítségként íme néhány hasznos tipp a megfelelő domain kiválasztásához, hogy a weboldal építés minél gyorsabban elindulhasson.

A jó domain az, amelyik kulcsszóként is megállja a helyét. Ez a webáruház legelső tényezője, melyet a Google figyel, így a fő kulcsszóként funkcionáló domain a legjobb. Éppen emiatt kell olyan domaint választani, ami jól fedi a tevékenységi kört, tehát nem érdemes a cégnévvel vagy valami hangzatos, de a dologhoz közenincs szóval szórakozni, kivéve, ha e kettő valamiért már nagyon is jól működik és benne van a köztudatban. Az emberek ugyanis általában nem a cégnévre keresnek rá, vagy valami érdekes és szép szóra, hanem a termékre, amit megvásárolni akarnak.

Se túl rövid, se túl hosszú ne legyen. A minimum karakterszám általában három, de egyes végződések megengednek kettő betűből álló domaint is, a maximum hosszúság pedig hatvanhárom karakter. A rövidek általában foglaltak már, a nagyon hosszút meg ember nem lesz, aki megjegyzi, semmi értelme hatvanhárom karakterrel szórakozni. Ha túl hosszú, akkor könnyen el is lehet gépelni a karaktereket és mindjárt nehezebb megtalálni a webáruházat.

Ha érdemes területi szempontból szűkíteni, akkor jó lehet, ha a domain névben szerepel a terület neve, ahol a célcsoport található, így amennyiben a keresés a helységnévvel, terület nevével történik, nagyobb valószínűséggel dobja ki az adott webáruházat a Google jó helyen.

Ha két szóból áll a domain, érdemes a kötőjeles és a kötőjel nélküli domaint is lefoglalni. Igaz, hogy több pénzbe kerül, de ha van egy majdnem ugyanolyan nevű másik webáruház, akkor máris feleződhet a kattintók száma. Az ékezet problémával ugyanez a helyzet. Sok tárhely engedélyezi az ékezetet, így érdemes az ékezetes és anélküli verziót is magunkévá tenni.

De…

Ma már szinte minden alkalmas domain címet lefoglaltak már. Így elég nehéz a fentieknek eleget tenni. Továbbá arra is rá kell jönni, hogy a jo seo-val és jó hirdetésekkel, még az elég hosszú domain címekkel is harcba lehet szállni a többi oldallal és egyáltalán nem vehető észre a különbség közöttük. A domain cím fontossága ma már jóval kevesebbet nyom a latba mint mondjuk pár évvel ezelőtt.

A többféle domain végződések miatt kerüljük a hasonló domain címek választását. Ha csak nem a mienk a másik párja egyáltalán nem éri meg időt, energiát fektetni egy oldal építésébe.