+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

A legtöbb webshopban és persze weblapon, honlapon is előfordul, hogy tartalmak megszűnnek vagy módosulnak. Ez persze nem gond azonban tömeges mennyiségnél ez már lehet káros is ha nincs átirányítási technikánk.

Sokan nem is gondolnak bele, hogy ezzel mennyi mindent veszítenek. Mert amikor egy-egy termék elfogyott és azt már nem lehet többet eladni akkor egyszerűen kikapcsolják azt a terméket. Pedig a keresőben ezek a termékek ott lesznek mint találat, és ha ez a termék jó találatokat hoz vagyis van rá érdeklődő akkor ezek a látogatók jobb esetben egy 404-es oldalt fognak kapni.

404-es hiba

Azért jó esetben, mert van ahol még ez sincs. Minden esetben el kell mondanunk, hogy miért nem azt a találatot adtuk meg a látogatónak mint amit keresett. Erre van kitalálva a 404-es oldal. Ezen egy üzenettel jelezzük a tartalommal keletkezett problémát.

Mit lehet még kezdeni ezzel az oldallal?

Érdemes keresőt elhelyezni rajta, vagy ajánlatokat adni a látogatónak. Sok esetben ezek az oldalak valamilyen poénos tartalom szokott lenni, ha nincs ilyenünk akkor mindenképp szerezzünk be egy ilyen tartalmi oldalt ami a nem létező tartalmaink helyett töltődik be.

Milyen más lehetőségek vannak még

Ha elfogy egy termék, ne kapcsoljuk ki, hanem tüntessük fel azt, hogy elfogyott, nem rendelhető többé stb. Persze arra figyeljünk, hogy ezek a termékek a látogatóknak csak azon részére jelenjenek meg akik a keresőből érkeznek. Különben a webshopban folyton nem kapható termékbe botlanának a látogatók az ilyen áruházat gyorsan elhagyják. Negatívan hat a konverzióra és az új vásárlásokra is.

Ha nem rendelkezünk ilyen funkcióval akkor a megszűnt tartalom linkje automatikusan a szülő kategóriára mutasson, mert így biztosíthatjuk, hogy hasonló terméket mutathatunk a látogatónak akik dönthetnek ezen termék vásárlásáról vagy mást keresnek.

További lehetőség, hogy egy átirányítással eltérítjük a linket és ezzel olyan tartalomra mutatunk amit szeretnénk, pl ‘A’ termék elfogyott és helyette a ‘B’ termékre küldjük a látogatót stb.

Mi az az átirányítás vagy redirect?

Azon funkciókat hívjuk átirányításnak amikor egy már meglévő oldal helyett szándékosan máshová irányítjuk a látogatót vagy a keresőmotorokat esetleg robotokat. Van rossz kivitelezése is amikor más teszi meg ezt helyettünk, pl ha feltörik a webáruházunk.

Milyen fajtái vannak az átirányításnak?

Az átirányítás több fajtája is létezik mivel a keresőknek is adatokat küld a webáruházunk az adott műveletről:

  • 301-es átirányítás: tartalmunk ezentúl máshol érhető el és mindez véglegesen
  • 302-es átirányítás: tartalmunk ideiglenesen másik címen érhető el, ezt igen ritkán alkalmazzák
  • 307-es és a 302-es átirányítás szinte ugyan az, csak a feltérképező robotoknak küldenek más adatot
  • Meta alapú átirányítás amikor bár az oldal betöltődik de a megadott időn belül tovább irányítjuk a látogatót egy másik oldalra

Nekünk mi a legjobb?

Szinte kivétel nélkül a 301-es átirányítást alkalmazzuk megszűnt oldalainknál!

redirect

Miért fontos, hogy ne hagyjuk elhalni ezeket a linkeket?

Mert amellett, hogy mi határozzuk meg, hogy mire mutasson ezentúl a link, a kereső robotokat is vezetjük, sőt helyesen vezetjük az új tartalomra.

Link juice folyon tovább, így a webshopban az a legjobb megoldás, ha olyan fejlesztést eszközölünk, ahol a termékek nem kerülnek kikapcsolásra, csak a vásárló nem találhat rá ha kategóriát választ vagy keresést hajt végre a webáruhazban, csak egyetlen úton érhesse el azt a tartalmat mégpedig a keresőkből amiknek tartalmára és annak törlésére nem tudunk hatással lenni.

Mi az a link juice?

A SEO területén a hivatkozások által átadott “link értéke”

A legjobb megoldás a szemléltetéshez, amikor két oldal hivatkozik ránk akkor a hivatkozások értéke így áramlik webáruházunkban:

link-juice

Ha megszüntetünk egy oldalt, mert pl. megszünt az a szolgáltatás akkor az átirányítással küldjük egy másik lapra.

Költözéskor, vagy egy új webáruház készítéskor érdemes erre is időt áldozni és a korábbi termék, kategória url-eket irányítsuk az új oldal megfelelő címeire. Egy alaposan elvégzett elemzés útján ezeket az url-eket feltérképezve és átirányítva a helyes címre nem veszíthetünk forgalmat. Persze ehhez kell az, hogy a tartalom, háttérkód is jó legyen.

Végezetül

Mint írtam az átirányítás fontos, vevő vesztés mellett keresőben is elérhető linkeket a megfelelő helyre irányíthatjuk. A helyezéseinkre is pozitív hatással lehet egy jól elvégzett átirányítás. De azt sem szabad elfelejteni, hogy az olyan tartalmat amit nem szeretnénk megmenteni és törlünk de 404-es találatot ad rá az oldalunk attól az még nem rossz, csak érdemes kiaknázni a lehetőségeket az átirányítással.

Webáruházra van szüksége vagy fejlesztés, bővítésre van igény?
Kérje ajánlatunkat!

14 + 5 =