+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Hírlevél küldéskor folyamatos küzdelem, hogy azokat az e-maileket meg is nyissák a klienseink. Ebben a cikkben adok néhány tanácsot, hogyan növelheted az esélyét a levélmegnyitásnak.

Ha online marketing és vevőszerzés, akkor ma már tényleg a nulladik szintnek számít a rendszeres és hasznos e-mail kommunikáció. Ezt leggyakrabban hírlevélnek szokás nevezni, de küldhetünk leveleket a listánk bizonyos feltételeknek megfelelő szegmenseinek is, sőt, az is e-mailes kommunikációnak számít, ha csak egy vásárlás visszaigazolót küldünk az egyik ügyfelünknek.

Ezek a levelek azonban sokszor igen nagy arányban nem is kerülnek a célszemély szemei elé, hiszen a különböző levelezőkliensek elég szigorúan igyekeznek kiszűrni a kéretlen e-maileket. Ez kliens szempontból előny, viszont számodra, vállalkozónak hátrány lehet, ha pont a te leveled kerül a promóciókba, vagy a spambe, esetleg hajítják ki a kukába anélkül, hogy egy mondatot is olvasnának belőle. Van azonban megoldás.

Használj kevés képet!

A csilli-villi levelek kora lejárt. Úgy röpítik a levelezőkliensek a reklámlevelek közé, hogy csak úgy zörögnek. Nem hiába, hiszen leggyakrabban a nagy webáruházak szokásai közé tartozik, hogy táblázatokba szedve küldik a termékeiket, amit sok felhasználó megelégelt. Mivel a cégek gátlástalanul küldték a leveleiket és a mára szigorodó kötelező leiratkozási lehetőségek későn léptek hatályba, a levelezőkliensek inkább meghozták a döntést: le a képekkel a levelekből!

Írj sok szöveget!

Bátran fejtsd ki a mondandódat, itt sosem fogy ki se a papír, se a tinta! Az előző ponthoz visszakanyarodva, a levelezőszolgáltatók általában szöveg/kép arányt vizsgálnak és azt is méretben teszik. Tehát a hírlevél összméretében a szövegnek és a képnek arányban kell lennie egymással. Amint a kép felé billent a mérleg nyelve, már romlanak is az esélyeid. Tehát írj rengeteget, ha szeretnél képet használni, illetve használ kisméretű fotót.

Legyen „jó” e-mail címed!

Kerüld az ingyenes szolgáltatókat, ha hírlevelet szeretnél küldeni. Ha van egy domained, akkor úgyis csak néhány kattintás saját e-mail címet készíteni, már pedig ha webáruházban gondolkodsz, biztosan van/lesz ilyened. Ha már csinálsz ilyet, kerüld az info@domainneved.hu formátumot, mert túl általános, céges emailcímre utal. Helyette válaszd a hello, szia, vagy akár a saját neved formátumot!

Legyen érdekes a tartalmad!

Mivel az alapelv, hogy a privát leveleket védje a szoftver, így összességében törekedj arra mind a tárgyban, mint a hírlevél szövegében, hogy minél inkább egy hagyományos, személyes levélre hajazzon a küldeményed. Ha le szeretnéd ellenőrizni, hogy becslések szerint, hogy fog szerepelni a leveled, használd a www.mail-tester.com oldalt.